Elite dangerous arena что это

Обновлено: 04.05.2024

The Close Quarter Combat Championship, abbreviated as CQC or CQC Championship and sometimes referred to as Arena, is an arena combat mode in Elite Dangerous and the only game mode in the stand-alone release Elite Dangerous: Arena. It can be accessed from the launcher or directly in game under Start → Arena. The Arena mode is available to anyone who owns the full base game, Elite Dangerous.

CQC is mostly separate from the shared galaxy of Open Play, Private Group, and Solo Play, aside from some CQC rewards which carry over to the galaxy.

Game Modes

Elite Dangerous Pilot Tutorials - CQC

Team Deathmatch

Deathmatch

Capture the Flag

There are three distinct icons on the scanner:

    Teammate who has the enemy flag. Enemy pilot who has your flag. Location of the friendly base for your flag.

Contents

The $100,000 CQC Tournament

Elite Dangerous: Arena/Набор оборудования для F63 Condor

Пожалуйста, дополните статью или свяжитесь с администрацией.

CQC F63 Condor.jpg

Для корабля F63 Condor в режиме CQC (так же как и для других) представлено 3 набора оборудования (англ - Loadout) - №1 (доступен сразу при 1 ранге), №4 (доступен с 11 ранга) и №7 (доступен с 21 ранга). Наборы не усиливают и не ухудшают технические характеристики боевого истребителя. Их роль - дать возможность пилоту быстро сменить набор оборудования перед следующим возрождением во время матча (после смерти).

Ranks

CQC rank

Below is a table of the experience earned for different events.

Event XP earned Notes
Winner 200 Won a match
MVP 100 Scored the most in a match
Survivor 100 Do not die in a match
Assistant 50 Contribute to a target's death without dealing the killing blow
Finisher 50 Be present when the match is over
Bouncing Back 25 .
Good Effort 25 Scored the least and ranked last in a match
Payback 25 After being killed, kill the person that killed you
Multi-kill 25 Kill 2 or more people in a single life
Quick Kill 25 .
Try Harder 10 .

Below is a table of the experience required for each CQC rank increase.

Rank Exp. Rank Exp. Rank Exp.
1 600 18 2,052 35 7,015
2 645 19 2,205 36 7,541
3 693 20 2,371 37 8,107
4 745 21 2,549 38 8,715
5 801 22 2,740 39 9,369
6 861 23 2,945 40 10,071
7 926 24 3,166 41 10,827
8 995 25 3,404 42 11,639
9 1,070 26 3,659 43 12,511
10 1,150 27 3,933 44 13,450
11 1,237 28 4,228 45 14,459
12 1,329 29 4,546 46 15,543
13 1,429 30 4,886 47 16,709
14 1,536 31 5,253 48 17,962
15 1,651 32 5,647 49 19,309
16 1,775 33 6,070
17 1,908 34 6,526 Total 268,758

Below is a table of the icons for each CQC rank.

Unlocks

The Condor in CQC

As a player ranks up they unlock more ship loadouts and alternative modules (such as weapons and armour) to customise those loadouts with. There are a variety of modules, each of which have their own pros and cons. For example, at rank 44 an Overcharged Beam Laser for Eagle Loadouts is unlocked, which works like a Beam Laser but has higher damage at the cost of an increase in heat gain.

Ship Loadouts Loadout slots
F63 Condor F63 Condor Loadouts Loadout 1, Loadout 5, Loadout 9
Sidewinder MkI Sidewinder Loadouts Loadout 2, Loadout 6, Loadout 10
Eagle MkII Eagle Loadouts Loadout 3, Loadout 7, Loadout 11
Imperial Fighter Imperial Fighter Loadouts Loadout 4, Loadout 8, Loadout 12

Prestige


Pilots Federation rank


CQC Elite icon (Pilots Federation rank)

The following Pilots Federation CQC ranks are earned as the player progresses.

Rank Exp.
Helpless 0
Mostly Helpless 5,000
Amateur 10,000
Semi Professional 40,000
Professional 100,000
Champion 285,000
Hero 685,000
Legend 1,685,000
Elite 3,685,000
Elite Dangerous: Odyssey required to progress
Elite I 7,370,000
Elite II 11,055,000
Elite III 14,740,000
Elite IV 18,425,000
Elite V 22,110,000

Elite Dangerous: Arena

Elite Dangerous: Arena

Elite Dangerous: Arena позиционируется как самостоятельное дополнение для полноценной Elite Dangerous, не требующее покупки оригинала. Также все обладатели полной версии игры получат доступ к режиму Арены бесплатно, прямиком из главного меню.

Подобные «распилы» игры происходят все чаще, в данном случае разработчики сделали реверанс в сторону тех, кто не хочет вникать во все тонкости полноценной игры и платить в четыре раза больше. Ну и, конечно, дополнение предназначено для тех, кого интересует исключительно сетевой сегмент.

Игрокам доступны три режима игры: «Бой на смерть», «Командный десматч» и «Захват Флага». В каждом режиме принять участие смогут не более восьми человек. Пилоты обрадуются системе рангов, позволяющей улучшать все виды снаряжения в игре. Реализовано это весьма полноценно и не слишком урезанно, что даст возможность варьировать виды тактики. Полученные ранги будут улучшать как умения игрока, так и возможности его корабля.

В «гараже» игроки смогут обнаружить четыре вида межпланетных истребителей: маневренные и больно жалящие Федеральный и Имперский истребители, большой и обладающий убойной мощью «Орел», а также напичканная броней «Гремучая Змея». В игре есть четыре арены, в которых развернутся жаркие бои – шахтерские разработки Cluster Compound, космическая станция Asteria Point, ледяная арена Ice Field и очень красивая Elevate.

Если вы хотите присоединится к Элите, но не имеете возможности, то Elite Dangerous: Arena вполне может вас заинтересовать. Конечно, вы не получите разнообразия оригинальной игры и большого количества режимов, но и заплатите гораздо меньше.

Информация о сетевых режимах:

Gameplay Mechanics


CQC Championship Hologram

Power-ups

There are four power-ups available in the arenas. All the power-ups are not necessarily in every arena. They can be seen on the scanner as a grey icon. Each power-up type is differentiated by its colour, hologram icon, and the name when targeting it.

To get a power-up, one must fly through the hologram surrounded by a ring, preferably without crashing into the ring. Once you have collected a power-up, its timer ring to the right of to the Power Distributor display will show how long it will last.

Red - Weapon Enhance Weapon damage enhancer. Blue - Stealth Mode Become invisible to enemy radars, similar to Silent Running but without losing shields or gaining heat. Using weapons deactivates this power-up. Yellow - Shield Boost Instantly refills your shields and overcharges them by 30%. Green - Speed Surge Speed boost that briefly increases top speed.

Targeting

Unlike in the other game modes, line of sight is needed in order to target ships or see them on the scanner. If the target is obscured by any environmental object (asteroid, station wall, etc.) the sensors will lose lock and the message "Target Missing" will be triggered. However, should line of sight be restored, the original target will automatically be locked onto again, triggering the "Target Acquired" message. Note: you do not have to face the target to reacquire lock.

Time limit

Deathmatches have a 7:30-minute time limit. Team Deathmatch and Capture the Flag matches have a 15-minute time limit to complete your goals and at the 10, 5 and 1 minute, and 10, 5-1 second marks a notification on the top right UI panel will display with a narrator telling the player how long is left.

If the goal is completed before the counter reaches 0, the game also ends. Should the time limit be reached with no kills at all or an equal amount of kills, deaths and assists for two or more players, the game will result in a Draw.

Playable area

Out of Bounds Countdown Warning

If a player flies out of the arena bounds, the 20-second self-destruct countdown will start. It does not overheat the fighter (unlike the manual self-destruct procedure that can be activated in the right-hand panel) and can be aborted by flying back into the arena. There can be bugs, resulting in players being able to leave the arena bounds unpunished.

Shield recharging

Once a fighter's shields are down, they will start recharging, draining the energy from the SYS capacitor. Unlike ships, fighter shields immediately gain 90% strength when recharging is completed (as opposed to 50%).

Destructible structures

Inside certain tunnels, there are pillars which can be destroyed by shooting at them, after which they explode, allowing clear access through the tunnel.

Опасный космос Elite Dangerous: остроумные мошенники загнали новичков в трудовое рабство и не выпускали из изолированной системы

Опасный космос Elite Dangerous: остроумные мошенники загнали новичков в трудовое рабство и не выпускали из изолированной системы

Космический симулятор Elite Dangerous попал на раздачу в Epic Store, а в игре появились толпы новичков. Неопытных игроков сразу же взяли в оборот местные мошенники, заставив работать на себя практически бесплатно.

Они связывались с новоприбывшими и предлагали им материальную помощь и совместный фарм ценных ресурсов. Попав в группу к ветеранам, новички пропадали из поля зрения других игроков и начиналась самая зловещая часть плана.

Попавшему на крючок игроку предложили построить космический корабль с установкой для добычи ресурсов. Во время строительства мошенники устроили так, чтобы дальность прыжка корабля была ограниченна расстоянием в менее чем 2 световых года. Далее корабль грузился на транспортник и отвозился на расстояние 800 световых лет от центральных зон.

Опасный космос Elite Dangerous: остроумные мошенники загнали новичков в трудовое рабство и не выпускали из изолированной системы

Оказавшись в незнакомой системе, новички сразу же пытались улететь на исследование мира. Но нет – построенный с помощью «благодетелей» корабль просто неспособен вылететь из системы из-за короткого прыжка. Перед попавшим в ловушку игроком встает следующий выбор: либо фармить ресурсы (Опалы бездны) для похитителей, либо погибнуть.

Один из игроков смог связаться с Fuel Rats – добровольцами, доставляющим топливо к попавшим в беду пилотам. Удивленные информацией о трудовых лагерях, Fuel Rats передали информацию в организацию спасателей из Hull Seals. Те сперва не поверили, но потом взяли несколько крупных кораблей, прилетели в галактическую тюрьму и реально обнаружили там несколько десятков заключенных. За первый заход они спасли около дюжины, в плену осталось приблизительно столько же.

Часть мошенников отрицает свою причастность к похищениям игроков и принудительному труду. Другие считают произошедшее отличной шуткой, гордятся ей и обещают построить целую империю с новичками. Сочувствия к «рабам» они не испытывают и полагают, что те в любой момент могут покинуть игру или найти другой выход из импровизированного трудового лагеря.

Опасный космос Elite Dangerous: остроумные мошенники загнали новичков в трудовое рабство и не выпускали из изолированной системы


Разработчики из Frontier осуждают мошенников, но пока не могут найти в их действиях нарушения пользовательского соглашения (есть вариант с абузом несовершеннолетних).

Зато разработчики восхищаются тем, как отреагировало сообщество – кроме спасательной экспедиции, неравнодушные игроки организовали доставку запчастей, необходимых для строительства нормальных кораблей.

Arenas

There are four arenas:

Читайте также: