Destiny 2 бастион обзор

Обновлено: 08.07.2024

В Destiny 2 используется концепция экзотического оружия - особое оружие с одним или несколькими уникальными свойствами, которое невозможно найти у любого другого оружия или снаряжения (за редким исключением). На данный момент коллекция экзотического оружия состоит из 81 варианта и в теории каждый должен быть полезен в бою. Однако, к сожалению, это не совсем так, ведь некоторые варианты, откровенно говоря, существуют лишь для галочки “Я получил этот предмет для коллекции” ввиду их непроработанности. В данной статье мы изучим несколько, на мой взгляд, наиболее полещных вариантов оружия, их пользу и практическое применение.

Anarchy (Анархия)

Начнем мы, само собой, с мета-гранатомета, который появился в 2018 году вместе с 5 сезоном Кузницы. Анархия уже на протяжении двух с лишним лет занимает почетное место лучшего PvE-оружия для третьего (хеви) слота, другими словами, входит в PvE-мету снаряжения и что-то мне подсказывает, что он останется там вплоть до анонса 3 части Destiny 2 или закрытия серверов.

Анархия стреляет специальными электрическим снарядами, которые прилипают к цели и поверхностям. После “установки” снаряды наносят в небольшом радиусе вокруг себя периодический урон, а если расположить 2 снаряда на небольшой дистанции друг от друга, между ними возникнет электрическая нить, которая также наносит периодический урон. Грубо говоря, Анархия это ДОТ оружие.

Практическое применение оружия простое, но различается в зависимости от ситуации:

  • Боссы, элитки, особо толстые противники - накидываем 2 снаряда, спокойно переключаемся на другое оружие, через примерно 10 секунд накидываем еще 2 снаряда.
  • Обычные противники, скопление противников - кидаем 1 снаряд на путь их движения или же сразу парочку снарядов перекрыть определенный участок локации электрической преградой.


Witherhoard (Горстка пепла)

Гранатомет в первый слот, использующий зеленые патроны. Горстка является весьма неплохим оружием как в PvE, так и в PvP, но на мой взгляд, оно довольно ситуативно и в некоторых случаях сушествует масса других более полезных вариантов. У данного оружия есть катализатор, повышающий показатель “Удобство”, и, что, пожалуй, наиболее важно, перезаряжающий оружие когда оно убрано.

Горстка, как и Анархия является дотовым оружием, но работает двумя способами:

  • Если выстрелить в землю, снаряд создает лужу энергии, которая постоянно наносит урон оказавшимся в ней противникам.
  • Если снаряд попал в цель, он в течение определенного промежутка времени наносит периодический урон, а если цель умрет под действие снаряда, на ее месте появится вышеупомянутая лужа.

Из-за первого эффекта лужи Горстка идеально подойдет для зачистки мобов даже на мастер сложности рейда “Хрустальный чертог”, а также как сдерживающий фактор в PvP, ведь вы можете перекрыть противникам проход или наоборот отрезать путь для отступления.


The Lament (Плач)

В 12 сезоне или же дополнении Beyond Light разработчики добавили экзотический меч “The Lament” - наиболее идеальное бурстовое оружие, способное выдать колоссальное количество урона за небольшой промежуток времени, а также оно восстанавливает ХП персонажа и как нож масло пробивает щиты барьерных чемпионов. Однако в большей степени его польза, фишка заключалась в бурстовом уроне.

На данный момент Плач потерял изначальный колоссальный урон из-за ряда нерфов с целью вывести его из меты (вот только проблема была в другом), но при этом он все еще остается неплохим бурстовым PvE-оружием, способен довольно быстро пробивать щиты противников (даже при сопоставлении урона) и моментально убивать почти всех чемпионов в эндгейм-контенте (проблемы возникают с квадратами и перегруженными).

К сожалению, как и, в принципе, все мечи, Плач ситуативен и подойдет далеко не для всего контента. Например, в грандмастерах, рейдах (за исключением Атраксиса-1 в рейде “Склеп глубокого камня”) лучше выбрать что-то другое.


Divinity (Божественность)

Божественность - это, пожалуй, единственное полезное оружие поддержки, так как оно не наносит какой-либо значительный урон, а создает вокруг цели большую сферу, которая выступает в роли уязвимой точки. Само собой, благодаря такому эффекту значительно повышается эффективность группы, ведь куда проще целиться в огромную сферу, нежели в небольшие участки модельки противника. Также оружие способно выводить из строя перегруженных чемпионов. Благодаря эффекту поддержки Divinity идеально подходит для различного эндгейм-контента, например, рейды и грандмастера.


Izanagi’s Burden (Бремя Идзанаги)

Снайперская винтовка в первый слот, использующая зеленые патроны, которая ввиду нескольких нерфов потеряла былую силу, но все еще остается неплохим вариантом для некоторых эндгейм-активностей. Особенность оружия заключается в возможности совмещать 4 патрона магазина в один усиленный с повышенным уроном, причем для достижения максимального профита необходимо установить катализатор, который еще сильнее повышает урон усиленного патрона.

Бремя Идзанаги в связке с Божественностью является весьма неплохим сочетанием для грандмастеров, так как 2 игрока могут без особых проблем уничтожать различных чемпионов на безопасной для группы дистанции. Или, скажем, уничтожить различную технику, особенно огромные танки. В рейдах это оружие я уже давно не видел, как и в каких-либо других активностях.


Xenophage (Ксенофаг)

Необычный пулемет, стреляющий одиночными снарядами, в чем по сути и заключается его единственная уникальная особенность. Подходит одновременно для PvE и PvP, а также для вторжения в Гамбите. В PvE из-за наличия неплохого урона и АОЕ Ксенофаг можно использовать для зачистки группы обычных противников, а также для быстрого уничтожения сильных противников. Например, в рейде “Хрустальный чертог” на фазе оракулов его можно использовать для уничтожения снайперов.


Dead Man’s Tale (История мертвеца)

Необычная винтовка разведчика, которая полностью раскрывает свой потенциал в PvP только после установки катализатора ввиду следующих эффектов: при ведении огня от бедра значительно повышается скорость “атаки” и убирается штраф точности. В итоге игроки получили винтовку разведчика с бешеной скоростью атаки, которая буквально способна уничтожать все живое на большой дистанции.

Даже после недавнего незначительно нерфа История мертвеца все еще входит в PvP-мету, и я бы сказал, является наиболее простым оружие для PvP. Само собой, наличие подобной винтовки не делает игрока супер топ 1 пвпшером, и в игре полно другого сильного PvP-оружия, для которого уже потребуются определенные навыки.


Trinity Ghoul (Тройственный гуль)

Особенное свойство Гуля заключается в возможность заряжать стрелы электричеством, которое после соприкосновении стрел с противниками или препятствиями разряжается в виде цепной молнии. Изначально, чтобы зарядить стрелы электричеством, необходимо убить цель критическим выстрелом (в голову или уязвимое место), но после установки катализатора достаточно просто убить цель любым уроном.

Собственно только после установки катализатора Гуль становится весьма ситуативным оружием для зачистки группы обычных и сильных противников, так как убийство цепной молнией постоянно активирует его особое свойство. Я лично использую этот лук когда нужно убить кучу противников молнией, создать кучу сфер или просто убить несколько противников одной фракции.


Deathbringer (Приносящий смерть)

Пожалуй, одна из лучших ракетниц в игре, отличается весьма высоким уроном, но, увы, только при наличии установленного катализатора. Особенность оружия заключается в его снарядах, так как их можно дистанционно взорвать и разделить на несколько более мелких снарядов, они автоматически наводятся на ближайшую цель и уже потом летят в его сторону.

Урон мелких снарядов зависит от дистанции, которую они пролетят с момента взрыва до цели, и именно это улучшает катализатор, он ускоряет процесс набора урона, из-за чего каждый снаряд достигает максимально возможной величины урона за меньшее расстояние до цели.

Несмотря на все это, на мой взгляд, Приносящий смерть - весьма ситуативное оружие, так как снаряды могут полететь не туда, куда нужно, особенно если вы, скажем, бьете босса, а рядом с ним есть противники (ады).


The Huckleberry (Гекльберри) и Riskrunner (Анализатор рисков)

Два пистолета-пулемета для первого и второго слота оружия, оба используют белые кинетические патроны. Как и в случае с Гулем, оба оружия пригодны лишь для зачистки группы противников ввиду уникальных особенностей:

  • Гекльберри - при убийстве противника перезаряжает часть магазина, а после установки катализатора - весь магазин. Грубо говоря, вы получаете бесконечный магазин, пока убиваете противников.
  • Анализатор рисков - при получении электрического урона тут же активируется специальный бафф со следующими эффектами: при нанесении урона оружие активирует эффект цепной молнии, поражая находящихся рядом противников, снижает входящий электрический урон, сразу восполняет патроны магазина из резерва.

Гекльберри ввиду его “бесконечной” обоймы некоторые игроки используют для фарма бесконечных мобов в подземелье “Расколотый трон”, просто фарма мобов и я его даже видел в новом рейде “Хрустальный чертог” на мастер сложности.


Truth (Истина) и Eyes of Tomorrow (Глаза будущего)

Две ракетницы с системой наведения и слежения за целью, причем вторая является более продвинутой и улучшенной версией первой. Обе ракетницы при прицеливании позволяют захватить цель (игрока), после чего выпущенная ракета точно ее поразит, а вам остается лишь задать правильную траекторию. Глаза будущего могут поразить сразу несколько целей, а также обладают более простой и быстрой системой захвата, из-за чего в Гамбите один вторженец может моментально уничтожить всю команду.

Обе ракетницы раскрывают себя исключительно в PvP, но по большей части в Гамбите, а в PvE урон и польза незначительные. Стоит отметить, что ракетницу Глаза будущего можно получить только в рейде “Склеп глубокого камня” после убийства финального босса.


Твой Свет воссияет, чтобы указать нашему народу путь к миру.

Да станет это символом твоей приверженности их будущему.

Знай, что я горжусь тобой. – Твой отец

Текст эпитафии едва можно прочесть. Похоже, что кто-то старался соскоблить ее с корпуса оружия. Под выщербленными буквами процарапаны пять отметок и краткая надпись на эликсни:

Особенности [ ]

Увеличивает дальность +10

Увеличивает урон +10
Замедленное время заряда -10

Слегка увеличивает стабильность +5
Слегка увеличивает удобство +5

BASTION

"The final stand is wherever I plant my feet. Not one step more." —Saint-14

Breakthrough

This weapon fires [Stagger] staggering projectiles. Strong against Unstoppable Champions.

Weapon Stats

Hidden Stats

Perks

Curated Roll

Your Rolls >

Sign in to see the rolls you own for this weapon
and compare them against community suggested rolls!

Related Collectible

BASTION

Bastion

"The final stand is wherever I plant my feet. Not one step more." —Saint-14

You are a bastion of hope for all who are lost in darkness.

Let this consecrated armament offer protection in times of trial,

strength when you feel most alone,

and guidance when there are no roads.

Your Light will shine on to lead our people into peace.

Let this be a symbol of our dedication to their future.

Know that I am proud.
—Father

The epitaph is barely readable, appearing to have been scraped almost clean from the frame. Below the stricken words, five hash-marks are engraved into the weapon. A small etching in Eliksni reads:

Screenshots

Item Screenshot

Details

Community Rarity

Common Found by 50.7% of
light.gg Guardians

Version History

Other Languages












Add Review

Please sign in with your Bungie account to add your review.

Opts
@ 1/20/2020 Suribot @ 1/21/2020 iSkree @ 1/20/2020 The Gun is obviously pretty unique in the sense that it is a kinetik Fusion Rifle with a fixed spread. For PVE the gun partially damages enemies through shields which is a big deal for matchgame since you can ignore them overall it is decent in PVE but nothing ground breaking therefore the 3 Stars. For PVP though it can do a couple of very interesting things: one burst any super up to around 15 meters, one bursts titan shields, overpenetrates enemies. ViciousKarl
@ 1/22/2020 TCG Maximus
@ 2/13/2020 Pve is ok. Just a fun change from the meta. Not advised for pinnacle activities.
Pvp is a whole other dimension! This thing wrecks! Anyone who is saying it’s trash, doesn’t know how to play with it and thinks it’s a regular fusion. it has the range of about chaperone with roadborn active, can kill supers in one shot and can kill multiple guardians in one charge. Play as if you were using a shotgun with a charge time and it’s amazing. dubsmc @ 1/22/2020 Love this weapon, I am a lover of slug shotguns and this hits just the right spot in PvP. A nice option in PvE to switch up your loadout, solid but not mindblowing FurryBubble @ 1/22/2020 ADerpyTurtle @ 1/22/2020 SantiЯata @ 1/23/2020 CRISPRcas9
@ 1/22/2020 CRISPRcas9
@ 1/22/2020 caffeine
@ 1/24/2020

For PvP, I really enjoy having a Lord of Wolves equivalent in the Kinteic Slot lmao.

For PvE, this thing can destroy a blight in a single burst but thats about it honestly
It melts majors with Ease but so do shotguns. I never find myself using Fusions in PvE anyway, so nice to have SOMETHING Viable.

Hase @ 4/1/2021 underated in PvE and overated In PvP
- PvE: high damage for low ammo cost while doing full damage without getting stomped or worrying about missing crit spot with sniper
- PvP: at max range for 1 shot kill (3 volley), you need to hit roughly 75% of the slugs on guardian instead of 50% (when it first released). Having to charge, predict opponent and keep yourself at the correct distance to not get aped while doing full damage
bastion is not as OP, it just deadly on the right hand. Emperor_Ace_99
@ 2/1/2020 It is a AA-12. It is S teir when paired with a good hand cannon Aegis-14 @ 2/13/2020 darkbossman @ 1/24/2020 Cayde IX @ 1/22/2020 In pvp the thing is great melts superstar has decent range gets multi kills. For pve it’s good not amazing but still really fun to use. Saja @ 8/17/2020 Pretty much a close ranged Arbalest not worth an exotic slot for any PvE situation. Hugely underrated in PvP and Trials with great range and damage once you handle its recoil agentanimation
@ 1/31/2020

Inside of PVE content it bypasses shields and hits enemies health bar directly. I recommend using mostly for casual play, non-boss raid encounters, and possibly as a last ditch option for match game content.

Inside of PVP this weapon functions similar to a long range shotgun. It has about a 5 bolt spread, and three volleys. One full volley can down a full health Guardian inside of close to mid-range. Long ranges are generally pointless with this weapon.

Salty @ 1/22/2020 Takes a bit of getting used to but its very good when you get used to it TCG Maximus
@ 2/13/2020 Pve is ok. Just a fun change from the meta. Not advised for pinnacle activities.
Pvp is a whole other dimension! This thing wrecks! Anyone who is saying it’s trash, doesn’t know how to play with it and thinks it’s a regular fusion. it has the range of about chaperone with roadborn active, can kill supers in one shot and can kill multiple guardians in one charge. Play as if you were using a shotgun with a charge time and it’s amazing. SWAGGYJAY44JR @ 4/14/2020 Best PvP gun in the game when used at the closer mid ranges. Absurd burst damage, one shotting titan barricades and sometimes killing them. Often one shots supers with decent aim. Have gotten 2+ kills with one shot countless times. In PvE pretty solid but nothing special. Great against enemies when match game is active if you aren’t equipped with the right element to break their shield. SWAGGYJAY44JR @ 4/14/2020 Best PvP gun in the game when used at the closer mid ranges. Absurd burst damage, one shotting titan barricades and sometimes killing them. Often one shots supers with decent aim. Have gotten 2+ kills with one shot countless times. In PvE pretty solid but nothing special. Great against enemies when match game is active if you aren’t equipped with the right element to break their shield. Closest comparison is pocket infinity but better. Zeeba @ 4/18/2020

Change Language

Random Rolls FAQ

A: This item is capable of rolling with random perks when it drops. For example, every time you get a Better Devils from Shaxx, it has the potential to be a slightly different version than others before it — maybe better, maybe worse.

Q: Why are there some perks inside of a dashed box and some outside?

A: The dashed boxes contain the perks that Bungie's API says are possibilities in each column when the item drops.

Q: What about the stuff outside of those boxes?

A: The perks outside of the boxes are a fixed, "curated" roll from Bungie. Sometimes, that fixed version of the item will drop fully masterworked (see Nation of Beasts or Vouchsafe for examples). Other times, those perks are just for display, such as when you preview an item from your collection.

Q: Do the two sets of perks ever cross over? Can I get a Vouchsafe with double Dragonfly?

A: If the item is capable of randomly rolling one of its fixed-roll perks, it will be included in the random rolls section as well.

Community Average Rolls FAQ

Q: What does "community average roll" mean?

A: Community Average Rolls are a way of "crowdsourcing" what the best roll is on each weapon. By scouring the global Destiny population using the Bungie API, we are able to see which perks a wide variety of players select for each weapon. Those stats are presented as the Community Average Roll.

Q: What do you mean by the "global Destiny population"?

A: As part of this feature, we are now tracking all active players using the Bungie API, not just those who have signed in on light.gg. The statistics displayed here are based on all players that have logged in over the past 2 weeks.

Q: So this hits literally every player and every weapon they own?

A: Partially. Presumably if someone has the weapon equipped, they like it, which would mean that the perks equipped on it are perceived to be better. At the same time, most people are probably dismantling rolls that they think are bad, so even if we could see their whole inventory, we might not catch many "dud" rolls. Overall, the phenomenon of (mostly) only being able to see equipped rolls will reduce the overall number of rolls on less popular weapons, but the perks on those that are visible will likely trend toward being more popular, otherwise people wouldn't keep the roll, let alone equip it.

Q: Why do percentages like 19% fill the whole bar?

A: The bars for each percentage are relative to the most popular perk in that column. The most popular perk will fill its bar, and each perk under that will illustrate how popular it is relative to the most popular. So, if 22% of rolls use the most popular perk in a column and 11% of rolls use the least popular perk, the bar on the least popular perk should appear to be roughly half full. The intent of displaying it this way is to create better contrast between the options.

Q: How do curated rolls factor into this?

A: The usage stats are based only on randomly-rolled, legendary weapons.

Q: Can you explain the letter ranks that are given based on these stats?

A: Ranks range from F- to S+, based on how "far" your roll is from the community average roll. A roll with the least popular perk in each column should be ranked F-, and a roll with the most popular perk in each column should be ranked S+.

Item Sunsetting FAQ

A: Bungie has announced that beginning in Season 12, weapons will have a cap on the power to which you are able to infuse them. We're calling this process "sunsetting".

A: There will be one large sunset beginning in Season 12, in which all* legendary weapons and armor from Seasons 1-8 will be retired. After that, weapons and armor will essentially be sunset 1 year after their release.

A: Yes. Bungie has stated that exotics will not sunset. Beyond that, gear from the Last Wish and Garden of Salvation raids will play by different rules than standard armor and weapons, though Bungie has not been fully clear on what those rules will be.

Q: So I can never use my Mountaintop / Luna's Howl / etc again?

A: Not exactly. This change essentially only matters in activities where power matters, such as raids, Nightfalls, Trials, etc. In most open world activities and standard Crucible playlists, you will still be able to use whatever armor/weapons you want.

Furthermore, Bungie has also hinted that they intend to "re-issue" certain weapons/armor in the future, thus giving them another 12 months in the sun.

БАСТИОН

Экзотический / Кинетическое оружие / Плазменная винтовка

«Там, где ступила моя нога, я буду стоять насмерть. И ни шагу назад», – Сэйнт-14

Кулаки Сэйнта

Рывок

Снаряды, выпущенные из этого оружия, [Оглушение] оглушают цель. Эффективное средство против неудержимых воителей.

Weapon Stats

Hidden Stats

Perks

Curated Roll

Your Rolls >

Sign in to see the rolls you own for this weapon
and compare them against community suggested rolls!

Related Collectible

БАСТИОН

Бастион

Ты – оплот надежды для заблудившихся во тьме.

Пусть это освященное оружие дарует тебе защиту в час испытания,

силу, когда некому больше помочь,

и мудрость перед лицом неизведанного.

Твой Свет воссияет, чтобы указать нашему народу путь к миру.

Да станет это символом твоей приверженности их будущему.

Знай, что я горжусь тобой.
– Твой отец

Текст эпитафии едва можно прочесть. Похоже, что кто-то старался соскоблить ее с корпуса оружия. Под выщербленными буквами процарапаны пять отметок и краткая надпись на эликсни:

Screenshots

Item Screenshot

Details

Community Rarity

Common Found by 50.7% of
light.gg Guardians

Version History

Other Languages












Add Review

Please sign in with your Bungie account to add your review.

Opts
@ 1/20/2020 Suribot @ 1/21/2020 iSkree @ 1/20/2020 The Gun is obviously pretty unique in the sense that it is a kinetik Fusion Rifle with a fixed spread. For PVE the gun partially damages enemies through shields which is a big deal for matchgame since you can ignore them overall it is decent in PVE but nothing ground breaking therefore the 3 Stars. For PVP though it can do a couple of very interesting things: one burst any super up to around 15 meters, one bursts titan shields, overpenetrates enemies. ViciousKarl
@ 1/22/2020 TCG Maximus
@ 2/13/2020 Pve is ok. Just a fun change from the meta. Not advised for pinnacle activities.
Pvp is a whole other dimension! This thing wrecks! Anyone who is saying it’s trash, doesn’t know how to play with it and thinks it’s a regular fusion. it has the range of about chaperone with roadborn active, can kill supers in one shot and can kill multiple guardians in one charge. Play as if you were using a shotgun with a charge time and it’s amazing. dubsmc @ 1/22/2020 Love this weapon, I am a lover of slug shotguns and this hits just the right spot in PvP. A nice option in PvE to switch up your loadout, solid but not mindblowing FurryBubble @ 1/22/2020 ADerpyTurtle @ 1/22/2020 SantiЯata @ 1/23/2020 CRISPRcas9
@ 1/22/2020 CRISPRcas9
@ 1/22/2020 caffeine
@ 1/24/2020

For PvP, I really enjoy having a Lord of Wolves equivalent in the Kinteic Slot lmao.

For PvE, this thing can destroy a blight in a single burst but thats about it honestly
It melts majors with Ease but so do shotguns. I never find myself using Fusions in PvE anyway, so nice to have SOMETHING Viable.

Hase @ 4/1/2021 underated in PvE and overated In PvP
- PvE: high damage for low ammo cost while doing full damage without getting stomped or worrying about missing crit spot with sniper
- PvP: at max range for 1 shot kill (3 volley), you need to hit roughly 75% of the slugs on guardian instead of 50% (when it first released). Having to charge, predict opponent and keep yourself at the correct distance to not get aped while doing full damage
bastion is not as OP, it just deadly on the right hand. Emperor_Ace_99
@ 2/1/2020 It is a AA-12. It is S teir when paired with a good hand cannon Aegis-14 @ 2/13/2020 darkbossman @ 1/24/2020 Cayde IX @ 1/22/2020 In pvp the thing is great melts superstar has decent range gets multi kills. For pve it’s good not amazing but still really fun to use. Saja @ 8/17/2020 Pretty much a close ranged Arbalest not worth an exotic slot for any PvE situation. Hugely underrated in PvP and Trials with great range and damage once you handle its recoil agentanimation
@ 1/31/2020

Inside of PVE content it bypasses shields and hits enemies health bar directly. I recommend using mostly for casual play, non-boss raid encounters, and possibly as a last ditch option for match game content.

Inside of PVP this weapon functions similar to a long range shotgun. It has about a 5 bolt spread, and three volleys. One full volley can down a full health Guardian inside of close to mid-range. Long ranges are generally pointless with this weapon.

Salty @ 1/22/2020 Takes a bit of getting used to but its very good when you get used to it TCG Maximus
@ 2/13/2020 Pve is ok. Just a fun change from the meta. Not advised for pinnacle activities.
Pvp is a whole other dimension! This thing wrecks! Anyone who is saying it’s trash, doesn’t know how to play with it and thinks it’s a regular fusion. it has the range of about chaperone with roadborn active, can kill supers in one shot and can kill multiple guardians in one charge. Play as if you were using a shotgun with a charge time and it’s amazing. SWAGGYJAY44JR @ 4/14/2020 Best PvP gun in the game when used at the closer mid ranges. Absurd burst damage, one shotting titan barricades and sometimes killing them. Often one shots supers with decent aim. Have gotten 2+ kills with one shot countless times. In PvE pretty solid but nothing special. Great against enemies when match game is active if you aren’t equipped with the right element to break their shield. SWAGGYJAY44JR @ 4/14/2020 Best PvP gun in the game when used at the closer mid ranges. Absurd burst damage, one shotting titan barricades and sometimes killing them. Often one shots supers with decent aim. Have gotten 2+ kills with one shot countless times. In PvE pretty solid but nothing special. Great against enemies when match game is active if you aren’t equipped with the right element to break their shield. Closest comparison is pocket infinity but better. Zeeba @ 4/18/2020

Change Language

Random Rolls FAQ

A: This item is capable of rolling with random perks when it drops. For example, every time you get a Better Devils from Shaxx, it has the potential to be a slightly different version than others before it — maybe better, maybe worse.

Q: Why are there some perks inside of a dashed box and some outside?

A: The dashed boxes contain the perks that Bungie's API says are possibilities in each column when the item drops.

Q: What about the stuff outside of those boxes?

A: The perks outside of the boxes are a fixed, "curated" roll from Bungie. Sometimes, that fixed version of the item will drop fully masterworked (see Nation of Beasts or Vouchsafe for examples). Other times, those perks are just for display, such as when you preview an item from your collection.

Q: Do the two sets of perks ever cross over? Can I get a Vouchsafe with double Dragonfly?

A: If the item is capable of randomly rolling one of its fixed-roll perks, it will be included in the random rolls section as well.

Community Average Rolls FAQ

Q: What does "community average roll" mean?

A: Community Average Rolls are a way of "crowdsourcing" what the best roll is on each weapon. By scouring the global Destiny population using the Bungie API, we are able to see which perks a wide variety of players select for each weapon. Those stats are presented as the Community Average Roll.

Q: What do you mean by the "global Destiny population"?

A: As part of this feature, we are now tracking all active players using the Bungie API, not just those who have signed in on light.gg. The statistics displayed here are based on all players that have logged in over the past 2 weeks.

Q: So this hits literally every player and every weapon they own?

A: Partially. Presumably if someone has the weapon equipped, they like it, which would mean that the perks equipped on it are perceived to be better. At the same time, most people are probably dismantling rolls that they think are bad, so even if we could see their whole inventory, we might not catch many "dud" rolls. Overall, the phenomenon of (mostly) only being able to see equipped rolls will reduce the overall number of rolls on less popular weapons, but the perks on those that are visible will likely trend toward being more popular, otherwise people wouldn't keep the roll, let alone equip it.

Q: Why do percentages like 19% fill the whole bar?

A: The bars for each percentage are relative to the most popular perk in that column. The most popular perk will fill its bar, and each perk under that will illustrate how popular it is relative to the most popular. So, if 22% of rolls use the most popular perk in a column and 11% of rolls use the least popular perk, the bar on the least popular perk should appear to be roughly half full. The intent of displaying it this way is to create better contrast between the options.

Q: How do curated rolls factor into this?

A: The usage stats are based only on randomly-rolled, legendary weapons.

Q: Can you explain the letter ranks that are given based on these stats?

A: Ranks range from F- to S+, based on how "far" your roll is from the community average roll. A roll with the least popular perk in each column should be ranked F-, and a roll with the most popular perk in each column should be ranked S+.

Item Sunsetting FAQ

A: Bungie has announced that beginning in Season 12, weapons will have a cap on the power to which you are able to infuse them. We're calling this process "sunsetting".

A: There will be one large sunset beginning in Season 12, in which all* legendary weapons and armor from Seasons 1-8 will be retired. After that, weapons and armor will essentially be sunset 1 year after their release.

A: Yes. Bungie has stated that exotics will not sunset. Beyond that, gear from the Last Wish and Garden of Salvation raids will play by different rules than standard armor and weapons, though Bungie has not been fully clear on what those rules will be.

Q: So I can never use my Mountaintop / Luna's Howl / etc again?

A: Not exactly. This change essentially only matters in activities where power matters, such as raids, Nightfalls, Trials, etc. In most open world activities and standard Crucible playlists, you will still be able to use whatever armor/weapons you want.

Furthermore, Bungie has also hinted that they intend to "re-issue" certain weapons/armor in the future, thus giving them another 12 months in the sun.

Читайте также: