Ranked matchmaking ai dota 2 что это

Обновлено: 19.05.2024

Эта публикация удалена, так как она нарушает рекомендации по поведению и контенту в Steam. Её можете видеть только вы. Если вы уверены, что публикацию удалили по ошибке, свяжитесь со службой поддержки Steam.

Этот предмет несовместим с Dota 2. Пожалуйста, прочитайте справочную статью, почему этот предмет может не работать в Dota 2.

Этот предмет виден только вам, администраторам и тем, кто будет отмечен как создатель.

В результатах поиска этот предмет сможете видеть только вы, ваши друзья и администраторы.

Your Matchmaking Rating (MMR)

  • Обычный матчмейкинг, игрок играет один
  • Обычный матчмейкинг, игрок играет в составе группы
  • Ranked матчмейкинг, игрок играет один
  • Ranked матчмейкинг, игрок играет в составе группы

Подпишитесь, чтобы загрузить
Ranked Matchmaking AI


A little smart AI. The script aims to achieve a high level of man-machine confrontation. Use ANY server to play.
v1.7.9 (2021.10.05) Add team purchase mechanism of Mekansm, Dust and Guardian Greaves.
DO NOT PICK MONKEY KING. It will make AI not work. More update infomation at workshop page.

Unimplemented heroes: invoker, lone druid, meepo, morphling, phoenix, puck, clockwerk, rubick, storm spirit, techies, tinker, visage, wisp, dark willow, pangolier.

I am sorry I did not have much time to update this script recently.
But you should know that this script is based on the Valve's default script, and on this basis made some improvements. Any update in main client will change the script's behavior. No programmer will intentionally make a program hard to use. But Valve has not paid attention to the AI script for about half a year. We cannot get any technical support from valve. This is why the vast majority of AI scripts stop being updated. We can only make some minor changes. The project repository is located on github. Any interested person is welcome to participate in the update of this project.

Hello, everyone, I am adamqqq.Welcome to play with our ai, the script aims to achieve a high level of man-machine confrontation. Our ultimate goal is to simulate the Ranked Matchmaking gaming experience (ha ha ha). The script partly take over bot hero, the rest implement by the default program. Players can be in any position, the default support 5v5 game.

You are free to use all of the codes for any non-commercial purposes you choose, with a reference to the original Author. Do not use any of the files here for any program which is not open source and free to use.

Recommended game mode:
Let the script control the entire team, and then players on the other side, so you can experience the strongest strength of this script.

After the script is updated, you may need to re-subscribe this script to update. If you find any bug in the game, or have any suggestions, just leave a maeesage here.

Thanks to PLATINUM ,FURIOUSPUPPY and GXC, their code helped me a lot.Finally, wish you a happy game!

Open Dota 2, open "CREAT LOBBY", open "EDIT", in the "ADVANCED LOBBY SETTINGS"
check "FILL EMPTY SLOTS WITH BOTS".Then subscribe and use workshop bot script.

1. Support all heroes.
2. Improve ability usage.
3. Improve team fight positioning. (Done)
4. Improve pushing and defending.

Q: Why does not the bot go to the middle? Why a bot hero does not go to the middle?
A: The lane assaignment system of my AI inherited the default AI system, so temporarily unable to solve such problems.

Q: Why is the bot so silly, always push mid. How to let the computer cooperate me?
A: The vast majority of my AI inherited the default AI system, so some of the strategic issues are normal. On the better cooperate with the human players, is still under development.

Q: Can not let the computer drink shrine? Why is the computer so cancer!
A: You can remove Steam\steamapps\workshop\content\570\855965029\mode_team_roam_generic.lua, they will not drink shrine forever.

Q: Why is your script not working? (Don't valid now, you can play it on any server)
A: Because you do not have a game on the local host, select the local host in the server location before starting the game.

Q: Can I play with other players?
A: Yes, you only need to create a lobby. We are looking forward to play with custom scripts in the cooperation bot matching. Valve are still developing it.

Q: Why friends bots are worse than the enemy?
A: Because unfair bots have some strange behaviour by valve's default bots.
Unfair bots are the hardest bots, and are almost identical to Hard bots in terms of play-style. Their last hits are almost perfect, and when played in single player mode, the bots on the player's team would purposely play poorly (such as kill stealing, missing denies, refusing to use stuns, diving into enemy towers, running toward and pushing alone agaisnt the whole enemy team, farming in jungle while enermy pushing to the base, etc.).

If you feel confused with unfair bots, I suggest you to play with hard bots. Hard bots will not do these strange things.

Q:Why AI is not strong enough?
A:I understand and agree with what you say, but completely overwrited the default AI architecture will take a lot of time (full-time work for more than six months) and energy. Many people try to do this, but finally fail or give up. (For example, Nostrademous - Full Bot Overwrite). I can not do that too, I'm just a dota2 player, just do a little improvement in the spare time.
After TI7 Open AI's show, everyone's expectations are greatly improved, hoping that the bot script in workshop can be the same as Open AI. Unfortunately, we do not have their money and technical support. Even if they are, it is difficult to make such as 5v5 AI.
So, please do not complain that AI is not strong enough, this is just a practice AI, and can not give such a high gaming experience.

This product is licensed under GPLv3.
Copyright 2017 [adamqqq]. This product is not authorized to be released on Steam unless it is under the Steam account adamqqqplay or the target product is licensed under the GPL protocol.

Что насчет групп?

Ranked Matchmaking is Coming!

На протяжении последних нескольких месяцев мы работали над улучшением системы подбора игр (далее: матчмейкинг). В этом посте мы хотим поделиться с вами информацией о том, что из себя представляет матчмейкинг сейчас, а также немного рассказать о новых функциях матчмейкинга, которые будут скоро реализованы.

Ranked Matchmaking is Coming

  • Ranked matchmaking (подбор игр на основе рейтинга игроков) будет доступен после того, как игрок сыграет примерно 150 матчей.
  • У всех игроков в группе (party) данный режим должен быть доступен.
  • На данный момент этот режим будет работать только для следующих модов: All Pick, Captains Mode и Captains Draft.
  • Для игроков, у которых снижен приоритет подбора игры, новый режим доступен не будет.
  • Тренера не могут принять участие в матче, найденном с использованием системы Ranked матчмейкинга.
  • Матчи, сыгранные через простой подбор игры, не влияют на рейтинг в Ranked матчмейкинге, и наоборот.
  • Ваш рейтинг будет виден только вам и вашим друзьям. Рейтинг, который используется при обычном подборе игры, не будет отображаться.
  • Когда вы в первый раз будете использовать новый подбор игры, потребуется некоторая фаза калибровки, в процессе которой вам нужно будет сыграть до 10 игр. На протяжении этого времени ваш рейтинг в новом подборе игры не будет отображаться.

Вывод

Мы очень надеемся, что данный пост дал вам некоторое представление о том, как работает система подбора игры, а также о том, как мы продвигаемся в процессе принятия успешных решений. Как и все то, что мы делаем, матчмейкинг - это одна из тех вещей, за которой нужно следить постоянно. Система подбора игры никогда не будет идеальной, и технические детали в данном посте отражают текущее положение дел, и вероятно многое может измениться, как только мы найдем более лучший путь решения. Мы прислушиваемся к вашим отзывам и всегда стараемся сделать только лучшее.

Подпишитесь, чтобы загрузить
Ranked Matchmaking AI


A little smart AI. The script aims to achieve a high level of man-machine confrontation. Use ANY server to play.
v1.7.9 (2021.10.05) Add team purchase mechanism of Mekansm, Dust and Guardian Greaves.
DO NOT PICK MONKEY KING. It will make AI not work. More update infomation at workshop page.

Unimplemented heroes: invoker, lone druid, meepo, morphling, phoenix, puck, clockwerk, rubick, storm spirit, techies, tinker, visage, wisp, dark willow, pangolier.

I am sorry I did not have much time to update this script recently.
But you should know that this script is based on the Valve's default script, and on this basis made some improvements. Any update in main client will change the script's behavior. No programmer will intentionally make a program hard to use. But Valve has not paid attention to the AI script for about half a year. We cannot get any technical support from valve. This is why the vast majority of AI scripts stop being updated. We can only make some minor changes. The project repository is located on github. Any interested person is welcome to participate in the update of this project.

Hello, everyone, I am adamqqq.Welcome to play with our ai, the script aims to achieve a high level of man-machine confrontation. Our ultimate goal is to simulate the Ranked Matchmaking gaming experience (ha ha ha). The script partly take over bot hero, the rest implement by the default program. Players can be in any position, the default support 5v5 game.

You are free to use all of the codes for any non-commercial purposes you choose, with a reference to the original Author. Do not use any of the files here for any program which is not open source and free to use.

Recommended game mode:
Let the script control the entire team, and then players on the other side, so you can experience the strongest strength of this script.

After the script is updated, you may need to re-subscribe this script to update. If you find any bug in the game, or have any suggestions, just leave a maeesage here.

Thanks to PLATINUM ,FURIOUSPUPPY and GXC, their code helped me a lot.Finally, wish you a happy game!

Open Dota 2, open "CREAT LOBBY", open "EDIT", in the "ADVANCED LOBBY SETTINGS"
check "FILL EMPTY SLOTS WITH BOTS".Then subscribe and use workshop bot script.

1. Support all heroes.
2. Improve ability usage.
3. Improve team fight positioning. (Done)
4. Improve pushing and defending.

Q: Why does not the bot go to the middle? Why a bot hero does not go to the middle?
A: The lane assaignment system of my AI inherited the default AI system, so temporarily unable to solve such problems.

Q: Why is the bot so silly, always push mid. How to let the computer cooperate me?
A: The vast majority of my AI inherited the default AI system, so some of the strategic issues are normal. On the better cooperate with the human players, is still under development.

Q: Can not let the computer drink shrine? Why is the computer so cancer!
A: You can remove Steam\steamapps\workshop\content\570\855965029\mode_team_roam_generic.lua, they will not drink shrine forever.

Q: Why is your script not working? (Don't valid now, you can play it on any server)
A: Because you do not have a game on the local host, select the local host in the server location before starting the game.

Q: Can I play with other players?
A: Yes, you only need to create a lobby. We are looking forward to play with custom scripts in the cooperation bot matching. Valve are still developing it.

Q: Why friends bots are worse than the enemy?
A: Because unfair bots have some strange behaviour by valve's default bots.
Unfair bots are the hardest bots, and are almost identical to Hard bots in terms of play-style. Their last hits are almost perfect, and when played in single player mode, the bots on the player's team would purposely play poorly (such as kill stealing, missing denies, refusing to use stuns, diving into enemy towers, running toward and pushing alone agaisnt the whole enemy team, farming in jungle while enermy pushing to the base, etc.).

If you feel confused with unfair bots, I suggest you to play with hard bots. Hard bots will not do these strange things.

Q:Why AI is not strong enough?
A:I understand and agree with what you say, but completely overwrited the default AI architecture will take a lot of time (full-time work for more than six months) and energy. Many people try to do this, but finally fail or give up. (For example, Nostrademous - Full Bot Overwrite). I can not do that too, I'm just a dota2 player, just do a little improvement in the spare time.
After TI7 Open AI's show, everyone's expectations are greatly improved, hoping that the bot script in workshop can be the same as Open AI. Unfortunately, we do not have their money and technical support. Even if they are, it is difficult to make such as 5v5 AI.
So, please do not complain that AI is not strong enough, this is just a practice AI, and can not give such a high gaming experience.

This product is licensed under GPLv3.
Copyright 2017 [adamqqq]. This product is not authorized to be released on Steam unless it is under the Steam account adamqqqplay or the target product is licensed under the GPL protocol.

Процесс использования полученных данных

BALANCE

Сложно оценить успешность работы подбора игры. Игроки оценивают работу матчмейкинг в соответствии с количеством своих побед и поражений. Это также касается и команды разработчиков Dota 2! Чтобы избежать эмоций и пустых высказываний: "Матчмейкинг работает хорошо, я ведь побеждаю!"; мы пытаемся принимать объективные решения при использовании собранных данных. К счастью, у нас очень много информации. Например, вы можете задаться вопросом о том, как мы определяем оптимальные параметры показателей MMR у аккаунтов, исходя из того факта, что игроки, находящиеся в группе, показывают более лучший результат чем те, которые играют одни. Мы использовали инструмент статистики, известный как логистическая регрессия, суть работы которой заключается в попытке создании функцию, которая может предсказывать шансы на победу. Это функция содержит в себе несколько коэффициентов, которые определяют бонусный MMR показатель для игроков, находящихся в группе. Далее мы используем некоторые численные методы, чтобы определить коэффициенты, с помощью которых выстраивается функция, способная наиболее точно предсказать результат матча.

Другой пример того, как данные влияют на процесс проектирования работы матчмейкинга - это решения о том, что матч "достаточно хорош" и его можно принять в расчет статистики, а также случаи вы можете находиться в ожидании более лучшего матча. Чтобы достаточно хорошо определить данный порог, мы начали измерять качество матча. Главная цель матчмейкинга - это веселье, у нас есть несколько показателей, которые мы используем, чтобы определить качество матча. Одним из таких показателей измерения является баланс, основанный на разнице в заработанном золоте. Более точно - это отрезок времени в соответствии с разницей по золоту, измеряемый с того момента, когда в игре разница в золоте была равна нулю. Это легко заметить на графике, где отображается разница в заработанном золоте. Мы находим последнюю точку, когда график пересекает ноль, и затем измеряем область между абсциссой (горизонтальной осью) и графиком. В основном, чем меньше эта область, тем сбалансированней был матч.

В какой-то момент матча команда Тьмы имела преимущество 10 000 золота, но команда Света отыгралась и вырвалась вперед на некоторое время. Даже несмотря на тот факт, что какой-то момент времени команда имела значительное преимущество, баланс, который был нами вычислен при подборе игроков, не нарушился.

Вооружившись данной системой измерения (кроме всех остальных), мы находимся на пути определения порога оптимального времени ожидания. Мы вносим некоторые корректировки и потом наблюдаем, как меняется качество матчей, исходя из измерений разброса, касаемых баланса конкретного матча. Это не критично, если система измерения ошибочно определит некоторые аспекты измеряемой игры, которая, по сути, была уже близка к провалу, т.к. мы всегда обеспокоены тем результатом, который мы увидим после внесения изменений.

Как создать хороший матч?

  • Команды сбалансированы (каждая команда имеет 50% шансов на победу).
  • Разница в мастерстве между наиболее и наименее опытными игроками в матче сводится к минимуму. Это связано с балансом сил команд, но это не одно и то же.
  • Разница в опыте (измеряется по количеству сыгранных игр) между наименее опытным игроком и самым опытным игроком сводится к минимуму. Подробнее об этом ниже.
  • Игрок Radiant с наибольшим уровнем мастерства должен быть очень близко к уровню мастерства лучшего игрока Dire.
  • Каждая команда содержит примерно такое же количество игроков, играющих вместе. Например, система поиска игр будет пытаться избежать игры пяти отдельных игроков против пяти человек, играющих вместе.
  • Языковые предпочтения игроков будут учтены, игроки команды должны иметь общий язык. Отсутствие общего языка среди языковых предпочтений товарищей по команде будет избегаться. Также будет учитываться возможность найти общий язык у разных команд, но в меньшей степени..
  • Время ожидания не должно быть слишком долгим.

Читайте также: