Gtfo гайд по оружию

Обновлено: 05.07.2024

A semi-automatic hybrid electrothermal light-gas gun that fills the special weapons slot. Not available in every Rundown.

Contents

Description [ ]

It is one of the first weapons, alongside the HEL Rifle, to be released featuring piercing rounds and bullet penetration. It was was released in the Rundown 003 / The Vessel update as a rundown specific weapon.

Gameplay [ ]

Compared to its sister weapon, the HEL Rifle, the HEL Gun functions as a DMR, serving as an alternative to the TR22 Hanaway Designated Marksman Rifle.

Its main and strongest quality is its bullet penetration, being able to kill a minimum of 2 targets at a time. In terms of capabilities, it offers high damage and precision but suffers a lower rate of fire as it has a very brief charge up time before each subsequent shot. Like the TR22, it is best used when shots hit their marks, but punishes players for avoiding headshots or just downright missing.

Fundamentally, the HEL Gun is best used in larger crowds, and is able to hold its own against smaller ones and fortunately, its ability to body two-shot small strikers allows for forgiveness if not all the shots quite hit their mark.

The HEL Gun's potential for crowd control and its ability to hold up on its own against individual sleepers makes it an overall balanced choice.

Игрокам доступно четыре ячейки активных элементов экипировки, которые включают:

Основное оружие

Дополнительное оружие

Спецустройство

Оружие ближнего боя

Затрагивать оружие ближнего боя не буду - выбор играет чисто декоративную функцию.

Основное оружие включает в себя:

Дополнительное оружие включает в себя:

Спецустройства включают в себя:

Оружие в первый слот:

Описание оружия в игре GTFO

Штурмовая винтовка - самое базовое оружие в игре. Большая обойма, прицел, неплохой урон, много патронов. Ее удобно использовать и эффективность только растет с ростом личного скила игрока.

Полуавтоматическая винтовка - специфическое оружие. Есть неплохой прицел, винтовка наносит большой урон, но в использовании требует неплохого аима. Скорость стрельбы невысокая, патронов в обойме мало, ДПС сильно падает, если не стрелять противнику по уязвимым зонам. В руках хорошего стрелка наносит разрушительный урон, криворуким лучше не брать. Убивает скаута с 4 выстрелов в голову.

Пистолет-пулемет - самое малоэффективное оружие в первый слот. Штурмовая винтовка банально лучше во всем, высокая скорострельность ПП не способно компенсировать его слабый урон, точность и отдачу.

Пистолет - возможно, лучшее оружие в первый слот. Нулевая отдача, высокий урон, легкость в использовании, большая обойма и много патронов. Штурмовая винтовка может соперничать с пистолетом в некоторых ситуациях, но откровенных минусов у пистолета просто нет, а простота использования делают его самым эффективным оружием.

Оружие во второй слот:

Описание оружия в игре GTFO

Дробовик - не самый лучший выбор. Мало патронов, урон одного выстрела не оправдывает крошечный запас патронов.

Полуавтоматический дробовик - лучшее оружие во второй слот. Большой урон, высокая скорострельность, много патронов. Самое имбалансное оружие в игре на данный момент.

Пулемет - хуже полуавтоматического дробовика, выполняет ту же задачу. Раскручивается медленно, пули наносят огромный урон. Отдача и разброс высокий, поэтому единственное применение - заливать пулями толпу в мили, но обойма быстро кончается и тебя начинают кушать. Полуавтоматический дробовик лучше.

Револьвер - в целом неплохое оружие, очень похоже на полуавтоматическую винтовку, но присутствует разброс при стрельбе от бедра. Патронов меньше, чем в полуавтоматической винтовке, посему лучше выбрать ДМР в первом слоте, если хочется оружия с большой останавливающей силой. Убивает скаута с 4 выстрелов в голову.

Снайперская винтовка - практически бесполезное оружие. Мало патронов, высокая останавливающая мощь. Единственное эффективное применение - она ваншотает скаутов. Для всего остального есть полуавтоматический дробовик.

Спецустройства:

Описание оружия в игре GTFO

Активный радар - малополезное устройство в руках опытной группы, играющей в команде. Для новичков желательно брать одну штуку, но только если игрок с радаром умеет общаться, давать информацию о местоположении противников и руководить группой. Опытная группа способна эффективно ориентироваться без радара даже в темных помещениях. Однако, в миссии D1 радар обязателен, но зачем - рассказывать не буду. Спойлер.

Гелевая пушка - интересное устройство, которое в данной версии испорчено супермаленьким количеством патронов. Самое эффективное применение - укрепление обычных дверей, чтобы выиграть время для безопасного секьюрити скана. Узкоприменимо, жрет много патронов. Можно замораживать или замедлять врагов. Заморозив скаута, его можно убить с одного удара молотом.

Мины - одно из самых полезных устройств в игре. Самое полезное устройство для ведения боя в больших комнатах с высокоуровневыми врагами, которые встречаются на поздних экспедициях. Большой боезапас, разрушительная мощь, возможность останавливать волны за долю секунды.

Турель-дробовик - на самом деле не дробовик, а больше слаг-турель. Самый имбалансный тул в игре. Огромный урон, высокая эффективность, скромно потребляет амуницию. Мастхэв на защите реактора, остальные миссии превращаются в легкую прогулку. Не рекомендую абузить много подобных турелей и портить себе игру несбалансированным билдом.

Турель-бурст - самый простой в применении и полезный тул, более балансный, чем турель-дробовик. Рекомендую брать на любую миссию в количестве 1-2 штуки. Новичкам мастхэв.

Изменить язык

Полная версия



GTFO Beta

Самый популярный контент от разработчиков и сообщества за прошедшую неделю. (?)

I get the idea is to sneak around and such but I'm just not interested in it. If the game doesn't have a mode with ammo where you go in guns blazing this game is a hard pass for me, I just don't find it fun being a crouch simulator.

23 авг. 2020 в 14:26

Общие обсуждения

Иллюстрация

The joys of alpha testing.

Mistake they made.

i think the main mistake they made till now, as far as you can see the alpha, is they tried TOO HARD NOT TO BE like payday 2 or l4d2. the whole thing screams like "WE WANT TO MAKE A GAME THAT NO ONE AN COMPARE TO PAYDAY. " which automatically results into big and heavy compares with payday 2 or l4d2. they just tried TOO HARD to be different from what they did previously, they TRIED TOO HARD to bring something new and fresh. tbh, looking at the alpha state of the game, i really dont expect a releas.

5 ноя. 2019 в 17:14

Suggestions & Feedback

GTFO: Generally bad Game Design and Why.

Stealth vs Loud Mission or Why you aren't Payday and can't have both. Payday 2 had stealth missions. You could also go loud on some. Some you couldn't. It was a game about clowns shooting cops, stealing money and goat simulator cross overs. It w.

12 дек. 2019 в 8:25

Suggestions & Feedback

Иллюстрация

Oh. never mind.

Иллюстрация

Иллюстрация

The best way to get rid of Giants

Иллюстрация

stretching before workout

Руководство

How To use The Terminals

A guide showing How to use the Computer Terminals in GTFO to find keys medipacks and ammopacks as well as other items

ターミナルの使い方。「QUERY "アイテム名"」コマンドでゾーンの場所を特定できる。そのゾーンに入って「PING "アイテム名"」コマンドで部屋アルファベット名が取得できるので、探すとそのアイテムがあるボックスが見つかる。

Руководство

Небольшой гайд по игре GTFO Alpha

Гайд по игре GTFO Alpha (оружие\предметы\карта\монстры и прочее). Так же прилагаю ссылки на разные источники и дискорд каналы игры.

いやー脱出寸前のクリア一歩手前まで進んだのに全滅してしまった。一度クリアしたフレンド曰く目的エリア到達後の最初の部屋で目的物を見つけてクリアできたようなんだけど、今回は奥に行けど奥に行けどずっと目的物が見つからなくて酷かった。色々と省くけど総合的に運要素が強すぎて運ゲーだったよ

This game doesn't make sense

So. in order to see enemies, you need to use a flashlight most of the time but. that alerts enemies and the flashlight creates a washed out screen anyway. so you turn off the flashlight but you get hit from the ranged auto aimbot archers. you turn off the flashlight and burn through ammo because you can't see? And ammo is as common as in a post-apocalyptic wasteland. Turrets blow through ammo like Stevie Nicks, Gary Busey and Scarface sniffing white powder at a dinner party? Melee is hit or miss a.

21 ноя. 2019 в 22:56

Общие обсуждения

Руководство

Что тут к чему.

Краткая информация по игре.

Руководство

GTFO: Guía para sobrevivir a las alarmas (Español)

En esta guía, se le darán sugerencias y consejos para sobrevivir a los eventos de alarma.

Руководство

Обзор игры, залайкайте что бы разрабы увидели.

Суровый COOP-HORROR-SHOOTER, который не простит вам плохой аим и пустую трату патронов, очень атмосферный и стильный дизайн уровней, классный проработанный звук, который иногда заставляет потеть ваши ладони, ну и конечно же только общее взаимодействие кома

This page lists the Weapons in GTFO.

Weapons occupy your 1st, 2nd, and 3rd slot and are selected at the preference of the player during the Rundown before an expedition starts.

Contents

Description [ ]

GTFO will feature a wide variety of weaponry available. Weapons will include pistols, revolvers, assault rifles, submachine guns, shotguns, light machine guns, Designated Marksman Rifles and more exotic types for specific situations. Each player will be able to choose their own main and special weapon at the loadout menu before dropping into expeditions.

Prior to launching an expedition, players can choose their loadout from a variety of weapons and tools. Every player has a main weapon, special weapon, tool and a melee weapon. The 5th slot is reserved for resource packs that are acquired during expeditions such as ammo packs or medical packs and the 6th slot is for consumables.

Main Weapons [ ]

Main weapons are your general purpose weapons in your arsenal for dealing with most situations reliably. They have larger ammo pools compared to special weapons, but generally deal less damage and are less specialised, making them not particularly effective/optimized against large enemies. Main weapons are refilled with ammunition packs found randomly in resource containers throughout the expedition. Rundown specific main weapons will only be found in specific Rundowns - not guaranteed to be in all of them.

Special Weapons [ ]

Specials function as your specialised weapon for dealing with specific threats or situations when the need for more firepower is required. Special weapons tend to pack a bigger punch than their main counterparts, however they have lower ammo reserves, so using them frequently isn't normally an option. Special Weapons are refilled with ammunition packs found randomly in resource containers throughout the expedition. Keep in mind that ammo packs restore more ammunition percentage to special weapons than they do to main weapons. Rundown specific special weapons will only be found in specific Rundowns - not guaranteed to be in all of them.

Melee Weapons [ ]

Melee is your tertiary weapon and a core component in maintaining stealth while on expeditions. No matter which melee weapon you choose, they all do the same damage and behave the same, the only difference is their model. A melee strike can reliably kill Strikers and Shooters with a full charge to the body, half charge to the head, and no charge to the occiput (back of the head) without alerting the entire room. However, enemies that are very close (all enemies within

3 meters) or glowing (only one enemy

12 meters) will wake up, meaning coordination with teammates to kill an entirety of a grouping is key.
Right clicking allows the melee users to shove enemies to interrupt their attack, move and disorient them temporarily. Despite their slow nature and extreme close range, melee weapons are essential in preserving ammunition, as when expertly handled, melee can be very effective during alarms.

Removed Weapons [ ]

These weapons were exclusive to (a) certain Rundown(s) and have since been removed.

Читайте также: