Сталкер аномалия как хип сделать бессмертной напарницей

Обновлено: 02.07.2024

The stand-alone mod S.T.A.L.K.E.R. Anomaly aims to be the most stable and customizable experience for fans of the S.T.A.L.K.E.R. games. It's powered by the Monolith 64-bit engine, a custom fork of the X-Ray engine.

Location
Filename
Category
Licence
Uploader
Credits
Added
Downloads
MD5 Hash
Embed Button
Embed Widget

With this addon, your companions won't die! (I tested it by shooting Hip's head with a RPG)

Invulnerable Companion

Did you ever feel sad when you lose your companion that help you travel though the zone? did you ever felt annoying that it is almost impossible to complete Hip's quest because she somehow die by a bullet that come from no where? This addon is for you! :p

  • Your companions now is immortal, I don't know if psi-storm or emission will kill them but I am sure that bullets and rockets can't kill them. ( I tested it by shooting a rocket to Hip's head and she didn't die.)
  • ur follow gopniks can now cheeki breeki all day and not afraid dying )))
  • Please comment below if you facing any issue or any crashes :)

Invulnerable Companion

nice test tho haha

Is there a way you can just make invulnerable companions for the special ones like hip?

Edit: I can make her invlnerable, but this will be annoying if you playing other faction which is hostile to Loners, like: Bandits, Mercs and Freedom. I can also change her faction.

Thanks man, if it becomes a hassle I won´t push ya.A work around for the player could be dynamic relations and just wait in till your neutral and maybe just do a lot of quest with free stalkers so your good will won´t be a problem.

Does this work with the story mode? Specifically with Strelok and the other special npcs

I think so, as long as they are your companions they won't die :)

This is the funniest description I've ever read; please never change.

>I tested it by shooting Hip's head with a RPG
Pretty sure she'd survive that unmodded.

"I tested it by shooting Hip's head with a RPG"
lol

This comment is currently awaiting admin approval, join now to view.

This comment is currently awaiting admin approval, join now to view.

Would it be possible to have a mod similar to this but have the companion go into a downed injured state where you need a medkit to revive them?

You mean just like Fallout 4?

I suppose, something like that. I was thinking more of when you injure someone by shooting them in the leg and they go down but you can heal them with a medkit. That mechanic has been around since vanilla S.T.A.L.K.E.R.

I second this, same thing I was looking for really. Having completely invulnerable companions means if things get too tough you can virtually crouch behind them while they deal with opposition. This way, with the vanilla STALKER mechanic, if the opposition is fierce enough you won't be able to let them deal with it and will still have to put out a medkit at the least (ideally for me they'd just be out of combat, not really bleed to death like in the original mechanic, though even with the bleedout I'd still go for it instead of plain invulnerability)

this is brilliant, pls make it real good sir

my companions dead in psy storm, and after i can't hire new. My game is broken.

My companions (warfare) can't travel, and the game crashes when I try to talk to them.

Any chance of an update for update 1.5 update 2?

This mod is great. The companions seem to die in ridiculous ways. Although them being immortal is a bit much, maybe make them more resilient to damage?

HOW TO INSTALL THIS ADDON?

I cant get this addon or any other addons to work. Anybody know why?

''so well companions suck, lets make them invulnerable so they can break our immersion''

A good warning folks, Psy-storms and Emissions can kill them even if the mod is enabled

Бессмертные напарники


Devious Desires срабатывает слишком часто, невозможно работать стриптиз клубу или мастурбируют или насилуют. Можно ли это как то настроить?

Недостатки DD нет стрип клуба, мудлетов, не растут какие-либо навыки, nisa с DD не взаимодействует. Не срабатывает изнасилования непонятно как начать какую либо анимацию , не видно результата кого либо, пока что DD больше похож на плеер анимаций чем WW, или я что-то не знаю? Сделай нормальную документацию ColonyNudity

Хорошо бы если можно было добавлять дополнительные участки таким образом, по-моему в начале пути в 2014 когда не было доп городов был такой мод, который можно было использовать для добавления участков карьеры от ziro . Не кто не знает , что это за мод, можно ли добавить доп. участки модами, пусть хоть на пустой локации

Ничего неловкого и страшного в этом нет! Просто я честно сказать так и рассчитывал, когда разберемся, либо Вы сами разберетесь, что дадите ответ о результатах действий, ведь эта информация может помочь другим игрокам. А Вы просто написали "решила проблему"

Просто очень часто бывает, что пишут "все включено, мод установлен правильно", а когда начинаешь перебирать возможные проблемы получается, что мод был установлен не туда или выключено что-то, потому я и начал с элементарного. Я просто сам этим модом не пользуюсь, но уже был готов его установить, но я рад, что у Вас все получилось и спасибо что Вы все же написали в чем была причина неразберихи с модом.

Immortal Companions / Бессмертные компаньоны


Простое редактирование конфигурации компаньонов, чтобы сделать их бессмертным к стрельбе и любым другим формам повреждений.

Раздражен тем, что твои товарищи продолжают умирать? Хотите показать бедру саркофаг, но вы боитесь за ее безопасность? Этот мод для вас!

Как и все мои моды, это просто очень простое редактирование данных игры. Этот аддон добавляет одну строку в сопутствующий конфигурационный файл, что делает их бессмертными. Самая большая работа, которую я действительно сделал на этом моде, была миниатюрой.

Совместим со всем, что не редактирует " beh_companion.ltx " в gamedata / configs / scripts.


Правила написания и публикации комментариев. За несоблюдение правил — бан!
Тень Чернобыля - Моды [1447]
Чистое Небо - Моды [370]
Зов Припяти - Моды [823]
Модели для Сталкер [294]
Карты Сталкер [116]
Сохранение [6]
Патчи [19]
Билды [26]
Другое [64]
Модостроение [41]
AMK mod [78]
Sigerous Mod [98]
Lost Alpha [68]
Call of Chernobyl [437]
Народная солянка [94]
MISERY [7]
New Level Changer (NLC) [86]
Lost World [22]
OGSE [26]
DMX MOD [41]
Торрент, RePack [47]
Dead Air [35]
Мини-правки для модов [92]
Объединенный Пак 2 [17]
Звуки для Сталкер [9]
Золотой Шар [24]
Anomaly [122]
Аддоны к модам [2]
Здравствуйте! Можно, пожалуйста, патреон-версию мода? Заранее спасибо! Доброго времени суток, так сильно нуждаюсь в Патреон версии, что аж тёть Люся завидует моим потребностям, не могли бы Вы утолить мой голод. и пожалуйста, выдать мне, этот великолепный бриллиант? Спасибо :) У меня одного не работает автономия проституции для nps? Бомбит уже Nisa’s Wicked Perversions 2.2.5d (20.09.2021). Здравствуйте, можно ли установить игру для iMac 24? Скачивала давно с этого сайта на ноутбук (windows), теперь хочу скачать на мак, но нигде не могу найти другой сайт для скачки. Подскажите пожалуйста. Ссылка не действительна. Перезалейте. И здесь, и в ссылках выше, что написаны в тексте.

Devious Desires срабатывает слишком часто, невозможно работать стриптиз клубу или мастурбируют или насилуют. Можно ли это как то настроить?

Недостатки DD нет стрип клуба, мудлетов, не растут какие-либо навыки, nisa с DD не взаимодействует. Не срабатывает изнасилования непонятно как начать какую либо анимацию , не видно результата кого либо, пока что DD больше похож на плеер анимаций чем WW, или я что-то не знаю? Сделай нормальную документацию ColonyNudity

Хорошо бы если можно было добавлять дополнительные участки таким образом, по-моему в начале пути в 2014 когда не было доп городов был такой мод, который можно было использовать для добавления участков карьеры от ziro . Не кто не знает , что это за мод, можно ли добавить доп. участки модами, пусть хоть на пустой локации

Ничего неловкого и страшного в этом нет! Просто я честно сказать так и рассчитывал, когда разберемся, либо Вы сами разберетесь, что дадите ответ о результатах действий, ведь эта информация может помочь другим игрокам. А Вы просто написали "решила проблему"

Просто очень часто бывает, что пишут "все включено, мод установлен правильно", а когда начинаешь перебирать возможные проблемы получается, что мод был установлен не туда или выключено что-то, потому я и начал с элементарного. Я просто сам этим модом не пользуюсь, но уже был готов его установить, но я рад, что у Вас все получилось и спасибо что Вы все же написали в чем была причина неразберихи с модом.

Note about languages!

If you have English version of the game, then the name should be written in English, and if it is Russian, then in Russian.If you write "Хип" in russian version of game, it will work.

Add more NPCs to the list by following examples below, you must put comma after the name if you want to add more, but leave last one without a comma:

local importantNPCs = "Hip"
>

local importantNPCs = "Хип"
>

or for multiple NPCs, like:

local importantNPCs = "Hip",
"Dima Hangman",
"Wolf"
>

So by default, only Hip is affected, but you can add any NPC (Yes, including your companions!)

If you don't want to use my Companions Don't Die mod but want to protect Hip or some other Stalkers you like, you can use this. If you want both, you can simply delete my other mod, and add the name of your companion (e.g like Dima Hangman) to the table called importantNPCs like I explained above.

I do not suggest you use both mods - if you want some NPCs AND your companions to not die, use this mod. If you just want your own companions to not die, use Companions Don't Die.

Immortal Important NPCs [1.5.1]

спасибо, ато надоело

Doesn't work absolutely! Although before that your mod "Companions Don't Die" was installed and it worked perfectly. At the moment I have a "hip" companion and when I shoot at her she dies. Uncomment the wolf, shoot him - he also died. It's a pity, I was waiting for this mod, I just wanted to make the "hip" immortal.:(((

What edits did you make to the script?

Already figured it out. It turns out that the name needs to be entered in the language in which the game is running. If there is an English version of the game, then the name should be written in English, and if it is Russian, then in Russian. I have a Russian version. Wrote "Хип" - it worked.
I think we need to add this to the description of the mod.

I edited the description to show Russian version, you think it looks ok?

Ok, but need to clarify that this is only for the Russian version of the game.

This comment is currently awaiting admin approval, join now to view.

I tryed this out since my merc contacts keep wandering out and dying from mutants, It's working for me. Thank you for this mod :)

Добавь в список Фургона с Кордона, а то его постоянно бандиты убивают

I'm trying to add Noah to the immortal list, but he's still dying to mercs all the time :(

For some reason, whenever the military from the south camp attack the rookie village and the military repairman dies, my game crashes. I'm gonna try installing this to my game and see if it solves the crashing by not having him able to get killed. though I hope he doesn't wander into the rookie village or it's gonna be a massacre

This comment is currently awaiting admin approval, join now to view.

Скачал этот аддон, потому что Фанат и Хип уходили из деревни и умирали в самом начале игры

Написал в скрипте:

local importantNPCs = "Хип",
"Фанат",
"Волк"
>

Но Фанат всё равно умирает, когда я бью его ножом. Хип не проверял.

Установил мод, также попробовал - и сам её убить могу, и через дебаг меню проверил - она умерла с пары выстрелов военного. Явно что-то работает не так, хотя, кажется, всё по инструкции.
--
Eng: We complain about mod not working properly. Both me and One_Two have the same issue: on the Russian version of the game, it just doesn't affect listed NPCs, e.g. they die as usual.
I've spawned an army squad, and one soldier killed Hip in few shots. Same for damage taken from the player.
UPD: just checked this out. On the English version, everything is okay. But on Russian, it stops working. I've checked Hip's name with the debugger, it states "Хип" and that's what typed in the script in the first line where the names should be listed.

Слушай, зашёл в папку config/scripts/escape, там лежат файлы с названиями типа fanat, wolf и т.д.
Так вот если открыть такой файл (того же Фаната), там есть секция invulnerable = false. Попробуй заменить false на true, вдруг выгорит. Я сейчас этим заняться не смогу, только в понедельник.

проверил, у меня не сработало - всё так же смертные (проверял на Хип)

Неужели я нашёл решение. После трёх дней мучений, виновник найден.
Как я и подозревал, проблема в кодировке. Скриптовые файлы с Кириллицей надо открывать и редактировать в кодировке Windows 1251. По умолчанию же они открываются в кодировке Utf-8 (по крайней мере, у меня).
Решение проблемы:
0) Вы можете скачать готовую версию этого мода для русской версии игры, где уже сделаны бессмертными Хип и Стрелок, также можете расскомментировать/удалить лишние строки.
Drive.google.com
ИЛИ
1) Открыть файл immortal_important_npcs.script каким-нибудь продвинутым текстовым редактором. (Лично я использую бесплатный и удобный для этого дела VS Code от Microsoft, объясню на его примере).
Code.visualstudio.com
2) В редакторе, справа снизу, в строке фиолетового цвета будут надписи: UTF-8 и Plain Text. Первое - это кодировка, второе - режим подсветки синтаксиса, по умолчанию - обычный текст. Нас интересует надпись UTF-8. Нажимаем на неё.
3) В появившейся строке [Select Action] нажимаем на Reopen with encoding. Вводим 1251 и тыкаем на появившийся вариант "Cyrillic (Windows 1251)".
4) Если всё сделали правильно, в переменной local importantNPCs = < . >строки русскоязычные, если вы их уже вводили, изменятся на кракозябры. Если там их не было, ничего не поменяется. В любом случае, сейчас вы должны ввести имена важных NPC, которых хотите сделать бессмертными, как указано в шапке мода, например:

local importantNPCs = "Хип",
"Стрелок",
"Фанат",
"Волк"
>

После того, как ввели, нажимаем снова на кодировку (теперь там написано Windows 1251), выбираем "Save with encoding", снова выбираем "Cyrillic (Windows 1251)".
Поздравляю! Вы великолепны. Проверил на своей версии, всё заработало.
5)* Бонус-уровень. В будущем, для редактирования файлов игры, рекомендую использовать установленный редактор. В нём, в разделе расширения (4 кубика в тулбаре сбоку) вводим Russian Language, устанавливаем самый верхний пак, применяем. Также вводим Lua, в самом вверху будет Lua Language Server, устанавливаем. Теперь при октрытии .script файлов будет удобная подсветка синтаксиса, а не серые буквы на сером фоне, и вы сможете просто и понятно редактировать файлы игры.

Immortal Companions for 1.5.1 addon - S.T.A.L.K.E.R. Anomaly mod for S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

The stand-alone mod S.T.A.L.K.E.R. Anomaly aims to be the most stable and customizable experience for fans of the S.T.A.L.K.E.R. games. It's powered by the Monolith 64-bit engine, a custom fork of the X-Ray engine.

Location
Filename
Category
Licence
Uploader
Credits
Added
Downloads
MD5 Hash
Embed Button
Embed Widget

A simple edit to the companions config to make them immune to gunfire and any other forms of damage.

Annoyed that your companions keep dying? Want to show Hip the sarcophagus but you're afraid for her safety? This mod is for you!

Like all of my mods it's just a very simple edit to the game's data. This addon adds a single line to the companion config file making them immortal.

The most work i actually did on this mod was the thumbnail.Compatible with everything that doesn't edit "beh_companion.ltx" in gamedata/configs/scripts.

For latest Anomaly 1.5.1, feel free to use it in any way you like, include it in compilations, hell you can trade this mod for a kidney for all i care.

Immortal Companions for 1.5.1

Ah, didn't notice it, I guess I didn't look far enough :D

Hi
I will paste comment from that mod from me + I will write how I fared since then:

"Hi RazorShultz, seems like this mod is a little abandoned . still

Could you pls make modification of this mod that:

- it would work only for Hip
- It would keep companions down for longer (twice as much or trice ?)

This is what I wrote and I accomplished 2. thing (companion staying down for longer (20/30 second) - I use companion do not die + Companion HP regen better (only I use not regen every second not even vanilla regen every 10 seconds but regen every 30 second). Not good but what you can do.

I would need to accomplish the 1.thing - it would work only for Hip. Can you help me with this ?

Sorry man, all of my mods are really simple and basic edits, i wouldn't even know where to start on something like that.

No Problemo mate :)

Companions are so stupid they need fix

Thx man, I never use companions but I want to try it now and your addon will be very helpful!

Immortal Important NPCs [1.5.1] addon - S.T.A.L.K.E.R. Anomaly mod for S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

The stand-alone mod S.T.A.L.K.E.R. Anomaly aims to be the most stable and customizable experience for fans of the S.T.A.L.K.E.R. games. It's powered by the Monolith 64-bit engine, a custom fork of the X-Ray engine.

Location
Filename
Category
Licence
Uploader
Added
Downloads
MD5 Hash
Embed Button
Embed Widget

Create a list of Essential NPCs who won't die. But they can be wounded if they get hurt. Like companions in Fallout or Skyrim. Tested for 1.5.1 but should work on others.

This addon allows you to create a list of Essential NPCs who cannot be killed and who ignore friendly fire from you and your companions (thanks to RavenAscendant for showing me the draftsman code snippets).

By default, only Hip is essential!

Читайте также: