Список карт doom 2

Обновлено: 05.07.2024

Let the Obsession begin. Again. This time, the entire forces of the netherworld have overrun Earth. To save her, you must descend into the stygian depths of Hell itself! Battle mightier, nastier, deadlier demons and monsters. Use more powerful weapons. Survive more mind-blowing explosions and more of the bloodiest, fiercest, most awesome blastfest ever! Play DOOM II solo, with two people over a modem, or with up to four players over a LAN (supporting IPX protocol). No matter which way you choose, get ready for adrenaline-pumping, action-packed excitement that's sure to give your heart a real workout.

Location
Filename
Category
Licence
Uploader
Added
Updated
Downloads
MD5 Hash
Embed Button
Embed Widget

High concept 4-in-1 singleplayer map for Doom 2. Four miniature maps connected by a single hub corridor, each with its own theme and playstyle. Built in vanilla Doom 2 over 13 months, this is a labor of love for those who relish the classic Doom 2 experience. No advanced source-port features or enhancements, except pushing the Doom 2 map format to its limits. Note: Final version (v3) uploaded.

Technical Information

  • Title: Foursite
  • IWAD: Doom 2
  • Source Port required: Anything that supports DeepBSP Extended Nodes. The map has no non-vanilla features beyond its physical size.
  • Tested on: ZDoom, GZDoom, Crispy, Risen3D, PRBoom+, Eternity, Zandronum and Zandronum 3.0.
  • Primary purpose: Single player
  • Content: No new assets, but a DEHACKED file with some small gameplay changes
  • Installation instructions: Drag the .wad file onto your source-port of choice, or use a command-line. It has a Dehacked file, so be careful of conflicts if you run it with other wads.

Background Story
The Foursite military base lies abandoned, rapidly deserted for apparently unknown reasons. You’ve heard rumors of a secret backdoor entrance: find the entrance, explore the four quadrants of the base, reach the heart of the base, and escape alive.

Design Information

  • Build time: 200-300 hours over the course of 13 months.
  • Difficulty levels: Implemented. Hurt Me Plenty is “normal” with HNTR featuring fewer enemies and UV featuring more.
  • Estimated playtime: at least 60 minutes.
  • Monster to total available ammo ratio (at UV): Between 1:1.6 and 1:2 depending on SS/SSG usage and excluding monster ammo pickups.

Design Background
The overall concept of the four circular quadrants based around a single horizontal corridor I originally thought up in a particular dull Accounting lecture at University in 2004. I was building the occasional Doom 3 map at the time, and originally envisioned it as a level for that. Unfortunately with school-work piling up, I only got as far as creating a single room before the project was abandoned.

Fast forward 11 years, and after watching one of Nitroactive's YouTube reviews of terrible wads, I felt motivated that if someone could go and create those awful examples, surely I could at least make something half good? So I came back to my old Doomworld stamping grounds (was saddened to see my post count has been reset to 0 because I’ve been away so long), and say hello.

The overall design for the map is a simple one: four wedge-shaped mini-maps, each with its own visual style and assortment of enemies. Each of these four “quadrants” also ends with a kind of boss-room – some are environmental, some are enemy based, some are a combination of the two. Beyond each boss-room is a switch that opens the door to the next quadrant. Once all four quadrants are complete, the final boss room is opened and can be accessed to complete the level.

Сначала я думал приколоться на первое апреля: под Дум создано немало шуточных модов, но по большей части все они достаточно отвратительного качества, а за некоторые по законодательству РФ вполне можно присесть на бутылку, поэтому выложу давно висящий в очереди мегавад Maps of Chaos, который в принципе и есть уже один большой хардкорный прикол, так как вопрос успешного прохождения ряда его карт без читов встает достаточно конкретно.

maps of chaos e1m1 doom1

Собственно, проект Maps of Chaos изначально и задумывался автором в качестве прикола в 2006-2007 годах, и тогда мегавад назывался Doom Coop, включающий в себя помимо измененных уровней еще и немного новой графики и звуков.

Суть мегавада проста как три копейки: переделаны все уровни классических игр The Ultimate Doom (без четвертого эпизода) и Doom 2, фактически речь идет о ремейке или, скорей, ремиксе.

maps of chaos map01 doom2

Частично изменена архитектура уровней по сравнению с оригиналом, также по картам раскидано огромное количество монстров, играть интересно, но дизайн простенький, далеко от классики он не ушел, упор при создании мегавада делался именно на геймплей.

maps of chaos e3m1 doom1

В архиве с мегавадом Maps of Chaos содержится три версии – mapsofchaos.wad (стандартная версия), mapsofchaos-hc.wad (hardcore, очень много монстров) и mapsofchaos-ok.wad (overkill, ОЧЕНЬ-ОЧЕНЬ МНОГО монстров).

maps of chaos map17 doom2

Собственно, мегавад Maps of Chaos рассчитан на кооператив, в соло-игре успех прохождения overkill-версии весьма сомнителен, зато в мультиплеере веселье то еще – попробуй побегать с друзьями, для этого тебе потребуется сетевой порт Zandronum.

maps of chaos e2m1 doom1

Особенно мегавад зайдет любителям Hell Revealed или Hell Revealed 2 и аналогичных им сборников карт, где совершенно безумное количество врагов для неподготовленного думера создает ощущение дисбаланса, но пройти Maps of Chaos все-таки реально, хотя и придется сильно постараться.

Когда-то в стародавние времена в западном сегменте интернета существовало два сильных сайта с большим сообществом на каждом – DoomWorld и NewDoom. Сейчас жив только первый, второй сайт окончательно отошел в мир иной в 2015 году, оставив о себе в памяти мегавад NDCP (NewDoom Community Project), создававшийся участниками форума NewDoom с 11 ноября 2002 по 1 января 2006. Сборник уровней получился отличным, поэтому рекомендую тебе заценить данный контент.

newdoom community project

За время разработки мегавада NDCP приходило и уходило много мапперов, в том числе покинул команду лидер и автор идеи Sparky, переложивший в итоге свои полномочия на Doom_Dude, который уже довел дело до конца, и думеры всего мира увидели 32 грамотно и сбалансированно созданных уровня.

Сложность мегавада NewDoom Community Project средняя, так что профессиональным думерам не составит труда пройти все 32 карты, среди которых, кстати, нет ни одной секретной и скрытые переключали в данном случае искать не придется, зато обычных секреток здесь предостаточно.

ndcp 1

Вообще размер уровней NDCP достаточно немаленький – побегать есть где, возможно, у тебя даже получится несколько раз заблудиться. Касательно архитектуры я проведу параллель с великолепным мегавадом Requiem, выпущенным на 9 лет раньше NewDoom Community Project.

ndcp doom2

Карты демонстрируют отличный дизайн, есть ряд очень интересных задумок, разумеется, без новых текстур не обошлось – они отлично вписываются к стандартным и создают в итоге привлекательную картинку.

ndcp doom

В некоторых моментах, конечно, к авторам уровней возникают вопросы касательно прохождения, например, как достать какой-то ключ или ствол; придется включать соображалку, чтобы разгадать ряд пазлов мегавада NDCP.

newdoom community project megawad

Что еще прикольно, так это постоянные ловушки – идешь такой по уровню, никого не трогаешь, а тут на тебя из ниоткуда вылезают бароны ада или кибердемон, причем не один, а в компании спайдердемона. В мегаваде NDCP также есть новая музыка, но почему-то ее совсем немного, в данном плане разработчики, в общем-то, схалтурили.

ndcp wad

Мегавад предназначен в первую очередь для одиночного прохождения, но чисто теоретически все должно работать нормально и в кооперативе, по крайней мере точки респа игроков на картах присутствуют. Моды также работают с мегавадом NewDoom Community Project корректно, ты можешь играть как с Brutal Doom, так и с Project Brutality.

ndcp megawad

Так как результат многолетней работы понравился сообществу игроков в Doom, то уже через три года было выпущено аутентичное продолжение мегавада под названием NDCP 2, но о нем я расскажу уже в другой раз.

30 maps suitable for Deathmatch, Singleplayer, or Cooperative. This set is a combination of brand new levels and remixed/demade maps from the authors' previous projects: Don't Be A Bitch Remastered (dbabrm.pk3), Aeon Deathmatch (AeonDM.pk3), Progressive Duel 2 (Progduel2.pk3) and Neon Deathmatch (NeonDM.pk3) These required advanced engines but are now completely vanilla and Unity compatible. It was not an easy task bringing them from UDMF format for Zandronum to vanilla! Although it is primarily a Deathmatch set, it is fully Single Player and Cooperative compatible, with changes in the map layouts to make them more interesting. Additionally, difficulty settings have been thoroughly implemented. Enjoy!

To promote Bourgeois Megawad! 30 Maps for Doom II and grow its popularity (top mods), use the embed code provided on your homepage, blog, forums and elsewhere you desire. Or try our widget.

Читайте также: