Когда вышла crysis 2

Обновлено: 04.07.2024

Все что последует ниже — исключительно личное мнение, не претендующее на истину в последней инстанции. Просто захотелось поделиться мыслями.

Итак: Crysis 2.

1)Костюм.
Это основной элемент геймплея. Во второй части его упростили, возможно для удобства управления на консолях. Если в первой части нам дали четыре разных режима, то во второй их оставили два. Нет, режима скорости там не было (если сравнить скорость бега в первой и второй части — во второй части мы медленно трусим с милым звуком), как и режима силы. Сколько раз за игру вы пользовались возможностями прыжка или пинка? Я думаю немного. Из хороших решений можно отметить перки, которые немного разнообразили игру. Но их выбирали один раз и потом не меняли.
Что бы я изменил:
Во-первых — я бы сделал четыре отдельных режима. Силы и скорости, брони, невидимости, и средний, в котором энергия равномерно распределена между всеми из них. Плюс режим информации. Переключение между ними я бы сделал стандартным колесом, на манер первой части, удобным, кстати, для консолей.
Во-вторых — я бы сделал переход между ними постепенным. Чтобы в течении определенного времени игрок использовал в малой мере оба режима, постепенно теряя преимущество одного и приобретая свойства другого. Отсутствие panic button заставляло бы игрока планировать свои действия, а постепенный переход позволял бы вбежать на поле боя, постепенно обрастая броней. Или убежать за укрытие, одновременно уходя в невидимость.
В-третих — я бы оставил режим информации, но сделал бы его куда более полным. Я бы выводил на дисплей карту (вид со спутника с наложением информации, на менер google) только в нем. Всех врагов я бы отмечал более ярким цветом. Изредка позволял бы игроку перехватывать радиопередачи солдат CELL.

2)Противники.
В игре на мой взгляд было недостаточно типов противников. По сути их было пять… Солдат CELL, Цеф с винтовкой, Цеф с ножом, бомбардир (танк/титан) и крикун. Это не обеспечивало должного разнообразия тактики.
Что бы я изменил:
Поскольку разнообразие CELL было обусловлено разным оружием, я бы добавил несколько цефов. Первый — аналог желтого цефа из Crysis: Warhead. Для тех кто не помнит/не играл — он сам не атаковал игрока, но покрывал остальных защитным полем, что делало его трудной, но первостепенной целью. Второй — аналог летающих цефов из первой части игры, чтобы игрок был иногда вынужден следить за двумя плоскостями сразу. Третий — сканнеры, которые бы не могли атаковать, но видели бы игрока в невидимости. Впрочем последних вводят в третьей части, так что ладно.

3)Локации.
Разрушенный город — это кладезь интересных боевых арен. Я считаю что этот потенциал был использован не полностью. В игре не хватало сражений внутри помещений, где можно было, например, продемонстрировать разрушаемость окружения.
Что бы я изменил:
Идеальной локацией было бы упавшее здание, на манер локаций из Bulletstorm. Сражение с инопланетянами в привычных офисных помещениях, повернутых под непривычном углом… мне кажется что это было бы интересно, пусть и в меру линейно. Впрочем не линейнее тех локаций, что были в игре. А если представить, что герой отправился в какое-то высотное здание за данными Харгрива, и когда он находится внутри здание начинает падать от удара CELL/пришельцев… Мне кажется это было бы ярким моментом. Все же парковки и подвалы — это не самые яркие замкнутые локации. Впочем добавление локаций и создание этой идеи со зданием — это уже слишком большое изменение. Но оставлю это на правах мечты.

Здесь я ступаю на зыбкую почву, потому что если у геймплея есть какая-то единая шкала качества, то сюжет — это уже куда более личное впечатление.

1)Главный герой.
История главного героя — это по сути история человека, который почти умер во время сражения, но получил возможность продолжать сражаться, постепенно умирая в бою, теряя свою личность, отдавая свое тело костюму, а разум — Пророку. Это не пустые слова, поскольку мы помним, что к концу игры герой не может снять костюм из-за страшных ран и того, что тот по сути сросся с его телом. А его слова “They call me Prophet” как и сюжет третьей части, подтверждают мои слова о разуме. Впрочем скорее я бы сказал что их разумы сливаются в некий симбиоз, но это не отменяет смерти Алькатраза как личности.
Эта история была бы куда сильнее, если бы мы вначале увидели его как человека без нанокостюма. И я говорю не о вступительной сцене на корабле, а о другом.
Представьте, что игра началась бы за несколько минут до того как Алькатраз садится на этот корабль. Допустим мы успеваем услышать, как он звонит кому-то, объясняя что его срочно вызвали из его увольнения, и поэтому он не успел… тут может быть что угодно. Увидеть жену/девушку, повидать сына/дочь, забрать белье из химчистки, в конце концов…
И потом, по мере сюжета мы бы видели его попытки найти их, связаться с ними не смотря на весь этот хаос… которые бы становились все слабее, по мере того как Алькатраз умирал, замещая часть себя машиной. это сделало бы, например, защиту поезда куда более эмоциональной. Если бы он их встретил, не имея возможности снять костюм… мне кажется что это была бы очень сильная сцена, ярко демонстрирующая трагичность его невольного самопожертвования.

2)Между уровнями
За исключением этого у меня только одна претензия — межмиссионные ролики. В них следовало давать куда больше информации, дающей понять что война людей и пришельцев идет на всех уровнях, от противостояния на уровне бактерий до столкновения армий людей и пришельцев. Кроме того в этих роликах можно было вставлять ту самую информацию о попытках Алькатраза связаться с теми, кого он оставил. Мне кажется, что развертка планов действий на загружаемом уровне немного суховата для такой игры. Она годится для серии SWAT, или ARMA, но не для Crysis.

Список в результате короткий, но все остальные изменения слишком массивны. Но мне кажется, что перечисленные мной идеи улучшили бы игру. А что бы предложили вы?



Crysis 2 is the sequel to Crysis, released on March 22, 2011. It is the first game to use the heavily modified CryENGINE 3.

Contents

Story

Set in 2023, three years after the events of the first Crysis, the game begins with news footage of a large outbreak of the Manhattan Virus, a gruesome disease that causes complete cellular breakdown, and panic about an alien invasion by the Ceph, the tentacled, squid-like alien race behind the incident of Crysis. Due to the breakdown in social order within New York City, Manhattan is placed under Martial Law, and under contract from the US Department of Defense, soldiers from C.E.L.L., a private military company run by the Crynet corporation, police the chaos.

A United States Marine Corps Force Recon unit is deployed to New York City by submarine to extract former Crynet employee Doctor Nathan Gould, who may have vital information on combating the alien race. However, insertion goes awry, with the Cephaloids destroying the sub, and Force Recon Marine "Alcatraz" being left as the only apparent survivor. Delta Force officer Prophet saves Alcatraz, and is distressed with the situation, expecting the squad to support him. Left with no other choice since he himself has been infected by the Manhattan virus, Prophet gives Alcatraz his suit, the futuristic and high-tech Nanosuit 2.0. He then kills himself so that the Nanosuit will stop associating itself with him and be able to assimilate with Alcatraz. Assuming that Alcatraz is Prophet, Gould gets in contact with him and asks him to take the Marines to his laboratory. Prior to the incident, Prophet had been targeted by CELL Commander Dominic Lockhart as an active biohazard due to having been infected with the Manhattan virus, and also in part due to ethical disagreements regarding the side effects of wearing the Nanosuits (with Prophet describing the wearers as "Dead Men Walking"). Because of this, Alcatraz also faces combat with CELL operatives, who believe that he is Prophet because of his Nanosuit. While on his way to Gould's laboratory, Alcatraz witnesses several CELL helicopters shooting down a Ceph dropship, which crashes not far from his position. Gould asks that he head for the crash site and search for any alien tissue samples. Alcatraz is unsuccessful, and the crash site is attacked by a Ceph soldier. Alcatraz kills it and manages to gather alien tissue from its corpse, which causes some sort of reaction within his Nanosuit. Alcatraz meets up with Gould only to be met with initial hostility when he finds out that he is not Prophet. However, when the suit plays Prophet's last recorded message, Gould relents and informs Alcatraz that because of the reaction to the alien tissue, or "Nano Catalyst", the Nanosuit's deep layers may contain a solution to stop the Manhattan virus and combat the Ceph. Gould and Alcatraz commit to further scans at a Crynet base on Wall Street, and find out that Alcatraz was mortally wounded when Prophet rescued him, and that the Nanosuit is the only thing keeping Alcatraz alive. The scans are cut short when CELL forces led by Commander Lockhart and Tara Strickland, daughter of U.S. Marine Corps Major Strickland from the first game, ambush Alcatraz and Gould.

During the middle of a prisoner transfer outside the building, the Ceph attack the CELL personnel and a massive alien spire rises from underneath the Crynet building, releasing a spore-based bio-weapon that kills most of the CELL troops in the immediate area. Alcatraz is left stranded and isolated for a period of time while dealing with a Nanosuit malfunction brought upon by the spore bio-weapon. The suit is rebooted remotely by Crynet director Jacob Hargreave, a centenarian who apparently had foreknowledge of the Ceph and spent most of the previous century designing the Nanosuit from stolen Ceph technology as a defense against them. Under Hargreave's orders, Alcatraz enters one of the alien spires to test whether the Nanosuit's systems can interface with the aliens' technology. The experiment fails, due to the Nanosuit not being powerful enough to ensure the insertion. In the meantime, the US Department of Defense rescinds the authority of CELL over Manhattan and deploys US Marines in their place under the command of Marine Colonel Barclay. They then attempt to drown the aliens out of lower Manhattan by ordering an air strike on the city's flood barrier. Washed away by the resulting wave of water, Alcatraz is later found by Marines, including his Marine comrade Chino, who survived the submarine's destruction. The Marines enlist his aid in evacuating civilians to Grand Central Terminal, the city's primary evacuation point.

Hargreave contacts Alcatraz and reveals that the Nanosuit is busy analyzing the alien tissue samples that Alcatraz had previously recovered and is currently rewriting its own code to interface with alien technology. He tells Alcatraz and his marine allies to take a detour to the Hargreave-Rasch building, an office building of Crynet's parent company, Hargreave-Rasch. There, Alcatraz is told to find a stabilizing agent in the bio-lab to facilitate the Nanosuit's analyzing process, but CELL operatives guarding the building under the command of Lockhart still believe that Alcatraz is Prophet, and attempt to kill him. The Hargreave-Rasch complex is attacked by a Ceph "pinger" robot and is completely flooded, washing Alcatraz out of the building and leaving him unable to enter the bio-lab. Seeing that the cause is lost, Hargreave tells Alcatraz to regroup with the marines at Grand Central to help evacuate civilians. At the terminal, Alcatraz is reunited with Gould, who had apparently "escaped" Strickland, leading to the skepticism of Colonel Barclay. Knowing that Strickland is an ex-Navy SEAL, Barclay concludes that Strickland released Gould from captivity. Grand Central Terminal is overrun by Ceph forces, but Alcatraz manages to hold them off long enough for the evacuation trains to depart, and escapes the building's destruction.

Due to the hasty and incomplete evacuation from Grand Central, Alcatraz is then tasked with defending a secondary evacuation point at Times Square, when another alien spire rises from the ground. By this time, the Nanosuit had finished processing the alien spores, and Alcatraz manages to enter the spire, allowing his Nanosuit to interface with it and re-purpose the spores to be lethal to the Ceph. This causes a cataclysmic self-destruction of the Ceph in the area, and apparently removes all traces of the biological warfare agent. Alcatraz makes his way to Roosevelt Island to infiltrate a Crynet complex named "The Prism", where Hargreave resides, and manages to kill Lockhart, but is captured by Hargreave, who wants the Nanosuit for himself and attempts to remove the Nanosuit from Alcatraz's body. However, the Nanosuit rejects its removal since it had already completely assimilated with its wearer, revealing memories of Prophet's fallout with Hargreave. Alcatraz is saved by Strickland, who reveals herself to be an undercover CIA operative and ordered Alcatraz's deployment. Alcatraz attempts to capture Hargreave, but Hargreave reveals that he has been in a vegetative state for over a century since an encounter with the Ceph at Tunguska, and that Hargreave's consciousness is only able to communicate and interact through the use of an entirely computerized system. He gives Alcatraz the last Nanosuit upgrade, the "Tunguska Iteration", before the Cephaloids invade the island. Hargreave triggers a countdown timer for the self-destruct system of the complex, and convinces the remaining CELL forces to aid Alcatraz's exfiltration. Alcatraz barely escapes the massive explosion, which destroys much of Roosevelt Island and the Queensboro Bridge. On the shores of Manhattan, Alcatraz meets Gould, Strickland, and Chino.

Alcatraz is notified by Colonel Barclay that the US Department of Defense has decided to launch a Tactical Nuclear Strike on Manhattan Island, with little regard for collateral damage. Barclay warns Alcatraz that unless he can come up with a better plan, the strike would likely be carried out despite the risk of dangerous nuclear fallout. A massive alien spire appears in Central Park, and lifts much of the park into the air. With the peripheral aid of Gould, Strickland, and Barclay, Alcatraz assaults the floating section of Central Park and succeeds in making his way to the central alien spire. He enters the spire, and his Nanosuit, with the Tunguska Iteration upgrade, is able to repurpose the spire's bio-weapon to turn against the Ceph, killing all Ceph in New York in the process. Alcatraz, while unconscious, communicates with Prophet (whose memories, experiences, and personality had been stored in the suit), who states that, while the mission in New York is a success, they have more work to do, since the Ceph had ancient constructs built all over the world, and were not only limited to New York and the Lingshan Islands. The Nanosuit, before rebooting again, states assimilation complete, and Prophet's memories are now "assimilated" into Alcatraz. Upon waking up in Central Park, Alcatraz receives a broadcast from Karl Ernst Rasch, the other founder of Hargreave-Rasch, asking for his name. Climbing out of the crater and speaking for the first time in the game, Alcatraz responds "They call me Prophet".

Gameplay

  • Cloak mode: generates an active camouflage for the Nanosuit and suppresses any sounds done by the wearer.
  • Armor mode: This mode increases the protection of the Nanosuit greatly, at the cost of some speed and agility. Upper body strength is given to the wearer.
  • Weapon mode: Default mode. When energy is drained while in other suit modes, the suit automatically changes the mode to Weapon mode.

Secondary Modes

  • Power Mode: Passive Mode which is only activated when the user does actions which require power e.g. Power Sprinting, Power Melee, Power Jumping, and Power Aiming, etc.
  • Tactical Mode: Reconnaissance Mode, the user is allowed to tag important objects such as ammo, weapons, and even enemies. This mode makes the user vulnerable as he/she has no weapons however this mode consumes no energy.

Nanosuit Modules

Multiplayer

Crysis 2's multiplayer features experience points, unlockable features when you reach certain ranks (for example, when you reach rank 5, you can create your own loadout), a ranking system that goes to Level 50, customizable loadouts, and kill-streaks.

As of May 31 2014, the multiplayer modes in Crysis and Crysis 2 for PC are no longer playable as a result of GameSpy Technology shutting down all their hosting services. The multiplayer mode in the Xbox 360 and PlayStation 3 versions of Crysis 2 remain playable.

Retail Versions

The Limited Edition of Crysis 2 is available at the same price as the regular game, but in limited quantities. It comes with bonus experience points to "immediately boost the player up to Rank 5, giving access to all the preset class loadouts", a digital camo weapon skin for the SCAR, the "Hologram Decoy" attachment for the SCAR, and unique in-game platinum dog tags. The Indian Version, on pre-order, also includes the Threat Detector Suit Module (Early Access), and, on buying from the EA store, a gold dog tag and desert camo for SCAR.

The Nano Edition of Crysis 2, which was only available through pre-order, includes the Limited Edition copy of the game in a Steelbook case, an 11" statue of Alcatraz posed on top of a New York City taxi, an art book, and a Nanosuit backpack "modeled after the in-game super suit." The Nanosuit backpack is large enough to accommodate a 17" laptop. As of September 26, 2010, the Nano Edition was made available for pre-order on the EA website for a $149.95 price tag but was sold out before March 2011. After the game's launch, those who pre-ordered the Nano Edition had their shipment delayed. EA gave the affected customers a 75% off coupon as compensation.

Characters

Organizations

Weapons

Assault Rifles

    is the standard assault rifle of the military in Crysis 2. It holds up to 40 rounds per magazine and boasts a good balance of accuracy, rate of fire and damage. is the carbine version of the SCAR, although it is slightly less powerful than its larger cousin its higher rate of fire and increased mobility make it well suited for close-range fights. Heavy Assault Rifle, is a 24-round 3-shot battle rifle that offers superior accuracy and damage at the cost of mobility and rate of fire.

Submachine Guns

    SMG, a bullpup SMG with a 60 (+1) round magazine. Its 1200 rounds per minute rate of fire make it a devastating weapon at close range. , is an electrostatic pellet submachine gun that delivers powerful electric shocks to its target. Because of this it is not only very effective against soft targets but also heavily armored units (including nanosuit equipped soldiers).

Shotguns

    shotgun, a semi-automatic/automatic shotgun with a 7 (+1) round box magazine. shotgun, a pump-action shotgun based on the shotgun in Crysis.

Sniper Rifles

    is a .405 caliber sniper rifle that is both powerful and accurate, Its magazine holds 6 (+1) rounds and unlike its previous versions, it is now a semi-automatic rifle. is an immensely powerful electromagnetic anti-material rifle. It was designed to replace the previous generations of .50 caliber sniper rifles, combining increased power and muzzle velocity with reduced recoil.

Sidearms

    pistol offers decent damage with low recoil. Its magazine holds 20 (+1) rounds. , a heavy semi-automatic pistol with increased damage and has 9 (+1) rounds per magazine. , is a revolver with high damage, but a cylinder capacity of only 6 rounds, and it cannot be silenced.

Heavy Weapons

    , a machine gun seen in the multiplayer demo that resembles the M60E4. Grenade Launcher, a 6-shot grenade launcher. , a weapon that can be best be described as "Flamethrower 2.0". It uses incredibly lethal weaponized microwaves that could literally boil a human from the inside, set flammable objects on fire with continued exposure, and explode sealed objects containing liquids.

Explosives

    . It seems that now the player can't throw it while holding another weapon. It has the same launch reticule of the L-TAG but upside down. rocket launcher differs from the LAW rocket launcher in that it is a single shot, single-use system, but due to its light weight a soldier can carry multiply JAW rockets.

Others

    (only used with stealth kills) (only used in standard melee)
  • Mounted machine gun (detachable) that resembles the 20mm machine gun from Crysis Warhead.

Attachments

Vehicles

  • The two types of VTOL seen in the first Crysis still belong to U.S.M.C
  • Stalker Exosuit
  • UH-60 Black Hawk
  • Taxi Cabs
  • Transit Buses
  • Miscellaneous Civilian Vehicles
  • AH50 attack helicopter belongs to C.E.L.L
  • C.E.L.L LTV (Light Tactical Vehicle)
  • Marine LTV
  • VL-90 APC Transport(Armored Personnel Carrier)
  • ICV (Infantry Carrier Vehicle)

Marketing

Media

The first information was released early February 2010 in a German Magazine. In April, Crytek showcased a demo to certain gaming organizations. Crytek also released two teaser trailers [1][2] and two videos of the Nanosuit 2 [3][4].

Leaked Beta

On February 14, 2011, a leaked beta of Crysis 2 was released on Torrent sites. The leaked beta is a Developer Build from January containing the full singleplayer campaign and multiplayer, but contains major glitches, can only run on DX9, and is missing textures. In response, Crytek stated that it was a major disappointment and that piracy can ruin PC marketing. The statement was considered to be totally ironic as Crytek didn't release a demo at the time of the leak. However, Crytek was surprised with all the support they have garnered from fans, saying that they should "keep it up".

Multiplayer Demo

On January 25, 2011, a Crysis multiplayer demo for the Xbox 360 was released as well as the PC demo (released later on March 1, 2011). The demo contains the maps Skyline and Pier 17, two playable modes: Team Instant Action and Crash Site, eight available weapons (SCAR, DSG-1, M12 Nova, Mk.60, M17 grenade, M34 flashbang, the heavy machine gun turret, and the Jackal shotgun), and a few attachments.

The PS3 version of the demo was released on March 15. However, it was removed from the PlayStation Network after issues were encountered.

The Xbox 360 demo during its release contains numerous connection problems, causing many users to be unable to play the demo. In response, Crytek promised that they will fix the connection problems and will get it shortly.

Reception

    и его американские друзья, Джейкоб Харгрив и Уолтер Гулд, возглавили частную экспедицию к Тунгуске. Неизвестные события привели к открытию цефов и убийству всех членов экспедиции, кроме Харгрива, Раша и Гулда. Харгрив протащил двух других раненых мужчин через Сибирь, демонстрируя сверхчеловеческую силу и выносливость, пока не был обнаружен британской экспедицией недалеко от Владивостока. Они представили знание о цефах всей человеческой цивилизации, но никому их пока не поведали.
  • Началась разработка нанокостюма. Она завершается после заседания сената.

18 апреля [ ]

  • Командир Доминик Локхарт принимает участие в заседании Сената на тему использования нанокостюма в военных операциях и финансировании их разработки. Локхарт, в отличии от мистера Бенга и Дюбэйна против использования нанокостюма и считает побочные эффекты как симбиоз и перегрузка нервной системы опасными. В конце встречи Локхарт клянется, что больше не будет поддерживать существование программы нанокостюма.
  • Основатель CryNet Systems, Джейкоб Харгрив, представляет нанокостюм 1.0, первое поколение экстремально продвинутой брони.
  • Строительство U.S.S. «Конституция» завершено.

7 августа [ ]

    обнаруживает сигналы с островов Линг Шан. Вскоре после этого корейская народная армия эвакуирует всех гражданских с острова и берёт команду доктора Розенталь в заложники. Его дочь, Елена, посылает сигнал бедствия армии США. США начинает обнаруживать странные тепловые аномалии и высокочастотные сигналы, поступающие с острова и ошибочно предполагают, что Корея проводит ядерные испытания. посылает свой флот на защиту острова от американцев.

12 августа [ ]

День первый — 14 августа, 2020 [ ]

Контакт [ ]

    , состоящая из Пророка, Номада, Психа, Шута и Ацтека прыгает с парашютом на остров рано утром. Их цель – найти и спасти команду учёных.
  • ​​Неизвестное существо убивает Ацтека, пока он висит на дереве, запутавшись в стропах парашюта.
  • Команда Хищник узнаёт о присутствии генерала Кхона на острове и, вдалеке от моря, находит корабль учёных «Зов Луски», вмороженный в землю. Шута хватает и убивает пришелец.

Восстановление [ ]

    и Псих нападают на деревню, где удерживают одного из членов экспедиции Розенталя. Он оказывается агентом ЦРУ и рассказывает, что их группа обнаружила древний артефакт, который хотят заполучить корейцы.

Реликт [ ]

    похищен пришельцем. Майор Стриклэнд берёт Номада под своё командование.
  • Генерал Кхон удерживает дочь Розенталя, Елену, в заложниках. Розенталь погибает, когда комната замораживается из-за взрыва пришельца.
  • Пока Номад ожидает эвакуации, он встречает корейцев в нанокостюмах.

День второй — 15 августа, 2020 [ ]

Штурм [ ]

  • Военные силы США начинают полномасштабное вторжение на остров и начинают войну с Кореей.
  • Номад помогает военным, во главе с майором Стриклэндом. Он уничтожает ПВО и крейсер.
  • Номад с майором Стриклэндом начинают танковую операцию, а Псих отправляется на свою миссию, подробно описанную в Crysis Warhead.

Наступление [ ]

  • Номад, Стриклэнд и морпехи используют танки для прорыва корейской обороны.
  • Номад уничтожает корейскую базу с боеприпасами и бронетехникой.

Пробуждение [ ]

  • Номад уничтожает корейскую базу и узнаёт расположение шахты, которая находится в гигантской горе. Там Кхон удерживает Елену Розенталь.
  • После боя с корейцами в нанокостюмах Номад входит в гору, но попадает в плен к Кхону. Кхон открывает корабль пришельцев внутри горы, затем Номад освобождается и убивает Кхонa.
  • Инопланетный корабль начинает разрушать гору. Елену спасают военные, а Номад остаётся под завалами.

День третий — 16 августа, 2020 [ ]

  • Псих помогает военным, уничтожая базу корейцев на пляже. Он обнаруживает данные о таинственном контейнере, перевезённом корейцами. , старый друг Психа, был сбит во время бомбёжки базы.
  • Номад понимает, что единственный путь — через корабль.
  • Внутри корабля Номад сражается со странными пришельцами при нулевой гравитации и низкой температуре, в конце концов, найдя выход.
  • Псих проходит на субмарину, где предположительно находится контейнер с боеголовкой. Он обнаруживает, что в контейнере находится пойманный пришелец.
  • Номад встречает Пророка в сфере и они сбегают из неё.
  • Псих и команда «Орёл» добираются до шахтерского комплекса.
  • Команда «Орёл» отбивает волны пришельцев дожидаясь подрыва входа в шахту.
  • Номад и Пророк встречаются с военными за пределами сферами и защищаются от пришельцев.
  • Они спасают Елену, самолёт которой разбился, а также находят Стриклэнда, эвакуирующего войска с острова.
  • Елена, Номад и Пророк поднимаются на борт самолёта и улетают. Однако Стриклэнд погибает, пытаясь задержать огромного пришельца.
  • Псих пробивается через шахту. Он обнаруживает поезд, к которому прикреплен контейнер.
  • Псих едет на поезде через джунгли, ему помогает О'Нил на СВВП.
  • Поезд с контейнером прибывает к мосту, где Ли устраивает засаду Психу, удерживая в заложниках морского пехотинца. Морпех умирает, упав с моста, а полковник Ли сбегает вместе с контейнером.
  • Псих срывает свой гнев на корейского бойца из-за неудачной попытки спасти морпеха.
  • Пришельцы атакуют аэропорт, Псих убивает красного охотника пришельцев, а остальные — отступают. Ли предпринимает последнюю попытку получить контейнер и сражается с Психом, но проигрывает и остаётся в аэропорту наедине с огромным кораблём пришельцев. Псих и Шон возвращаются на "Конституцию" с "призом".
  • Номад, пилотируя СВВП, пролетает через полчища пришельцев. Он успешно добирается до «Конституции».

День четвёртый — 17 августа, 2020 [ ]

В тот же день, “за кадром” Crysis и Crysis Warhead [ ]

    получает информацию о смерти отца и увольняется из ВМС, позже её нанимает ЦРУ для работы под прикрытием, советником в CELL.
  • Пророк возвращается к Харгриву, и он очень недоволен тем, что Харгрив не сказал что реально происходит на острове, к тому же он был очень зол из-за того, что потерял всех своих ребят.

Crysis 2 [ ]

День первый — 23 августа, 2023 [ ]

На произвол судьбы [ ]

    и морпехи атакованы кораблем цефов на реке Гудзон. Пророк спасает Алькатраса.
  • Алькатрас очнулся в нанокостюме Пророка. Сам Пророк застрелился.
  • С Алькатрасом связывается Нейтан Гулд, который считает, что в костюме Пророк. Гулд ведёт Алькатраса к своему местоположению.

На уровне «Ходячий мертвец» авторы спрятали забавную сценку. После того как воспользуетесь лифтом, пройдите в конец коридора, найдите панель управления и зажимайте кнопку взаимодействия до тех пор, пока не загорится красная лампочка. Затем вернитесь к лифту, откройте двери и наслаждайтесь зрелищем — два солдата лихо выплясывают под бодрую музыку.

Как и оригинальный проект, Crysis 2 на момент выхода была самой совершенной игрой в графическом плане. Однако на этот раз не было революционного скачка: игра вышла еще и на консолях, а потому была ограничена вычислительными мощностями.

Незадолго до выхода игры в сеть утекла её beta-версия. Продюсер Crytek Натан Камарилло (Nathan Camarillo) даже сделал официальное заявление: мол, в сеть утекла очень старая версия, «она отвратительна и лучше бы на неё вообще никто не смотрел».

Читайте также: