Что такое статус резист в дота 2

Обновлено: 12.05.2024

Сопротивление эффектам — характеристика, отвечающая за длительность контроля и замедления всех видов вражеских негативных эффектов. В отличие от сопротивления магии, обычно юниты не имеют врожденного сопротивления эффектам.

Сопротивление эффектам от нескольких источников складывается по убыванию. Сопротивление эффектам юнита изменяется меньше при при высоком сопротивлении эффектам и больше при низком сопротивлении эффектам. Максимальное сопротивление эффектам 99%.

Modifying Status Resistance [ ]

Several abilities and items have abilities that grant or reduce status resistance.

Status Resistance Increasing Abilities [ ]

The following abilities increase status resistance:

Status Resistance Bonus: 75%
Duration: 2.5
Increases the wielder's status resistance when triggered. Status Resistance Bonus: 50%
Duration: 10
Increases the target's status resistance.


Status Resistance Bonus: 40%
Requires Aghanim's Scepter .
Passively grants status resistance to the hero while inside the river or a Slithereen Crush puddle.
Status Resistance Bonus: 34%/46%/58%/70%
Duration: 8
Increases the caster's status resistance. Status Resistance Bonus: 20%/30%/40%/50%
Duration: 15
Increases the target's status resistance. Status Resistance Bonus (Melee): 25%
Radius: Global
Duration: 5
Requires Aghanim's Shard .
Increases the caster and team's status resistance if the caster is in melee form.
Status Resistance Bonus: 50% ( 60%)
Duration: 4/4.5/5
Increases the caster's status resistance.
Items [ ]

These items grant bonus status resistance to the hero who has them equipped.

Item Value Item cost Cost per value point
Heaven's Halberd 16 3550 221.88
Kaya and Sange 22 4100 186.36
Sange 12 2050 170.83
Sange and Yasha 22 4100 186.36
Titan Sliver 12 N/A N/A
Talents [ ]

The following heroes have a talent that grants them bonus status resistance.

Status Resistance Reducing Abilities [ ]

The following abilities reduce status resistance:

Status Resistance Reduction: 10%
Radius: 1200
The effects is provided by an aura, affects nearby enemies. The buff lingers for 0.5 seconds. Status Resistance Reduction: 25%
Duration: 7
Requires Aghanim's Scepter .

Отключаются истощением

1 Способность имеет отключаемый истощением пассивный компонент.

2 Когда Abaddon находится под механикой истощения, союзники не получат бонуса к скорости атаки по проклятому врагу.

3 Способности не накапливают стаки во время отключения истощением, но текущие накопленные стаки продолжат работать.

4 Пассивные компоненты Marksmanship отключаются, но визуальные эффекты продолжат реагировать на присутствие врага.

5 Способности полностью отключаются истощением, даже если используется их активный компонент.

6 Отключает только уменьшение брони Natural Order Elder Titan. Сопротивление магии врагов продолжает уменьшаться от активного Natural Order с центром в духе Astral Spirit.

7 Jingu Mastery и Fervor не используют существующие накопление (они не дают бонусов) и не накапливают новые.

8 Essence Shift продолжает получать и использовать постоянные бонусы за убийства.

9 Отключает Greater Bash только на срабатывание при атаках. Greater Bash продолжает работать для Charge of Darkness и Nether Strike.

10 Отключение Poison Sting Venomancer также отключает его для вардов Plague Wards.

Contents

Debuff Duration Manipulation [ ]

<\displaystyle de></p>
<p>Similar to status resistance, which affects incoming debuffs' durations. Debuff duration manipulation (
) affects outgoing durations instead. Any ability whose duration would be reduced by status resistance will have its duration increased by debuff duration increases.

Actual debuff durations after status resistance is defined as

<\displaystyle de=OriginalDuration\times (1-s)\times \displaystyle \prod _<i=1></p>
<p>^(1+a_)>

With s being the status resistance, a being the of debuff duration manipulation.

Stolen Spell Debuff Duration Amplification: 10%/20%/30%

Status resistance

<\displaystyle s></p>
<p>Status resistance (
) is an attribute of a hero that reduces the duration of most status debuffs and the slow values of slows. By default, every unit has a base status resistance of zero.

Не отключаются истощением

1 Истощение не отключает способности эйдолонов разделяться.

2 Истощение не отключает природный иммунитет Faceless Void к Chronosphere.

3 Истощение не блокирует пассивное срабатывание при смерти.

Статус резист

img

Что это за рофл от айсфрога? Если втарить полный комплект на статус резист (сия+сатаник, например), вы рискуете умереть от того же дума в два раза быстрее по той простой причине, что тики урона ускоряются в соответствии с уменьшением времени действия. Или так должно быть? А то я такой подумал, дескать, если есть в доте абилки, которые не контрятся бкб в полной мере (Или вообще не контрятся), то можно как-то от них избавиться статус резистом



Пысы, попробовал веника - от него статус резист вообще не работает

Источники истощения

Истощение

Истощение — эффект состояния, отключающий пассивные способности героя: шанс срабатывания, пассивную перезарядку, модификаторы атаки и постоянные бонусы. Истощение не отключает пассивные эффекты предметов и талантов. Истощение не отключает уже наложенные баффы и дебаффы пассивных способностей, а только предотвращает применение новых эффектов. Истощение не отключает бафф/дебафф действующей ауры, но отключает эффект ауры на время действия истощения на источник ауры.

Истощение работает отдельно от заглушения и безмолвия.

Mechanics [ ]

Status resistance affects all kind of debuffs, but generally only affects modifiers placed by enemies, and not ones placed by allies. Status resistance does not affect all modifiers, there are some exceptions, mainly for technical reasons. When a unit's status resistance is modified, the new value is only applied to debuffs placed after the modification, meaning already placed debuffs are unaffected.

  • Aura modifiers and other permanent modifiers are usually not reduced, since they have no duration to reduce. Although auras have a linger duration, that duration is not reduced either.
  • If a permanent modifier slows, its slow value may get reduced, though this is inconsistent between such modifiers.
  • If a temporary modifier deals damage over time, its duration is not reduced. If the modifier applies a slow, the slow value is reduced instead.
  • If a temporary damage over time modifier applies a form of disable that is not a slow, its duration does get reduced, but its damage tick interval gets adapted to the reduced duration, so that the total damage stays the same.
  • If an essential part of a temporary modifier's purpose is delaying another effect or showing another effect's delay, it is not reduced.
  • If an ability affects secondary targets, and the secondary target's duration is based on the primary target, the duration on it may get reduced as well, based on the primary target's status resistance. There are some exceptions to this though.
  • Negative status resistance increases the duration of debuffs placed on the affected unit.

Stacking [ ]

All sources of status resistance stack multiplicatively. This means a unit's status resistance value changes less the higher its status resistance is, and more the lower it is. This prevents a unit from reaching 100% status resistance by stacking different sources up.

Status resistance bonus from Sange -based items, such as Sange and Yasha , Kaya and Sange and Heaven's Halberd do not stack with each other, the higher status resistance value takes priority.

Status resistance multiplier is defined as

<\displaystyle s=1-\displaystyle \prod _<i=1></p>
<p>^(1-a_)(1+r_)>

With s being the status resistance, a the status resistance sources and r the status resistance reduction sources.

Читайте также: