Stellaris почему не работает автоматизация

Обновлено: 18.05.2024

3 апр. 2020 в 8:59

Не очень понимаю смысл кнопки "Автоматизация", которую можно нажать при выборе планеты.
Вот описание работы автоматизации: "Автоматизированные планеты будут застраиваться в соответствии с порядком строительства, который напрямую определяется специализацией. Например:
Строить все типы районов специализации
Строить сооружения в соответствии с порядком строительства специализации
Удалять препятствия
Чинить сооружения
Улучшать все сооружения"

Нажал я на эту кнопку, и он тупо пошел делать все по списку, игнорируя потребности и мои ресурсы. В итоге у меня куча апнутых зданий, для которых нужны редкие ресурсы, части которых у меня нет и ушедшие в ноль энергокредиты, потому что здание с большим потреблением автоматически построилось, а энергетический район нет. Даже на планете, которая по спецификации заточена на энергию.

Stellaris почему не работает автоматизация

Stellaris / Стелларис | Strategium

Женя Сиренко

Женя Сиренко запись закреплена

Здравствуйте, не работает автоматизация на планетах, ИИ не строит здания и районы вообще, даже когда свободного жилья не остаётся.
Вопрос: в чем проблема?
Специализацию секторов выбрал, ресурсы раздал, на самих планетах автоматизацию включил.

Роман Ежов

Женя Сиренко

Роман Ежов

Женя, они мешают друг другу и не работают. Выключи автоматизацию на планетах и оставь включенный сектор. Или наоборот.

Женя Сиренко


Дмитрий Радченко ответил Жене

Андрей Андреевич

где то в управление секторами надо пополнить запасы ресурсов, ИИ будет тратить только эти ресурсы.

Женя Сиренко

В общий склад ресурсы положить или в склад сектора?

Андрей Андреевич

Женя, Общим складом будут пользоваться все сектора где есть авто-постройка, Секторным только сам сектор(ваш КЭП). У ИИ в приоритете
1 то что построил игрок(не будет сноситься)
2 специализация планет(ИИ забивает на стабильность и блага)
3 специализация сектора


Дмитрий Радченко ответил Андрею

Подпишитесь, чтобы загрузить
Improved Planet and Sector Automation


Updated for 3.0.1 Patch.
Improves Planet and Sector automation to make it usable.

The current planet focus-based automation is downright broken and follows a pre-scripted build order with absolutely no flexibility. This is highly problematic and not usable beyond simple colony building. It also does not take any modifiers for things such as amenities, crime and housing into account (neither from the base game or other mods) and does not scale with mod changes to planets in general for example more building slots.

This mod is meant to reduce the tedious micro management required for colonies such as ensuring there is enough housing, keeping crime down etc and allow the player to focus on grander decisions while maintaining flexible control over colonies.

This mod seeks to automate the following aspects:
- Build as much economy as possible regarding energy, minerals and food
- Maintain a healthy balance of housing, crime, amenities on planets (this does not guarantee that for example amenities won't fall below 0 temporarily, but that's ok)
- Maintain a positive administration cap
- Build standard buildings such as resource processing facilities to increase output, monuments, hive nodes, spawning pools, clinics, robot assemblies
- Exploit all natural strategic resources
- Ensure a positive balance of alloys, consumer goods, strategic resources, eg. attempt to maintain a positive income of X for those resources but do not spam every slot with them while also making sure that minerals and energy are not exhausted

[Designated]
A new sector focus that manages planets based on their set colony types/designations. Mining worlds will prefer mining districts, energy worlds generator districts and so on. Also builds consumer goods, alloys and strategic resources on demand.

[Mixed]
Similar to designated but with relaxed conditions for designations.

Buildings that require resources in upkeep (energy, minerals, food, alloys, consumer goods, strategic) will only be build if that resource has a positive income (with some reasonable exceptions such as holo theaters requiring consumer goods).

Basic Use
- Make sure you planets belong to a sector
- Disable Automation on the planets menu (Important)
- Set a planet designation on the planets menu
- Select a new Sector focus in the sector menu (F4)
- Make sure the sector pool has resources to build

Automation Goals
- Keep crime below < 8% if nothing else is to do
- Ensure amenities >= 0, housing >= 0
- Build Spawning Pools, Clinics, Robot Assemblies, Templates, . ("Essentials")
- Build mining/farming/generator districts, focusing on the planets designation if available
- Build buildings that enhance production such as Mineral Purification Planets and Energy Grids (only on planets that have a corresponding designation or several districts of that type)
- Build research/unity buildings
- Build administration cap increasing buildings if admin cap drops below 0 (for now not configurable, might be added depending on feedback)
- Build consumer goods/alloys/strategic resources

The mod menu (located under Edicts) allows you to configure minimum and desired incomes accordingly. It is highly recommended to adapt those to your empire. Options do have a ingame description.

Minimum Income: Specifies the absolute minimum income required to allow the automation to build any building requiring that resource.
Desired Income: Specifies the mods desired income for a resource which is the amount of income the mod attempts to maintain. The mod will stop building production of that resource once the desired income has been reached.

Growth buildings (Clinics, Robot Assembly, Spawning Pools)
Controls if the mod will build these buildings if enough income is available.

Please report any issues, feature requests or suggestions to build orders. I'll take a look at them asap.

How to report bugs
Thanks for reporting an issue. Feel free to report it in the comments or forum.
Please include the following information:
All Planet Details (preferably screenshot)
- Total Pops
- Free Districts
- Unemployed Pops
- Free Amenities
- Free Housing
- Free Building Slots Count
- Planet Designation
- Planet Automation Status (On/Off)
- Planet's sector focus selection (Balanced, Production, Designated, . )
Empire Details
- Mineral/Energy/Consumer Goods income
- Alloys/Exotic Gas/Volatile Motes/Rare Crystals income
- Unity Income
- IPA Policies settings

Planned Features (WIP)
Let me know in the comments which features are most important and if they are actually possible I'll let you know!

- Unity income controls similar to other resources
- Perhaps compatibility with mods like District Overhaul's new districts
- A policy to auto-transfer resources to the shared sector stockpile but not on a monthly basis but to keep a selected minimum amount in it (eg. )

The planet automation without sector focus introduced by patch 2.3.0 is severely limited. Initially this mod was implemented using it but I soon realized it is severely limited compared to the sector focus.
Functionality is still there but I see no reason to keep developing it since it cannot ever be as good as sector automation right now and has absolutely no advantage over it.

Should be compatible with everything that does not change the following resources:
- Overwrites everything in "sector_focuses/*"
- Adds "scripted_triggers/ipa_*.txt" files
- Adds "edicts/ipa_*.txt" files

Contributors
Gavril - Thanks for helping me test the mod and providing feedback
VoidNull - Thanks for providing the chinese translation.

Автоматизация процесса боев и исследования обломков?


Подскажите как можно автоматизировать процесс боев, а именно что бы корабли сами искали и высекали толпы левых раскидных по системам и так же как заставить (автоматизировать) процесс исследования обломков кораблей после боя. А то напрягает все врем входить и тыкать пальцем.


WizarDiO
Наверное есть мод, который всё автоматизирует. Лично уже не так давно был сделан мод на автоматическое улучшение построек. Так что скоро и это должны сделать. А так - автоматизировать корабли невозможно.


сам удивляюсь, во всех космостратегиях есть функция автоисследования у разведчиков (чем научники тут не разведчики?)


WizarDiO
Сетеш
Читал обсуждения на оф.форуме на тему автоматизации сбора обломков, почему не сделать "собрать обломки в системе", как сделали с инженерным кораблём "построить все добывающие/научные станции"?
В итоге ничего не порешали потому, что начиная со средины игры обломки уже нафиг не упали: во время распила один из учёных останавливает исследование новой технологии и помогает с изучением свалки, тот буст который ты получаешь с обломков уже не играет роли.
Основной посыл: тебе нужно выбирать меж исследованием технологии/изучением свалок, врубив такую автоматику случайно, можно потерять темп в науке.

Читайте также: