7 days to die смертельная травма как снять

Обновлено: 05.07.2024

Консольные команды 7 days to die:

buff - добавление различных баффов на игрока
debuff - удаляет различные баффы с игрока.

creativemenu (cm) - включение креативменю.

exhausted - делает игрока уставшим
starve - вызывает состояние голода
thirsty - вызывает состояние жажды

giveselfxp - добавлеие игроку опыта.
giveselfskillxp - добавление опыта определенному навыку(например: giveselfskillxp Pistols 5000)

settempunit c или F (stu) - выбор системы измерения температуры - цельсий или фаренгейт.
settime (st) - установление времени (например для установления 10дня 12ч и 33 минуты: settime 10 12 33)
shownexthordetime - показывает время следующей орды
spawnairdrop - вызивает самолет, которы скинет ящик с помощью.
spawnentity (se) - спавн различных животных, зомби и машин.
spawnscouts - вызов зомби крикунов
spawnsupplycrate - призывает ящик с помощью прямо над головой игрока.
spawnwanderinghorde - спавн блуждающей орды
switchview (sv) - изменение вида от 1го лица на вид от 3го лица и наоборот

weathersurvival on или off - включение или отключение влияния погоды на игрока

1 В игре при нажатии "

" можно вызвать консоль. Для консоли есть множеств всяких команд, их можно найти по запросу "консольные команды для 7 days to die". Остановлюсь только на двух - debugmenu (dm) и creativemenu (cm).

2DM. Меню в консоли включается или выключается. При включенном меню в консоли, при нажатии "Esc" или "F1" справа от кнопки "Quit" появляется меню отладки.

Это меню поможет Вам если Вы застряли где-нибудь и единственным способом освободиться - умереть от голода и обезвоживания. В меню есть кнопка "Set position" и под ней два окна для цифр. В окна пишутся Ваши координаты X и Y. По высоте Вас автоматически ставят на поверхность. Центр карты координаты 0,0. Запад и Юг - координата пишется с минусом, на карте координаты подписываются стороной света. Т.е. координата на карте 800N 945W в меню будет 800 -945. Остальные команды:
Add Light - устанавливает источник света в точке перекрестия.
Day - ползунок, можно перемотать дни.
Time - перемотка времени суток
Speed - ускорение течения времени.
Physics active - отключает физику в игре (блоки не падают).
Debug Shader - показывает лежащие предметы и места спавна, чтоб отключить, нужно перезагружать игру. По идее показывает зоны спавна, которые можно включать/выключать ударом кулака.

Клавиши:
F3 - показывает информацию о состоянии игры.
F5 - включает вид от третьего лица.
F6 - вызывает меню спавна.

3 CM. Меню в консоли включается или выключается. При включенном меню в консоли, при нажатии "U" появляется отдельный инвентарь, в котором есть все предметы и блоки в игре.

Удобен, когда если Вы хотите обставить своё жилище как в заброшенных домах, например, поставить унитаз, плиту или потолочный светильник.

spawnentity <номер игрока без кавычек> <ID существа без кавычек>

После введения spawnentity высветится ваш ник, и слева от него ваш ID (по умолчанию 171)

Благодаря этой команде, можно призывать существ.
Каждое существо имеет свой ID.

1 - Заражённый выживший
2 - Оживший труп
3 - Обглоданный зомби
4 - Гноящийся зомби
5 - zombie1*
6 - Ползающий зомби
7 - Замёрзший охотник
8 - Замёрзший дровосек
9 - Обмороженный рабочий
10 - Лазающий зомби
11 - Обгоревший зомби
12 - Зомби-медсестра
13 - Заражённая женщина
14 - Заражённая леди
15 - Заражённая болельщица
16 - Одичавший зомби
17 - Зомби-полицейский
18 - Толстяк
19 - Шершень
20 - Зомби-собака.

Следующие ID автомобилей.

21 - Синий
22 - Оранжевый
23 - Красный
24 - Белый

25 - Олень
26 - Кролик
27 - Свинья

Следующие ID являются ящиками, сброшенными с самолёта на вас.

29 - Ящик с инструментами
30 - Ящик с едой и пайком
31 - Ящик с ресурсами для строительства
32 - Ящик с огнестрельн

7 days to die смертельная травма как снять

24 ноя. 2018 в 15:02

You know, I think people have been overly hard on A17 thus far. Aside from the bugs and glitches -- expected since this is a beta -- I've been more or less enjoying the changes. They've kind of screwed up Stamina, but it can probably be tweaked before the final build comes out.

But there's one issue I can't get over, and that's Near Death Trauma. Holy Jesus, this debuff can go ♥♥♥♥ itself. They either need to rebalance the thing, or remove it entirely, because it strips all the fun out of the game.

I need to make an Iron Sledgehammer, but I have to wait a full real-world hour to do so? Just because I died (in a cheap-ass way, because three screamers spawned on top of me and summoned around 40 zombies out of a building).

That's frustrating as hell.

I'm all for some kind of death penalty. Droping your backpack, toolbelt, or all is fine. That's very MMO. But Near Death Trauma just pours salt in the wound. I hope the community is raising a stink about it over on the Fun Pimps forum, because letting my game sit around in the background while I type this to wait out the debuff is not fun.

24 ноя. 2018 в 15:06 24 ноя. 2018 в 15:08 24 ноя. 2018 в 15:12

It was a whole lot easier not to die in A16, when zombie dogs didn't randomly spawn behind you and quietly set upon pinning you in a corner and chewing you to death before you even know what's happening.

The Fun Pimps need to pick one: either Near Death Trauma or Cheap off-screen spawn-killers. Using both is not on.

I've found the INI file that needs to be changed to alter the thing. I'm going to reduce the duration of the deuff to 20 minutes. That seems a lot more reasonable than a full ♥♥♥♥♥♥♥ hour.

24 ноя. 2018 в 17:02

You know, I think people have been overly hard on A17 thus far. Aside from the bugs and glitches -- expected since this is a beta -- I've been more or less enjoying the changes. They've kind of screwed up Stamina, but it can probably be tweaked before the final build comes out.

But there's one issue I can't get over, and that's Near Death Trauma. Holy Jesus, this debuff can go ♥♥♥♥ itself. They either need to rebalance the thing, or remove it entirely, because it strips all the fun out of the game.

I need to make an Iron Sledgehammer, but I have to wait a full real-world hour to do so? Just because I died (in a cheap♥♥♥♥♥way, because three screamers spawned on top of me and summoned around 40 zombies out of a building).

That's frustrating as hell.

I'm all for some kind of death penalty. Droping your backpack, toolbelt, or all is fine. That's very MMO. But Near Death Trauma just pours salt in the wound. I hope the community is raising a stink about it over on the Fun Pimps forum, because letting my game sit around in the background while I type this to wait out the debuff is not fun.

24 ноя. 2018 в 17:45 Shouldnt need mods to remove it.. it should have never been in a game like this.. expecially when they knew there would be bugs.. i die so much to ♥♥♥♥ bugs such as my mouse and keybaord not working.. or zombies hitting while they are lying on the floor..
I know its experimental and its just a test but its ♥♥♥♥♥♥ lol 24 ноя. 2018 в 17:50

you don't need mods to fix this. NDT needs to be tuned down a peg. i'm in agreeance with Timedye. 20 minutes seems much more reasonable especially given how your perks return gradually over the duration. the penalty is too harsh and discourages any level of risk. if it were a "chance" to get penalised or a less severe duration i'd feel differently. i think it should factor in the death circumstantially.

died x times in y minutes. penalty
ate glass or triggered your own traps, penalty
got snuck up on by a screamer who summoned 3 hordes of ferals. probably not alot you could have done there. no penalty

24 ноя. 2018 в 17:53 Near death Trauma desnt make any sense anyways.. its called "NEAR DEATH TRAUMA" meaning your traumatized from nearly dying right? 24 ноя. 2018 в 17:56

Press "F1" and type "debuff buffNearDeathTrauma"

24 ноя. 2018 в 18:49

The near death truma debuff is a bad implementation mainly because it reduces your stats a bunch. I find I do 1 of 2 things because of this debuff.

if I die before blood moon, then I have to hide because I am far too weak to fight.

I have to just avoid going out the day before in case I run into a batch of ferals that will more than likely kill me.

so either hide during blood moon, or hide before it, because of this debuff. I don't mind being punished for dying, but I feel this is the wrong way to go about it. Dying and making it more likely to just chain die after isn't any fun and no matter how careful you are, as soon as 4 or 5 ferals run around a corner you are almost certain to die.. So you get punished just for exploring.

If you need ideas to motivate ppl to try to avoid dying I would look into something a little more annoying and less game breaking. Some ideas might include

1. Having reduced stamina regen for a short time, making running back REALLY annoying and make it so you can't "handle" a vehicle of any sort

2. have a stacking debuff that does damage over time that like 1 damage every 15 - 30 seconds for x time and disables the healing factor perk for the duration, stacking deaths increases the frequency to a max of some value y

Removing / modifying Near Death Trauma debuff.


If like me you dislike the new death debuff you can easily remove it.

Go to ". \Steam\steamapps\common\7 Days To Die\Data\Config"

Open "buffs.xml"

Search (CTRL + F) for this line :

It should lead you to this block of code :

Simply replace the value in "<duration value="3600"/>" (in seconds).

1 seconde ( removing it)

Press F1 in game.

You have to do it every time you die though.

New comments cannot be posted and votes cannot be cast


I know we just met, but I fucking love you lol. God that is the only thing I hate about the update right now. That buff can kiss my fat ass lol. Thank you kind sir for sharing this amazing post.

At startup the game will scan for these override commands and apply the changes in memory.

Here on the forum is where sphereii puts together a Mod tutorial in the new system:

I would recommend checking it out to see how to do this kind of thing properly now.

7 days to die смертельная травма как снять

Дмитрий Секретов


Дмитрий Секретов

Валерия Герасименко

Дмитрий Секретов


Дмитрий Секретов ответил Валерии

Валерия Герасименко

Евгения Иванова


Евгения Иванова ответила Валерии

Валерия, у меня было такое с интеллектом. Навык вкачался, когда были одеты очки ботана. А без них он показывался красным.

Валерия Герасименко

Евгения, я один раз сменила сигару на бандану, и наоборот. Вроде после этого так случилось, но обратно навык не вернулся
Интересно конечно)

Читайте также: