Кто создал death stranding

Обновлено: 04.07.2024

Новый проект японского геймдизайнера Хидео Кодзимы и его студии Kojima Productions. Отправляйтесь в необычное приключение и возьмите под свой контроль рабочего Сэма Бриджеса, который покоряет смертельный и загадочный мир, полный посланников смерти.

В главных ролях такие знаменитости, как Норман Ридус, Мадс Миккельсен, Линдси Вагнер, Леа Сейду и Гильермо дель Торо.

Операционная система : Windows 10
Процессор : Intel Core i5-3470 / AMD Ryzen 3-1200
Видеокарта : GeForce GTX 1050 (3 ГБ) / AMD Radeon RX 560 (4 ГБ)
Оперативная память : 8 ГБ
Место на диске : 80 ГБ
DirectX : 12.0

Операционная система : Windows 10
Процессор : Intel Core i7-3770 / AMD Ryzen 5-1600
Видеокарта : GeForce GTX 1060 (6 ГБ) / AMD Radeon RX 590
Оперативная память : 8 ГБ
Место на диске : 80 ГБ
DirectX : 12.0

Story [ ]

Characters and cast [ ]

Death Stranding stars Sam (Norman Reedus), a reputed deliveryman on an expedition across the continental United Cities, following in the footsteps of UCA president-to-be Amelie (Emily O'Brien). He works for an organization named Bridges, headed by Die-Hardman (Tommie Earl Jenkins), which also employs several allies he encounters throughout his journey. These allies include Deadman (Guillermo Del Toro); Heartman (Nicolas Winding Refn), an AED-reliant man whose heart stops every 21 minutes; and Mama (Margaret Qualley), a young woman tethered to her beached infant daughter and confined to a Bridges compound.

On his journey west, Sam befriends a young woman named Fragile (Léa Seydoux). Conversely, he is antagonized by Homo Demens figurehead Higgs (Troy Baker) along the way, and finds himself engaged in something of an arch-rivalry with the enigmatic Cliff (Mads Mikkelsen).

Synopsis [ ]

Death Stranding Director’s Cut


Death Stranding Director’s Cut - готовящиеся к выходу на PlayStation®5 переиздании игры Death Stranding, режиссерская версия представляет расширенную и обновленную версию игры.

Presentation [ ]


"Hello, everyone. I'm back!"

Hideo Kojima formally revealed Death Stranding at Sony's E3 2016 conference, through a reveal trailer featuring the then-unidentified lead character Sam. At TGA 2016, Kojima Productions revealed a teaser trailer featuring Cliff and Deadman. At TGA 2017, Kojima revealed a second teaser trailer, which provided a more expansive look at the game's unique world and story.

Death Stranding


Contents

Reception [ ]

Prerelease [ ]

Critical response [ ]

Хидео Кодзима рассказал, как ему удалось так быстро создать Death Stranding


Кодзима отметил, что всегда достаточно быстро создавал игры - в среднем процесс занимал три года. Исключением являлась Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, но это было связано с необходимостью с нуля спроектировать современный гибкий движок, который будет использоваться и в других продуктах издательства Konami. Для Death Stranding же разработчику движок предоставила студия Guerrilla Games.

Некоторые проекты Sony и Nintendo могут находиться в производстве значительно дольше, чем его игры, указал Кодзима.

"Над Cyberpunk 2077 тоже работали, наверное, где-то больше восьми лет. Я создал Death Stranding за три года. На производство Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ушло больше времени, поскольку мне нужно было заниматься движком и попутно продюсировать другие игры.
Я последователен и эффективен в своей работе. Каждый день и каждый час решаю вопросы. Я не отвечаю "Подумаю" или "Давайте подумаем об этом". Вместо этого я сразу принимаю решения. И это одна из причин, по которой я не перекладываю обязанности на других людей и не так много занимаюсь аутсорсингом. Ведь пришлось бы ждать, пока тебе ответят по электронной почте, тратить время на переписку. Я предпочитаю делать внутри студии как можно больше.
Кроме того, я занимаюсь всем планированием, геймдизайном и продюсированием, и это заставляет меня быстро принимать решения. Не случается временной задержки. В других студиях совершенно разные люди, например, могут отвечать за создание боссов и катсцен, и попытки склеить все это вместе могут быть несколько хаотичными. Но в нашей команде всего около 80 человек, тогда как в других [студиях, создающих крупные игры] - 300-600 человек. Так что с меньшим количеством специалистов и моим прямым вовлечением во всё я могу сделать такую игру за три года", - рассказал Кодзима.

Разработчик отметил, что, разрабатывая Death Stranding, пошел по самому сложному пути, который только можно представить. Он создает крупную игру с совершенно новым концептом, что является огромным риском в современной индустрии и может повлиять на его дальнейшую судьбу. Однако ему не хотелось просто заработать денег.

Содержание

Development [ ]


Death Stranding marks the second collaboration between Hideo Kojima, Guillermo del Toro, and Norman Reedus

Concept [ ]


A rope connecting, from left to right, Guillermo del Toro, Norman Reedus, Hideo Kojima and Mads Mikkelsen

Engine [ ]

Guerrilla Games gifted Kojima Decima's source code, sparking their collaborative development of the engine

Music [ ]

The official soundtrack of Death Stranding is composed by Ludvig Forssell, who previously worked with Kojima on Metal Gear Solid V. Death Stranding: Timefall is an original album inspired by the game, featuring music created by artists such as CHVRCHES, Khalid, Major Lazer, and more.

Controversy [ ]

Gameplay [ ]

Before embarking on deliveries, players can select an amount of cargo to carry, personal protective equipment, traversal equipment, and weapons. Traversal is a core element of the gameplay, demanding topographical route planning and environmental scanning, consideration of carried cargo, and active balancing of Sam as his center of gravity and stability shift. A powered exoskeleton can be worn to enable Sam to carry heavy loads of cargo more easily, or run much faster and jump significantly farther than normal. Heavy loads can be divided between Sam and up to two floating carriers. While in combat, cargo may be dropped to allow for easier movement and picked up again after enemies are dealt with. Additionally, players must manage systems such as health, stamina, cargo integrity, equipment durability and power consumption, and their bridge baby's mental state. Sam can rest in-place and recover lost health and stamina, or soothe his bridge baby and increase his relationship with the infant. Locations in the world such as safe houses, generators, and hot springs function as means of replenishing varying attributes associated with maintaining Sam.

Multiplayer [ ]

The game's asynchronous multiplayer, named the Social Strand System, enables online players across the world to indirectly help one another. Roads, bridges, and safe houses can be built across the Social Strand System, and players may contribute to the construction of such structures. The paths walked by other players across the Social Strand System may be observed and traversed to reach destinations. Well-trodden paths will smooth over in time, allowing for faster travel down them. Helpful structures, vehicles, equipment, and signs of other Sams may be used by players in their travels. Players making use of the helpful aids of other Sams may express their gratitude by giving them likes. A PlayStation Plus subscription is not required to access the Social Strand System's features, and said features are optional.

Особенности издания [ ]

  • Обновлено для консоли PlayStation®5 – наслаждайтесь улучшенными боями и новой системой рейтингов.*
  • Расширенные материалы – используйте дополнительное оружие и транспортные средства, сражайтесь с новыми врагами и исследуйте новые локации с дополнительными заданиями и мини-играми.
  • Новые открытия – погрузитесь в дополнительные сюжетные линии на расширенных локациях.
  • Система социальных связей – оставайтесь на связи с игроками со всего мира.

Также доступно к приобретению Death Stranding Director’s Cut цифровое расширенное издание, включающие:

Встречайте новую революционную игру от легендарного создателя Хидео Кодзимы – версия Director’s Cut представляет расширенную и обновленную версию игры для PS5™.

Release [ ]


Promotional image preceding PlayStation's Twitch live stream of the 2019 release date trailer

On May 29, 2019, on a co-branded PlayStation Twitch stream, the release date trailer was shown for the first time. It announced that Death Stranding will be released on November 8, 2019. The game will be offered in Standard, Special, Digital Deluxe, and Collector's editions.

Pre-order bonuses [ ]


Death Stranding pre-order bonuses

  • Death Stranding dynamic PS4 theme
  • Chibi Ludens PS4 avatar
  • In-game items*:
    • Gold "Sam" sunglasses
    • Gold hat
    • Gold speed skeleton
    • Gold armor plate

    * Unlocked in-game via story progression.

    Special Edition [ ]


    Death Stranding Special Edition

    • Music album digital download
    • Behind the scenes making of video

    * Unlocked in-game via story progression.

    Digital Deluxe Edition [ ]

    • Music album digital download
    • Behind the scenes making of video
    • Gold power skeleton
    • Gold "Ludens Mask" sunglasses
    • Gold armor plate (lvl. 2)
    • Gold all-terrain skeleton

    * Unlocked in-game via story progression.

    Collector's Edition [ ]


    Death Stranding Collector's Edition

    • Music album digital download
    • Behind the scenes making of video
    • Gold power skeleton
    • Gold "Ludens Mask" sunglasses"
    • Gold armor plate (lvl. 2)
    • Gold all-terrain skeleton

    * Unlocked in-game via story progression.

    Limited Edition PlayStation 4 Pro [ ]


    Death Stranding Limited Edition PS4 Pro bundle

    • Music album digital download
    • Behind the scenes making of video
    • Gold power skeleton
    • Gold "Ludens Mask" sunglasses
    • Gold armor plate (lvl. 2)
    • Gold all-terrain skeleton

    * Unlocked in-game via story progression.

    Читайте также: