Half life 2 транспорт

Обновлено: 04.07.2024

Road transport is, in the barest of sense, vehicles adapted for road use, although some may also possess off-road capabilities. Road transport is featured commonly in the Half-Life series as both a mode of transport as well as obstacles or cover.

Contents

Types of road transport

Road vehicles featured in the series are wide ranging, featuring varieties with either threaded wheels or rubber tires, and encompassing cars, trucks, APCs and tanks.

Half-Life and its expansions

The selection of road vehicles available in Half-Life are confined to those used by the Black Mesa Research Facility, as well as the Hazardous Environment Combat Unit (HECU) and Black Ops. None of the vehicles can be driven, but may feature functional armaments (i.e. turrets) or contain supplies.

The vehicles are listed as follows:

Half-Life 2 and its episodes

With the inclusion of the Combine and the Resistance as the two factions in Half-Life 2, the player is introduced to a new range of road vehicles affiliated with the two groups.

Whilst the player has no control of Combine vehicles, the Resistance owns several controllable road vehicles constructed using salvaged parts. The Resistance's vehicles in particular are integral to two storyline arcs in Half-Life 2 and Half-Life 2: Episode Two, during which they are used by the player to traverse great distances to a particular destination. The vehicles are indicated to be of utmost importance to the missions, as the player automatically fails if the player manages to lose the vehicles by dropping it onto off-limits areas of the map (i.e. deep water or cliffs)

The vehicles are listed as follows:

    : The Scout Car, Muscle Car and Jalopy(cut). : The Combine Armored Personnel Carrier (VAB and V-100 APC's cut) , Advisor Platform, AirEx Truck(cut), School Bus(cut), Merkava(cut), and Combine SWAT Truck(cut).

In addition, civilian car wrecks exist throughout much of the game. These wrecks are primarily used as obstacles to the player, but may also be punted as heavy projectiles or used to plug Antlion Soldier holes in Half-Life 2: Episode One, both with the aid of the gravity gun. The car traps in Ravenholm also employ such wrecks to crush zombies. With the exception of the hatchback wrecks, most road vehicle wrecks featured are East European in origin.


Third pack from the "Source Vehicles" pack. These are all the vehicles from Half-Life 2 and episodes, are all driveable and doesn't require anything, only Garry's Mod. Credit go to Valve for the original static models, and me to have converted them into prop_vehicle_jeep models and added animations.

UPDATE: Now this pack is compatible with the "Passenger Mod", If you already have it (if not, you can take it from the workshop) you can now take passengers in these vehicles.

1. press the green subscribe (or whatever is in your language) button in this page
2. start Garry's Mod and wait the end of the download

Эта публикация удалена, так как она нарушает рекомендации по поведению и контенту в Steam. Её можете видеть только вы. Если вы уверены, что публикацию удалили по ошибке, свяжитесь со службой поддержки Steam.

Этот предмет несовместим с Half-Life 2. Пожалуйста, прочитайте справочную статью, почему этот предмет может не работать в Half-Life 2.

Этот предмет виден только вам, администраторам и тем, кто будет отмечен как создатель.

В результатах поиска этот предмет сможете видеть только вы, ваши друзья и администраторы.



2


6


1


2


1


1


1


1


12,202 уникальных посетителей
567 добавили в избранное

















Вы не сможете получать достижения при использовании читов.
Чтобы включить читы, надо вести в консоль sv_cheats 1.
Чтобы отключить читы, надо вести в консоль sv_cheats 0.
Это руководство будет дополняться.

1) Зайдите в Настройки в главном меню игры.
2) Выбирайте настройку Клавиатура.
3) Найдите Дополнительно и нажимайте на нее.
4) Поставьте галочку на Включить консоль.

  • sv_cheats 1 - включить чит коды.
  • mat_fullbright 1 - убрать полностью все освещение.
  • mat_depthbias_normal 1 - теперь вы видите всю карту.
  • sv_gravity 600 - изменить гравитацию.
  • exec "Название" - запуск скрипта.
  • host_framerate 1 - ускорить/замедлить игру.
  • phys_timescale 1 - ускорить/замедлить предметы.
  • cl_phys_timescale 1 - ускорить/замедлить рагдоллы.
  • cl_showfps 1 - показывает FPS.
  • ent_fire !picker setmedicon - делает медиком повстанца, на которого наведен прицел.
  • ent_fire !picker setmedicoff - делает не медиком повстанца, на которого наведен прицел.
  • mat_yuv 1 - Делает камеру черно белой.
  • impulse 101 - Стандартный набор оружия
  • viewmodel_fov 54 "По умолчанию" - Отдалить/приблизить оружие
  • physcannon_mega_enabled 1 - Сделать супер Грави-Пушку.
  • givecurrentammo - Дает полный запас патронов для оружия в руке.
  • sk_plr_num_shotgun_pellets 7 "По умолчанию" - Настройка выходящих пуль дробовика.
  • impulse 200 - Оружия прячутся за камерой.
  • crosshair 0 - Убрать прицел.
  • r_drawviewmodel 0 - Скрыть руки и оружие в режиме от первого лица.
  • physcannon_tracelength 250 - Изменить максимальное расстояние, с которого Грави-Пушка может притягивать предметы.
  • physcannon_cone 0.97 - Изменить расстояние, с которого Грави-Пушка может поднимать предметы в воздух.
  • physcannon_maxforce 1500 - Изменить силу, с которой Грави-Пушка толкает предметы.
  • physcannon_pullforce 4000 - Изменить скорость, с которой Грави-Пушка притягивает предметы.
  • give weapon_crowbar - Выдать Лом.
  • give weapon_stunstick - Выдать Дубинку "Дает 7 брони и не годиться как оружие".
  • give weapon_pistol - Выдать Пистолет.
  • give weapon_smg1 - Выдать СМГ.
  • give weapon_grenade - Выдать Гранату.
  • give weapon_357 - Выдать Револьвер.
  • give weapon_physcannon - Выдать Грави-Пушку.
  • give weapon_shotgun - Выдать Дробовик.
  • give weapon_ar2 - Выдать AR2.
  • give weapon_rpg - Выдать РПГ.
  • give weapon_crossbow - Выдать Арбалет.
  • give weapon_bugbait - Выдать Фероподы.
  • give weapon_annabelle - Выдать Аннабель.
  • give weapon_citizenpackage - Выдать Рационный Пакет с едой граждан.
  • give weapon_citizensuitcase - Выдать Чемодан Граждан.
  • give weapon_alyxgun - Выдать Аликс-Ган.
  • give weapon_cubemap - Выдать Шары проверки отражений на карте.
  • ent_create weapon_crowbar - Создать Лом.
  • ent_create weapon_stunstick - Создать Дубинку "Дает 7 брони и не годиться как оружие".
  • ent_create weapon_pistol - Создать Пистолет.
  • ent_create weapon_smg1 - Создать СМГ.
  • ent_create weapon_357 - Создать Револьвер.
  • ent_create weapon_physcannon - Создать Грави-Пушку.
  • ent_create weapon_shotgun - Создать Дробовик.
  • ent_create weapon_ar2 - Создать AR2.
  • ent_create weapon_rpg - Создать РПГ.
  • ent_create weapon_crossbow - Создать Арбалет.
  • ent_create weapon_bugbait - Создать Фероподы.
  • ent_create weapon_annabelle - Создать Аннабель.
  • ent_create weapon_citizenpackage - Создать Рационный Пакет с едой граждан.
  • ent_create weapon_citizensuitcase - Создать Чемодан Граждан.
  • ent_create weapon_alyxgun - Создать Аликс-Ган.
  • ent_create weapon_cubemap - Создать Шары проверки отражений на карте.
  • ent_remove_all weapon_crowbar - Удалить Лом.
  • ent_remove_all weapon_pistol - Удалить Пистолет.
  • ent_remove_all weapon_smg1 - Удалить СМГ.
  • ent_remove_all weapon_357 - Удалить Револьвер.
  • ent_remove_all weapon_physcannon - Удалить Грави-Пушку.
  • ent_remove_all weapon_shotgun - Удалить Дробовик.
  • ent_remove_all weapon_ar2 - Удалить AR2.
  • ent_remove_all weapon_rpg - Удалить РПГ.
  • ent_remove_all weapon_crossbow - Удалить Арбалет.
  • ent_remove_all weapon_bugbait - Удалить Фероподы.
  • ent_remove_all weapon_annabelle - Удалить Аннабель.
  • ent_remove_all weapon_citizenpackage - Удалить Рационный Пакет с едой граждан.
  • ent_remove_all weapon_citizensuitcase - Удалить Чемодан Граждан.
  • ent_remove_all weapon_alyxgun - Удалить Аликс-Ган.
  • ent_remove_all weapon_cubemap - Удалить Шары проверки отражений на карте.

Совет по Недоступным пушкам по пути прохождения

  • Половину оружия просто так в руки почти нельзя взять, поэтому пользуйтесь клавишами с выключенными настройками "быстрая смена оружия", не мышкой.
  • Аннабель имеет 3 слот и стреляет патронами Револьвера.
  • Чемодан и Рационный пакет имеют 3 слот.
  • Шары проверки освещения на карте имеют 3 слот.
  • Аликс-Ган имеет 2 слот и у нее СВОИ патроны, которые нельзя прописать. Поэтому используйте команду givecurrentammo или прописывайте каждый раз дубликат этой пушки для патронов.
  • sk_plr_dmg_crowbar 10 - Урон Монтировки.
  • sk_plr_dmg_stunstick 10 - Урон Дубинки.
  • sk_plr_dmg_pistol 5 - Урон Пистолета.
  • sk_plr_dmg_smg1 4 - Урон СМГ.
  • sk_plr_dmg_smg1_grenade 100 - Урон гранат СМГ.
  • sk_plr_dmg_grenade 150 - Урон Гранаты.
  • sk_plr_dmg_357 40 - Урон Револьвера
  • sk_plr_dmg_buckshot 8 - Урон Дробовика.
  • sk_plr_dmg_ar2 8 - Урон AR2.
  • sk_plr_dmg_rpg_round 100 - Урон РПГ.
  • sk_plr_dmg_crossbow 100 - Урон Арбалета
  • sk_plr_dmg_alyxgun 5 - Урон Аликс-Ган.
  • give item_box_srounds - Патроны для Пистолета 20.
  • give item_ammo_pistol - Патроны для Пистолета 20.
  • give item_box_srounds weapon_manhack - Патроны для Пистолета 20.
  • give item_large_box_srounds - Патроны для Пистолета 100.
  • give item_box_mrounds - Патроны для СМГ 45.
  • give item_ammo_smg1 - Патроны для СМГ 45.
  • give item_large_box_mrounds - Патроны для СМГ 225.
  • give item_ar2_grenade - Граната для СМГ 1.
  • give item_ammo_smg1_grenade - Граната для СМГ 1.
  • give item_ammo_357 - Патроны для револьвера 6.
  • give item_box_buckshot - Патроны для дробовика 20.
  • give item_ammo_ar2 - Патроны для AR2 20.
  • give item_box_lrounds - Патроны для AR2 20.
  • give item_large_box_lrounds - Патроны для AR2 60.
  • give item_ammo_ar2_altfire - Энергетический шар для AR2 1.
  • give item_ml_grenade - Ракета для РПГ 1.
  • give item_ammo_crossbow - Патроны для арбалета 6.
  • give item_box_sniper_rounds - Патроны для снайперской винтовки Неизвестно.
  • give item_box_flare_rounds - Патроны сигнализационной ракетницы Нельзя взять.
  • give item_flare_round - патроны для сигнализационной ракетницы Нельзя взять.
  • ent_create item_box_srounds - Патроны для Пистолета 20.
  • ent_create item_box_srounds item_ammo_pistol - Патроны для Пистолета 20.
  • ent_create item_box_srounds item_box_srounds weapon_manhack - Патроны для Пистолета 20.
  • ent_create item_box_srounds item_large_box_srounds - Патроны для Пистолета 100.
  • ent_create item_box_srounds item_box_mrounds - патроны для СМГ 45.
  • ent_create item_box_srounds item_ammo_smg1 - патроны для СМГ 45.
  • ent_create item_box_srounds item_large_box_mrounds - патроны для СМГ 225.
  • ent_create item_box_srounds item_ar2_grenade - граната для СМГ 1.
  • ent_create item_box_srounds item_ammo_smg1_grenade - граната для СМГ 1.
  • ent_create item_box_srounds item_ammo_357 - патроны для револьвера 6.
  • ent_create item_box_srounds item_box_buckshot - патроны для дробовика 20.
  • ent_create item_box_srounds item_ammo_ar2 - патроны для AR2 20
  • ent_create item_box_srounds item_box_lrounds - патроны для AR2 20.
  • ent_create item_b item_large_box_lrounds - патроны для AR2 60.
  • ent_create item_ammo_ar2_altfire - энергетический шар для AR2 1.
  • ent_create item_ml_grenade - ракета для РПГ 1.
  • ent_create item_ammo_crossbow - патроны для арбалета 6.
  • ent_create item_box_sniper_rounds - патроны для снайперской винтовки Неизвестно.
  • ent_create item_box_flare_rounds - Патроны сигнализационной ракетницы Нельзя взять.
  • ent_create item_flare_round - патроны для сигнализационной ракетницы Нельзя взять.
  • sk_max_pistol 150 - Максимальный запас патрон для Пистолета
  • sk_max_smg1 225 - Максимальный запас патрон для СМГ
  • sk_max_smg1_grenade 3 - Максимальный запас гранат для СМГ
  • sk_max_grenade 5 - Максимальный запас Гранат
  • sk_max_357 12 - Максимальный запас патрон Револьвера
  • sk_max_buckshot 30 - Максимальный запас патрон для Дробовика
  • sk_max_ar2 60 - Максимальный запас патрон для AR2
  • sk_max_ar2_altfire 3 - Максимальный запас энергетических шаров для AR2
  • sk_max_rpg_round 3 - Максимальный запас ракет для РПГ
  • sk_max_crossbow 10 - Максимальный запас патрон Арбалета
  • sk_max_alyxgun 150 - Максимальный запас патрон для Аликс-Ган.
  • Impulse 203 или ent_remove - Удалить предмет, на который вы навели прицелом.
  • impulse 102 - Череп.
  • ent_create prop_thumper - Прибор, пугающий муравьиных львов.
  • ent_create item_suit - Создает HEV костюм.
  • ent_create grenade_ar2 - Граната СМГ.
  • ent_create env_flare - Сигнальная Ракета.
  • ent_create crossbow_bolt - Стрела Арбалета.
  • ent_create apc_missile - Ракета БТР.
  • ch_createjeep или impulse 82 - Джип.
  • ch_createairboat или impulse 83 - Катер.

  • ent_create item_healthcharger - раздатчик здоровья +50
  • ent_create item_healthkit - большая аптечка +25
  • ent_create item_healthvial - маленькая аптечка +10

Behind the scenes [ edit ]

Half-Life 2 was originally to feature more road vehicles. These include several brush sedans, vans, and trucks, the AirEx Truck, which was to be seen in the Air Exchange, School Buses, apparently to be used by the Combine as the primary local Citizen transportation in City 17, Merkava, a Combine battle tank, and the Combine SWAT Truck, which can be found as concept art in Half-Life 2: Raising the Bar.

An open-air Aperture Science car, originally appearing as a baggage tractor in the Left 4 Dead series, was to be seen in a diorama exhibit sequence cut from Portal 2. It features two seats and an "Area 20" label on the front and the back.

Road transport is, in the barest of sense, vehicles adapted for road use, although some may also possess off-road capabilities. Road transport is featured commonly in the Half-Life series as both a mode of transport as well as obstacles or cover.

Types of road transport [ edit ]

Road vehicles, existing in the Half-Life and Portal universe, are wide ranging, featuring varieties with either threaded wheels or rubber tires, and encompassing cars, trucks, APCs and tanks.

Half-Life and its expansions [ edit ]

The selection of road vehicles available in Half-Life are confined to those used by the Black Mesa Research Facility, as well as the Hazardous Environment Combat Unit and Black Ops. None of the vehicles can be driven, but some of them feature functional armaments (i.e. turrets) or contain supplies.

Road transport in the Research Facility relies on Black Mesa SUVs, used as an alternative to the Transit System for above ground transport, and Black Mesa trucks, armored vehicles transporting goods that require special care.

Both the Hazardous Environment Combat Unit and the Black Ops use M44 cargo trucks to transport personnel and equipment. The M1A1 Abrams, a main battle tank, and the M2A3 Bradley, a military infantry fighting vehicle, are only used by the HECU.

Half-Life 2 and its episodes [ edit ]


With the inclusion of the Combine and the Resistance as the two factions in Half-Life 2, the player is introduced to a new range of road vehicles affiliated with those two groups.

Whilst the player has no control of Combine vehicles, the Resistance owns several controllable road vehicles constructed using salvaged parts. The Resistance's vehicles in particular are integral to two storyline arcs in Half-Life 2 and Half-Life 2: Episode Two, during which they are used by the player to traverse great distances to a particular destination. The vehicles are indicated to be of utmost importance to the missions, as the player automatically fails if he manages to lose the vehicles by dropping it onto off-limits areas of the map (i.e. deep water or cliffs). They include the Scout Car, used on the Coast, and the Muscle Car, used in the Outlands.

The Combine notably uses Armored Personnel Carriers, which feature pulse rifles and a guided rocket launchers, and Advisor Platforms, needed to transport the Advisor pod. Interestingly, the second version of the APC, apparently based on the American V-100, can be seen above a crushed car in the Half-Life 2 chapter Anticitizen One.

In addition, civilian car wrecks exist throughout much of the games. These wrecks are primarily used as obstacles to the player, but may also be punted as heavy projectiles or used to plug Antlion Soldier holes in Half-Life 2: Episode One, both with the aid of the Gravity Gun; at the beginning of the episode, Gordon and Alyx are thrown inside a car wreck by Dog over a pit near the Citadel. Moreover, the car traps in Ravenholm employ wrecks to crush Zombies. With the exception of the hatchback wrecks, most road vehicle wrecks featured are East European in origin.

Portal [ edit ]

Although the game features no vehicles, a parking lot can be seen outside the Aperture Science Enrichment Center.

Related Achievements [ edit ]

Half-Life 2: Episode One
Car Crusher (5G)
Use the cars to squash 15 Antlions in Episode One.

Contents

Читайте также: