Kotor savegame editor как пользоваться

Обновлено: 05.07.2024

== Notice ==
Please note, this FAQ will be edited to add/remove Q&As and possible fixes if new issues crop up or old issues are resolved. Other Q&As will remain if they're not here because of issues, but rather just common questions.
If you think there's a question that needs added here, please feel free to leave it in the comments and I'll do what I can to answer it and place it into this thread.

Q: How do I use KSE?
A: KSE is only one piece in this package. KSE comes packaged with an application called KPF. This application is used to get location data for KotOR1/2. If KSE doesn't open this automatically, please run KPF.exe.

To use the editor, run KSE_337.exe, let it run KPF if it needs to generate a new INI. Each game has it's own tree, and the branches contain stuff you can edit for each save. Simply change the value you want to edit, click "Apply" and when you've finished making your changes, press "Commit" and it will write the changes to the save files. Usage of KSE is explained in more detain in the readme included with the application.

Q: Is KPF required?
A: Yes/No. If you know the structure of kse.ini, you don't need KPF. However, KPF is there if you just want an easy way to get all data and export to the INI, or you don't know kse.ini's structure.

Q: KSE can't find my game saves for KotOR2
A: There are a few reasons why.
1. You only have data in your cloudsaves directory, but none in your normal saves directory. There's a bug in KSE v3.3.7a where it won't recognise cloudsaves unless there's saves in the regular saves directory.
2. If you have KotOR2 installed under Program Files (Program Files (x86) for 64 bit users) then KotOR2 writes saves to C:\Users\<USER>\AppData\Local\VirtualStore. KSE versions earlier than 3.3.7 support this directory, however the newer version lost this. It's being worked on and will be fixed.
3. By default, Steam downloads workshop items and games under Program Files. This directory is write protected, and you need to run both KSE and KPF as administrator

As suggested by MisterGunpowder for point 1 to this question:
1. Create a "saves" directory in the Steam folder.
2. Copy over a old save game. You just need one.
3. KSE should work now, because it has that one save to detect. Cloudsaves should be editable now.

Q: How to I disable cloud saves?
A: There are 2 ways. Either through Steam or in game.
Via Steam: Right-Click the game in your library and click "Properties". Under the "Updates" tab, uncheck the box for "Enable Steam Cloud synchronization"
Via In-Game: On the save screen, uncheck the "Cloud Saves" option at the top of the GUI.

Q: I disabled cloud saves, where should they go now?
A: All the saves inside your cloud saves directory, copy them. Paste them under <GAME_DIR>/saves

Q: Is KSE cross platform?
A: No, not at the moment. We're working on porting KSE over to Mac and Linux. While KPF is cross platform, KSE is not.
KSE will come to Linux first, and then we'll be working with Mac. But until then, we're only on Windows.

Q: KSE takes forever to load. Why?
A: KSE uses PAR::Packer module for Perl. When loading, KSE will cache the frozen instance of Perl and all required modules under the Temp folder. During this time, your AV application will attempt to scan every file as it's unpacked, and will cause KSE to startup extremely slowly. Disabling your AV long enough to get KSE started it's first time will make startup MUCH faster. Or if you feel safer with your AV on during this time, it'll just take a few minutes to start up while it caches.

Star Wars: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords: Редактор Сохранений / SaveGame Editor [3.3.7]

Обновленная версия всем (как мне кажется) известного редактора сейвов для обоих частей KotOR.
Что нового в версии 3.3.7:

  • 3.3.7 - добавлена поддержка для программы-генерации INI файлов и ДОЛЖНЫ БЫТЬ (по заявлению авторов) решены проблемы, существовавшие в версии 3.3.6;
  • 3.3.6 - добавлена поддержка для фала .ini и поддержка сохранений облачного хранилища Steam для KotOR II;
  • 3.3.5 - исправлены ошибки и добавлена возможность изменять снаряжение главного героя и сопартийцев


Star Wars: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords "K2 Осенний Дантуин"

Star Wars: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords "K2 Осенний Дантуин"

Star Wars KOTOR 2 "Простой способ изменения разрешения экрана"

Star Wars KOTOR 2 "Простой способ изменения разрешения экрана"

Star Wars: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords "Капюшоны к робам"

Star Wars: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords "Капюшоны к робам"


Для тех, кому ещё нужно и интересно(или просто не заметили и не могут запустить), то для пиратки нужно кое-что изменить: правим KSE.ini и меняем K2_Installed=0 на K2_Installed=1 и Use_K2_Cloud=1 на Use_K2_Cloud=0. Ну и вставляем свой путь в K2_Path=. Мануал "Чё не так! Работай чёртова хрень!" завершён.


MrMacabr Спасибо!


Damocles нет, тут вся проблема в том, что игра у меня русифицирована, из-за этого предыдущие версии этой проги выдавали мне текст кракозябрами.


AlesterSmyte, не думаю, что проблема в этом. Возможно, косяк самой версии. Редактировал англоязычной 3.3.3 русскоязычную первую часть, никаких нюансов с переводом не было. Скорее всего, повторюсь, глюк в версии программы.


Два редактора и оба не рабочие , просто отстой. Почему на все игры редакторы так редакторы а тут . Думал силы увеличу , здоровья и т.д. , умирал уже раз 8 в начале игры . А тут вообще ничего нет


Для всех, у кого не будет находить сохранения. открываете KSE.ini и там вручную указываете путь к сохранениям и игре. Всё сразу заработает.


Я запилил редактор для Star Wars: Knights of the Old Republic там помоему можно редактировать эту игру, я добавил инструкцию, там такаяже инструкция как и для этого редактора (Есле что я для тех кто не знает)



AlesterSmyte, только английский. В целом, программа не такая сложная и более-менее понятна на интуитивном уровне.


На мой комп второй КОТОР не полез :(


Dark_Link Купи в стиме. В стиме она пойдет отвечаю )))


Ребят а как сделать влияние ?



Стоит стим лицензия, сохранения не видит. никакие, ни первой Kotor ни второй.


Артем Странник Ты когда делаешь сохранения, в верхнем левом углу сними галочку "сохранять в облако". Потом в KSE правой кнопкой на "The Sith Lords" и выбери "Change path to The Sith Lords". Сохранения должны появиться


Zassranec Спасибо.


У меня игра на русском и половина в непонятных символах



Эта версия полное дерьмо на пиратки спокойно работает и ищет сейвы 326a, а kse_335 и kse_337 не работают попросту, есть лицухи в стиме, но гемор с установкой модов мне не нужен


А куда кидать надо?


Оставлю на всякий случай, возможно кому-то пригодится

Not sure who uses this still but, I'll leave what I did to fix it not finding save directory since I could not see a exact answer here. (I am using the github updated version of KSE please do the same) After you use KPF and locate game exe directory and export the ini. Go to the .ini location which should be in AppData\Local\KSE. Open the .ini file to edit. Change the K2_SavePath to your Save directory as you can see the default one is more then likely not correct.

Example-> C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Knights of the Old Republic II\Saves

Save and close then launch KSE. (Try the "Reload All Savegames.." by right clicking The Sith Lords if it doesn't read.)

Что бы изменить что-то,чаще всего надо будет вписать числовое значение или выбрать что-то из списка либо же поставить "1" которая означает-Да или "0"-который значит-Нет,ну и классические Yes/No,после этого что бы подтвердить изменнение нужно жать "Apply", а что бы сохранить его в файле сохранения жмем "Save(Commit) change" и потом "ОК".

1 - имя сейв файла.
2 - имя уровня.
3 - текущая локация игры.
4 - имя вашего ГГ.
5 - этот параметр отвечает за пол вашего героя:
gender_male - мужчина,
gender_female - женщина,
gender_both - видимо бесполый
gender_other - остальное,
gender_non - нет.
6 - скин ГГ.
7 - иконка ГГ.
8 - звуки голоса ГГ (может добавить глюки,так что изменять осторожно).
9 - атрибуты героя (не ставить выше 250,в противном случаем они пойдут в минус):
STR - сила,
DEX - ловкость,
CON - телосложение,
INT - интеллект,
WIS - мудрость,
CHA – харизма.
10 - сопартийцы(выбираем имя и там почти теже настройки что и для ГГ).
11 - видимо квесты(трогать не рекомендуеться).
12 - игровое время.
13 - использование в игре читов (0 - нет 1 - да).
14 - скорость восстановление здоровья.
15 - максимальное здоровье.
16 - минимально - 1 ед здоровья.
17 - скорость восстановление Силы .
18 - максимальное количество вышеперечисленных сил
19 - класс героя (не больше 2-х), кнопка change class - изменить класс,add class - добавить класс, revove class - удалить.Больше 2-х классов не получиться,можна дать вашим сопартийцам любой класс( в меню их редактирования,см. пункт 10,к примеру:Крее-Лорд Ситхов).Когда сопартиец познает пути Силы,он выбирает себе класс, заменяя тот что мы изменили или свой стандартный,в этом случам операция повторяться.Там же можна добавить все способности Силы(добавлять их как и в пункте 23,выбирать в ручную по-одиночке,а то можна добавить классовую способность скажем дроида и сейв просто будет битым),использовать осторожно - можна запороть сейв!
20 - опыт ГГ.
21 – определяет Карму:светлый 100 темный 0.
22 – параметры ГГ (не более 120).
23 - способности игрока там есть параметр show all feats/powers - выбрать все силы и способности,но лучше выбирать в ручную по-одиночке,так меньше вероятность добавить что-то не то).
24 – деньги,6 знаков - максимальнаое значение.
25 - опыт всей партии включая и ГГ.
26 - инвентарь (жмем на крестик, потом еще раз жмем на инвентарь, и выбираете нужный предмет в появившемся списке и добавляем - "Apply".

Полезная штука для добавления модифицированных или вырезаных предметов,изменения параметров под себя,обнуленния или увеличения чего-то и т.д и т.п.

Видео туториалы,правда на английском:

Подпишитесь, чтобы загрузить
KSE - KOTOR Save Editor


Use Instructions:
Mod Directory: *\Steam\steamapps\workshop\content\208580\487038719\
Please review the README.txt's in the above directory before using this mod.

Supported OS: Windows (All Versions)
Mac and Linux are not supported.

KotOR Savegame Editor is a Perl/Tk application used in the editing of
Star Wars: Knights of the Old Republic savegame files.

The following fields are currently editable:
- Savegame name
- Player name
- NPC Name
- Appearance (player and party)
- Portrait (player and party)
- Attributes
- Skill Ranks
- Equipment (player and party)***
- Feats (add/remove)**
- Powers (add/remove)**
- Cheats Used flag
- Hit Points (current and max*)
- Force Points (current and max*)
- Experience Points (player and party)
- Good/Evil rating
- Credits
- Time played
- Class (see notes below)**
- Levels
- Current Party
- NPCs
- Global Booleans
- Global Numerics
- Gender
- Min1HP
- Inventory**
- Influence (TSL only)
- Chemicals (TSL only)
- Components (TSL only)
- Quests

*=Note: Max Hit Points and Max Force Points, while editable appear to be calculated
at the time the savegame is loaded. Therefore while these fields are editable, the
game will change the values back to what it calculates as correct. It is therefore
better to change your Wis/Cha and Con to affect your MFP and MHP.

** Not supported on Xbox Saves, will cause "Damaged Savegame" message.

*** See special section for detailed instructions

-----------------
Before Using KSE
-----------------
Before using KSE, it is recommended that you make a backup of your 'saves' directory, just in case.

-----------------
Credits and Bug Reporting
-----------------
tk102 - Original Author of WinKSE
Fair Strides - Lead programmer, Current Author/Maintainer of WinKSE.
Pazuzu156 - KSE & KPF Developer, Mantis Bug Tracking System Creator and Host.
Chev Chelios - The proposal, creation, and support of the KPF.
Menirz - Maintaining the Steam Workshop Page

Read the "KSE Error Reporting" Thread under the discussions tab to learn how to report any bugs you encounter.

Читайте также: