Monster house escape прохождение

Обновлено: 04.07.2024

Первую часть мы прошли ещё в конце августа и даже сняли ролик для Ютуб. За последние несколько дней, нас 7 человек попросили продолжить прохождение игры Дом Ужасов.

Полное прохождение головоломки Дом Ужасов, часть вторая.

Первая часть с 1-13 шаг тут

14. Поднимите угол ковра, под ним ещё ключ. Объедините его с выпавшим из плаща предметом. Отоприте дверь слева.

15. Включите светильник, на полках с книгами найдите баночку.

16. На столе открытая книга, изучите в ней формулу яда.

17. Перейдите рядом к цветным пробиркам и залейте аппарат нужными цветами, добавьте скорпиона и нажмите ручку. Получите яд.

18. Вернитесь в прихожую, откройте дверь возле лестницы введя код 371.

19. Зайдя внутрь на вас будет бежать мужчина с молотком, используйте на нем яд, заберите молоток, вилку и кусок мяса.

20. Пройдите в следующую комнату, на двух ярусной кровати скелет, а над столом картина, уберите ее молотком, затем разбейте стену, увидите бумажку с цифрами.

21. Возвращайтесь в прихожую, возле двери в ванную стоит ящик с цифрами, введите 443312, заберите спички.

22. Поднимайтесь по ступеням, слева на полке шкатулка, решите головоломку как на скриншоте ниже, затем получите ключ.

23. Следуйте в дальнюю правую дверь, отоприте ключом ящик у кровати, появится ещё одна бумажка с подсказкой.

24. С помощью нее расположите кукол в правильном порядке, светильник укажет три буквы QQQ.

25. Перейдите в правую часть комнаты, над столом висит алфавит, кликните по букве Q три раза, появится голая стена, разбейте ее молотком и проникните внутрь.

26. Двигайтесь в правую сторону комнату, нажмите на пианино, кликайте по клавишам с отпечатками от светлых к более темным. Из шкафа выпадет скелет и ключ. Подберите его.

27. Откройте ним ящик слева от кровати, появится устройства добавьте к ниму спички. Создайте уравнение, как на скриншоте и заберите ключ.

28. Отоприте ним левую дверь в коридоре, вы на кухне. Получите ножницы из нижнего шкафчика и ленту из верхнего.

29. Перейдите в левую часть кухни, под кучей одежды лежит палка.

30. Вернитесь в коридор, объедините палку, ленту и вилку. Пройдите прямо к шторе, новым устройством раздвиньте ее.

31. Разрежьте верёвку скелета ножницами.

32. Прежде чем подняться по лестнице, вернитесь в комнату с двух ярусной кроватью, из ведра на тумбочке возьмите амулет с зубом.

33. Возвращайтесь наверх и поднимайтесь по лестнице за шторой. Объедините амулет с куском мяса, закиньте приманку в будку, доберман пойдет в нее, опустите решетку.

34. На полке найдите газету с цифрами 1972 и подберите костыль.

35. Нажмите ним на панель за решеткой и введите цифры 1972.

36. Возьмите с полок гаечный ключ, ножницы и крокодила.

37. Слева кодовая дверь, ножницами зачистите контакты, крокодилом объедините их, а гаечным ключом выставьте цифры 639.

38. Вы окажетесь в потайной комнате, где парень из доставки пиццы в заложниках.

39. Порвите верёвку на руках с помощью голой арматуры возле раковины. Необходимо телефон наклонять из стороны в сторону, симулируя перетирания веревки.

40. Нажмите на обе ручки и держите, пока в раковину не упадет ключ.

41. Освободите ним парня, он даст вам цифры.

42. Нажмите на телефон и введите 87. Откроется дверь. Войдёт маньяк, набейте ему лицо.

Обложка

"Dad's Monster House - это нарисованная от руки игра-головоломка в жанре ужасов и фэнтези. В ней рассказывается о путешествии Карлоса после того, как он получает сигнал бедствия от своего отца, в котором отец умоляет его вернуться в их прежний дом и спасти его". Аннотация в Steam.

Внезапный звонок глубокой ночью заставляет вас вернуться в дом, который вы не посещали уже много лет. Вы должны разгадывать одну головоломку за другой, ища подсказки в сценах, переплетенных с воспоминаниями, и в итоге докопаться до истины о тайне вашего отца.
Выбор: продолжить эту печальную историю или положить ей конец, находится в ваших руках.

Разбитое на фрагменты повествование, множество головоломок и деликатное звуковое оформление создают захватывающий игровой опыт, в котором вы, как игрок, по-настоящему ощущаете взлеты и падения эмоций главного героя. Продолжайте распутывать клубок истории, собирая все больше предметов.

Системные требования

ОС: Windows 7

Процессор: Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @3.3GHz

Память ОЗУ: 4 GB ОЗУ

Аудио: DirectX compatible soundcard

Видео: Intel GMA 950

Место на диске: 4 GB

Особенности игры

Управление: Мышь

Графика: 2D

Аркадные/экшен вставки: Есть

Головоломки: Инвентарные и логические

Ограничения по возрасту: 14+

Русский язык: Субтитры

Скриншоты

0
1
2

Видео к игре

прохождение игры Дом Ужасов

1. Возле забора поднимите верёвку.

2. Звонок не работает и двери закрытые, поэтому откройте багажник полицейские машины и возьмите магнит.

3. Объедините магнит с веревкой. Затем перебросьте их через дверь ворот, чтобы они открылись.

4. Поднимите ключ под деревом.

5. У правого перила заберите первую деревяшку. В ней есть замочная скважина, объедините ее с ключом, чтобы получить лом.

6. Используя лом уберите деревянные доски с окон.

7. Войдите через правое окно. Вы в ванной.

8. Подберите швабру. Посмотрите под раковиной, возьмите там вантуз и скотч.

9. Объедините швабру, вантуз и скотч, чтобы почистить ванну, получите за это резиновые перчатки.

10. Одев перчатки, вытащите ключ из унитаза.

11. Вернитесь на улицу, чтобы открыть ключом входную дверь.

12. Коснитесь плаща возле двери, подберите странный предмет.

13. Средняя картина на стене указывает на цифры 3271.


Don’t miss another great a hand-drawn puzzle game from COTTONGAME – Dads Monster House! The game is featuring horror and fantasy. You are Carlo and your journey to rescue his dad after Carlo receives a distress call from his father and pleading for him to return to his old home.

Instead of going for bright and vivid colors game, it is a black-and-white art style. The fragmented narration, plentiful puzzles, and delicate sound designs create an immersive experience where you as the player get to truly feel the ups and downs of the protagonist’s emotions. Continue to unravel the story as you collect more items…

To enjoy the game in full, this Dads Monster House Walkthrough Guide will give you solutions if you need a little push. Enjoy the Game!

Contents hide

Dad’s Monster House Game Information

Dads Monster House Download Links

Dads Monster House Game Features

  • You must unravel one puzzle after another: to from within scenes intertwined with memories find clues and get to the bottom of your father’s secret.
  • Few endings – the choice of whether to redeem or ultimately end this sad story lies in your hands.
  • A black-and-white art style.

Dads Monster House Achievements

  • Unsettling Phone Call – receive Papa’s phone call and head to the Monster House;
  • Inquisitive – find the insect hiding in the plant
  • Kind Gesture – help the dough man have a hot bath
  • Game Champ – complete the game n the game console in a few steps as possible
  • Onion Person – help the onion person Oniona repair the water pump
  • Machine Language – find the binary converter
  • Secret Room – crack the password to the secret bookshelf door
  • Save Roboto – help Roboto, the robot apply machine oil
  • Happy Sisters – give the Woody Sisters the right hat
  • Flower Sender – give Milo a flower
  • Kind Soul – heal the monster’s tentacle
  • Pharmacist – successfully concoct the antidote
  • Sad Story – fail to save Papa
  • Close Call – prepare the antidote at the spot and save Papa
  • Papa’s Diary – collect all diary entries
  • Secret Finder – discover the digits on Blackie’s necklace
  • Lovely Memory – find all photos from the past
  • Great Scholar – find all scientists (11/11)

Dads Monster House Secrets

You need to complete the game first. When you in the room to the album pictures, discover the digits on Blackie’s necklace (Secret Finder achievements).

Dad’s Monster House Walkthrough Guide

Watch how the story begun fully to collect Unsettling Phone Call (receive Papa’s phone call and head to the Monster House) achievement.

  • by the TV on the ground floor
  • by the bed
  • on the bench by the balloon (game console room)
  • ground floor hallway, beside Skull Head
  • on the table in the kitchen
  • backyard house, beside the glass container
  • backyard house roof (the telescope) on the edge
  • Milo (flower girl) place by the staircase
  • On the floor in the secret room
  • On the top of Frankenstein book
  • On the roof, by the edge

Click on the fireplace to get fire on. I believe somehow it connected to the deer’s head above.

Click on the small bugs on the wall below the picture of Tesla (1/11) to start collecting all 11 scientists to get Great Scholar (find all scientists (11/11)) achievement. The small bugs are a hint so watch for them.

Go to the right. Pick the DNA pill by the TV and feed diary bug. Continue walking. Pick up a bucket and continue walking. There is the dough man who wants how bath. Click on the mirror to find a clue for the door on the second floor (the code will be mirrored). Go back and solve the puzzle to have a hot tub for the dough man (watch video at 2:48 minutes). Go back to the dough man and collect a key. Kind Gesture (help the dough man have a hot bath) achievement is yours. Go back to the room and remember a clue on the wall beside TV for the lock to the door. Exit the room and go on the second floor and go left.

The first door on your right, solve the lock puzzle (see picture below).


Enter the door. Collect a handle to the pump machine from the shelf beside the big bug toy. Pick up DNA pill by the bed and feed diary bug. Click on the glass ball from the box and remember this clue. Continue walking to your left.

Pick up DNA pill from the bench beside the balloon and feed the diary bug. Click on the little bug on the wall to collect scientist (2/11). Click on the game console and play the game (watch the video at 4:55 minutes) to collect Game Champ (complete the game n the game console in a few steps as possible). As a reward you will get Dang Peas (to feed the bird and get a flower). Go back to the bedroom room and open night table to collect an antenna. Exit and continue to go right.

In the room, scary Blackie cat. Click twice on the magazine Nature to get the clue for the microscope. Click on cube with letter D, collect it. Exit the room and go to the ground floor and on your left.

On the hallway, beside Skull Head pick up DNA pill and feed the diary bug. Use bucket on the flower to get black water in the bucket to colour the hat in black for the sisters. Continue walking to the left.

In the room with Oniona, give the handle to run the pump. Get Onion Person (help the onion person Oniona repair the water pump) achievement. Collect a gear from the sink. Pick up DNA pill from the table and feed the diary bug. On your way out, collect a shovel. Exit the room.

Solve the lock puzzle (see picture below). Enter the opened door that leads outside.


Solve the puzzle outside on the wall and flip the switch (watch dad’s monster house walkthrough video at 8:22 minutes). Remember the Morse code on the tree. There is Blackie on the tree.

Go to your right and memorize number 58 beside the pool. Go back to the tree and to the left. Memorize the numbers on the bottom of the satellite dish (numbers of TV channels). Solve the door’s lock puzzle by pacing letter D from your inventory and moving letters on the screen in their right positions (watch dads monster house walkthrough video at 9:51 minutes).

Enter inside. Click on the little bugs to collect scientist (3/11). Pick up DNA pill by the glass container and feed the diary bug. Use stairs to go up. Click on the little bugs beside the picture of scientist (4/11). Memorize the NSWE drawing on the wall as a clue for the puzzle in the binary converter room.

Use staircase to go up. Collect DNA pill on the edge and feed the diary bug. Click on the little bugs to collect scientist (5/11). Exit.

Go down on your right. Meet Milo that needs a flower. Pick up DNA pill by the staircase and feed the diary bug. Exit this place and go to the main house.

Go the second floor and to your left. Use gear to install in the metal cage’s door’s lock. Go inside. Collect a hat from the wall. Continue walking inside. Use a turn key on the robot and collect a boom fork. Click on the little bugs by the scientist picture to collect scientist (6/11). Go the machine by the window and unlock Machine Language (find the binary converter) achievement. Covert number 58 to binary numbers 00001110110, remember this number. After take the battery from the side of the binary converter.

Go to the box at the right bottom corner of the room and solve the puzzle with the clue that you memorized earlier (see picture below). Collect the shrink pill. Leave the room. Go to the room beside (the bedroom).


Go to the game console’s room and use Boom fork to poke the balloon. Memorize the signs on the picture and click on the piece of paper from the balloon, the treasure map. Exit the bedroom and do to your right.

On the hallway, beside the flower, solve the puzzle on the box with pattern of the signs from the game console’s room (watch dad’s monster house walkthrough video at 15:06 minutes). Collect an eye. Go to the ground floor. Place found eye into the deer’s head above the fireplace, collect the key. Proceed to your right, to the TV room.

Place the battery in the TV remote. Use numbers that you saw at the satellite dish as channels numbers – 3217, 6455, 9618. The TV will show of the picture of the planet signs. Memorize it. Take out the battery from the TV remote, you will need to use it again for the binary converter.

Click on the shelf and find the books according the planets symbols that were on TV screen (watch dad’s monster house walkthrough video at 16:32 minutes). You unlocked Secret Room (crack the password to the secret bookshelf door) achievement. Go in.

Pick up DNA pill from the floor and feed the diary bug. Click on the black little bugs on the wall to collect scientist (7/11). Memorize radio channel number on the wall which is FM 178.9. Use the key to unlock the door but you still need to solve mini puzzle with smiling faces (watch dad’s monster house walkthrough video at 17:29 minutes). Proceed forward.

Click on the black little bugs on the wall to collect scientist (8/11). Go to the bee and give the shrink pill to it. Pick up a handle from the floor and install it on the switch, push it down. Go to the corner and collect a bug spray. Leave the secret room.

On the second floor hallway, click twice on the plant and collect Inquisitive (find the insect hiding in the plant) achievement. Use the bug spray on the insect and collect it. Go to the ground floor and proceed to the left.

Make found hat as black hat by putting it in the bucket by the flower. Go outside, then left, enter the backyard house and then go left. Give black hat to the sisters and collect Happy Sisters (give the Woody Sisters the right hat) achievement. Pick up a tooth from the running rat. Click on the black little bugs to collect scientist (9/11). Leave the backyard house and go to the pool area.

Click on the binary machine and enter 58 as 0000111010. Collect the fish at the bottom of the pool. Leave the pool and go to the kitchen.

Turn on the gas stove and put the fish in the pot and cook it. Turn off the gas stove and collect fish’s bone. Leave the kitchen and go on the second floor then to your right.

Install the antenna on the radio, turn the switch according the clue and tune it to FM 178.9. (see picture below).

Click on and solve WORLD puzzle (see picture below). Enter the room. Collect DNA pill on the top of the book and feed the diary bug. Turn on the night table lamp and use Morse Code to decode a word on the tree outside which is MARGIN. Memorize this word. Look at the board on the wall and memorize clue 2M+O+3R+5W (how many times need to click on each letter) for the bug toy in the bedroom. Proceed to your right.


Collect oil spray can. Click on the panel on the wall and put your bug there. Solve the puzzle (see picture below). Go up to the ladder.

Click on the black little bugs to collect scientist (10/11). Go down and look into the microscope to get the clue for the puzzle. When you are going down, click on the Science note book and memorize these two pages with the clues. The microscope’s solution is below.


Go back up and use the solution from the microscope to remove the spider (watch dad’s monster house walkthrough video at 26:40 minutes). Proceed to your left.

Pick up DNA pill from the edge and feed it to the diary bug. Give the beans to the bird and collect the flower. Memorize the time for DE=24, JP=578 and UK=136, it’s the clue. Leave the roof and go to the bedroom.

Use this clue 2M+O+3R+5W (how many times need to click on each letter) to see the code for the treasure box which is 2017. Go outside, use the shovel to dig the treasure box out according the treasure map. Enter 2017 and collect a phonograph disc record.

Go to your left and use oil spray on Roboto and collect the coin. Enter the backyard house and use ladder to go up. Go to your right and give the flower to Milo to collect Flower Sender (give Milo a flower) achievement. Take a jar from her. Go back.

Play phonograph disc record then collect the gramophone tube. Place the coin in the box and collect telescope tube. Go up to your left and install telescope tube…

Читайте также: