Mini motorways тактика

Обновлено: 06.07.2024

Студии, пополнившие коллекцию Apple Arcade своими проектами. Студии, пополнившие коллекцию Apple Arcade своими проектами.

А для более усидчивых и любопытных я подготовил большой рассказ о сервисе Apple Arcade и о моих самых любимых играх на этой платформе.

И Apple Arcade очень хорошо почувствовала, чем именно должен являться мобильный игровой рынок - простым и одновременно сложным, самобытным и уникальным. Большинство игр на платформе - такие же аркады и головоломки, как и вне подписки, с несколькими исключениями - Apple сделала ставку на качество, в то время, как остальной рынок закрепил главенство количества. Каждая головоломка это новое небольшое открытие, а визуальный стиль не повторяется от игры к игре и надолго способен вызывать яркие впечатления в сознании игрока.

Конечно, можно бесконечно рассказывать о самой подписке, но без игр она ничего не представляет. Я несколько дней выбирал самые лучшие проекты и спешу поделиться ими с вами, чтобы и вы могли выбрать себе что-то по душе. Что интересно, пересмотрев множество обзоров, некоторых игр я не увидел вовсе, так что здесь будут представлены проекты, которые ранее нигде не "светились". Если вы увидели в статье проект, с которым ранее не были знакомы, но который точно вам понравился, ставьте лайк и пишите об этом в комментарии. Также, если вы не увидели своей любимой игры здесь, то также прошу оставить об этом отзыв, и я обязательно взгляну. Кто знает, возможно, мы соберём материала на вторую часть рассказа об Apple Arcade. Ну а пока - поехали!

Mini Motorways comes home to Wellington, New Zealand!

It’s all in the name, folks! We’re so excited to take you on a tour of our very own hometown, the capital city of New Zealand: Wellington! Te Whanganui a Tara, Aotearoa (Wellington, New Zealand) is the home to all of our dinos and is where Mini Motorways was created. We can’t wait to see how you recreate our city! If you look close enough, you might even be able to spot our studio, located in the heart of Wellington’s arts district on Cuba St.

  • A new map! Wellington, New Zealand.
  • Improved autosaving.
  • Improved the way that the game submits scores to the leaderboards. If a score fails to submit, the game will attempt to resubmit the next time it can. Prevents scores from being “lost” if your device loses connection.
  • The game will automatically save when the end-of-week screen appears.
  • Fixed an issue that prevented any upgrades from showing on the end-of-week screen on some challenges. This fixes the bug where it was possible to get to an end-of-week screen with no update choices while playing certain Daily and Weekly Challenges.
  • Fixed an issue with traffic lights at busy destinations that prevented cars from leaving.
  • Refactored the list of Daily and Weekly Challenges to remove "problem challenges" where upgrades and maps would result in games that ended very soon due to lack of bridges/motorways/etc.
  • Additional bugfixes, UI improvements, and performance improvements.
  • Updated to the latest version of Unity engine.

Week three broken in this challenge on Mexico. Again

Совершите поездку в наш родной город и постройте улицы столицы Новой Зеландии, называемой аборигенами «Аотеароа»! Это обновление для Mini Motorways включает в себя:
• Совершенно новая карта для изучения! Теперь вы можете воссоздать наш родной город Те Вангануи-а-Тара, Аотеароа (Веллингтон, Новая Зеландия) и попробовать свои силы в создании эффективной дорожной сети в одном из самых продуваемых ветрами городов мира.
• Автосохранение! Ваши игры будут автоматически сохраняться в конце каждой недели.
• Исправлен ряд ошибок! Мы решили несколько проблем, включая пробуксовку автомобилей, поломки и проблемы с некоторыми ежедневными челленджами.
Мы надеемся, что вам понравится исследовать наши местные дороги и посетить город, в котором находится Dinosaur Polo Club. Киа ора!

Tips, hints, and other information to get you started without overloading your brain.

Do you hate your city’s unpredictable property market and city officials ruining on your plans every week? Want to actually play Mini Motorways the way it's meant to be played and not turn it into a colour-segregating Nazi simulator? Always find yourself a


This is a guide for obtaining all 11 "Driver" achievements. Complete with images.

Thanks to this game I've been hired as a road engineer in a major city. I know build roads from East to West and North to South, I add traffic lights and roundabouts, and I look at the mess I've created with a smile.
On a more serious note: This is a great game, even though you have to think to optimize your city, you can still chill. The game is really nice looking and the easy to handle.

a game about connecting house to shops.. your city shuts down if people cant get there, what


Mini Motorways - Gameplay [Casual/Strategy/City Building/Puzzle for the whole family]


Mini Motorways - A NEW MINI METRO?? - First Look, Let's Play


Building Road Maps in Mini Motorways | Casual Strategy Sim


Возможны спойлеры. Наведите курсор, чтобы показать изображение.

A simple guide on how to have success in Mini Motorways.

Known game bugs, where we are at with fixing them, and how to report new issues

A brand new bug thread! Hi everyone! We wanted to touch base after our latest patch to let you all know where we are at in regards to fixing some known issues. Thanks to your help raising and identifying bugs as they’ve cropped up, we’ve already patched in a lot of fixes, so the first advice we would give if you are experiencing a bug is to make sure you have updated to the latest version of Mini Motorways as there’s a chance your issue may have been fixed already. Here’s a li.

Cars clog up the shortest route, ignoring empty parallel roads, example . Please fix this.

Why is everyone intent on reinventing/redesigning this game?

As I run down the page we've got people who want to change how motorways work, increased randomness, timer buttons for auto expand(?), car behavior, accidents, bridge malfunctions, and other random events, and difficulty levels to make it accessible for children. We're not in EA here, folks. This is the game. Bug fixing will take place but wholesale changes to the structure and function? I'm thinking probably not. I actually like it the way it is. Imagine that.

The August 24th patch included a minor bug fix to delete mode which introduced unexpected behaviour with touchscreen input on some devices. As the changes that introduced these issues should not have impacted wider touchscreen performance and we don’t know how many devices were potentially affected, we have simply removed these changes. The patch is otherwise the same as the previous version released today. Please let us know if you experience any odd behaviour with mouse, touchscreen, or Surface Pen input that was not present in prior versions! :)


Нельзя войти дважды в одну реку, говорите? Окей, но как насчет того, чтобы повторно выпустить ту же самую игру, почти ничего в ней не изменить и при этом ворваться в топ-чарты продаж, собирая десятитысичный онлайн в Steam? Именно это сделала Mini Motorways от Dinosaur Club Polo.

Mini Metro вышла в августе 2014 года и стала хитом, который впоследствии добрался до большинства игровых платформ: от смартфонов до PlayStation 4. Крайне простой и по-своему медитативный процесс пришелся виртуальным «проектировщикам» по вкусу. В MM достаточно было соединять между собой линии метрополитена и запускать по ним составы, собирающие пассажиров в виде обычных точек.

Этим же действием нам предложила заняться Mini Motorways несколькими годами позже. По сути, это обновленная версия успешного инди-хита, в котором мы начинаем с того, что соединяем гараж и вокзал, а уже через десять минут пытаемся совладать с переполненной деталями транзитной схемой и последствиями неправильно установленных светофоров.


Тоннели в горах, автомагистрали над домами, приятный шум от Атлантического океана — это все про Рио

Концептуально обе части идентичны: мы выбираем одну из мировых столиц и планируем схему движения городского транспорта. Соединяем гаражи со зданиями одного и того же цвета. Количество дорог или рельсов ограничено, а новые запасы выдаются еженедельно — такая неделя пролетает за пару минут реального времени, поэтому игровые сессии не затягиваются. С каждой неделей увеличивается количество объектов, которые нуждаются в услугах транспортировки, равно как и количество гаражей с автомобилями, которые курсируют по проложенным нами маршрутам. Все объекты развозятся автоматически, от игрока требуется лишь прокладывать маршруты.

Любая карта — многомиллионная столица с соответствующими достопримечательностями. Вся Москва пронизана каналами Москвы-реки, в Рио-де-Жанейро есть горы, включая Корковаду, которая отбрасывает тень с узнаваемой фигурой Иисуса Христа, а в Лос-Анджелесе мы всегда начинаем поблизости от бухты Санта Моника. Разработчики даже сделали отдельные цветовые схемы для каждой столицы, подчеркнув их уникальность и самобытный нрав. Москва вот красная, например.


Москва тут не златоглавая, зато с Красной площадью территорией на весь город

Несмотря на то, что геймплей точь-в-точь соответствует прежней игре, кое-какие различия все же есть: вместо вагонов у нас автомобили, к которым нельзя пристегивать дополнительные составы, а в придачу к обычным трассам выдаются автострады, которые можно протягивать над дорогами и городскими сооружениями.

Вот только над горой нельзя построить — вместо этого игра предлагает строительство тоннелей. Специальные объекты всегда в дефиците: мостов, тоннелей и автомагистралей мало, поэтому приходится быть как та голь, что хитра на выдумки. А именно: эффективно расходовать те ресурсы, которые не позволяют сразу соединить все со всем, и жить припеваючи! Короче, знай себе, соединяй линии, редактируй их и наслаждайся работающим, хорошо отлаженным муравейником, в котором каждая машинка и каждая развязка — на своем месте.

Геймплейный трейлер Mini Motorways

Процесс затягивает и хочется продолжать по принципу «ну, еще один ход и все». Только в случае с Mini Motorways это обычно еще одна сотенка успешно перевезенных пассажиров. Если какой-то вокзал оказывается переполнен точками, которые очень хотели уехать, но по каким-то причинам не смогли, игра заканчивается и выдает итоговый рейтинг по числу доставленных горожан. А заодно и фоторежим предлагает, в котором можно запечатлеть свою транзитную схему в виде симпатичной открытки.

Мобильное происхождение Mini Motorways угадывается сразу. Это успешный казуальный проект для смартфонов, который с опозданием добрался до Steam и за считанные дни заработал 95% положительных отзывов. Медитативная игра и впрямь подкупает своей простотой, но для установления рекордов в ежедневных челленджах вам точно придется попотеть над картой. Вряд ли MM отметят в конце года среди лучших инди-игр, но познать дзен в ее компании проще, чем перевезти первую тысячу пассажиров в Маниле.


In this guide you can find alot of tips, hints, and other information to get you started without overloading your brain.

Guide to Basics and Strategy

Basics

Gameplay Elements


The basic building block of Mini Motorways. Allows a car to take a path that you draw. You receive a certain amount each time you choose an upgrade.

The biggest tip I can give you regarding roads is this: Diagonal roads use just as many tiles as North/East/South/West roads do, but are approximately 40% longer. Keep this in mind when building roads from remote houses to their respective destinations.

Cars and Pins


Cars are fairly self-explanatory. They are happy when they can travel to a pin and go home.

Pins are located at "destinations" (stores and other buildings). If too many build up in a particular building, a timer begins, accompanied with a "ticking" sound. If you let that timer build all the way up, it's game over!

It should be noted that there are several different types of buildings, each with a different "pin generation rate", so to speak.

Furthermore, if you're coming from Mini Metro, you might distress when a few houses are formed way out toward the edge of your map -- this is okay! Houses are just "car generation resources" and can't cause you to lose -- it just means you might need shorter roads to the other houses of that color and their destinations to pick up the slack.

Traffic Lights


Alternate the flow of traffic like a real-life traffic light. These seem underwhelming at first (and often are!), but what they do is allow for one direction of traffic at a time to not have to slow down, providing a small efficiency boost in some situations.

Roundabouts


These allow cars to not slow down much at intersections.

Generally better than traffic lights, but the downside is that you get fewer of them, and they take up far more space in congested areas. Reserve Traffic lights for small, clustered intersections, and reserve roundabouts for high-traffic single intersections.


Hops over everything, from point A to point B, and allows cars to travel quickly. You want to use this on your weakest links of your entire map. If you have a bunch of green houses and a green store separated by red and yellow traffic, use a motorway to improve their commute.

Alternatively, you can observe which stores are building up pins, and use your motorway to ease the pressure off of that store by connecting it to a cluster of houses of that color.


Making a return from Mini Metro are the all-important bridges. Depending on the map, you'll really want to plan these based on how lucky or unlucky your map layout is. Having too few bridges can really constrict the flow of traffic and lead to your untimely loss.

Laws of the Road in Mini Motorways

  • Each car will only depart from a house if there is a destination pin for it to go to. This means that no cars will leave "early" to get to a pin before it exists.
  • Each car will return to the house it left from. This seems inconsequential, but combined with the previous rule makes long "shortest distances" a double-whammy.
  • Each car will travel the shortest possible route to a destination, and they will tend to prefer stores that are closer.
  • Cars will not "compete" for a pin, meaning that each pin is reserved by a car as soon as it leaves the house.

Optimization

Much like its successor, Mini Metro, Mini Motorways is a game of optimization -- making the most of what you're given. After all, just connecting the roads is the easy part!

Optimizing Road Tiles

Pretend I have to connect this light blue store to some houses that are coming in from the south.


It might be tempting to just draw a road to the left, like this:


But the more optimal way would be diagonally, which shaves off a fraction of a second for any car pulling in:


This is one of the easiest ways to step up your game, and the benefits are twofold. Firstly, your cars will drive shorter distances on average, and you will also end up using fewer tiles for longer distances, rather than stairstepping everything.

Keep in mind that this does not apply in every situation -- The more houses you have, the more competing goals you will have in the name of optimization. And optimization with multiple factors is always a balancing act -- you can only truly optimize one thing at a time, and our goal in this game is to make sure that the "longest road" (the longest distance any one car will have to make to reach a corresponding destination) is as short as possible. In other words, we want the shortest "longest road"!

Don't Go Crazy

If you were to draw straight point-A-to-point-B roads for every house and its destination, you'd run out of roads incredibly quickly. Visualize how branches on a tree join together from twig, to tip, to trunk. It's not the fastest route for any one leaf to any one root tip, but Mother Nature has optimized pretty well how to get nutrients to and from leaves and the roots using minimal energy, and you would benefit to learn from her.


Consider Separating Roads by Traffic Color

This is easier said than done, and can often result in long, meandering roads, but when possible, it's good to separate traffic by color so they drive parallel to each other, rather than having to stop at intersections.

Extra Tips

Controlling House Spawns

This is a bit more advanced technique for shooting for those 2000+ point achievements.

You'll notice that houses never appear on top of an existing road. You can use this to your advantage, if you know you want to place a roundabout somewhere, for example. You can block off existing free space with extra roads you may have.

Floating Motorways

Another advanced technique. Quite similar to moving trains around in Mini Metro, there is no penalty for moving roads, roundabouts, and motorways around to deal with and react to congestion as it happens. This is what separates the newbies from the pros, and it can't hurt to occasionally assess if your map needs a complete overhaul.

You'll notice a road will leave a "ghost" imprint after removing it sometimes -- this is because a car has reserved that road momentarily, and it will be available for use after that part of the route is completed.

Читайте также: