Rimworld пластинчатый доспех

Обновлено: 03.07.2024

Armor is a subcategory and type of apparel that generally offers good protection from damage, poor insulation and, in some cases, move speed penalties.

All apparel functions in the same way mechanically. Clothing and Armor primarily differ only in their categorization and a tendency to prioritize either damage or environmental protection respectively. Therefore, see Apparel for details on the mechanics common to all types of apparel.

Clothing Layers

Each kind of gear is worn on a specific location of a person's body. That location is determined by two things:

  1. The body part groups it covers.
  2. The layer or layers it occupies. A layer basically says how far away from the body a piece of gear is worn.

Which body parts have which layers is shown in the table on the right; layers and body parts which are not currently used by gear were omitted.

You cannot wear two pieces of apparel with overlapping coverage in the same layer.

Comparison Table


В этом руководстве я хочу рассказать о механике брони в игре Rimworld. Это руководство будет разделено на 2 основные части: Ванильная броня и броня, переработанная крупным модом Combat Extended.
Если вы не понимаете, что делать с этой информацией, то загляните в послесловие. Там будет ссылка на другое мое руководство, где будет дана формула для вычисления термоизоляционных качеств одежды. Броня вычисляется по той же формуле


1


1


3,779 уникальных посетителей
54 добавили в избранное












Проникновение- пули, стрелы, мечи, ножи, укусы
Удар- приклады, кулаки, дубины, жезлы, падение камней, взрывы
Объемность- показатель громоздкости брони/одежды (больше информации в Материалы CE, ведь насколько я помню, в ванильной версии этого нет, а значит и не пригодится информация)
Объем и масса- похожие характеристики, влияющие на инвентарь.
Примеры:
1.Вы не можете носить кучу дробовиков, хоть они и не объемные, ведь они тяжелые.
2.Вы не можете носить кучу ткани, хоть она и не тяжелая, ведь она объемная.

ВНИМАНИЕ! Объемность и объем- немного разные вещи! Объем занимает единицы объема В ИНВЕНТАРЕ (НЕ НАДЕТЫЕ ПРЕДМЕТЫ), а объемность показывает, сколько ед. объема будет использовано ЕСЛИ ПРЕДМЕТ НАДЕТ (обычный объем при этом не прибавляется). Высокий показатель переносимого объема мешает работе колонистов (уменьшается скорость работы (любой))

Это НЕ ОТНОСИТСЯ К ОРУЖИЮ (оно имеет объемность=0, но занимает объем и если в руках, и если в рюкзаке)

Зачем сокращения? Без них половина таблицы Steam уезжает далеко и надолго. Я решил поддержать полноту информации ценой удобства чтения. Извиняюсь.
Везде, где я мог не сокращать, я не сокращал. (С сокращениями вы столкнетесь только во второй половине информации по CE)

Возможные сокращения:
Удар= У
Пробитие= П
Броня= Б
Базовая/Базовый= Баз
Название= Назв
Материал= Мат
Влияние= Вл
Масса= М
Укрывается/Укрывает= Укрыв
Объемность= О

Сначала хочу привести информацию о видах брони
Формула: Защита (%)- Бронепробитие оружия (%)= x.
Случайное число от 0 до 100= y
Если x < y, то урон проходит полный
Если 0.5*x < y < x, то урон= половина от полного
Если y < x*0,5, то урон= 0 (урон наносится только одежде)

Plate armor

Overlapping solid plates of armor covering the entire body from neck to feet.

Insulation Factor - Cold 1.0x Insulation Factor - Heat 0.0x Armor Factor - Sharp 0.73 Armor Factor - Blunt 0.73 Armor Factor - Heat 0.73 Coverage Torso, Neck, Left Shoulder, Left Arm, Right Shoulder, Right Arm, Left Leg, Right Leg Layer Middle, Outer

Crafted At / Required Research Plate armor Skill Required Crafting 7 Work To Make 38,000 ticks ( 10.56 mins) Stuff tags Metallic, Woody Resources to make 170

thingCategories ApparelArmor thingSetMakerTags RewardStandardLowFreq, RewardStandardQualitySuper defaultOutfitTags Soldier tags MedievalMilitary

Plate armor is a type of apparel (armor) that functions as low-tech full body armor. It can be crafted out of various materials.

It has a heavy move speed penalty of -0.8c/s when worn. As such, it may be wise to leave it in a stockpile until entering combat.

Acquisition

Plate armor be crafted at a fueled or electric smithy, once Plate Armor has been researched. Crafting one requires 170 of any one type of metal or wood, 38,000 ticks ( 10.56 mins) of work, and a minimum Crafting skill of 7.

It can also be found on every Tribal Beserker and Archer Chief.

Contents

Analysis

Compared to other forms of armor, plate has the most severe movement penalty, at -0.8c/s. Plate also tends to be cheaper to make in terms of materials, but has less base durability. This can be mitigated by making it with more durable materials, such as plasteel.

A set of Steel plate armor (170 ) is cheaper than a full set of flak armor, including vest, jacket and pants (190 + 110 + 3 ). It has much lower sharp protection than a flak vest, but covers the arms and legs. It doesn't last as long as flak, having only 290 hp compared to flak's 600 hp. Its movement penalty is heavier at -0.8c/s compared to -0.36/s for the whole flak set.

A set of Plasteel plate armor is slightly cheaper than a set of marine armor, but is inferior against all damage types, especially sharp damage. One advantage of the Plasteel plate armor is that, having 810 hp, it lasts much longer than the marine armor, which only has 340 hp. Its movement penalty is heavier at -0.8c/s compared to -0.4/s for marine armor.

RimWorld (Rim World) - Первое русское сообщество

Вадим Нюберг

Вадим Нюберг запись закреплена

Стоит ли заковывать милишников в пластинчатую броню, чтобы дольше жили в ближнем бою?

Артем Егоров

Почему нет? Ток она скорость ходьбы урезает конкретно, а так да, думаю стоит

Эллори Тэль


Эллори Тэль

Вадим Нюберг


Вадим Нюберг

Эллори Тэль


Эллори Тэль ответила Вадиму

Читайте также: