Хитсаунды osu что это

Обновлено: 18.07.2024

В настоящее время можно использовать свои файлы для звуков и скинов. Именно про первое здесь и пойдёт речь.

Следующие файлы могут быть заменены:

Обычный («громкий») сет

Заметка: Последние 3 сэмпла будут проигрываться вместе с обычным хитсаундом. То есть, в случае свистка будут при попадании в ноту будут проиграны и hitnormal и hitwhistle звуки.

Passive hitsound

A passive hitsound does not correlate to a player's clicking. These are usually sound effects that accompany active hitsounds.

Hitsounds can be added through storyboarding, but because they don't correlate to a user's clicking, they are also classified as passive.

Working with multiple custom hitsound sets

Sometimes, a song may have multiple sections with very different musical styles, and one group of hitsounds won't fit all of them. In this case, it is often helpful to utilise a different hitsound (or group of hitsounds) entirely. This can be achieved by adding a number to the end of the hitsound file name as follows:

In order to ensure that different-numbered hitsounds or hitsound groups play correctly, you'll need to add an inherited timing point (green line) and change the sampleset from "Custom 1" to the option immediately below it, as shown in the image below. Here you can enter the number of the hitsound group which you want to use.

Changing to a second custom hitsound group

When the sampleset of an inherited timing point is set to S:C2 as in the image above, all default hitsounds and hitsound additions will be replaced by appropriately named custom hitsounds, such as soft-hitclap2.wav where present. These will continue to take effect until an inherited timing point with a different sampleset is encountered—in this image at 02:00:723 , when the sampleset switches back to S:C1 .

Active hitsound

An active hitsound correlates to a player's clicking by reaching its peak impact immediately when played. Drum sound samples are the most frequently used active hitsounds because they provide clear and immediate feedback.

Using custom hitsounds

In this guide, you will learn how to use custom hitsounds in your beatmaps.

Adding custom hitsounds

Once you have your desired sound files, move them into the folder of the beatmap you would like to use them in. If you don't know where that folder is located, follow these directions:

Click File (the left-most option of the navigation menu).

If you are running osu! on macOS, you may need to take a slightly different approach:

Right-click on the osu! application icon and select Show Package Contents . Locate your beatmap's folder in drive_c -> osu! -> Songs (sorting by Last Modified might be helpful).

Once the sound files are placed inside the beatmap's folder, they must be named appropriately in order for osu! to recongnise them as hitsounds.

For a full list of hitsounds that can be modified, please refer to the skinning entry on hitsounds.

Hitsound files are named to reflect these two properties of sampleset and the type of sound as follows:

where <sampleset> is either "normal", "soft" or "drum", and <sound> is one of the additions mentioned above (e.g. "hitclap").

A typical beatmap folder containing custom hitsounds

In the image shown above, the first listed sound is named soft-hitclap.wav , and will replace the default hitsound that plays when a note with the Soft sampleset and "hitclap" addition is successfully hit. Note that this will only play on the selected sampleset. If your beatmap uses other samplesets, they will require additional hitsound files (even if you intend to use the exact same sound sample), such as by adding a normal-hitclap.wav while using the Normal sampleset.

In osu!taiko

Unlike the other game modes, osu!taiko hitsounds directly affect the gameplay of their maps. Kats are distinguished from Dons using whistles and claps, and large notes are distinguished from normal ones using finishers.

osu!taiko's default samples are unique to the mode, and mappers typically do not override them.

Osu - то, что стоит хотя бы попробовать. Ликбез по осу.

img

Эта тема была создана с целью привлечь аудиторию в осу, развеять стереотипы о ней и удержать игроков, которые не смогли в ней остаться


Здесь я не буду рассказывать про все принципы игры и затрагивать мат. часть, если вы заинтересовались - то вы можете ознакомится со всеми подробностями на вики, этой темой я хочу предостеречь вас от непоняток, которые могут возникнуть при знакомстве с игрой.


Итак, osu! - бесплатная ритм игра, основным принципом которой является нажатие нот (кружочков), которые расположены в такт музыки.
Нажатия делаются кнопками клавиатуры или кнопками мыши, а аим нот - мышью или графическим планшетом

(есть и другие способы играть, например на сенсорном экране и т.д)

Нет, это не инди-игра, и не мини-игра, это отдельная вселенная со своим комьюнити, со своей эстетикой и достижениями.
В осу есть множество карт, каждый игрок может создать свою , после тчательной модерации которой её можно сделать ранкнутой.
Осу активно поддерживается разработчиком и сейчас идет работа над инновационым клиентом игры - osu!lazer

Osu может быть так же недооценена как и дота, в ней так же высокий порог вхождения и в ней много чего можно не понять на первый взгляд, да и на второй тоже.

Если вы думаете, что эта игра для расклика и улучшения аима - то вы ошибаетесь, что бы улучшить аим нужно играть в ту игру, непосредственно в которой вы хотите его улучшить, ведь физика любой игры обладает своей уникальностью.
Если вы думаете, что осу - это игра реакции или аима, то вы так-же ошибаетесь. На успех в осу влияют много факторов, среди которых реакция стоит на последнем месте, а аим в расположен где-то в тройке первых.
Что-бы получить всё наслаждение с этой игры нужно захотеть в неё играть, захотеть стать лучшим, как в доте вы боритесь за цифры так и в осу - вы должны бороться, что бы полностью получать от игры енжой ( конечно, есть часть людей, которым просто фаново играть в осу, но таких мало, можете попробовать ).
Эта игра вполне может засесть в вашем сердечке.
Каждый объект игры неразделимо связано с музыкой, т.к присутствует привязка нот с БПМ.
Сама игра является одним большим вызовом, поверьте, вы получите огромное эстетическое наслаждение, когда автор карты будет заставлять вас контролировать каждый миллиметр ваших движений базируясь на экшн музыки, вы буквально прочувствуете музыку, научитесь различать множество дорожек.
Вы почувствуете каждый паттерн этой игры, вы научитесь видеть эстетику там, где её не заметят нормисы.
Со временем, вам даже понравится музыка из осу, которая является своеобразной. Люди, играющие в осу начинают любить музыку из неё, а люди, не знакомые с игрой обычно отвергают её.
Игр не однообразна, в ней присутствует множество модов и режимов, но главную роль контента в ней играют паттерны.

В игру вполне можно играть с клавиатурой и мышью, нет необходимости докупать графический планшет или механическую клавиатуру, но если игра вам западёт - вы сами готовы будете отдать свои деньги на девайсы которые стоят не так дорого.

Зайдя в осу в первую очередь вам нужно будет её настроить и наладить обстановку с переферией, благо, в интернете по этому поводу полно материала

Я готов ответить на все ваши вопросы и лично сопроводить вас в мир осу. Кстати, у меня 5к пп.

Applying custom hitsounds

Instructing osu! how to use custom hitsound additions

In order to have osu! play your custom hitsounds correctly, make sure to check the second option, "Custom 1", as in the image shown above. Default custom samplesets are shortened to <SS>:C1 , where <SS> is the first letter of the sampleset group, either N (Normal), S (Soft), or D (Drum).

Note that you don't need to add a custom hitsound for every sound in a sampleset. You will notice in the first image that no instance of soft-slidertick.wav is present, and in this case, osu! will continue to use the default sound for all successful regular slider tick hits when the Soft sampleset is in use.

Keysound

A keysound is a hitsound sample that is extremely similar to, or directly taken from, the song and is used to replicate the pitch of the song's notes. This method of hitsounding usually provides low feedback to the player, but can make playing certain beatmaps more interesting and make sections of a map stand out when applied well.

Тихий сет

Заметка: Последние 3 сэмпла будут проигрываться вместе с обычным хитсаундом.

Формат файлы

В качестве сэмпла вы можете использовать как mp3, так и Wav файлы, но учтите, что Wav'ы для этой цели подходят лучше: мптришки имеют небольшую (0-20 мс) задержку перед воспроизведением, и поэтому некорректно зацикливаются.

Достаточно только поместить файлы с нужными названиями в папку с картой, переоткрыть её (Ctrl+Shift+L) и звуки появятся!

Hitsound

Hitsounds are the sounds that osu! plays in response to user input when interacting with hit objects. Hitsounds are typically used to give auditory feedback to the player to help them judge their accuracy in relation to the song.

Hitsound feedback consists of a default sample called a "hit normal", and any combination of whistle, finish, or clap sample additions. Each sample has one of three "sample sets" that change its style: Normal , Soft , or Drum .

Beatmappers can replace any default sound samples with custom samples using a beatmap's folder. A player's skin can also replace default hitsounds on all beatmaps. Details on hitsound samples can be found in the hitsound skinning article.

Spinners and sliders have additional spinner spin, spinner bonus, slider slide, and slider tick hitsounds.

Звуки спиннеров

spinnerspin (Это звук имеет разную высоту в зависимости от того, как быстро игрок крутит спиннер. Варьируется от

500hz to 80000hz при оригинальном звучании сэмпла на 44100hz)

Getting custom hitsounds

In order to use custom hitsounds in your beatmap, you will first need some! The custom hitsound library is a great resource for getting sound samples, including cymbals, drums, bells, whistles, and more. Alternatively, if you can't find what you are looking for, you can make your own samples!

Hitsounds should be in the .wav or .ogg format, as these have no playback delay and loop correctly. Sound files in .mp3 format have slight delays and may not accurately match up to the song you are trying to hitsound. However, they may still be usable for certain sound effects such as applause or ambient noises, where the size of .wav or .ogg files may be prohibitively large.

Читайте также: