Сколько минералов приносит мул starcraft 2

Обновлено: 28.06.2024



A terran mineral harvesting device

Использование [ ]

VS протосс: [ ]

МУЛ-ы используются как противовес возможности протоссов использовать "искривление времени" на Нексусе, производящем зонд.

VS зерг: [ ]

Билд Griffith 4OC, позволяющий призывать по 4 МУЛ-а, предоставляет террану значительное экономическое преимущество с середины игры.

VS терран: [ ]

МУЛ-ы находят особое применение в конце игры, когда ресурсы отходят на второй план и важнее побеждать в крупных столкновениях. Призывайте МУЛ-ов на вражеские танковые линии, чтобы заставить артиллерию противника обстреливать саму себя. Будет особенно хорошо, если МУЛ-ы поглотят большую часть урона первого танкового залпа и позволят вам сблизиться с противником. Это функция выглядит как более дорогая версия тактики из SC1: zealot bombing.

Game Effect [ ]

In most melee games, each player starts with 50 minerals, which is the cost of a worker. Usually, the starting stock is spent in training a new worker. Though it is not universal, a typical mineral patch consists of eight mineral deposits with 1500 units of minerals each. Mineral fields grow smaller as workers mine from them, eventually vanishing entirely. Only one worker may mine from a mineral field at a time. When a worker is assigned to harvest from a patch of minerals, if the current mineral field is occupied by another worker the worker automatically moves to an unoccupied field and mines there. If there are no unoccupied mineral fields, the worker will wait until one becomes unoccupied and begins mining there. When a mineral patch is entirely exhausted, the workers cease mining and remain scattered at the former site of the patch until given new orders.

StarCraft [ ]


A mineral field in StarCraft

In StarCraft, workers mine 8 minerals per trip. Minerals are the more important of the two physical resources, for all units produced from buildings require at least some minerals to be produced, while more basic units and structures do not require vespene gas. In addition, gas harvesting is possible only by building a gas-extracting structure on a geyser (extractor for zerg, refinery for terrans and assimilator for protoss), which costs 50 minerals for the zerg (100 total if counting the drone required to mutate into the extractor) and 100 minerals for the other races, and sending workers that consume minerals to harvest gas.

Development [ ]

A mineral asteroid

StarCraft II [ ]


Minerals as they appear in StarCraft II

In StarCraft II, workers collect 5 minerals per trip but mine more efficiently than in StarCraft due to improved AI pathing and shorter time to harvest a mineral field.

MULEs can harvest minerals more quickly than other worker units, taking in 25 minerals per trip. They are also able to harvest minerals from the same field as an SCV.

Mineral resource pallets may be found in the campaigns.

Rich Minerals [ ]


Rich minerals were introduced in StarCraft II. They provide 7 minerals per trip when mined from instead of 5. Expansion spots with rich minerals generally only have 6 mineral patches rather than the usual 8. They always contain the same amount of minerals as a regular mineral patch; hence, they are mined faster for the same yield. Despite their description, they take just as long to mine from per trip than a regular mineral patch.

Development [ ]

The following section contains information from a previous version of StarCraft II which is no longer valid.

Rich minerals were originally called "high yield minerals" and were a brighter yellow color.

Heroes of the Storm [ ]

The following section contains information from Heroes of the Storm and is not canon to StarCraft continuity

Overwatch [ ]

Mineral clusters appear on the Blizzard World map in Overwatch, and are mined by probes.

Характеристики [ ]

Способности [ ]

Горячая клавиша: G Приказать МУЛам добывать ресурсы на выбранном месторождения минералов.

Горячая клавиша: R

Приказать отремонтировать механическую единицу или строение, затратив определенное количество ресурсов*.

*зависит от стоимости целевой единицы

Содержание

Месторождения минералов и дистанция добычи [ ]

Было замечено, что расположение минеральных друз (которое является стандартным на картах Blizzard) становится причиной того, что добыча МУЛ-ом может проходить не оптимально в зависимости от месторождения, выбранного целью для машины. В частности, на оптимально расположенных месторождениях МУЛ успевает совершить девять заходов и принести игроку 270 минералов до истечения срока службы. На отдаленных месторождениях МУЛ успеет совершить только 8 заходов (суммарная ценность груза составит только 240 минералов) и потеряет 11% своей производительности. Кроме того, было показано, что на некоторых друзах МУЛ-у следовало бы работать с полной отдачей, однако его срок службы истекает во время возвращения на базу с последним грузом, вследствие чего 30 минералов полностью разрушаются.

Игрокам рекомендуется обращать внимания на дистанцию добычи отдельных друз, чтобы их МУЛ-ы работали максимально эффективно.

Сколько минералов приносит мул starcraft 2


The Mobile Utility Lunar Excavator (MULE) - временная боевая единица которая может добывать минералы и чинить строения. МУЛы вызываются из Станции наблюдения по цене в 50 энергии. Длительность их жизни составляет 90 секунд или 65 при скорости игры "быстрая". Если МУЛа вызвать на минеральную друзу, то он начнет самостоятельно добывать её в тот же момент как высадится.

Несмотря на ограниченный срок существования и призыв за энергию Станции наблюдения, МУЛ имеет некоторое преимущество перед КСМ. МУЛ не занимает лимит. МУЛ-ы имеют в 2.05 раза больший, нежели КСМ, период добычи минерала, но их скорость передвижения и ускорение одинаковы. МУЛ-ы переносят за один заход в 6 раз больше минералов, чем КСМ (если последние добывают на обычных минеральных друзах), а именно 25 единиц со всех разновидностей друз (обычных и золотых). Их срок службы позволяет совершить 9 заездов, что соответственно принесет в вашу казну 225 минералов. Это - скорость разработки в 210,9 минералов в игровую минуту. МУЛ способен заниматься добычей, не вытесняя с друзы работающего КСМ, так обеспечивается дополнительный доход с уже заполенной рабочими локации. Но одна друза может разрабатываться одновременно только одним МУЛ-ом.

Мулы так же эффективны, как 4 (±0.3) КСМ, так как средняя скорость добычи минералов на синей минеральной друзы составляет 42 минерала (действительно для двух и менее КСМ на минеральную друзу).

Изменения с патчами [ ]

Patch 1.4.3: теперь МУЛ-ы всегда приносят 30 единиц минералов за заход, вне зависимости от типа месторождения.

Золотые месторождения и баланс [ ]

Осенью 2011 года GSL объявила, что многие карты GSL November, обладающие богатыми месторождениями минералов, были удалены из турнира. Это было навеяно размышлениями сообщества, что использование МУЛ-ов на богатых месторождениях оказало немалое влияние на число побед игроков-терранов на центральных турнирах. Считалось, что терраны мог получить неоправданное преимущество, разместив базу возле золотых месторождений, потому что МУЛ в те времена приносил с них 42 единицы ресурсов. Мнение было отражено членом команды балансировщиков Blizzard Девидом Кимом в его "Сводках" в феврале 2012-ого. Ким пообещал, что в патче 1.4.3 МУЛ-ы будут добывать с богатых месторождений такое же количество минералов, как и с обычных - 30 единиц за заезд. Изменение действительно было включено в патч.

Competitive Usage [ edit ]

MULEs can be called down anywhere on the map if the player has vision of the area. There are few instances where doing so in order to scout or repair damaged units would be worth the loss of economy, especially with Scanner Sweep costing the same amount of energy. They can be called down for repairs in the field.

Dropping MULEs in your opponent's base can also be used to humiliate a losing opponent, coercing them to concede.

Vs. Protoss [ edit ]

MULEs are used primarily to keep up with the Protoss' ability to chronoboost probes from the Nexus.

Vs. Terran [ edit ]

MULE can be used late game when resources aren't as much of an issue in an "all out" type of battle. Call the mules down on enemy tank lines as you move in in order to draw tank fire and allowed enemy tanks to splash damage each other. This is especially good if you can time it right and put that first round of fire from enemy tanks on cool down right as you move in to get that extra edge in the battle. This functions as an expensive Terran version of starcraft:Zealot Bombing.

Vs. Zerg [ edit ]

The Griffith 4OC build takes advantages of MULEs by quickly committing to 4 Orbital Commands. The build provides Terran with a fairly significant mid-game economic advantage.

Abilities [ edit ]


Order workers or MULEs to gather resources from selected mineral field or vespene geyser. SCVs and MULEs can Repair friendly mechanical units and Terran buildings. * Cost and time varies depending on unit.

Mineral Patches and Mining Distance [ edit ]

On both far and close mineral patches, a MULE will return its cargo nine times providing the player with 225 (25x9) minerals before the MULE expires. On the closest mineral patches, the mule will actually complete mining 10 times but will die before returning to the command center, resulting in 25 minerals being destroyed completely. To prevent this, the player has to either micro the MULE to not mine the 10th cargo or simply deploy it at one of the farther mineral patches, as MULEs will not complete mining their 10th cargo on the farther mineral patches.

Please note that MULEs mine the same amount on normal and gold mineral patches.

MULE (Legacy of the Void)


Despite their timed life and Orbital Command energy cost, a MULE has several advantages over an SCV. A MULE costs no supply. MULEs have a mining time 2.05x longer than an SCV, but have the same movement speed and acceleration. MULEs carry 5 times more minerals per trip than an SCV on normal minerals, gathering 25 minerals per trip on all types of mineral patches. Their timed life allows 9 mining trips which totals 225 minerals respectively on any mineral patch. A MULE can mine a mineral patch alongside an SCV thus providing extra income on expansions that are already saturated. However, only one MULE at a time can be harvesting a mineral patch.

MULEs are as effective as around 3.45 SCVs on near patches and 3.94 SCVs on far patches, as SCVs average 61.22 minerals per minute on near blue mineral patches and 53.57 minerals per minute on far blue mineral patches (for two or less workers per patch).

Дополнительно [ ]

  • Если ваши механические войска повреждены и находятся далеко от КСМ, то вы можете починить их прислав к ним пару МУЛов.
  • С Помощью МУЛов, так же как и с помощью КСМ, вы можете чинить механические войска и строения ваших союзников (протоссов и терранов).
  • Если создать в редакторе, то будут работать неограниченное время.

Читайте также: