Интерактивный интерфейс care stellaris прохождение

Обновлено: 02.07.2024


R5: I found a relic world with quite a few modifiers that all give a ton of energy bonuses.

Gravitational field: Physics: 5%, Energy: 5%, +2 maximum energy districts

C.A.R.E Interactive Interface: Energy: +10%, and for those who want to know where it comes from, read the spoiler:

An archeological site on a relic world reveals a megacorp type planet where scientists basically kill everything because the megacorps are super exploitative. In addition they made a artificial intelligence which finished the world off, and is now slowly being killed by a ferrophage created by the scientists. If you help him, a special project that lasts 10 years, he gives you an artifact (-10% robot upkeep, Activation: +20% energy, +10% engineering research speed) and 10% energy on the world.

Stellaris / Стелларис | Strategium

Stellaris / Стелларис | Strategium

вернуться к странице

Игорь Видар

Игорь Видар запись закреплена

Подскажите , в чем проблема ?
Объявил войну соседу, захватил несколько систем , хотел было двигаться дальше , а тут вдруг " для выбранной флотилии отсутствует маршрут в данную систему " эти системы рядом с захваченными. Что за бред ?

Нравится Показать список оценивших

Сначала старые

Влад Столярчук


Влад Столярчук

Туда есть гиперкоридор из захваченных? И если да, то есть ли в захваченных системах незахваченные планеты, помеченные магнитиком? Если да, то их нужно захватить.

Нравится Показать список оценивших

Игорь Видар

Хм , не помню , уже не за ноутом .. позже гляну

Нравится Показать список оценивших

Xeno Morph

Вероятность 99%, что FTL Inhibitor. Штука, которая автоматически ставиться на базы и планеты при определенных условиях и препятствует пролету через систему, пока не зхватишь базу или не разбомбишь планету. Помечается на галактической карте значком магнитика.

Нравится Показать список оценивших

Игорь Видар

Xeno, т.е нужно захватить все планеты в захваченных мною системах , чтобы лететь дальше ? Оо. Ну базы то я развалил сразу , понятное дело

Нравится Показать список оценивших

Xeno Morph

Игорь, Планеты нужно захватить или разбомбить. Ингибитор отключается при определенном уровне опустошения.

Нравится Показать список оценивших

Колесников Антон

Игорь, да всё так

Нравится Показать список оценивших

Игорь Видар

Xeno, хм , вроде все захватил .. странно , эта штука вроде вставится на базы как раз таки , а не на планеты , сам такие ставлю на базы )

Нравится Показать список оценивших

Xeno Morph

Игорь, Она ставиться на планеты, если там построены цитадели. Это как раз один из способов блокировать проход ботам, строим хабитат и застраиваем его цитаделями, гораздо надежней, чем просто базу воткнуть.

Нравится Показать список оценивших

Игорь Видар

Нравится Показать список оценивших

Xeno Morph

Игорь, Можно просто разбомбить, ингибитор отключается при 50%+ опустошении.

Нравится Показать список оценивших

Игорь Видар

Нравится Показать список оценивших

Дмитрий Кораблин


Дмитрий Кораблин ответил Игорю

К тому моменту, как бот активно цитадели строит, как правило уже есть прыжковый двигатель. Прыгаем дальше и выносим всё остальное.

Нравится Показать список оценивших

Игорь Видар

Дмитрий, куда прыгать если нельзя дальше двигаться то

Нравится Показать список оценивших

Xeno Morph

Игорь, Прыжковый двигатель позволяет прыгать по системам минуя гиперкоридоры, просто выделяя нужную систему и вжух мы уже там. Проверь, есть ли у тебя такой.

Нравится Показать список оценивших

Дмитрий Кораблин


Дмитрий Кораблин ответил Игорю

Игорь, проверь свои корабли на наличие прыжкового двигателя. Тут внимательно, на прыжковый двигатель автоапгрейд не распространяется, то есть гипердвигатель-3 на него сам не заменится, поменяй ручками. Далее, чтобы им воспользоваться, у всех кораблей во флотилии прыжковый двигатель должен быть. Чтобы им воспользоваться, в меню флотилии есть кнопочка (стрелочка такая закруглённая), нажимаешь её, выбираешь систему в пределах радиуса прыжка, через 14 игровых дней ты там.

Stellaris / Стелларис | Strategium

Stellaris / Стелларис | Strategium

вернуться к странице

Артем Шрёдингера запись закреплена

Что падает с раскопок "Планетарные машины"?

Нравится Показать список оценивших

Сначала старые

Stas Men


Stas Men

Нравится Показать список оценивших


Артем Шрёдингера

Stas, а что он даёт?

Нравится Показать список оценивших

Stas Men


Stas Men ответил Артему

+к энергии и инженерке, вроде еще -содержания роботов
неплохая штука

Нравится Показать список оценивших


Артем Шрёдингера ответил Stas

Outliner top.jpg

Stellaris' Interface, also called graphical user interface (GUI or simply UI), has a number of specific screens and visual elements. This article will focus on the pragmatic purpose and utility of the interface (as opposed to the stylistic elements).

The first portion focuses on the game setup interface prior to any actual gaming while later portions deal with the in-game interface itself.

Содержание

Launcher


The DLC section of the launcher.

The Stellaris game launcher is used to handle all pre-game options before launching the game. It is divided into two main sections as described below.

Tabbed section:

    tab - Shows any recent developments regarding Stellaris. Clicking on the displayed banner will open the source in the browser. tab – Lists all available DLCs and add-ons with quick enable/disable options. tab – Lists all available mods with quick enable/disable options. Also available are the mod tools for mod creation and uploading.

Bottom section:

  • Clear User Directory - Clears some user created content. Recommended if experiencing crashes.
  • Language - Pick one of the following game languages: English, French, German, Polish, Portuguese, Russian, Spanish or Chinese.
  • Sound - Enable/disable sound in the launcher.
  • Display - Setup initial display parameters for: display mode, resolution and refresh rate.
  • Paradox account – Used to create/log-in to the PDX account if one wishes to use features such as leader-boards, etc.
  • Play - launches the game itself.

Main menu

Menu options

  • Usual variety of game related options; of note: - Based on the Steam network code and requires client to be online - More options to tweak graphics, audio and controls options (details below).

UI main menu.jpg

Game version

  • Patch code-name and version - Calculated again after loading game assets
  • Hovering shows the SVN revisions of the game, engine and external libraries

Social media

  • Various game-related links , Forum, Facebook, Twitter
  • Graphics - Options for display mode, resolution, refresh rate, multisample level, graphics quality, bloom quality, lens flare toggle and UI scaling (experimental).
  • Sound - Options for voice-over (if available), master volume slider and separate volume sliders for: effect, music ambient and advsior.
  • Gameplay - Options for autosave frequency, cloud save (uses Steam), tutorial toggle and event popup/auto-pause.

Single player



When starting a new game players have the choice to pick one of the game's pre-defined species, player-created species (indicated by a phoenix icon which, if enabled, may also appear in other campaigns) or a randomly generated species.

Players who opt to customize their own species (either by Create new option or Edit of an exiting setup) are greeted by the species setup screen. This screen allows players to change anything from cosmetics - appearance and names of species, homeworld, ships and flag - to more defining features - species traits, government, ethics and civics. Players can review their species of choice before proceeding forward.

The final step before the game starts involves the galaxy setup options (same options as shown to the right in the MP screen setup below). Options vary from galaxy size and shape to number of AI players and difficulty.

Multiplayer



Hosting a new game requires only a server name. A host can choose to add password to restrict the server to specific people or tags/description which can be used to give adjoining players an overall idea of what they should expect.

The host may then pick an empire and setup the galaxy to play (same process as in single player).

The ServerID (shown when hovering above the server icon below the galaxy settings section) can then be given to other players to easily find this specific MP session. The same line also displays any gameplay affecting DLCs enabled by the host.

If the game is a continuation of a previous session, the host needs to choose the Host Saved Game function and - after repeat the first step (server name etc.) - pick the desired save game (single player saves may be used as well).

Players looking to join a MP game can scan for servers (shows closest servers) to look for games about to start or ones already in-progress. If players can't find a specific session they can use the Direct Join function to input the ServerID given to them by the host player.

When joining a MP game, a player receives the latest save game from the host containing information about the state of the galaxy. They may then proceed to pick one of the empires within the game to play.

Player created empires

Adjoining players can't create their own empires when joining a MP game, but have to pick one of the existing empires within the game (this is due to the random nature of the generated galaxy). To circumvent this, players can create their custom empires, save them and send them to the host player. The host then can choose to include them as part of the galaxy generation.

Load game


Load game screen.

Stellaris employs a somewhat more advanced save system compared to other (older) PDS games.

Читайте также: