Как увеличить дальность прорисовки в fallout new vegas

Обновлено: 05.07.2024

Adds an MCM menu with options for adjust World Field of View, Player Field of View, Pipboy Field of View and Terminal Screen Field of View.
Also allows adjusting the Scope Scissor Amount, Weapon FOV Ratio, FOV Zoom time, Dialogue Zoom time and Dialogue delay time.

Nexus requirements

Off-site requirements

Mods requiring this file

Mod name Notes
Pip-Boy 2000 Mk VI Needed just to manage your Pip-Boy FOV directly in game.

Author's instructions

You are not allowed to include this mod in other mod compilations.

File credits

leafonthewind - for making the mod page prettier.

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

Version 2.9

  • - added No Scope Scissor option
  • - hopefully fixed bug with VATS setting all settings to 0 (wtf, how)

Version 2.8

  • - Removed redundant SetCameraFOV commands
  • - Fixed an issue with weapons FOV Ratio not being updated when changing World FOV

Version 2.7

  • Added Weapon Zoom Disabling
  • Removed unnecessary use of let
  • Removed unnecessary use of TestExpr
  • Updated JIPNVSE plugin detection to use GetPluginVersion

Version 2.6

- Iron Sight ratio can now be set to 0
- Added fNearDistance setting
- Fixed bug with kill cams

- changed how JIPLN version check works

- Added proper chicken/egg NVSE/JIPLN check to stop crashing if not installed
- Split MCM into UDFs

- Added Iron sight FOV Zoom Time
- Added Dialogue Zoom Time
- Added Dialogue Zoom Out Delay Time
- Added Dialogue Speech Delay Time

- Fixed Player Field of View (arms) when exiting VATS

- Fixed VATS zooming out the FOV gradually
- Fixed reloading game zooming out the FOV gradually

- Rewrote Script
- Added Player Field of View
- Added Scope Scissor Amount
- Added Weapon FOV ratio

- Added Pipboy and Terminal Fields of View

FOV Slider is a simple mod that adds an MCM menu that allows for adjusting the Fields of View for all of the game's camera views.

  • Field of View
  • Player Field of View (arms)
  • Pipboy Field of View
  • T erminal Field of View scale
  • Weapon FOV scale (to compensate for larger or smaller Fields of View and their affect on aim speed)
  • Disabling Weapon Zooming
  • Iron Sight FOV Zoom Time
  • Dialogue Zoom Time
  • Dialogue Zoom Out Delay
  • Dialogue Speech Delay

And with this mod, all of these values can be adjusted in-game, through the MCM menu, thus doing so without disabling Achievements by opening the console .

This mod also saves all of these settings to an ini file so that they are persistent between saves and games (set and forget).

  • New Vegas Script Extender (NVSE) v5.1 beta 4 or higher
  • JIP LN v54.31 or higher
  • The Mod Configuration Menu (MCM) v1.5 Update 2 or higher

NMM, FOMM or Mod Organizer are recommended to install the mod.

If you have added fDefaultWorldView to the [Display] Section of Fallout.ini and/or FalloutPrefs.ini and/or Fallout_default.ini you MUST delete the entries or setting the Field of View will not work.

If you use a Field of View larger than 90, you'll want to adjust the Scope Scissor Amount to prevent
clipping of overlays like Binoculars, Scopes, and other things depending on what other mods you use.
This may make the slideshows appear a little odd, but it wouldn't be prudent to edit them for just that.

FOV Slider is incompatible with Powered Power Armor, though it should not conflict with any other mods you may have installed.

Как увеличить дальность прорисовки?


Собственно, как это сделать? А то на максимальных настройках, в метро, в пещерах и прочих замкнутых местах, на довольно не большом расстоянии всё просто исчезает, ну т.е. дальность прорисовки маловата. Это жутко бесит. Может можно в файлах конфигурации как то увеличить дальность прорисовки? Подскажите пожалуйста. Заранее благодарен.


При помощи файла distsntion.ini в папке игры меняешь type.dist =на более высокое число.


У меня нет вроде нет нигде файла distsntion.ini. И что именно поменять в папке игры?




Да, там всё на максимуме, и в настройках самой игры тоже


Заходим: документы\My Games\Fallout3 там есть файл FALLOUT.INI в нём находим значение uGridsToLoad которое отвечает за дальность прорисовки. Значение должго быть нечётным числом. Я лично поставил 7, т.к при больших значениях начинались проблемы со стабильностью игры. Так-же рекоммендуется сделать куда нибудь, копию сохранений, которые находятся в этой папке, иначе если вы сохранитесь с более высокой настройкой которая работает нестабильно, откатится обратно вы уже не сможете.


Параметр uGridsToLoad в файле Fallout.ini, менять его нужно только на нечетные значения - 5, 7, 9, 11 и т.д. Но все это может привести к падению FPS, увеличению времени загрузки и возможным вылетам.



Apexwin, Xandee, этот способ применим только к объектам на пустоши, в замкнутых пространствах это не работает. Кто бы мог подумать, оказывается опция ХДР убирает исчезновение кусков уровня и включает затуманивание на расстоянии, благодаря чему всё выглядет более мене прилично. Просто ХДР у меня был отключен, т.к. с ним в Ф3 явный перебор. Какие ещё есть способы решения моей проблемы без включения ХДР.


Настоящий Fyzzer
А в замкнутых пространствах это и не будет работать. Вроде в помещениях видимость стандартная.


Apexwin
Xandee
Спасибо! Всё работает.
Сам пару месяцев назад шерстил этот файл, но эта строка меня тогда почему-то не заинтересовала.

Оптимизация Fallout: New Vegas


Возможно, для многих это боян, но я узнал лишь недавно и смог существенно повысить производительность, играть стало в несколько раз приятнее - и хорошие настройки графики, и без подтормаживаний.

Подробную инструкцию на английском можно найти здесь - эта и последующие две страницы. Для тех, кому лень читать много текста, изложу самые существенные детали, которые реально помогли мне.

Во-первых, огромное количество FPS жрет вертикальная синхронизация, поэтому ее надо убить. Простым убиранием галочки в лаунчере она не убивается. Надежнее всего убить ее в настройках драйвера видеокарты, а также открыть Fallout.ini для F3 и Fallout_default.ini для FNV и убедиться в том, что в строке

справа действительно ноль.

Во-вторых, если в Нью-Вегасе уже в лаунчере выставлены все возможные разрешения, в том числе много вариантов widescreen, то для Fallout 3 обладателям широких мониторов (например, как у меня, с разрешением 1920х1080) нужно найти в Fallout.ini строки

и установить в них требуемое разрешение по ширине и высоте.

В-третьих, обладатели видеокарт с поддержкой шейдеров 3.0 (если у вас видяха новее, чем Nvidia GeForce 6600 или ATI X1000, то у нее должна быть такая поддержка) могут включить поддержку этих шейдеров игрой, установить единицу в строке

Однако это еще не все, для полной убежденности в том, что вы включили шейдеры 3.0, нужно проделать следующие дополнительные танцы с бубном: открываем файл RenderedInfo.txt, который находится в той же папке, что и Fallout.ini. Ищем у него в конце строку Shader Package, смотрим номер. Например, это 13. Идем в директорию с игрой, в папку data/Shaders, ищем шейдерный пакет номер 13. Находим - shaderpackage013.sdp. Переименовываем или архивируем его (или удаляем, но я бы не стал, мало ли что), например, меняем расширение на bak. После этого делаем копию пакета номер 19 - shaderpackage019.sdp - и переименовываем эту копию в "shaderpackage013.sdp". Все, танцы с бубном с шейдерами 3.0 закончены

В мануале по ссылке пишут, что это может повысить FPS особенно при включенном эффекте HDR.

В-четвертых, огромный простор для оптимизации заключен в параметрах многопотоковости. Это актуально особенно для владельцев многоядерных компьютеров.
Ищем в Fallout.ini (Fallout_default.ini для Нью-Вегаса) строки:

Данные дефолтные значения установлены в расчете на 1 Гб оперативки. Если у вас больше, эти параметры смело можно повышать. В мануале рекомендуется 16 и 102 соответственно. Если хотите больше, ставьте больше, но тогда учтите, что еще надо увеличить значение расположенной ниже переменной

262144000 - рекомендованное максимальное значение даже для компов, на которых больше 4 Гб оперативки.

Далее ищем и устанавливаем представленные ниже значения для следующих переменных:

Much Needed LOD

Adds new distant level-of-detail to many world objects; from vehicles, roads, barricades, and lots of rocks.

Nexus requirements

Credits and distribution permission

  • Other user's assets Some assets in this file belong to other authors. You will need to seek permission from these authors before you can use their assets
  • Upload permission You are not allowed to upload this file to other sites under any circumstances
  • Modification permission You must get permission from me before you are allowed to modify my files to improve it
  • Conversion permission You are not allowed to convert this file to work on other games under any circumstances
  • Asset use permission You must get permission from me before you are allowed to use any of the assets in this file
  • Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
  • Asset use permission in mods/files that earn donation points You must get permission to earn Donation Points for your mods if they use my assets

Author notes

Permission is granted for the "Main File" of Much Needed LOD to be used as a modder's resource in the creation of new areas and worldspaces. In this context no credit needs to be given.

File credits

Textures used in the NMC patches were originally created by NMC.
Textures used in the Ojo Bueno patch were originally created by tapioks.
Electro-City originally created by MyGoodEye.

Donation Points system

This mod is not opted-in to receive Donation Points

Version 1.2

  • Optimized or reworked nearly all meshes, vastly reducing excess vertices.
  • Altered a few object UVs to use one texture, reducing atlas usage.
  • Fixed many missing double-sided details.
  • Added: set of electricity power pylons
  • Added: set of ruined/collapsed walls
  • Added: set of flagpoles
  • Added: set of light/telephone poles for users of Electro-City
  • Added: waterjet

Version 1.1

  • Significantly optimized many of the meshes, reducing excess triangle count.
  • Added missing normal maps.
  • Fixed some minor UV issues.
  • Regarding the NMC Patches: fixed an incorrect filename.

Description:
Adds new distant level-of-detail to many world objects. For example, cars, trailers and trucks can now be seen from a distance.

Among other LODs in this mod are rocks. I tried to create low poly impostors for almost every single rock that dots the landscape.

Requirements:
This mod must be used with the FNVLODGen Utility to generate your landscape LOD. Don't bother using this mod if you're not going to use it with FNVLODGen.

  • I highly suggest using this mod with FNVLODGen Resources, as well as LOD Additions.
  • Available is a texture patch for users of NMC Texture Pack. Install on top of Much Needed LOD, overwriting any files.
  • Available is a texture patch for users of Ojo/Poco Bueno. Install on top of Much Needed LOD, overwriting any files.
  • If you use the mod NMC LOD Texture Patch, have it overwrite/override Much Needed LOD.

NOTE: making use of each update requires regenerating the LODs.

Troubleshooting:
If after you generate your LOD and many distant details refuse to show up, check if you have landscape texture packs enabled during the generation process. Some of these packs contain their own LOD texture atlas. Delete or hide these atlases and redo FNVLODGen. Another explanation is that these packs sometimes (rarely) contain LOD textures that are simply too big.

When in doubt, disable texture packs (that affect the landscape) in your load order when generating your LODs. Re-enable after.

Do note that the engine has a vertex/poly count limit for world cells. Thus, it's frustratingly routine for some LODs to not appear in crowded locations.

Читайте также: