Eve online гайд вы слышали об anire scarlet

Обновлено: 07.07.2024

Have you ever heard of Anire Scarlet? Well, she's practically an urban legend among the local pirates. It seems any outlaw with a clone bay and rhetorical skills can amass a following these days. The sorts of degenerates that hang around this area are easily impressed too, so apparently has built quite a posse, but then, that could just be another one of the myths about her.

As for where you come in: all this attention has earned her a CONCORD bounty. I'd very much like to claim that ISK, [you], with your help. I've hired an undercover surveillance team to locate her, and they've had some luck turning up a lead. If you're able to follow it up and take her out then we can split the bounty money equally. The surveillance team found her flagship vessel, The Crimson Dawn. She is sure to be either inside it, or very close by. If you think yourself capable of eliminating her, then I'll trade you the coordinates.

Objective

Meet with a surveillance team outside of a suspected hideout for the pirate Anire Scarlet. Get intel from them on her location, then find and eliminate her.

Pocket 1 (No gate)

Warp Gates

Arrival Message

Hey there, you must be the bounty hunter. Anire just boarded her ship. You should see her in the next area. To get inside you'll need to destroy their security guards and loot a passkey for the gate. We've just reported to them that you fired on our merchant convoy, so they'll be here shortly to respond. Good luck!


5-Sb WereWolf83 5-Sb WereWolf83

Clone Grade Zeta

  • EVE Ingame: Crystal virgin
  • Client: Eng
Dread Pirate Scarlet, Level 4 не пробиваю непись, ЧДН ?
с найт хавка кинетиком по серпентис БШ всего 200 дамага, дпс

390 ( хэви ланчеры т2 )

торповый равен да ? найтхавком ни как ?

( хамами 560 дпс - попробую, но не верится )

Таких как я немного - только Я


Мейер
  • EVE Ingame: Dives Armenicus
  • Corp: NPC
  • Ally: Amarr empire
  • Channel: off
  • Client: Eng

балконы глючат наверное

И кстати зачем там БШ давить?

Тактика такая - убиваем 3 БШ в первом, берем ключ, прыг в второй карман, стреляем в скарлет и прыг в третий (ворота открыты), в третьем убиваем скарлет, лутаем имп +3 на харизму - сдаем миссию (тенгой фури скуржами на скарлет 3 залпа, успеваю убить до отварпа, ее можно и дизом держать если ДПС-а мало).


5-Sb WereWolf83 5-Sb WereWolf83

Clone Grade Zeta

  • EVE Ingame: Crystal virgin
  • Client: Eng
приварпал а там вместо серпентисов уже ангелы - весёлая миска
Таких как я немного - только Я


Мейер
  • EVE Ingame: Dives Armenicus
  • Corp: NPC
  • Ally: Amarr empire
  • Channel: off
  • Client: Eng

приварпал а там вместо серпентисов уже ангелы - весёлая миска


угу, если баунти устраивает можешь фармить до посинения, там по каждому отварпу непись респится.


ZumZoom

Clone Grade Delta

  • EVE Ingame: ZumZoom
  • EVE Alt: Dain Torson, Enya Milaj
  • Corp: LSR30
  • Channel: КР, EFS
  • Client: Eng

с найт хавка кинетиком по серпентис БШ всего 200 дамага


Solovey_R

Clone Grade Kappa

  • Client: Рус

Сия миска прекрасно блицуется как описал Мейер и не менее прекрасно с нее валится баунти. + У нее есть ряд особенностей

Но сначала о дамаге. Не знаю где ты вычитал что серпов надо кинетом бить, но для меня они гораздо лучше под термалом погибают. Правда может разница в том, что ты пуляешь ракетами а я из прожектилов их убиваю.

Теперь о особенностях миссии

1. Миссию можно принять и сдать не залетая на станцию. Именно так, прямо из космоса - Журнал Миссий = вызвать на разговор агента и там - Принять удаленно - Сдать удаленно
2. В миссии может быть смена НПЦ в кармане. Это может происходить или при переварпе, или если ты летаешь в паре с кем-то, и твой напарник влетает в карман после тебя.
3. После прохождения всех трех карманов (я например начало миссии не считаю карманом) можно еще раз прямо из последнего кармана (там где станция) варпнуть к началу миссии (именно на миссию, а не через станцию или там белт) и, сделав несколько пролетов по карманам, можно отреспить еще немного неписи. Тем кто живет на баунти очень неплохой заработок. Приход по искам со Скарлетта от 30 кк (по минимуму) до 60 кк исков. А на прокачанном корабле она делается (по типу убить всех, не блиц) делается в течении 25 минут.
4. Если Скарлетта убить в кармане со станцией (в последнем) то с него ничего не выпадает. Если убивать в предпоследнем (но делать это надо быстро), то с него падает имплант за 7 - 8 кк. Что тоже может быть приятным дополнением к награде
5. Если кто-то из твоего флита (например сальважер) варпнет к тебе, а ты например будешь во 2 кармане, то твой напарник прилетит именно к тебе, а не к началу миссии, как это обычно бывает в миссиях с разгонными вратами. Просто там в каждом кармане установлен миссионный маяк.

А по поводу что ты делаешь не так. ИМХО такое. Если видишь что у тебя ракеты пинают слабо по неписи, попробуй сменить непись. Например начни пулять по другому БШ. У ракет есть особенность - там как первая ракета ударит, так и остальные будут бить по текущей неписи.

Хрен, положенный на мнение окружающих, гарантирует спокойную и счастливую жизнь.
© Фаина Раневская


NEULO


5-Sb WereWolf83 5-Sb WereWolf83

Clone Grade Zeta

  • EVE Ingame: Crystal virgin
  • Client: Eng
Dread Pirate Scarlet, Level 4 не пробиваю непись, ЧДН ?
с найт хавка кинетиком по серпентис БШ всего 200 дамага, дпс

390 ( хэви ланчеры т2 )

торповый равен да ? найтхавком ни как ?

( хамами 560 дпс - попробую, но не верится )

Таких как я немного - только Я


Мейер
  • EVE Ingame: Dives Armenicus
  • Corp: NPC
  • Ally: Amarr empire
  • Channel: off
  • Client: Eng

балконы глючат наверное

И кстати зачем там БШ давить?

Тактика такая - убиваем 3 БШ в первом, берем ключ, прыг в второй карман, стреляем в скарлет и прыг в третий (ворота открыты), в третьем убиваем скарлет, лутаем имп +3 на харизму - сдаем миссию (тенгой фури скуржами на скарлет 3 залпа, успеваю убить до отварпа, ее можно и дизом держать если ДПС-а мало).


5-Sb WereWolf83 5-Sb WereWolf83

Clone Grade Zeta

  • EVE Ingame: Crystal virgin
  • Client: Eng
приварпал а там вместо серпентисов уже ангелы - весёлая миска
Таких как я немного - только Я


Мейер
  • EVE Ingame: Dives Armenicus
  • Corp: NPC
  • Ally: Amarr empire
  • Channel: off
  • Client: Eng

приварпал а там вместо серпентисов уже ангелы - весёлая миска


угу, если баунти устраивает можешь фармить до посинения, там по каждому отварпу непись респится.


ZumZoom

Clone Grade Delta

  • EVE Ingame: ZumZoom
  • EVE Alt: Dain Torson, Enya Milaj
  • Corp: LSR30
  • Channel: КР, EFS
  • Client: Eng

с найт хавка кинетиком по серпентис БШ всего 200 дамага


Solovey_R

Clone Grade Kappa

  • Client: Рус

Сия миска прекрасно блицуется как описал Мейер и не менее прекрасно с нее валится баунти. + У нее есть ряд особенностей

Но сначала о дамаге. Не знаю где ты вычитал что серпов надо кинетом бить, но для меня они гораздо лучше под термалом погибают. Правда может разница в том, что ты пуляешь ракетами а я из прожектилов их убиваю.

Теперь о особенностях миссии

1. Миссию можно принять и сдать не залетая на станцию. Именно так, прямо из космоса - Журнал Миссий = вызвать на разговор агента и там - Принять удаленно - Сдать удаленно
2. В миссии может быть смена НПЦ в кармане. Это может происходить или при переварпе, или если ты летаешь в паре с кем-то, и твой напарник влетает в карман после тебя.
3. После прохождения всех трех карманов (я например начало миссии не считаю карманом) можно еще раз прямо из последнего кармана (там где станция) варпнуть к началу миссии (именно на миссию, а не через станцию или там белт) и, сделав несколько пролетов по карманам, можно отреспить еще немного неписи. Тем кто живет на баунти очень неплохой заработок. Приход по искам со Скарлетта от 30 кк (по минимуму) до 60 кк исков. А на прокачанном корабле она делается (по типу убить всех, не блиц) делается в течении 25 минут.
4. Если Скарлетта убить в кармане со станцией (в последнем) то с него ничего не выпадает. Если убивать в предпоследнем (но делать это надо быстро), то с него падает имплант за 7 - 8 кк. Что тоже может быть приятным дополнением к награде
5. Если кто-то из твоего флита (например сальважер) варпнет к тебе, а ты например будешь во 2 кармане, то твой напарник прилетит именно к тебе, а не к началу миссии, как это обычно бывает в миссиях с разгонными вратами. Просто там в каждом кармане установлен миссионный маяк.

А по поводу что ты делаешь не так. ИМХО такое. Если видишь что у тебя ракеты пинают слабо по неписи, попробуй сменить непись. Например начни пулять по другому БШ. У ракет есть особенность - там как первая ракета ударит, так и остальные будут бить по текущей неписи.

Хрен, положенный на мнение окружающих, гарантирует спокойную и счастливую жизнь.
© Фаина Раневская


NEULO 0 В избранное В избранном Этот предмет добавлен в избранное.


KRostik
Не в сети 4 окт. 2012 в 21:25

""comments and tips in well-mannered statement, otherwise it will result in removal and user ban."
--------------------------------------

Faction: Angel / Blood Raider / Gurista / Serpentis
Mission type: Encounter
Space type: Normal Space - Can warp to member of fleet in any pocket directly, but cannot warp to any previous pockets directly.
Damage Dealt: All kinds
Recommended damage dealing: Explosive or Kinetic (based on random spawn) for the first pocket, Kinetic for the rest. Thermal EM do minimal damage.
Web/scramble: none

Pocket 1 (warp in)
Acceleration gate is locked and 20 KM away from warp-in.

Note: Warping out may cause a new Angel or Serpentis spawn with the same number of cruisers/battleships.
Group (Auto-aggro): (55 KM)
4 x Cruiser (Angel: Liquidator/Marauder) / (Serpentis)
5 x Battleship (Angel: Malakim/Nephilim/Warlord/) (Target Painter) / (Serpentis)
Nephiliim orbit at 31k, Malakim/warlord orbit at 7k-8k
Last battleship killed drops the key to unlock the gate. Key will not be consumed on use. The key is labeled "Gate Key".

5 x Battlecruser (Serpentis: Corelatis Squad Leader/ Corelum Cheif Guard) (Damp)
4 x Battleship (Serpentis: Core Admiral/Core High Admiral)

Acceleration gate is not locked and 29 KM away from warp-in.

Group (Auto-aggro): (45-60 KM)
1 x Named Battlecruiser (Anire Scarlet) Heavy EM/Thermal She warps out almost immediately
5 x Battlecruiser (Blood Raider: Arch Sage) / (Gurista: Executor)
4 x Battleship (Blood Raider: Monsignor)/ (Gurista: Exterminator) (Heavy Jamming) Jam range 100km

The Gurista battleships will do a heavy amount of jamming. Anire Scarlet is flying an Absolution and does heavy EM/Thermal damage. She will run into the next pocket if attacked or ignored for 10 minutes.

This room will clear and respawn a new group upon exiting (does not respawn every time).
With better SPs/tier, makes bounty-farming lucrative. (Read more below.) + Salvage possible.

Acceleration gate is not locked and 19 KM away from warp-in.
Group 1 (Auto-aggro): (27 KM)
1 x Named Battlecruiser (Anire Scarlet) Heavy EM/Thermal

Again, Anire Scarlet does high EM/Thermal damage and runs away to the next pocket.

Group 2 (Auto-aggro): (31-33 KM)
3 x Frigate (Serpentis)
4 x Battleship (Gurista- Pith Conquistador)
OR
5 x Cruiser (Gurista: Pithum Silencer)
6 x Battleship (Serpentis: Core Port Admiral/Core Rear Admiral)

Last ship or battleship killed spawns final group. Note: Spawn group may aggro drones. Pull your drones in before triggering it.

Spawn 1 (Auto-aggro): (35 KM)
4 x Battleship (Gurista: Pith Eliminator/Pith Extinguisher) (Eliminator: Heavy Sensor Dampening)
OR
3 Battleship (Serpentis: Core Flotilla Admiral/Core Vice Admiral) (Heavy Sensor Dampening)

There's a chance that if you have a friend warp into the room after the spawn appears, the spawn will disappear and a new spawn of 6 BS and 6 cruisers will appear.
There's also a chance that this spawn Group 2 will appear if you warp out and back after killing Spawn 1, AND that it will be followed by a second Spawn 1.

If you can kill Scarlet before she warps off to the next gate and before reaching the final room, she will drop an implant.
Pocket 4

Group 1 (Auto-aggro): (55 KM)
2 x Elite Frigate (Gurista: /Dire Pithi Imputor/) (Web)
3 x Elite Cruiser (Gurista: /Dire Pithum Abolisher/Dire Pithum Annihilator) (Jamming)
4 x Battlecruiser (Gurista: Enforcer/Executor)

or there's a chance to spawn angel counterparts.

Group 2 (Auto-aggro): (70-80 KM)
1 x Named Battlecruiser (Anire Scarlet) Heavy EM/Thermal
1 x Angel Heavy Missile Battery
1 x Blood Heavy Missile Battery
1 x Guristas Cruise Missile Batteries [sic] Heavy Kinetic
1 x Serpentis Cruise Missile Battery Heavy Thermal

Group 3 (Auto-aggro): (100 KM)
4 x Battlecruiser (Serpentis: Corelatis Squad Leader/Corelatis Wing Leader)
4 x Battleship (Serpentis: Core Baron/Core Commodore)

Despite Anire Scarlet's 5 million ISK bounty and being mission completion trigger, she is no better tanked than any battlecruiser and is very easy to kill. 0-2 T1 modules in her wreck, nothing special. Last ship killed spawns next group.

Again, spawns may target drones. Keep close watch on them; they trend to go after the sentry turrets if left on auto.

Spawn 1
4 x Battleship (Serpentis: Core Port Admiral/Core Rear Admiral)
OR
4 x Battleship (Blood Raiders: Corpus Oracle/Apostle)

Last ship killed spawns next group. They spawn above Scarlet's Station, so if you're in a slow boat, keep the station in range.
There's a chance that if you have a friend warp into the room after the spawn appears, the spawn will disappear and a new spawn of multiple BS and BC will appear.
If you warp off after Spawn 1 has appeared but before Spawn 2, there's a chance that the Group 1 (Angels or Guristas) you did NOT just kill will spawn in addition to Spawn 1.

Читайте также: