Как включить консоль в the binding of isaac repentance

Обновлено: 30.06.2024

Это простой мод, который я создал для своего видео, где я экспериментирую с нарушением стандартных ограничений статов Исаака.

Мод добавляет консольные команды, которые позволяют вам вручную изменять статистику Исаака, игнорируя любые естественные ограничения, что позволяет иметь бесконечную или даже отрицательную статистику.

Команды включены

  • speed <num> - изменяет скорость передвижения Исаака
  • tears <число> - изменяет скорость стрельбы Исаака
  • damage <число> - изменяет урон Исаака
  • range <num> - изменяет диапазон Исаака (на данный момент не работает для Repentance из-за неработающего API)
  • shotspeed <число> - изменяет скорость выстрела Айзека
  • luck <число> - изменяет удачу Исаака
  • tearacc <число> - изменяет скорость ускорения слезы Айзека
  • tearfall <число> - изменяет скорость падения слезы Исаака

Вы можете использовать inf для бесконечной статистики или -inf для бесконечной отрицательной статистики, например damage inf даст вам бесконечный урон.

Имейте в виду, что статистика вернется к норме после того, как вы активируете повторную оценку кеша, например поднятие предмета, изменяющего характеристики, или переход на новый этаж.

В дополнении Afterbirth+ добавили консоль, которая даёт безграничные возможности для отладки и быстрого просмотра внутриигрового контента.

Список команд

  • debug 1: Отображает хитбоксы объектов.
  • debug 2: Отображает номер каждой клетки.
  • debug 3: Полная неуязвимость.
  • debug 4: +40 урона слезам героя.
  • debug 5: Отображает текст в нижней части экрана о текущей комнате.
  • debug 6: Никаких видимых эффектов.
  • debug 7: Отображает значения нанесённых повреждений.
  • debug 8: Активируемый артефакт всегда имеет полный заряд.
  • debug 9: Удача становится равной 50.
  • debug 10: Все враги получают определённый постоянный урон.
  • debug 11: Положение клеток.

Материалы сообщества доступны в соответствии с условиями лицензии CC-BY-SA, если не указано иное.

The debug console is accessible in The Binding of Isaac: Afterbirth † and The Binding of Isaac: Repentance. It is an extremely useful way to verify a particular game mechanic, explore a seed, test launch options, or test various things about the game. Or, if you are a mod developer, you can use it to quickly test various things in your mods.

The debug console is only accessible if one or more mods are enabled. If you don't have any mods to enable, download one from Steam Workshop, or simply create an empty folder in your mods directory. Note that achievements will be disabled if Mom has not been defeated on the savefile, and consequently unlocks will not happen, donation machines can't be filled nor will the item collection page record anything. While many "enable debug console" mods exist on Steam Workshop, these do not explicitly enable the console or are required to enable it. ANY mod will enable the console, regardless of what the mod is named.

The debug console is only accessible by editing options.ini in the configuration directory and setting the EnableDebugConsole option to 1 .

The directory which contains the game data and mods directories varies by OS and, where appropriate, compatibility layer.

  • Windows: C:\Users\%username%\Documents\My Games
  • Linux native:

The directory names within that directory are as follows:

  • Configuration & save data:
    • Binding of Isaac Afterbirth+
    • binding of isaac afterbirth+ (Linux native)
    • Binding of Isaac Repentance
    • Binding of Isaac Afterbirth+ Mods
    • binding of isaac afterbirth+ mods (Linux native)

    Contents

    Listed Commands [ ]

    Commands are listed below in the order that they appear ingame.

    The decimal format's syntax is as follows:

    WARNING: Spawning invalid entities can lead to unexpected results and can crash the game!

    WARNING: Using the "spawn coplayer" command will crash the game and can sometimes corrupt save data!

    "s" indicates special room types and "d" indicates normal room types.

    Attempting to enter a room that does not exist will print the message "Error changing room." to the console.

    Letters appended to the stage numbers give different alternate versions, e.g. 1 for Basement, 1a for Cellar, 1b for Burning Basement, 1c for Downpour and 1d for Dross.

    Letters not matching to any alternate stage are ignored.

    WARNING: Entering non-existent floors can lead to unexpected results and can crash the game! E.g. floors 14 +15.

    The secondary argument is optional and can be used to set the grid square id where the grid entity will be spawned. The ids can be seen with the "debug 11" command.

    Ids are prefixed with c for items, t for trinkets, p for pill effects, and k for cards. Runes and other pocket items use card ids.

    An asterisk (*) can be input to remove all items from Isaac.

    A number can be provided to gain a specific amount of random costumes.

    WARNING: This CANNOT be undone, and will unlock steam achievements!

    A number can be provided to start a new run as a specific character.

    WARNING: Starting a run as an invalid character can lead to unexpected results and can crash the game! List of valid characters:

    0 will start a run without any challenge active.

    WARNING: Starting a run in an invalid challenge will crash the game!

    The decimal format's syntax is as follows:

    Doesn't work.

    WARNING: This CANNOT be undone!

    The commands can be pasted into a text editor and/or into the game again, triggering the commands which have been copied.

    The first example simply prints "Hello World!" to the console, while the second prints the current HP and max HP of every entity that has hitpoints. There are also further Lua debug snippets leveraging the Modding API to find out information about otherwise hidden details.

    Unlisted Commands [ ]

    These commands do not appear in the console but can still be used.

    You and all other players should have Repentance opened (with --networktest parameter specified when launching the game). Can be unstable at times, so be careful.

    После чего нужно найти папку my games и в этой папке найти папку Binding of Isaac Repentance
    в этой папке откройте файл Options.ini с помощью любого тестовой программы.

    Найдите пункт EnableDebugConsole по умолчанию будет стоять =0, но что бы активировать консоль заменяем 0 на 1.

    И теперь игре нажимаем на тильду

    и вот вам консоль

    Так же вы можете открыть последнюю концовку не заморачиваясь. Для этого пропишите Stage 13, пройдите в мамину комнату, заберите ключ и единственное что вам надо будет это победить боссов.

    Using the Debug Console [ ]

    To open the console, press the grave/tilde (

    ) key while in a run, or the appropriate key according to the keyboard used, as shown below.

    To hide the console, hit Enter without typing anything or Esc .

    Pressing the up arrow key will bring up the last command used.

    Читайте также: