Vintage story как сделать мельницу

Обновлено: 16.05.2024

Игра Vintage Story была создана в 2016 году партнерами Tyron и Saraty, которые после выпуска двух популярных и успешных модов для Minecraft’а решили, что они хотят вырваться из ограничений Minecraft’а и сформировать свой собственный опыт. С тех пор контент, который был добавлен в эту начинающую воксельную игру, придал ей совершенно другой вид и оттенок Minecraft’а, с гораздо большим акцентом на поиск пищи в начале игры и создание всего, от инструментов до костров и многого другого.

Действие Vintage Story происходит в злой вселенной, и вы исследуете ее как большое синее существо. Ваша душа заперта в этой оболочке, и вы решаете найти остатки прошлой цивилизации. Соедините кусочки головоломки вместе и узнайте, что спровоцировало гибель предыдущей цивилизации. В вашем путешествии вам придется преодолевать бесчисленные испытания: сражаться со своенравными существами, избегать временной нестабильности и выживать во время темпоральных штормов.

Vintage Story – игра об инновациях и исследованиях. Она толкает игроков в тщательно сгенерированный полуавтономный мир и бросает им вызов, чтобы выжить и преодолеть естественные и неизвестные угрозы их нового дома. Бесстрашные игроки, которые примут это испытание, найдут мир со своим собственным характером и глубоким, взаимосвязанным повествованием внутри него.

Vintage story как сделать мельницу

Тактики и советы быстрого развития в Vintage Story

Vintage Story — Русское сообщество

Ярослав Киселев

1. открываем Vintage Story вики
2. Выбираем русский язык
3. заходим в раздел "ваш первый день"
4. читаем
И так делаем по развитии, еще можно читать обучение внутри игры по нажатию клавиши H

Станислав Кониковский

Тут ещё важно учесть в каком биоме начинаешь игру играть. Можешь начать в биоме, где бурый уголь как медь можно выкопать и необходимость в древесном угле на начальной стадии отпадает. Или наоборот, важно запастись древесным углём для плавления первых инструментов.
Смысл в том, что от начального биома многое зависит.

Станислав Кониковский

В любом созданном мире, игрок появляется рядом с торговцем. Это хороший намёк на то, что можно в первое время выживания воспользоваться сундуками торговца для хранения каких-то своих вещей и если есть кровать у торговца, то и для сна ею также можно будет воспользоваться, чтобы пропустить ночь.
Самое главное сделать нож и лопату. Нож для собирания рогоза и его корня. Из рогоза можно сделать корзины для увеличения инвентаря, а корень можно пожарить и съесть, так как он восполняет 1 таблетку голода, правда быстро портится. Лопатой выкопать земли для забора вокруг домика с торговцем. Ну а дальше уже сами решайте, когда вам покидать торговца и начинать строить свою деревню.

Vintage Story – Модпак для майнкрафта, перерожденный в отдельной игре

Vintage Story – Модпак для майнкрафта, перерожденный в отдельной игре

Vintage Story – вдохновленная Лавкрафтом песочница с упором на выживание и уникальную атмосферу. Когда авторы модпака TerraFirmaCraft для майнкрафта осознали, насколько их сковывает движок, написанный на Java, ими было принято решение перевести плоды своего творчества в отдельную игру.

Игра представляет собой Minecraft для тех, кто из него вырос. Жутковатая атмосфера, жестокие животные, потусторонние мобы и сложные погодные условия бросят вызов любому любителю игр на выживание. В теле неизвестного существа вы окажетесь в неизвестном и давно заброшенном мире, в котором вас будут окружать только дикая природа и загадочные межпространственные торговцы.

Найдите, чем загубить свой голод, сделайте себе базовые каменные инструменты и обустройте лагерь. Растите различные культуры, следите за питательными элементами в грунте, консервируйте пищу. Ищите залежи полезных ископаемых, научитесь выплавлять бронзу, столкнитесь с древними руинами и узнайте, какая катастрофа привела этот мир к упадку.

Уникальные механики крафта позволят вам почувствовать себя настоящим кузнецом или гончаром. В этой игре имеет значение, с какой стороны вы наносите удар по расплавленному слитку меди на наковальне, когда пытаетесь выплавить меч. Находите глину, лепите из неё посуду, сосуды для хранения пищи и базовые формы для выплавки простейших инструментов.

Vintage Story – Модпак для майнкрафта, перерожденный в отдельной игре

Так выглядит крафт базовых лезвий для ножа в Vintage Story.
Достаточно свежо после стандартной сетки крафта из схожих игр.

Динамическая система смены сезонов не даст вам расслабиться: зимой ваши посевы перестают расти, а животные голодают и приносят меньше мяса. Придется подготовить запасы продовольствия заранее, иначе зиму вам не пережить.

Реалистичная система распределения биомов и температур порадует всех любителей модифицированного Minecraft. Чем выше вы поднимаетесь, тем холоднее; чем дальше вы продвигаетесь к экватору, тем жарче. Хотите отморозить себе пальцы? Вам на дальний север, поближе к полюсам!

Устали от ставшей клише механики поиска руд из подобных игр? Vintage Story предлагает вам продвинутое геологическое разнообразие: не в каждом биоме получится найти олово для создания бронзы и далеко не везде получится найти соль для засолки овощей и мяса.
Каждый новый мир пестрит своим собственным геологическим разнообразием пород и грунта.

Vintage Story – Модпак для майнкрафта, перерожденный в отдельной игре

Новый и отполированный на протяжении первых лет разработки движок позволяет создавать миры с ограничением высоты в 1000 блоков, воссоздает крайне атмосферные эффекты и дарит незабываемые ощущения, как будто мы все еще играем в майнкрафт с модами, но без тормозов и фризов, без пестрящего разнообразия стилей объектов из модификаций, а мир вокруг выглядит живым, как никогда.

Vintage Story – Модпак для майнкрафта, перерожденный в отдельной игре


Vintage Story однозначно захватит всех поклонников кубических выживалок, атмосферного мира и хардкорного геймплея, стремящегося к реализму.

The Windmill

A windmill is a multi-block structure used to harness wind power and transform it into mechanical power. There are many possible designs for a windmill but factors to consider include:

  • Location windspeed
  • Height - for wind and clearance for sails
  • Accommodation of various power train designs and equipment
  • Amount of power needed to drive attached equipment

Detailed information on the windmill can be found on the windmill page.


Example of working power train connecting to both a helve hammer and pulverizer.

Automated Machinery

Milling

For mechanized milling, the quern must be attached to a windmill. With a full complement of sails, the quern will grind materials at wind speeds as low as 25%. Mechanized or not, querns enable the player to grind grain, as well as some minerals into their grinded forms.

Materials required for automated milling

Quern
Used to grind grains, stones, and minerals into powdered form.



Hopper (optional):
Used for material input/output. Crafted directly from copper plates.



Chute (optional):
Used to direct materials from hoppers into chests or other containers (or the quern itself). These blocks can be placed directionally, with the output facing away from the player. Chutes are crafted from chute sections, which need to be crafted on an anvil with copper ingots, by hand or with the help of a helve hammer. As even the straight chute needs at least two sections, a minimum of two copper ingots is necessary for one chute.




Chest (optional):
Can be placed on top of a straight chute above the quern to direct materials into the quern input slot


Automated Quern Train

The quern must be powered by connecting the incoming axle on the top or bottom of the quern. The quern cannot be powered by connecting the axle to the side of the quern. For maximum efficiency, connect the power input axle to the bottom of the quern. Automating input/output using hoppers and chutes is optional.

  • Input: Placing a hopper above the quern inserts items into the input slot of the quern. If the quern is powered from the top, input cannot be automated. Alternatively, a straight chute with a chest above the chute can be used to feed the quern input slot from the top and is 4 copper cheaper than using a hopper for input.
  • Output: Placing any item in the output slot will block the output, causing product items to drop out of the sides of the quern. To collect items, hoppers can be fed into chests. Place the hopper at the level of the block supporting the quern, not next to the side of the quern itself. If the hopper, or any block for that matter, is placed next to the side of the quern, this placement will prevent the quern from producing items>. Further, if the quern tries to output an item but the side is blocked, it will restart grinding the item. This means placing one block adjacent to the quern will reduce efficiency by 1 quarter.

Smithing

For mechanized smithing, the windmill is attached to a helve hammer. With a full complement of sails, the helve hammer will function, albeit slowly, at wind speeds as low as 30%. It can help the player in processing iron blooms and blister steel, as well as making plates of any metal type.

Materials required for automated smithing

Toggle:
Connects the powered axle to the helve hammer base



Helve hammer base:
Holds the helve hammer, connects the hammer arm to the power circuit.



Brake (optional):
Placed after the helve hammer base, stops the hammer when not in use.


Automated Helve hammer train

The helve hammer must be powered by connecting the incoming axle on the left or right of the toggle and cannot be powered by connecting the axle to the top or bottom of the machine.

  1. The toggle must be placed adjacent to the helve hammer base. The toggle places sideways, be sure to orient the toggle such that the square frames abut the block intended for the helve hammer base. The input axle cannot be placed on the frameless sides of this block.
  2. The helve hammer base should be placed with the long arm of the triangular support and crossbeam facing the direction the payer intends to place the hammer. The sloped sides of the base are the back of the block, and the helve hammer will place directionally. Place an anvil three blocks away from the base, and then add the helve hammer onto the base. When placed correctly, the helve hammer should rest on the anvil when not in use. When placed on the base, the helve hammer requires two blocks to move freely through its arc.
  3. The brake (optional) can be placed on the other side of the helve hammer base.

Crushing

The pulverizer allows to crush certain stones and minerals into fine powder to be used for steel making. There is no other way to obtain these materials, thus mechanisation is necessary.

Materials required for a pulverizer set up

2 Pounder Caps:
Reinforces the pounders and makes them crush the materials faster. Made by smithing on an anvil.

Pulverizer Frame:
Holds the pulverizer pounders and connects them to the power circuit.


Pulverizer Toggle:
Connects the powered axle to the pulverizer frame. Can only be crafted with a bronze or higher tier metal plate.



2 Pulverizer Pounders:
The mobile part of the machine that does the pounding.



Hopper (optional):
Used for material input/output. Crafted directly from copper plates.



Chute (optional):
Used to direct materials from hoppers into chests or other containers. These blocks place directionally, with the output facing away from the player.



Automated Pulverizer train

Pulverizer automation.PNG

The pulverizer must be powered by connecting the incoming axle on the left or right lower block of the frame structure. The toggle needs to be placed in the lower frame block. The pulverizer takes up a total of 4 blocks vertically, two for the frame itself and two more for the moving pounders.
The pulverizer pounders need to be placed in the frame block, and both have to be placed for the machine to work. After placing them, pounder caps of varying strengths - depending on the metal they are made of - can be attached. To add the caps, the player needs to have two cap items in their inventory in one stack, then put the pounders with that stack. When changing caps, the previously used ones will be returned to the player.
Bauxite stones, quartz and olivine bits and ilmenite chunks can be placed two at a time under the pounders. The powdered materials will be thrown out at the block side opposite to the pounders. Please not that Ilmenite can only be crushed with pounders equipped with steel caps.

Содержание

Mechanical Power


Mechanical power is a mechanic that allows for the powering of different machinery through the harnessing of renewable energy (such as wind) via structures such as the windmill. Currently, it can be used to automate querns for milling, helve hammers to work iron blooms or smith metal plates, and pulverizers to crush materials into their powdered form. Although it can be used to power a single machine, with a series of axle and gear connections, you can make what’s called a power train. This allows for the connection of multiple machinery at a time, working in tandem.

Power Train

A series of interconnected axles, gears, brakes and other mechanisms that allow for an uninterrupted flow of mechanical energy through multiple machines at the same time.

Materials required for a Powertrain

Woden Axles Used to transmit the wind power in a straight line. These may be placed vertically or horizontally in any of the cardinal directions.


Wooden Gears Allows the mechanical power to make a right angle turn by connecting a horizontal axle to a vertical one. Often needed depending on the design of the power train.


Brake Can be used to apply a lot of resistance to the mechanism in order to bring the entire train to a halt.


Clutch+Transmission When placed together can be used to interrupt flow of energy to a specific branch of the powertrain.



Читайте также: