Map designer rimworld как пользоваться

Обновлено: 04.07.2024

13 окт. 2018 в 12:14 I always have problem that i simply cannot find map i want to play whenever i am starting new colony. I know that i might have really huge demands but still it would nice if could just edit the map to contain river, mountain, road, granite, sandstone, marble and caves. I mean it is possible to find it without mod but it can easily take hour or more of searching. (Заблокирован) 13 окт. 2018 в 12:29 13 окт. 2018 в 12:30

Are the development tools not good enough for that ?

A suggestion: Start on a map with a road and caves, then edit it to your hearts content. You can add a river using the "adjust terrain" option and place mountains of the matirial you like with "place direct thing".

Would that not include everything you wanted ?

13 окт. 2018 в 12:33

Are the development tools not good enough for that ?

A suggestion: Start on a map with a road and caves, then edit it to your hearts content. You can add a river using the "adjust terrain" option and place mountains of the matirial you like with "place direct thing".

Would that not include everything you wanted ?


I dont really use debug mode, can you show me where is this option? Do i have to use it before i start colony or after? 13 окт. 2018 в 12:44

You can turn on the dev tool from the options menu at any time. Then most of your options will be in the debug action menu at the top of the screen.

That said, trying to create the map of your dreams using 'try place direct thing' (one tile) or 'set terrain' (also one tile) will be very tedious, to say the least.

Мод «Custom map: The Earth» для Rimworld (v1.3)


Чтобы начать играть на карте, нажмите "Новая колония" и выберите сценарий. После этого вам предложат выбрать шаблон мира.

Для работы мода требуется:

Мод проверен на версии игры: 1.3

Custom map: The Earth 0
Custom map: The Earth 1
Custom map: The Earth 2
Custom map: The Earth 3
Custom map: The Earth 4
Custom map: The Earth 5
Custom map: The Earth 6
Custom map: The Earth 7
Custom map: The Earth 8

Для того, чтобы установить мод для игры Rimworld необходимо скопировать папку из скачанного архива по пути Путь к установленной игре\Rimworld\mods и включить мод в меню.

Рекомендуем ознакомиться с полным руководством на тему: "Как установить моды для Rimworld?"

Информация о файле

  • Добавил: Den Martin
  • Автор: AllyJamy
  • Формат файла: ZIP
  • Размер: 89.0 mb
  • Источник: Перейти

Вы можете войти в свой аккаунт или зарегистрироваться на сайте, чтобы скачивать моды без ожидания.

Мод «Save Maps» для Rimworld (v1.2)


Save Maps - это мод, который позволяет сохранять ваши карты в любое время и загружать их в любое время в любом месте сохранения.

Это принимает форму файлов чертежей, сохраненных и доступных через меню разработчика.

Особенности:

    Save Maps карты сохраняет чертежи карт в расположении файлов конфигурации игры, чтобы их НИКОГДА не трогала или не изменяла мастерская Steam. Вы НИКОГДА не потеряете свои файлы карт в результате странностей с обновлениями мастерской или в случае, если вы случайно отпишетесь от мода.

Загруженные чертежи будут генерировать руды, добавленные модом, в любом месте карты, куда обычно попадают руды, даже если чертеж был сохранен в vanilla Rimworld. Это должно означать, что ваши сохраненные карты будут в будущем подтверждены в том, что касается генерации руды.

Save Maps автоматически изменит размер ваших карт, чтобы у вас не возникло никаких странностей при загрузке, например, вашей сохраненной карты 500х500, но вы забыли изменить размер карты с 200х200 перед посадкой.

Если вы не хотите сохранять всю карту целиком, но очень привязались к определенной созданной вами базе, вы можете использовать функцию "Сохранить карты" для сохранения каждой структуры, размещенной игроком в вашей домашней области, и просто импортировать ее на другую карту.

Save Maps сохранит все элементы на карте вместе с самой картой. Это означает, что если вы сохраните базу и загрузите ее в другое хранилище, все приобретенные вами предметы и ресурсы будут такими же, какими они были при их сохранении.

При желании, Save Maps может сохранить ваших колонистов вместе с картой, чтобы они никогда не были разделены или исчезли, никогда.

Если все, что вам нужно, - это нетронутая карта с голыми костями, которую можно сохранять и воспроизводить на разных сохранениях с разными колонистами и разными историями, это также вполне достижимо.

Ваши сохраненные карты находятся:

C:\Users\[ваш ник]\AppData\LocalLow\Ludeon Studios\RimWorld by Ludeon Studios\Config\SavedMapPresets

Чтобы использовать функцию Save Maps, необходимо сначала включить режим разработки в меню параметров.

В меню разработчика вы заметите новую категорию под названием “Сохранить карты”, в которой будут все кнопки, с помощью которых вы управляете модом.

Сохраните Все:
Эта опция сохранит карту и все, что на ней есть, включая предметы и колонистов, в виде чертежа для загрузки.

Сохраните все без колонистов:
Эта опция сохранит карту и все, что на ней есть, включая предметы, но исключая колонистов, в качестве загружаемого чертежа.

Сохраните в домашней зоне с колонистами:
Эта опция сохранит все созданные структуры в пределах домашней области в виде чертежа, который можно перенести на другую карту. Колонисты также будут спасены.

Сохраните в Домашней зоне без колонистов:
Эта опция сохранит все созданные структуры в пределах домашней области в виде чертежа, который можно перенести на другую карту. Колонисты не будут спасены.

Загрузить Чертеж:
Эта опция загрузит сохраненный чертеж и перенесет все предметы и колонистов с собой на новую карту.

Загрузить чертеж (переопределение):
Эта опция загрузит сохраненный чертеж, но не перенесет ничего с текущей карты на загруженную карту.

Загрузить чертеж (переопределить, кроме колонистов):
Эта опция загрузит сохраненный чертеж и перенесет только ваших колонистов, но не предметы на новую карту.

Мод проверен на версии игры: 1.2

Save Maps 0

Для того, чтобы установить мод для игры Rimworld необходимо скопировать папку из скачанного архива по пути Путь к установленной игре\Rimworld\mods и включить мод в меню.

Рекомендуем ознакомиться с полным руководством на тему: "Как установить моды для Rimworld?"

Информация о файле

  • Добавил: Den Martin
  • Автор: HandsomeAwkward
  • Формат файла: ZIP
  • Размер: 2.7 mb
  • Источник: Перейти

Вы можете войти в свой аккаунт или зарегистрироваться на сайте, чтобы скачивать моды без ожидания.

Подпишитесь, чтобы загрузить
Map Designer


Map designer makes all changes relative to the original map. Found a seed that's *almost* perfect? Make your changes and roll the same seed! Changing stone type won't change mountain shape, smoothing the mountains will smooth them in place, increasing soil fertility will make bigger patches in the same place, and so on.

Big changes can make the map unrecognizeable. Put the mountains where you want, turn the river sideways, and design your ideal map on almost any tile!

Now includes presets. You can use a preset, start with a preset and make changes, or design your map from scratch.

Use from mod settings under Options > Mod Settings > Map Designer.

  • Fertile valley- A secluded valley surrounded by mountains. Higher fertility, more plants, and fewer ruins. If your tile has a river, the river will have fertile soil on the banks.
  • Barrens- A relatively desolate landscape with small, spiky hills. Lower fertility and less plants than normal. Extra steam geysers.
  • This isn't natural- Strange, unnatural mountains littered with ancient dangers.
  • Fishing village- Large hills to dig into, but little solid ground otherwise. Swamps may have NO solid ground outside of the mountains.
  • Canyon- A narrow canyon with several types of rock. If your tile has a river, the river will follow the canyon.
  • Mod author's choice- My preferred settings. Slightly smaller hills create lots of defendable pockets, and increased fertility for good farming. Yes, it's a bit cheesy.
  • Random- This will randomize your settings every time you apply it.
  • adjust from flat to almost completely solid
  • adjust size and shape of hills
  • disable caves
  • customize hill placement to create ridgelines, ravines, valleys, and so on.
  • fertility
  • water level
  • pick stone types
  • plants - applies to existing maps
  • animals - applies to existing maps
  • ruins
  • steam geysers
  • ore
  • disable rock chunks
  • anima trees - applies to existing maps
  • change river width
  • add river banks with your choice of terrain (rich soil, sand, etc)
  • change rivers into springs
  • pick river direction
  • pick river location
  • Perfectly round islands: your map will generate as one or more perfectly round islands, surrounded by shallow water. Raids and trade caravans will still path in normally from the sides.
  • Natural lakes: adds a configurable lake to the center of your map

Safe to add and remove, but terrain that has already been generated will not change. New maps such as caravan encounters and second bases will generate with your new settings. Plant and animal density sliders will work on existing maps.

Use with Map Reroll. You can change settings between rerolling!

Biome mods: Compatible
Biomes! Islands-- Compatible. If islands spawn with way too much sand, set Terrain > Fertility to default

Plants, wildlife, and biome overhaul mods: Compatible

Mods that affect map generation: Mostly compatible
Real Ruins-- Compatible
Coastlines-- Compatible
Grand Rivers Reborn-- Compatible
Epic Rivers-- Compatible

Mods that add stone: Compatible, but Map Designer settings will override other settings for the number and type of stones allowed on the world map. Choose your stones on the Terrain tab.
This includes: Cupro's Stones, [K] Extra Stone

-----
Configurable Maps-- not compatible, will override most Map Designer settings

Map Designer alters vanilla defs and GenSteps rather than overriding them or adding new things. Mods that assume vanilla map generation should be compatible. If a mod overrides some or all of vanilla map generation it will also override the corresponding Map Designer settings, but maps will still generate without error.

The exception is Map Features, which add a new GenStep to the "Base_Player" MapGeneratorDef.

Please let me know of any issues you find.

Japanese translation by Proxyer
Russian translation by TbMA, with edits by m0nka
Spanish translation by Crusader

Читайте также: