Как создать цин в europa universalis 4

Обновлено: 02.07.2024

В 1444 году (начало игры) Китайским Императором является правитель государства Мин в отличии от "СРИ" трон Китайской Империи наследуемый и отобрать его можно только военным путём. Титул Император Китая даёт доступ к механикам меритократии и Небесного Мандата, возможность делать страны данниками, Casus belli на объединение Китая и претензии на все земли в китайском регионе.

Как получить титул Императора Китая.

Все государства, которые имеют границу с нынешним Императором не является зависимым от Императора и принадлежащий к восточной или языческой группе религий получает Casus belli «Захватить Небесный Мандат» против Императора.

Важное уточнение - победив в войне и захватив Небесный Мандат, вы получите новый Китай, без данников и реформ. Все достижения прежней династии будут потеряны.

И небольшое уточнение по группам религий:

к восточной группе относятся: конфуцианство, синтоизм, тхеравада, махаяна и ваджраяна;
к языческой группе относятся: тенгрианство, анимизм, тотемизм, фетишизм, майя, инти, науатль и скандинавское язычество.

Другие религии не могут получить Небесный Мандат.

Содержание

Мандат и реформы Мандата.

Небесный Мандат является аналогом одновременно легитимности и имперского авторитета в "СРИ". Уровень Мандата изменяется от 0 до 100. Высокие (больше 50) значения приводят к снижению уровня беспорядков и стоимости стабильности (до -2.5% и -10% при Мандате 100). Низкие (меньше 50) значения приводят к снижению производства и катастрофическому ослаблению армий (до -50% производства и +50% к получаемому урону во всех фазах боя при Мандате 0).

Прирост мандата: данники, процветание владений, положительная стабильность.

Понижение мандата: опустошение провинций и наличие соседей, не выплачивающих дань.

Также на прирост и убыль Мандата влияют события и бедствия!

Когда Мандат достигает значения 80, император может провести реформу. Принятие реформы снизит мандат на 50 и стабильность на 1.

Как создать цин в europa universalis 4

Europa Universalis 4 / Европа Универсалис 4

Алексей Атякин

Алексей Атякин запись закреплена

Там говорят у Циня миссия есть которая корки на весь китай даёт. Не подскажите какие у неё условия. Ну и вообще стратки на манчу. Когда в цинь перекатываться знать надо.

Дима Зацепин

Алексей Атякин


Алексей Атякин

Дима, Да не в чём, я думал может какие ещё советы и тактики подскажете.

Дима Тосунов

Алексей Атякин


Алексей Атякин

Дима, Да не в чём, я думал может какие ещё советы и тактики подскажете.

Александр Романенко


Александр Романенко ответил Алексею

Елисей Гладкий

Андрей Мальцев

Стратки на манчу: формишь манчу - кушаешь - бьешь мин - становишься Цин - кушаешь

Так как ты кочевник, лучшая для тебя местность - степь + +1 бонуса за битву в столичной местности, на 1 военный тех высше должен быть, чем у Мина (бери приоретет на военные очки), и найми норм генерала с хорошей огневой мощью или натиском (тебе потребуются армейские традиции, их можно набить в боях, например с другими кочевниками). Ещё возьми советника на мораль, если не будет, то на дисциплину. В мирном договоре требуй от Мина деньги, репарации, и очень богатые провы (например Пекин) и обязательно поднимай в них автономию, иначе повстанцы устроят гачи тусовку.

Владимир, но перед войной сожри как можно больше стран, включая Корею, чтобы там внедрить и получить феодализм и ренессанс.

Можно насрать на овртех и напасть к прожатию реформы, тоже хорошо работает
А еще на орде огневая мощь идет нахуй, только натиск

Поднимать автономию говно совет, отбирать имхо лучше пекин и ко, во второй войне мандат и нанкин, формить цин и потом кушать вассалами

Антон Новиков

Насколько я помню, то условие это уничтожение Мина.
Попробуй формить Маньжу за Корею с перекрасом культуры. По ощущения намного легче играется.
Единственный минус это то, что в отличии от орд ты не получаешь халявную гармонизацию.

Generic missions

Diplomatic missions

No country can stand alone in this world. We must build lasting relationships with other countries if we are to be able to grow and prosper long term. What good is power if no one recognizes it? We must acquire subject states that pay us the kind of respect one would expect from a country like [Root.GetName]. In order to be able to project power overseas a high seas navy is a must. Warships may be expensive but it is an investment that is well worth it if we can find new markets to dominate and peoples to conquer. Our merchant communities have been growing stronger and stronger for a long time now. It is time we give them the help they require to truly dominate our domestic trade. No foreign power must be allowed to influence the well being of our subjects. As big as the world is it is still interconnected through a number of vital trade routes. In an ancient order cloth, spices, metals, bullion, Chinaware and all kind of manufactured goods are brought across deserts and oceans to those who would pay the most for them. Taking a share of this trade, through acquiring useful ports in trade regions far abroad, could make even the smallest power richer than Croesus.

Administrative missions

We must increase state income by any means necessary. Money is a requirement for any endeavor of the state, from the daily expenses of the government to the maintenance of armies to invade our enemies. Let us never sit idle, even in peaceful times. Instead we must use our resources with industry, in order to make sure that we have funds available in time if misfortune should strike upon us.

Country gets “Building Spree” for 25 years, giving the following effect:

A large treasury is an imperative buffer for all things that could befall us through. If this is seen as miserly, it is because some do not realize that this vice is the very essence of what it means to reign. Great advances are being made in the field of production, both technological and organizational. Let us invest greatly in new manufactories, a great industrious revolution might soon be upon us.

Country gets “Proto-Industrialization” for 25 years, giving the following effect:

Securing wealth must always be the foremost priority of our state. Let us make use of the expensive armies and fleets that our economic prosperity has bought us to acquire even more resources and subjects for an aspiring empire.

Country gets “Imperial Ambition” for 25 years, giving the following effect:

Как создать цин в europa universalis 4

Please help with verifying or updating older sections of this article.
At least some were last verified for version 1.28.

Traditions: −20% Core-creation cost −10% Aggressive expansion impact

Expand the Banners

+30% Possible Manchu banners

The Green Standard Army

+15% National manpower modifier +15% Manpower recovery speed

Pigtail or Death

−2 National unrest

Bogda Khan

+1 Yearly legitimacy −5 Years of separatism +1 Yearly meritocracy

Chinese Laws

+5% Administrative efficiency

The Viceroyalties

−15% State maintenance −0.05 Monthly autonomy change

The Ten Great Campaigns

+15% Morale of armies +50% Prestige from land battles

−15% Advisor cost

The Qing dynasty (1644-1911), also called the Manchu dynasty, was the last imperial dynasty of China. In 1644, the Chinese capital at Beijing was captured by rebels, upon which the last Ming emperor committed suicide. The Ming dynasty officials and generals called on the Manchus for aid. The Manchus took advantage of the opportunity to seize the capital and establish their own dynasty in China. By adopting the Ming form of government and continuing to employ Ming officials (the in-game Celestial Empire government), the Manchus managed to rule China until the early 20th century.

Qing does not exist at the beginning of the grand campaign, but can be formed by the Manchu , which in turn can be formed by Jianzhou , Haixi , Yeren , Udege , Donghai or any other country with Jurchen primary culture.

National missions

Please help with verifying or updating this section. It was last verified for version 1.26.

Jianzhou (4201) has a temple or cathedral

Qing gains a general named “Dorgon” with:

Qing gains permanent claims on the following areas:

the event "Treachery at the Great Wall" happens Otherwise, Qing gains "Breached the Great Wall" for 20 years, giving the following effects:

Qing gains permanent claims on the following areas:

Otherwise, Qing has 50 prestige

    Qing's capital gains "The Mukden Palace" until the end of the game, giving the following effects:
      +0.05 imperial mandate -2 years of separatism

    Otherwise, Qing's capital gains "The Mukden Palace" until the end of the game, giving the following effects:

    Otherwise, Qing has at least three subjects with less than 50% liberty desire

    Otherwise, Qing gains:

    Otherwise, Qing gains "Confucian Administration" for 20 years, giving the following effects:

    Otherwise, Qing owns any province in the South China or Xinan regions with at least 25 development

    Every province in the China superregion are not owned by Qing and have more than 25 development:

    Yue becomes a march of Qing
    Othewise, Qing:

    Wu becomes a march of Qing
    If Dali exists:

    Dali becomes a march of Qing
    If Qing has the leader 'Wu Sangui':

    Otherwise, Qing gains 25 legitimacy
    Qing gains cores on all unowned provinces on the China subcontinent

    If Mandate of Heaven is enabled and Qing is Confucian:

    • harmony is at least 100
    • at least three religions are harmonized

    Otherwise, religious unity is 100% average unrest is less than 3

    Revoke the Feudatories

    All provinces in the following areas are owned by Qing or a non-tributary subject:

    If Dharma is enabled and Kashgar (739) is not a Market Town:

    Otherwise, Kashgar (739) gains "Inner Asian Trade" until the end of the game, giving the following effects:

    If Dharma is enabled and Yarkand (2124) is not a Market Town:

    Otherwise, Yarkand (2124) gains "Inner Asian Trade" until the end of the game, giving the following effects:

    If Dharma is enabled and Hotan (710) is not a Market Town:

    Otherwise, Hotan (710) gains "Inner Asian Trade" until the end of the game, giving the following effects:

    Regional missions

    Spices of various kinds are highly prized throughout the world. Controlling the global supply of these goods will make us wealthy indeed.

    Country has the most Trade power in one of the following trade nodes:

    Country gets “Spice Trade Controlled” for 20 years, giving the following effect:

    For centuries, the silk road has been a source of wealth for those who could control a large part of it. It is our turn to enjoy these benefits.

    Country has at least 8 provinces producing Silk

    Country gets “Silk Road Control” for 20 years, giving the following effect:

    Qing missions

    Please help with verifying or updating older sections of this article.
    At least some were last verified for version 1.29.

    Qing Missions.jpg

    Clicking on a mission icon leads to the appropriate table row. "Repeat" action to return.

    Читайте также: