Когда вышел hitman 2

Обновлено: 02.07.2024

Судя по раннему скриншоту, изначально для несмертельного устранения врагов Сорок Седьмой использовал бутылочку с тканью, пропитанной снотворным. Только потом в игре появился хорошо знакомый фанатам шприц с наркозом.

Hitman 2: Silent Assassin — это стелс-экшен, разработанный датской студией IO Interactive и изданный Eidos Interactive. Игра является второй частью в игровой серии Hitman о лысом киллере клоне. Следующей игрой в серии стала Hitman: Contracts, вышедшая в 2004 году.

47 решил завязать с работой киллера, но прошлое вновь находит его. Мафия крадет священника отца Витторио — единственного друга 47. Ему приходится связаться с Агентством, и договориться о спутниковом наблюдении за особняком мафии и содействии в эвакуации Витторио, в обмен на продолжение работы на Агентство.

В этой части серии у Сорок Седьмого появился чемодан, в котором можно хранить предметы. У кейса обнаружилась забавная особенность — при броске в противника чемодан автоматически наводился на цель, огибая углы. Вскоре разработчики сделали эту деталь менее заметной, но в августе 2019 года со свойственным им чувством юмора решили превратить самонаводящийся кейс в специальный элемент снаряжения — его ввели вместе с событием Best Case Scenario.

В честь выпуска дешёвого издания HITMAN 2 — Miami Pack, содержащего уровень в Майами, разработчики вернули на эту карту одну из самых известных неуловимых целей — Марка Фабу по прозвищу Бессмертный. Во второй раз персонаж, сыгранный Шоном Бином, прибыл в стелс-боевик на целый месяц — до этого ещё ни одна временная цель не находилась в HITMAN так долго.

В этой части HITMAN появился оригинальный способ оглушения персонажей — если положить на пути какого-нибудь бедолаги грабли, он наступит на них и, схлопотав по голове, потеряет сознание.

HITMAN 2 (2018) Logo.jpg

Contents

Gameplay Overview

In HITMAN™ 2, players once again take control of Agent 47 in order to fulfill assassination missions. For the first time, players are to complete contracts either solo or with others via online co-op in the Sniper Assassin game mode, in addition to the standard single-player experience. Missions take place in dynamic locations across the globe, where players can utilize the sandbox nature of the maps to their advantage in order to achieve their goal in any way they see fit. From an assortment of weapons, environmental hazards, distractions and tactics, creative use of the world is at your disposal, along with the return of opportunities and hints from the previous game which aid players into seeing some of the more spectacular assassination methods.

The game also features Elusive targets; British actor Sean Bean portrays the first elusive target Mark Faba, aka "The Undying", a MI5 agent turned freelance assassin.

Progression

Progression is centered around mastering locations. As players level up the Mastery track for each location, they unlock starting locations, agency pickups, and new items that give options to take on each mission in new ways. Progress can be achieved by either completing Challenges or earning Performance XP.

Performance XP acts as a second avenue to accumulate experience points. It awards a small amount of XP for doing moment-to-moment actions during a playthrough, like taking someone out silently, hiding a body, or killing a target. By default, Performance XP will be displayed, but this can be toggled on or off in Settings.

A Player Profile levels up according to total XP earned. Player badges are the visual representation of the profile level. Both Mastery and Performance XP are funneled into the Player Profile as well as the Mastery Track, leveling both up as players progress through the game. Outside of those two systems, items can be unlocked by completing specific Challenges.

Both XP systems also work on the Season One locations within HITMAN™ 2 if players own the Legacy Pack. Mastery tracks for the Legacy locations have been tweaked to give a more directed progression of unlocks.

Difficulty

There are three difficulty levels: Casual, Professional, and Master.

  • Casual is for new players. It gives players an easier way to experiment with the world without fear of failing. Also Security Cameras have been removed in Casual
  • Professional is the default. It gives players a feeling of being a true assassin, using all of the game's intricate mechanics to assassinate targets. Cameras work like cameras and Mirrors work like mirrors but foot steps are not heard. (basically HITMAN 2016's Normal Mode but some guards positions from Hard mode have been added)
  • Master is extra challenging. Combat will be extremely hard and NPCs will be more aware of their surroundings, making stealth gameplay a greater challenge.(basically HITMAN 2016's Professional mode where foot steps are heard)

As with the progression system, all of difficulty levels can be selected on the Legacy locations within HITMAN 2. Some unlocks can only be earned by completing Challenges on specific difficulties. However, completing a challenge in a harder difficulty removes the need to repeat in a lower difficulty. This is especially applicable to The Classics.

Ghost Mode

Ghost Mode was a 1v1 mode where players competed against each other online as Agent 47. Rather than faced each other directly, players competed against one another in assassinating identical targets. The Agent who eliminated the most targets more quickly and cleanly was the victor.

While players existed in their own environments, they started the Mode side-by-side. They were able to check their opponent's progress at any time, as opponents appeared as a "ghost" in their environment. Assistance included weapons, items, outfits, and ghost crate supply drops.

Note: While the general plot of HITMAN 2™ follows a distinct path, many elements such as the assassination methods and character interactions are subject to the player's decisions. The game offers several events and methods to targets, along with multiple decisions based on the sandbox gameplay. This story synopsis concentrates on the main plot thread of the game the player would generally encounter on their first time playing.

Following the events of HITMAN™, Agent 47 embarks on a mission to hunt the mysterious "Shadow Client" and disassemble his militia. His first lead is the location of one of the Shadow Client's lieutenants, Alma Reynard. 47 is able to gain some intel on the Shadow Client's activities from Reynard's home in New Zealand before eliminating her. Impressed with 47's performance, Providence authorizes him and the ICA to hunt down the rest of the Shadow Client's militia. When 47 asks Diana why the ICA would be willing to work with Providence, she replies that both organizations share interests in putting a stop to the Shadow Client, whose activities are now causing a global panic. She also reveals that Providence secretly promised to her to reveal 47's past.

Following the intel gained from Reynard, 47 is sent to Miami to assassinate tech giant Robert Knox and his daughter Sierra, the owner and heir of Kronstadt Industries. Not only have they secretly sold advanced weapons to war criminals, but they are also Providence members who defected to the Shadow Client's side, presumably to protect themselves from his attacks. Meanwhile, the remaining members of Providence descend into consternation as more of their operatives are killed worldwide. Despite this, Providence manages to identify the Shadow Client as Lucas Grey, the former head of security to deceased Providence key-holder Eugene Cobb. Grey, now located in Central Europe, pursues his own plans with hacktivist Olivia Hall and insists that they need 47's help if they are to dismantle Providence.

47 heads to Colombia next in order to assassinate drug lord Rico Delgado and his top lieutenants, who have been using their smuggling network to aid Grey and his militia. Diana reports the mission's success to Providence while visiting the graves of her family in Surrey. Flashbacks reveal that she witnessed her parents being killed by a car bomb after they attempted to bring the company responsible for her brother's death to court. Shortly after Grey steals an item from the Ether Corporation in Johannesburg, his militia use a hostage situation to publicly reveal Providence's existence. 47 is then sent to Mumbai to track down and eliminate the pirates who killed a Providence operative in Shanghai. After the mission, 47 follows Grey's trail to Romania, back to the very same asylum where he was created by Dr. Ort-Meyer. He encounters Grey, who reveals that they were both previously kept in the lab to be raised as assassins for Providence. 47 regains some of his memories, remembering that Grey was Subject 6, and that they both made a pact to take revenge on those responsible for turning them into assassins.

The revelation leads to Diana meeting with Grey and Hall in Berlin. Grey reveals that Ort-Meyer, the scientist responsible for his and Agent 47's creation, was a member of Providence, who are controlled by a leader known as "the Constant" and three executive members known as "the Partners." After Grey and 47's original plan to take down the Partners failed, they decided to erase 47's memories, though Grey was able to escape before his memories were wiped. Grey's current objective is to capture the Constant, as he is the only person who knows the identities of the Partners. His only lead, however, is that 47 knew the identity of the first Constant. Grey then reveals that the item he had stolen from the Ether Corporation was an antidote that may counteract 47's memory loss. Initially reluctant to work with Grey, Diana eventually abides by 47's wish to take the antidote. The antidote allows 47 to remember that the first Constant was a legendary Cold War spymaster codenamed "Janus". In order to get close to Janus, Diana files a false report implicating Janus as the true Shadow Client while claiming Grey was just a subordinate, giving 47 pretext to infiltrate Janus' home in the suburbs of Vermont.

Investigating several clues, Agent 47 finds evidence that Janus was planning to meet the Constant at a gala held by "The Ark Society," a plutocratic survivalist group created within Providence. Hall is able to pinpoint the meeting location on a remote island in the North Atlantic, but they find out that the Constant, revealed as the man who hired Diana and 47 at the end of Hitman, has implanted himself with a suicide chip that will instantly release lethal poison into his body if he is compromised. 47 is then dispatched to eliminate Zoe and Sophia Washington, twin sisters and newly appointed chairwomen of the Ark Society who each hold a kill-switch for the Constant. Once the Washington sisters are neutralized, 47 and Grey proceed to capture and extract the Constant. 47, Grey, and Diana interrogate the Constant, pointing out that by being captured, his life is forfeit to the Partners. Defeated, the Constant reveals that Providence is made up of the Ingram, Carlisle, and Stuyvesant families, with each family having a representative that serves as a "Partner."

As 47 and Grey head out to confront the three families, the Constant--exposed by Diana as one "Arthur Edwards"--taunts Diana about what she does not know about Agent 47. A final flashback reveals that 47 was responsible for the car bomb that killed Diana's parents.

Nevertheless, Edwards assists the team in locating the three Partners, suggesting that they “follow the money” to their individual accounts at the Milton-Fitzpatrick investment bank, Grey’s former employer. 47 is sent to the bank’s New York branch to both steal data on the Partner accounts and eliminate the director, Athena Savalas, a Providence Herald, in order to cover their tracks.

The bank data showed that the Partners made payments to Haven, a small corporation operating out of the Maldives that specializes in identity management for wealthy criminals. Realizing that the Partners have started new lives under new identities, 47 is sent to Haven’s private island to eliminate founder and CEO Tyson Williams, IT expert Steven Bradley, and client coordinator Ljudmila Vetrova, in order to buy Hall enough time to hack their servers before the three targets are scheduled to reset it. Though the new identities and locations of the Partners are successfully acquired, Edwards unexpectedly escapes with the controlling the shares of Providence sent to his account instead of those of the Partners—unbeknownst to Grey and 47. The duo head out to confront their former masters and finish their pact.

Р2ы.jpg

Главным героем, как и в предыдущей части, явялется Агент 47.

Содержание

Геймплей

В Silent Assassin, кроме исправления недоработок предыдущей части, появились некоторые изменения. Управление игрой было улучшено и упрощено, был добавлен вид от первого лица и т.н. «показатель подозрения», который позволяет игроку понять, насколько сильно враги близки к тому, чтобы раскрыть его. Однако «показатель подозрения» не всегда реагирует верно. Так же изменения коснулись и протагониста: 47-й теперь медленнее передвигается в любом режиме перемещения, но стал более поворотлив.

Более крупным нововведением была система рейтингов. После каждой миссии игрок получал определенный ранг, в зависимости от способа её прохождения, изменяющийся в пределах от агрессивного до скрытного прохождения. Самыми крайними рангами были: «Mass Murderer» (когда игрок не скрывается и убивает всех подряд), и «Silent Assassin» (когда игрок был не заметен и устранил только цель). Получая рейтинг «Silent Assassin», игрок зарабатывает новое оружие, которое может взять с собой на миссию.

Игра использует движок Glacier engine, который также использовался в разработке первой части. Движок был улучшен и обновлен.

Сюжет

Действие игры происходит в 2002—2003 годах.

Сюжет начинается после событий Hitman: Codename 47, 47-й отказывается от работы киллера и пытается замолить грехи, живя и работая садовником в монастыре под покровительством отца Эмилио Витторио. Но жизнь скоро вновь срывается с места. Сицилийская мафия во главе с доном Джузеппе Джуллиани похищает отца Витторио. Отчаявшись, 47-й снова обращается в Агентство, в котором он ранее работал, чтобы попросить их помочь ему найти Витторио. МКА соглашается помочь ему, но взамен Агент 47 выполнит несколько заказов. Тот соглашается.

С помощью своих спутников Агентство обнаруживает, что Витторио держат в подвале виллы Боргезе. Агент 47 проникает в особняк, пытаясь освободить Витторио, по пути убивая Джулиани. Однако найти Витторио не удается и оператор от МКА Диана сообщает, что священника тащили несколько бородатых русских в военной форме.

Вскоре 47-й выполняет новую череду заданий. Ему приходится убить группу из 4 генералов. Экс-генерал КГБ, Генерал Макаров, Михаил Бардаченко и Владимир Зубков так или иначе, мешали делам заказчика. После смерти генерала, имя которого в игре не упоминается, Макаров и Бардаченко начинают расследование, а Зубков и вовсе решает предать родину и пытается сбежать в Германию, прихватив с собой чемодан с системой наведения.

Однако, когда 47-й достаёт чемодан, выясняется, что система наведения у Масахиро Хаямото. Поэтому агент отправляется в Японию, чтобы убить сына Хаямото, установив на его тело жучок. Тело доставили отцу и МКА смогло выйти на главу Якудза и Ямагути-гуми. Преодолев много препятствий на пути, 47-й попадает в замок «Катцуяма», где убивает Хаямото и спасает свою давнюю знакомую Лею Линг.

Потом 47-го отправляют в Малайзию в башни Петронас, где находится Чарли Сиджан, хакер, создавший программу, способную отключить систему ПРО США. 47-й проникает в подвал и убивает Чарли, однако выясняется, что у него есть брат близнец, который тоже причастен к созданию программы. Поэтому агент проникает в его пентхаус, убивает его и инсценирует ограбление.

Следующая страна, куда отправился Агент 47 — Афганистан. Двое офицеров армии восточного Афганистана, лейтенант Ахмед Захир и полковник Мухаммед Амин носят при себе карту с расположением важного груза, а также ключ, который тоже необходимо забрать. Следующей жертвой становится шейх Абдул Бисмала Малик, который собирается продать груз заказчика представителям ООН и который едет на бронированном лимузине. С помощью связного 47-й получает оружие и убивает цель. Последней задачей является проникнуть на подземную базу и убить офицера Юзефа Хуссейна, а также забрать груз. После идёт кат-сцена, где группа солдат и офицер прилетают на вертолёте и забирают груз.

Однако во время остановки на вертолёт нападают сектанты и 17-й и убивают охрану. Груз достаётся лидеру сектантов по имени Девана Джи. Клиент решил навещать предателя и снова обратился в МКА. 47-й пришёл в город, где узнал у связного о местоположении Смита. Смит рассказывает, что на него открыли охоту индийские ассассины и просит 47-го убить из, а взамен покажет путь на остров. На острове, 47-й встречается с доктором и высокопоставленным членом культа Ханнелор фон Кампрад и убивает её. После этого агент приходит к лидеру секты и убивает его, но когда собирается уходить, на него нападает Агент 17.

Позже по новостям говорят, что в Индии нашли ядерные боеголовки и их владелец — Сергей Заворотко, известный террорист и высокопоставленный член русской мафии. От ООН поступает заказ и, чтобы получить расположение организации, МКА решает сделать исключение из своего правила «Не убивать своих бывших клиентов» и отправляет Агента 47 в Санкт-Петербург, чтобы убить Сергея. Причем на то самое место, где был убит экс-генерал КГБ. Однако это все было подстроено. Винтовка 47-го была незаряжена, а патроны, которые 47-й нашёл недалеко от «снайперского гнезда» были холостыми. А патроны винтовки Агента 17, который поджидал 47-го, были настоящими. Поэтому 47-й прорывается в дом Пушкина и убивает своего брата.

В финале Агент 47 возвращается в храм Гонтранно, где убивает Сергея Заворотко и всех его людей. 47-й понимает, что ему всю жизнь суждено быть убийцей и расстаётся с Витторио, снимая с себя крестик.

Читайте также: