Рассел брэнсон дот ком

Обновлено: 15.05.2024

Система продаж в онлайн Рассела Брансона создала больше интернет миллионеров, чем любая другая программа, курс, гуру или даже мастермайнд!

от сторителлера, который зарабатывает на публичных выступлениях на миллионы $$$ (больше, чем Тони Роббинс и Ричард Брэнсон вместе взятые), интернет-гения РАССЕЛ БРАНСОНА

Старт 2 февраля 2021 в 19:00 (Киев) / 20:00 (Мск)

Система продаж в онлайн Рассела Брансона создала больше интернет миллионеров, чем любая другая программа, курс, гуру или даже мастермайнд!

Эта система создала 728 интернет миллионеров и эта цифра c КАЖДЫМ ДНЕМ РАСТЕТ.

Привлечение целевого трафика

dotcom-secrets, маркетинговая воронка, russell brunson, dotcomsecrets, рассел брансон

Мы не зря в начале упоминали о том, что одним из самых важных вопросов при составлении портрета клиента является вопрос: где находится ваш клиент?

Дополнительный материал
Дополнительный материал

Стартовый нагрев и коммуникация

dotcom-secrets, маркетинговая воронка, russell brunson, dotcomsecrets, рассел брансон

Для этого вам нужно четко знать вашу целевую аудиторию и ее потребности. На основании этого вы сможете выстроить стартовую подогревающую цепочку писем. В противном случае, рискуете нарваться на обозленных отписывающихся подписчиков.

Вебинар по теме

Расселл предлагает для этого определиться с личной ролью:

  • лидер,
  • путешественник,
  • евангелист,
  • неохотный герой.

В зависимости от выбранной роли, вы сможете создать сюжетную историю для стартовой цепочки писем, целью которой будет формирование максимально возможного доверия со стороны клиента.

Представляю, как сейчас ухмыльнулись маркетологи из b2b-сферы 🙂 Конечно, там работают немножко другие принципы, но суть процесса клиентогенерации от этого не меняется.

Анализ успешных бизнес-моделей

dotcom-secrets, маркетинговая воронка, russell brunson, dotcomsecrets, рассел брансон

  • изучить и купить их продукты/услуги;
  • изучить их коммерческое предложение;
  • изучить их каналы трафика;
  • полностью отследить маркетинговую воронку.

Зачем? Затем, чтобы не изобретать велосипед, использовать рабочие каналы привлечения клиентов и знать, как отстроиться от конкурентов.

Рассел брэнсон дот ком



About | Books | Podcast | ClickFunnels | Hire | Community | Press

Over the past 19 years, Russell has built a following of over a million entrepreneurs, sold hundreds of thousands of copies of his books (making him a New York Times Bestselling Author), popularized the concept of sales funnels, and co-founded the software company called ClickFunnels that helps tens of thousands of entrepreneurs quickly get their message out to the marketplace.


Russell Brunson has been collecting junk mail since the age of 12. He’d watch TV or listen to the radio, waiting for the commercials because to him, marketing and sales were the real entertainment. Despite his young age, Russell opted in to every business opportunity offer he could find, simply to study the art and science of direct response.

In high school Russell was a state champion wrestler, and then became All-American his senior year taking 2nd place in the country at high school nationals. He continued to wrestle in college, learning valuable lessons about competition, hard work, and the art of winning. He graduated as one of the top ten wrestlers nationally.

In 2003, Russell had his first success as an online marketer selling a software called ZipBrander. ZipBrander was a viral marketing tool that not only drove laser-targeted traffic to your website, but helped increase backend profits, automatically.

Two years later in 2005, Russell created another product selling "How To Create A Potato Gun" DVDs. This was a simple instructional course, where buyers had an option to purchase his potato gun kit (which included all the needed supplies) as an upsell. These initial products launched Russell into the world of Internet Marketing, where he quickly became one of the top marketing minds in the world. Within a year of graduating college, he’d made his first million dollars selling his products.

Russell sold everything from shakes and supplements, to coaching, books, consulting, coupons, t-shirts, technology services, and software. He reached top ranking status in several network marketing companies, winning a Ferrari and generating 1.5 million leads in just six weeks.

The limitations and obstacles Russell encountered with the technology required to bring his sales funnels to life, became the birthplace of the idea for his software company, ClickFunnels. Together with his partner Todd Dickerson, Russell launched their sales funnel software in October 2014, and the company grew to $100,000,000 in the first three years. Currently, ClickFunnels has over 100,000 active users.

Большая несправедливость! В то время, как «реальные предприниматели» закрывают кассовые разрывы и ищут деньги на зарплату, «интернет-предприниматели» простой системой зарабатывают неприличные деньги…

С 2012 года я нахожусь в тусовке «интернет предпринимателей». Если ты 17 раз летал в США на конференции по интернет маркетингу, ты знаешь многих гуру интернет предпринимателей лично. На самом деле, я знаю абсолютное большинство.

В какой-то момент я сильно разочаровался от общения с тусовкой «интернет предпринимателей». И даже удалился из чатов и мастермайдов (хотя зря️, это было мое ЭГО).

Я никого не виню. Каждый сам решает, как ему быть. Я просто увидел колоссальный разрыв между картинкой и реальностью. ДА эти гуру много зарабатывают!
Это правда!

НО что-то внутри меня не может согласиться с определенным отношением к клиенту и откровенным «баблорубством» без миссии и ценностей. Мы делали совместные проекты, и да есть действительно твердые люди. Однако чаще пустые.

Были и откровенные кидки и нарушение прописанных договоренностей. Также я состою в тусовке так называемых «реальных предпринимателей» и знаю многих тех, кто делает «реальный бизнес», где есть кирпичи, бетон, здания…

И еще до коронакризиса было так, что «пустой» предприниматель, который владеет системами интернет маркетинга, намного больше зарабатывает, чем твердый «реальный кирпично-бетонный бизнесмен».

ОДНАКО… когда ударил коронакризис, эта несправедливость стала воистину зловещей. Просто потому, что ты сейчас владеешь секретами интернет маркетинга, ты можешь зарабатывать очень очень хорошие деньги.

Получается, что вы твердый «реальный бизнесмен». Вы владеете зданиями, кирпичами, бетоном, техникой и у тебя опыт 25 лет. Но если в это время вы не владеете системой продаж в интернете, то скоро будет game over.

Победят те, кто владеет этими системами.
В то время, как вы закрываете кассовые разрывы и думаете, как рассчитаться по зарплате, он простой системой зарабатывает неприличные деньги.

Все начинается с портрета клиента

Портрет клиента: пошаговое руководство по созданию для малого и среднего бизнеса, dotcom-secrets, маркетинговая воронка, russell brunson, dotcomsecrets, рассел брансон

Знаю, что многие предприниматели сейчас начнут возмущаться: опять портрет клиента?! Скажу из опыта: сколько бы я ни проводил мастер-классов или курсов, 99,9% моих слушателей имеют некорректно составленный портрет клиента. Почему?

  • имя и фамилия,
  • возраст,
  • география,
  • семейное положение,
  • место работы и должность.
  1. Какую проблему решает мой продукт или услуга?
  2. Кто является покупателем для этого продукта или услуги (группа людей)?
  3. Где находится потенциальный клиент?
  4. С какими проблемами/вопросами он регулярно сталкивается?
Дополнительный материал

Зная ответы на эти вопросы, вам будет намного проще составить план маркетинговых мероприятий и выстроить систему привлечения клиентов.

О чем книга

Сама книга Рассела посвящена процессу создания маркетинговых воронок. Сразу хочу успокоить: эти воронки работают в большинстве сфер, а не только в инфобизнесе, как наверняка многие подумали 🙂 Иначе я бы просто не стал писать об этой книге.

Дополнительный материал

Но обо всем по порядку.

Dotcomsecrets, или как создается маркетинговая воронка

dotcom-secrets, маркетинговая воронка, russell brunson, dotcomsecrets, рассел брансон

У вас нет проблем с трафиком. В принципе, ни у кого их нет! Единственная причина неудовлетворительных результатов - неэффективная маркетинговая воронка.

Рассел Брансон

Мне всегда было жутко интересно разбирать маркетинг западных предпринимателей из сферы инфомаркетинга. Не тех, которые обещают быстро обогатиться или создать успешный бизнес с нуля 🙂 А тех, кто занимается внедрением инструментов и различных стратегий интернет-маркетинга в различных сферах и обучает этому.

Таких ребят не так уж много! К их числу я отношу Райана Дайсса из Digital Marketer, Брайана Дина из Backlinko, Брайана Харриса из Videofruit, Ноа Кагана из AppSumo и Рассела Брансона из Dotcomsecrets. Кстати, именно последний является автором концепции вариативных маркетинговых воронок. На основании их он создал собственный софт - Click Funnels, очень удобную программу для выстраивания процесса клиентогенерации.

Кроме того, Рассел является одним из самых успешных интернет-маркетологов США. Поэтому, попав на его книгу Dotcomsecrets, я, конечно же, не удержался )

Получите подробное видео, как привлекать и удерживать клиентов при помощи контент-маркетинга, сделав репост статьи.

7 фаз маркетинговой воронки

Итак, Расселл выделяет 7 ключевых стадий воронки:

Как мы с вами уже знаем, в маркетинге все клиенты делятся на 3 типа: холодные, теплые и горячие. Принципы работы с каждым видом трафика также отличаются.

Как вы понимаете, для каждого из этих трех видов трафика нужны свои маркетинговые кампании и индивидуальный подход. Об этом как раз и идет речь во второй фазе.

Вообще продажа холодным потенциальным клиентам напоминает ухаживание за девушкой. Вам нужно сначала сформировать доверие, устроить букетно-конфетный период, походы в кафе и кинотеатры и только спустя время начать задумываться о предложении руки и сердца 🙂

Это, конечно же, очень утрированная схема, но она дает четкое понимание: вы никогда не продадите в лоб холодному лиду, только если не продаете импульсивный товар.

Чем выше будет ваша конверсия, тем выше будут ваши продажи в будущем.

Это очень важный момент. С тех пор как клиент заплатил вам деньги (даже минимальные), его отношение к вам кардинально меняется.

С другой стороны, вам никто не мешает ее попробовать и оценить эффективность 🙂

Опять-таки, вспоминаем нашу лестницу ценности и историю про стоматолога. Это люди, которые имеют насущную проблему и хотят решить ее здесь и сейчас.

Следующие фазы маркетинговой воронки относятся к удержанию клиентов и повторным продажам. На этом этапе вашей задачей будет поддержание отношений, получение обратной связи от клиентов, инициация сарафанного радио. На этой фазе может меняться маркетинговая воронка и отправляться новое предложение существующим клиентам.

Наверняка у вас в ассортименте есть дорогие продукты и услуги. Те самые, которые требуют предварительных консультаций и общения с клиентом. Те самые, для которых недостаточно одного коммерческого предложения.

Рассел брэнсон дот ком


Попробуй наш бесплатный сервис - озвучивание любого текста! Доступны разные языки, включая русский!

Попробуй наш бесплатный сервис - озвучивание любого текста! Доступны разные языки, включая русский!

Larger Font
Reset Font Size
Smaller Font
Night Mode Off
Night Mode


“A simple process that ANY company can use to geometrically improve their traffic, conversion, and sales online.”

THE UNDERGROUND PLAYBOOK FOR GROWING YOUR COMPANY ONLINE

THE UNDERGROUND PLAYBOOK FOR GROWING YOUR COMPANY ONLINE

© 2015 RUSSELL BRUNSON.

All rights reserved. No portion of this book may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means—electronic, mechanical, photocopy, recording, scanning, or other—except for brief quotations in critical reviews or articles, without the prior written permission of the publisher.

Library of Congress Control Number:

Cover Design by:

Interior Design by:

In an effort to support local communities and raise awareness and funds, Morgan James Publishing donates a percentage of all book sales for the life of each book to Habitat for Humanity Peninsula and Greater Williamsburg.

To my dad, who helped inspire me to become an entrepreneur.

To my mom, who always knew my true worth.

And to my wife, Collette, for supporting me through all of my crazy ideas, and running our home in a way that has allowed me to chase my dreams.

TABLE OF CONTENTS

Foreword What The ‘Online Marketing Wizard Fraternity’ Doesn’t Want You To Know (and: is THIS book a ‘fraud’?)

What This Book Is About (and What It’s NOT About)

Section One: Ladders and Funnels

Section Two: Your Communication Funnel

Section Three: Funnelology Leading Your Customers 99 to the Sale (Over and Over Again)

Section Four: Funnels and Scripts

Funnels for the Middle of the Value Ladder

Section Five: ClickFunnels

There are so many people I want to thank for being willing to share their ideas with me. Ideas that ultimately became the strategies behind everything inside of this book. I also want to thank my team—all the people who helped me to implement these ideas, find out which ones work, and share them with the world.

While there are hundreds of marketers I have learned from, there are many people who gave me very specific ideas that built the framework for my company, and also for this book. I’ve tried to give credit to the original sources when possible, but some of these people may be left out. So I want to mention a few of the brilliant marketers who have inspired me in no particular order.

Mark Joyner, Dan Kennedy, Bill Glazer, Daegan Smith, Tony Robbins, Don Lapre, John Alanis, Andre Chaperon, Ben Settle, Steve Gray, Ryan Deiss, Perry Belcher, Armand Morin, Jason Fladlien, Ted Thomas, Mike Filsaime, David Frey, Chet Holmes, Jeff Walker, John Reese, Robbie Summers and everyone else who has taken the risk to be an online entrepreneur and provide value online!

Lastly, I want to thank my team. These people have given me the ability to try all of these crazy ideas, and share in the successes and the losses. There have been hundreds of employees who have come through our doors, and it would be impossible to mention all of them. But I want to make special thanks to my partners who have supported me and put in so much more than time.

Brent Coppieters and John Parkes for running my companies. Todd Dickerson and Dylan Jones for creating ClickFunnels and giving us the ability to make this process simple for everyone. Dorel Nechifor for taking the risk on me when I first got started and making it possible to build my company. And Julie Eason for braving this book with me. Your countless hours have made this book possible.

WHAT THE ‘ONLINE MARKETING WIZARD FRATERNITY’ DOESN’TWANT YOU TO KNOW (AND: IS THIS BOOK A FRAUD’?)

by Dan S. Kennedy

Yes, there IS an ‘online marketing wizard fraternity’. Many of them hang out together, scheme together, and work together. And yes, there ARE a few things they’d rather you didn’t think about, while they perform their wizardly shows. This book is the first of its kind to actually reveal what is really happening behind-the-scenes in their fast-growing companies.

Don’t misunderstand. Few of these wizards are actually evil. Most bring valid ‘magic tricks’ to the show. Many do guide business people to treasure. But often there is a discernible pattern behind everything they say, teach, promise, and promote: a deliberately-engineered and exacerbated lack of solid ground. This book doesn’t just focus on magic tricks, but the core strategies you have to have in place to scale a company with online media.

It is in the wizard’s best interest for you to believe everything in the online media, marketing and business world is shiny and new, constantly changing, and un-tethered from the old rules, principles, facts, and math of successful advertising and marketing.

This book by Russell Brunson is different. While teaching you about the “shiny” secrets of the Internet, he shows you how to build these tactics and strategies into your business on solid ground—tactics and strategies founded in true direct-response marketing. It is your responsibility to resist the seduction of short-lived, bright and shiny lures, popularity and peer pressure, and the siren-songs of superficially knowledgeable promoters of ‘new’ tactics with no knowledge of its original direct response genealogy. You must exercise discernment.

I’m for challenging norms and breaking rules. But I also like solid ground, not ever-shifting sand. I like being confident and in control of things—particularly my money and the making of it—not in constant high-anxiety and at the mercy of wizards.

I taught myself direct marketing as a science. I’m a reliability guy. I’m far more interested in a car that starts and runs well and predictably every time you turn the key than one that looks sexy and is popular with some in-crowd, but might stall at 80 MPH or not start at all. I like evergreen, not frequently obsolete. In my roles as a strategic consultant and a direct-response copywriter, I am all ab
out creating advertising, marketing, and sales assets of lasting value for my clients—not moneymaking devices written in disappearing ink.

That’s why I agreed to write the foreword for this online marketing wizard’s book. I admire the truth Russell has put between these pages.

Unlike many of these wiz kids, Russell Brunson is grounded in direct marketing disciplines.

Discipline is good. General Norm Schwarzkopf (of Operation Desert Storm fame) once said:

“Shined shoes save lives.”

Norm went on to explain that in the heat of battle, the fog of war, under pressure, the undisciplined die. So it is in business. I sit now, as infrequently as possible, in meetings with young online marketing people demonstrably devoid of any disciplined thinking. They are full of opinion and youthful hubris but very short on facts. I would not want to share a foxhole with them or depend on them. I would risk it with Russell.

This book offers solid ground in the very ethereal world of online marketing and commerce. It properly treats Internet media as media— not as a business. It utilizes the science of split-testing. It builds on long-proven marketing funnel and sales architecture. It takes a very disciplined approach.

It is, in one way only, a fraudulent book. The title is deceptive. It really is not about “dot com secrets” nor is it a playbook for “growing your company online.” It is that, but such a narrowed and limiting characterization is deceptive.

In truth, this is a solid book about reliable marketing ‘secrets’ that can be applied to ‘dot com’ business activities—and that are ‘secrets’ to many who’ve come of age only paying attention to what they see occurring online. In truth, this is a proven playbook for growing your company with effective lead generation and sales/conversion methods, which can be used online and offline.

‘Solid’ and ‘reliable’ and ‘proven’ aren’t the sexiest positioning terms, so Russell can be forgiven for holding them back, waiting to reveal them inside the book, carefully. ‘Growing Your Company ONLINE’ sounds cooler and less work than ‘Growing Your Company’, so he can also be forgiven for playing to peoples’ fascination of the moment. He is a wizard, and as such must be permitted some legerdemain. But let’s you and I be very clear about reality. Let me serve a useful purpose for you here.

My advice: Don’t settle for or be distracted by mere tricks. Be a responsible adult. Invest your time ‘n treasure in information, skill and properties that can yield harvest after harvest after harvest—not fleeting fads, not sexy ideas that age very poorly. And don’t fall for the idea that any new media gets to defy gravity and live un-tethered to reality, math, or history.

Don’t go into this book in lust for a new, cool, quick, easy “fix” or nifty “toy” or clever gimmick that might make you money today but require you to find another and another and another, at frantic pace.

Go into this book in search of deep understanding and profound clarity about the structure and science of effective marketing to be applied in the online media universe.

WHAT THIS BOOK IS ABOUT (AND WHAT IT’SNOT ABOUT)

Hey, my name is Russell Brunson . . .

Before we get started, I want to introduce myself and let you know what this book is about (and more importantly, what it’s not about).

This book is NOT about getting more traffic to your website—yet the “DotComSecrets” I’m going to share with you will help you to get exponentially MORE traffic than ever before.

This book is NOT about increasing your conversions—yet these DotComSecrets will increase your conversions MORE than any headline tweak or split test you could ever hope to make.

If you are currently struggling with getting traffic to your website, or converting that traffic when it shows up, you may think you’ve got a traffic or conversion problem. In my experience, after working with thousands of businesses, I’ve found that’s rarely the case. Low traffic and weak conversion numbers are just symptoms of a much greater problem, a problem that’s a little harder to see (that’s the bad news), but a lot easier to fix (that’s the good news).

Drew’s team called me because they wanted help with two things: traffic and conversions.

More often than not, it’s a FUNNEL problem.

After listening to Drew and his team share with me all of their numbers, their pains and frustrations, and their ups and downs, I sat back in my chair and told them they were in luck.

“You don’t have a traffic or conversion problem,” I said.

“What are you talking about? Our traffic is down 90%, and we can’t break even converting our customers!” Drew said.

“The problem is you can’t spend enough to acquire a customer, and the way to fix that problem is to fix your sales funnel,” I replied calmly.

One of my mentors, Dan Kennedy, says, “Ultimately, the business that can spend the most to acquire a customer wins.”

The reason Drew’s business wasn’t making money was because he wasn’t able to spend enough to acquire a customer. If we fix his sales funnel so that instead of making $97 for every $116 he spends, he can start making two to three times as much money for each sale—and then the whole game changes. Suddenly, he can afford to buy more traffic from more places; he can outbid his competitors, and he can spend two to three times more than he is now, all while becoming exponentially more profitable.

THAT is what this book is about.

This book will take you on a journey similar to the one I took Drew and his team on. It will help you understand how to structure your company’s products and services in a way that will allow you to make two to three times as much money from the same traffic that you’re getting now. And when you follow the steps, you’ll open the floodgates, allowing you to spend a lot more money to get a lot more new customers.

This book will also show you how to communicate with your customers in a way that makes them naturally want to ascend up your ladder of offerings and give you more money as you provide them more value.

Once you know the foundational concepts behind DotComSecrets, we’ll dive into the phases of a sales funnel and explore the building blocks you will need to use in each phase.

Finally, I will give you the seven core sales funnels I use in all my companies, plus all of the sales scripts we use to convert people at each stage in those funnels. You can choose to copy my proven funnels and scripts as is, or you may tweak them to better fit your particular business.

When you implement each of these secrets, you will transform your business and your website from a flat, two-dimensional company into a three-dimensional sales and marketing machine that allows you to outspend your competitors, acquire an almost unlimited number of new customers, make (and keep) more money, and most importantly, serve more people.

That is what this book is about.

INTRODUCTION
r /> My junk mail addiction began when I was twelve years old. I remember the exact night my obsession with junk mail and direct response marketing started. My dad was up late watching TV while working on a project. Normally, he made me go to bed early, but that night he let me stay up late and watch TV with him. I wasn’t as interested in the news as I was in spending time with my dad.

When the news ended, I was waiting for him to send me to bed, but he didn’t, so I started watching what came on next. It was one of those late night infomercials. This particular infomercial featured a guy named Don Lapre who was explaining how to make money with “tiny little classified ads.” I’m not sure why he grabbed my attention. Maybe, because I was so young, I didn’t understand that making money fast “wasn’t possible.” Maybe my fascination grew because he was so charismatic. Whatever the reason, as soon as he started talking, I was hooked.

During this infomercial, he told stories about how he started his first business. He explained how he came up with an idea for a product and then placed a classified ad in his local newspaper to sell this new product. The first week after his ad ran, he made enough money to pay for the ad and was left with about thirty dollars in profit. While most people wouldn’t consider that a big win, Don knew that he could take that same winning ad, run it in other newspapers, and make a thirty-dollar profit from each paper.

He ended up running that ad in thousands of newspapers and made tens-of-thousands of dollars a month doing it!

Что дальше?

  • элементы маркетинговой воронки на каждой фазе;
  • примеры маркетинговых воронок;
  • примеры текстов, которые можно использовать на продающих страницах и в подогревающих письмах.

Этой информации настолько много, что пришлось бы написать еще одну, такую же по объему, статью. Поэтому просто подведем итоги.

Читать книгу рекомендую как маркетологам, так и предпринимателям. Обязательно читать интернет-маркетологам, бизнес-тренерам, владельцам интернет-бизнеса и фрилансерам.

Лестница ценности

Следующий этап очень важен. Особенно рекомендую обратить на него внимание представителям сферы услуг. На этом этапе вы поймете принципы создания ассортиментной линейки продуктов и услуг на примере Расселла. Вернее, на примере его похода к стоматологу.

dotcom-secrets, маркетинговая воронка, russell brunson, dotcomsecrets, рассел брансон, value ladder, лестница ценности

На этом рисунке показана лестница ценности, которую потенциально может использовать дантист. В примере Расселла она выглядела следующим образом:

Таким образом, проводя клиента по всем фазам клиентогенерации и используя лестницу ценности, умелый дантист повышает пожизненную стоимость клиента, средний чек и личную прибыль.

Надеюсь, после этой главы вы не откажетесь ходить к своим стоматологам 🙂

Читайте также: