Satisfactory схема топливной электростанции

Обновлено: 05.07.2024

An AnthorNet platform © 2019-2021 | Gaming Tool/Wiki/Database to empower the players.
The assets comes from Satisfactory or from websites created and owned by Coffee Stain Studios, who hold the copyright of Satisfactory. All trademarks and registered trademarks present in the image are proprietary to Coffee Stain Studios.

Support me on Patreon!

Did you knew that you can support me on Patreon?
As a freelancer, you can weight into my work more than you can think,
every single donation is time for me to do more awesome work for the community!

Большинство зданий FICSIT требуют электричество для работы . Электричество производится в генераторах и достигает потребителей (в лице производственных зданий) посредством ЛЭП, состоящей из Электролиний и Электростолбов. Электричество измеряется в МегаВатах (MВт).

Fuel energy values [ ]

Clock speed Burn time (sec) Fluid per minute Output MW
100% 5 12 m 3 150
150% 3.66 16.39 m 3 204.9
200% 2.93 20.45 m 3 255.7
250% 2.47 24.28 m 3 303.5

Note: Italic values are based on calculations and not actual in game values.

Clock speed Burn time (sec) Fluid per minute
100% 5 12 m 3
150% 3.66 16.4 m 3
200% 2.93 20.48 m 3
250% 2.47 24.32 m 3
Clock speed Burn time (sec) Fluid per minute
100% 13.333 4.5 m 3
150% 9.76 6.1 m 3
200% 7.82 7.7 m 3
250% 6.58 9.1 m 3

Contents

Overclocking [ ]

  • The Fuel Generator, like all power generation buildings, behaves differently to power consumer buildings when overclocked. A generator overclocked to 250% only operates 202.4% faster.
  • As the fuel consumption rate is directly proportional to generator power production, verify that demand matches the production capacity to ensure that Power Shards are used to their full potential. Fuel efficiency is unchanged, but consumption and power generation rates may be unexpectedly uneven.

Энергосистема [ ]

Энергосистема - это генераторы, связанные с потребителями посредством ЛЭП. График общего производства электроэнергии и её потребления можно просмотреть, активировав любой электростолб или генератор в этой сети. Если потребление превысит производство, сеть будет перегружена и отключится, что потребует повторного включения вручную. Перед повторной активацией рекомендуется, а иногда и необходимо, либо подключить к сети больше генераторов, либо удалить энергопотребляющие здания, в противном случае сеть просто снова перегрузится, как только она будет повторно активирована.

Нормальная электрическая сеть с производительностью, превышающей потребление

Та же энергосистема но когда потребление превысило выработку, и вся энергосистема отключилась

Содержание

History [ ]

    • Decreased Fuel burn rate in Fuel Generator from 15 per minute to 12 per minute
    • Replaced Conveyor input with a Pipeline input, now only accepts fluids
    • Changed construction cost to five Computers, 10 Heavy Modular Frames, 15 Motors, 50 Rubber, and 50 Quickwire

    See also [ ]

    Setting up Fuel power [ ]

    See the main article linked above for a full tutorial in multiple stages, from Fuel to Turbofuel.

    Note: Always keep in mind the Pipeline throughput limit, 300 m 3 /min for Mk.1 and 600 m 3 /min for Mk.2

    1. Acquire 300 m 3 /min of Crude Oil (which is two impure Oil Extractors at 250%, one normal at 250%, or one pure at 125%).
    2. Split the output of the Extractor and feed it to five Refineries.
    3. Merge the fluid output of all the Refineries into a single Pipe, then split it to feed 16.67 Fuel Generators; which can be done with sixteen at 100% clock speed and one at 59.0311% clock speed. See Clock Speed For Power Generators for more details.
    4. A manifold arrangement (aka. in-line splitting and merging) is advised for the above setup.
    5. To deal with the Polymer Resin (this setup will produce 150/min), either sink it or refine it into Residual Rubber/Plastic. Ensure these byproducts never back up, or Fuel production will stop, which will eventually result in the generators running out of it and stopping.

    This setup provides 2,500 MW of sustained power available.

    Генераторы [ ]

    Генераторы превращают топливо в электроэнергию. Существуют различные виды генераторов, которые подразделяются по виду топлива и выходной энергии. Потребление топлива напрямую зависит от производства энергии. На 50%, топливо будет расходоваться в два раза дольше, чем на 100% расхода.

    Сжигатель Биомассы [ ]

    • Топливо в Сжигатели необходимо подавать вручную, поэтому они не могут работать бесконечно без вмешательства игрока.
    • Из Биотоплива можно вырабатывать много энергии для ранних этапов игры, но оно требует двух этапов изготовления.

    Угольный Генератор [ ]


    Угольные генераторы потребляют Уголь, чтобы производить 75 МВт энергии на каждый генератор. Для работы необходимо поступления воды, расход 45 м 3

    Тип топлива Энергия (МВт) Размер стака (Шт.) Энергия/стак (МВт)
    Уголь 270 100 27k
    Уплотнённый уголь 600 100 60k

    • Уголь имеет меньше энергии за единицу и за стак, чем Биотопливо, но его гораздо проще добывать в больших кол-вах.
    • Угольные генераторы могут запитываться через ленточные конвейеры, что позволяет им работать неограниченно долго.

    Топливный генератор [ ]

    Геотермальный генератор [ ]


    Другие генераторы не работают, пока Геотермальной энергии достаточно, чтобы питать всю сеть.

    Разогнанные/Замедленные производственные здания потребляют полиномиально больше/меньше энергии, в то время как скорость производства увеличивается/уменьшается линейно. Разгон генераторов увеличивает их выходную мощность в убыток. Например, разгон до 200% в результате даст 170% от его исходной выходной мощности. Расход топлива по-прежнему пропорционален потребляемой мощности.


    One Fuel Generator produces 150 MW at 100% clock speed.

    Generators per node [ ]

    A single Crude Oil node, using only the original Crude Oil to Fuel recipe, can support the following number of Fuel Generators operating at peak capacity (fractional amounts of machines mean that the clock speed of the last machine needs to be adjusted for maximum efficiency):

    • * Net power capacity is less due to the Oil Extractor and Refineries consuming power
    • ** This is either an impure node at 250% or normal at 125%
    • *** This is either a normal node at 250% or pure at 125%, the limit of Mk.1 Pipelines
    • **** This is a pure node at 250%, the limit of Mk.2 Pipelines

    Fuel production can be greatly expanded by making use of alt Diluted (Packaged) Fuel, even more when combined with alt Heavy Oil Residue. Using both of these recipes together exactly quadruples Fuel production, at the cost of adding 2.667 Blenders and 1 Water Extractor per 10 Fuel Generators.

    Overview [ ]

    <\displaystyle Fuel\,Generators=<Fuel\,or\,Liquid\,Biofuel\,production\,rate \over 12></p>
<p>The following equations apply: <br />If Fuel or Liquid Biofuel or is being used, number of Fuel Generators required is: <br />>

    If Turbofuel is being used, number of Fuel Generators required is:
    >" width="" height="" />

    The fluid has to be spread across multiple Pipelines as following:
    >" width="" height="" />
    for Mk.1 Pipelines and >" width="" height="" />
    for Mk.2 Pipelines.

    Gallery [ ]


    Using Fuel Generators is a good way of removing Heavy Oil Residue (by converting them into Fuel first), while also provide a boost to the Power production.


    A Fuel Generator Plan that uses 300 m 3 Crude Oil which is converted into Turbofuel to generate 22,350 MW of Power

    An AnthorNet platform © 2019-2021 | Gaming Tool/Wiki/Database to empower the players.
    The assets comes from Satisfactory or from websites created and owned by Coffee Stain Studios, who hold the copyright of Satisfactory. All trademarks and registered trademarks present in the image are proprietary to Coffee Stain Studios.

    Support me on Patreon!

    Did you knew that you can support me on Patreon?
    As a freelancer, you can weight into my work more than you can think,
    every single donation is time for me to do more awesome work for the community!

    Читайте также: