Что такое маржа в stardew valley

Обновлено: 19.05.2024

В настоящее время мы имеем 1538 статей о РПГ про сельскую жизнь, разработанной ConcernedApe.

Долина Стардью — это открытая РПГ о жизни в деревне! Вы унаследовали участок вашего дедушки в долине Стардью. Вооружившись старыми инструментами и парочкой монет, вы отправитесь туда, чтобы начать новую жизнь. Сможете ли вы научиться сельской жизни и превратить эти заросшие поля в процветающий дом? Да, но это будет нелегко. С тех пор, как корпорация Джоджа пришла в город, местные начали жить по-другому. Клуб, когда-то бывший центром городской активности, пришел в упадок. Но долина полна возможностей. С большой самоотверженностью вы сможете стать тем, кто приведет долину Стардью к величию!

Типы ферм

Каждая часть фермы содержит особенности одной из предыдущих карт:

Жители и дружба

Вручение подарков жителям увеличит их дружбу с вами. Вы можете вручить подарок, выделив его в своем инвентаре или выбрав его, набрав его номер горячей клавиши, а затем щелкнув левой кнопкой мыши на персонажа, которому вы хотите передать этот предмет. По мере зарабатывания очков дружбы жители города будут отправлять вам кулинарные рецепты или предметы по почте, дадут доступ к своим спальням, а их отношение к вам в общении изменится. Также при получении сердечек дружбы могут появляться уникальные сцены и взаимодействия. Персонаж должен заработать высокий уровень дружбы, чтобы встречаться и в конечном счёте вступить в брак.

Host a world

A world can be created specifically for multiplayer, or converted from a single-player world to multiplayer anytime.

Start a new multiplayer world

To start a new world specifically for multiplayer:

  1. From the title screen, choose Co-Op instead of New.
  2. Click the Host tab.
  3. Click Host New Farm.
  4. Make sure to add one cabin for each player who'll join. Optionally, a profit margin can be set to decide whether players share a wallet or have their own wallets. Profit margins can't be changed after farm creation without save editing, but wallet sharing can be changed and cabins can be built or demolished in-game.

Start split-screen mode

  1. Create or load the save normally.
  2. Build a cabin for each new player in single-player mode.
  3. Connect a controller to the computer/console for each extra player. (The keyboard on PC is always reserved for the first player, though the first player can use a controller too.)
  4. Open the in-game menu and choose the Options tab.
  5. Scroll down to the Multiplayer section and choose Start Local Co-op.
  6. Have each extra player press start on the connected controller.

If the host loaded the world via "Co-Op" on the title screen, they can have both remote and split-screen players in the same world (subject to the restrictions).

Invite players to a single-player world

  1. Build a cabin for each new player in single-player mode.
  2. Save and exit to the title screen.
  3. Open the save file via Co-op instead of Load to let other players join.

Что такое маржа в stardew valley

Денис Денисов


Денис Денисов

некая хардкорность, которая раньше только в мультиплеере была

Виктор Ротов


Виктор Ротов

Денис Денисов


Денис Денисов ответил Виктору

Features

Multiplayer mode is mostly identical to singleplayer mode, though certain features are specific to multiplayer only.

Four Corners farm map


The Four Corners farm map was designed with multiplayer mode in mind. Each quadrant of the map features a small area for perks from some of the other farm maps to manifest, as well as a tiny pond for players in quadrants besides the quadrant with the large pond to draw water from. However, the Four Corners Map is also available for singleplayer.

Cabins

The farm can contain up to 3 cabins (selectable during farm creation). For each cabin built, one player can join the farm. If the farm starts with fewer than 3 cabins (including if the farm was begun as a singleplayer save file), Robin can build up to 3 cabins total on the farm for 100 з. each. Cabin-building is instantaneous, so extra cabins can be built on the first day of the game.

The host player can also demolish a cabin at any time. Demolishing a cabin removes its occupant from the game, and places their inventory in a chest located where the cabin was.

A cabin can be upgraded at the carpenter's shop by the farmhand who occupies it, but not by the host or any other player. The interior layout of an upgraded cabin is identical to the interior of an upgraded farmhouse. As with the farmhouse, the physical footprint of the cabin does not change when upgraded.

Маржа

When creating a new multiplayer save, a profit margin of 25%, 50%, 75%, or default (100%) can be chosen. Opting to lower the profit margin helps rebalance the economy in multiplayer mode by reducing the gold obtained when selling most items (including crops, forage, minerals, and cooked foods) to account for the increased productivity from the increased number of active players. For example, at 25% profit margin, Wheat is sold for 6 з. instead of 25 з. .

Purchase prices for seeds at Pierre's General Store and purchase prices for Grass Starter, Sugar, Wheat Flour, and Rice at JojaMart are scaled with the profit margin set. Prices for other items (including Blacksmith and Fish Shop shop items, buildings, and tool upgrades) and quest gold rewards are not affected.

Lowering the profit margin makes gold much harder to come by in the early game. Progressing in all skills evenly, crafting items, and completing Help Wanted quests become far more important. For example, Willy still sells Crab Pots for 1500 з. despite the reduced income, so mining iron and crafting Crab Pots may be more economical.

Note that there's no profit margin option when creating a singleplayer save. However, it is possible to have a singleplayer save with a chosen profit margin by creating a multiplayer save and playing solo. Choose "Co-op" at the main menu instead of "New", then "Load" it in singleplayer after the save file is created.

Marriage

Players can marry an NPC, which works the same way as single-player. Each NPC can only be married by one player at a time, and children are added to the married player's home.

Players can marry another player by giving them a wedding ring. Married players get a Stardrop in a purple giftbox next to their home beds after the wedding (equivalent to the Stardrop received from an NPC spouse). A home is eligible for children if it's owned by one of the married players, has the kids' room upgrade, doesn't already have two children, and both players are sleeping in its bed; the game will randomly let one player propose having children to the other, and if accepted, the child will be added to the home that both players are sleeping in (if eligible), else the other player's home (if eligible), else the current home.

Gameplay

  • Some decisions are made collaboratively by all players by either clicking dialogues or joining areas:
    • when to sleep, by entering a bed;
    • when to start a festival, by entering the area;
    • whether to finish the Community Center or buy a Joja membership.
    • Players can marry each other and have children. Players propose to each other using a craftable Wedding Ring. The wedding ring recipe can be obtained at the Traveling Cart for 500 з. , and will then allow the player to craft a wedding ring with 5 Iridium Bars and a Prismatic Shard.
    • Players can dance with each other in the Flower Dance Festival (no prior requirements).
    • Players can see other players’ scores during certain festivals.

    Quests and progress

    • Quest progress is largely kept on an individual level, though players can help each other with quests.
    • Quests set difficulty based on the highest-level player.
    • Mine progress is global, and each player can open chests for themselves (using the elevator to reach required floors also satisfies the mine quests). collection is global, and every player gets their own set of rewards.
    • The reward for completing the Bulletin Board bundle is applied to all players, although item rewards are only given to the player turning in the bundle.
    • Completing bundle sets or Joja forms unlocks the final reward for every player. However, only the player who completes a bundle can pick up the reward.
      • Repairing the bridge at the beach is also global.
      • The permission for moving buildings can be changed with a command

      Money

      • Money can be shared between all players or split individually.
        • This can be set when creating a new game, or enabled and disabled using the "Town Ledger" in the Mayor's Manor.
        • If money separation is enabled after the game has started, money will be divided evenly among all players in the game.
        • If money is not shared, the "Town Ledger" can also be used to send money between players.

        Experience

        Each player has their own experience points. Whoever commits the action will be the one to gain the experience.

        • Farming
          • Whoever harvests a crop gets the experience, regardless of who planted it or any other work done with it.
          • Whoever interacts with an animal gets the experience.
          • Whoever gets the last swing with the pickaxe gets the experience. It is not shared.
          • Whoever set off a bomb gets experience for destroyed rocks.
          • If a rock is destroyed by a monster, such as a Dust Sprite, everyone will get experience for it, even if they're not in the Mines.
          • Whoever picks up the forageable gets the experience.
          • Whoever gets the last swing with the axe when chopping a tree, stump, or log gets the experience. It is not shared.
          • Experience for fish is gained each time a player catches one as expected.
          • Whoever empties a crab pot gets the experience, regardless of who set it or baited it.
          • Whoever kills the monster gets the experience. It is not shared.
          • Players can have different daily luck.
          • Luck is averaged out between all players for calculations.

          Generally speaking, during a day time only pauses while the players attend a festival or when using /pause .
          When hosting a multiplayer game, time will behave as in singleplayer until the first farmhand joins. This means the host can simply keep their inventory or menu open while waiting for another player to join.

          While in a multiplayer game with 2 or more players time will pause when:

          • The day has ended and a player is picking a profession or hasn't closed the shipping report.
          • The players are attending a festival that includes a main event. (Time will skip to the evening once the festival is left.)
          • The host has paused the game using /pause . (See below)
          • The Time reaches 02:00 am and a player is still inside a cutscene. (They will pass out once the cutscene is over.)
          • Split-Screen only: If all players are on a menu or a cutscene, time will pause.

          Under no other circumstances will time pause, skip forward or move at a different rate than normal.

          In particular time will pass while:

          • In any menu, inventory or dialogue.
          • A shop's inventory is open. (Continuing the trade remains possible even when the NPC has walked away or gone to sleep.)
          • In a cutscene. (See above. Other players can be seen while invisible to them. Time is not displayed.)
          • Playing an Arcade Game.
          • Reeling in a fish.

          Some actions remain possible while the game is manually paused using /pause :

          • Players already in a shop menu can buy and sell items.
          • Players in their inventory/menu can browse and move items around.

          Chat is a feature that allows communicating between players directly through in-game. There are also several commands that can be run in the chat to change settings, direct message other players, etc.

          Commands

          Commands can be run in the chat box, using a forward slash ( / ) before the command.

          Телевидение

          По телевизору можно узнать полезную информацию, включая прогноз погоды, гадания, бесплатные кулинарные рецепты, а также полезные советы.

          Начало

          Создание персонажа.jpg

          • Есть 24 тона кожи и 74 стиля волос.
          • Ползунки рядом с цветом глаз, волос и брюк представляют собой оттенок, насыщенность и яркость.
          • Домашнее животное, которое вы выберете здесь, определяет, какое домашнее животное будет у вас на вашей ферме.
          • Пол, который вы выберете, не влияет на пол жителей, с которыми вы можете вступить в брак, вступить в брак можно с жителем любого пола.

          Энергия

          Энергия ограничивает вашу производительность. Один из главных способов пополнить энергию - есть еду. Для поедания пищи щелкните правой кнопкой мыши (если пища у вас в руках) или выберите номер ячейки на панели быстрого доступа, содержащей пищу, а затем щелкните правой кнопкой мыши. Большинство видов культур и многие виды продовольственных товаров можно есть, чтобы восстановить энергию.

          Сон в конце дня восстановит энергию игрока. Если лечь спать после полуночи (00:00) игрок не восстановит 100% энергии. Если игрок исчерпает все силы или не успеет лечь спать до 2 часов ночи, то утром уровень его энергии восстановится примерно наполовину.

          На третий день лета землетрясение разрушит камни, которые блокируют путь к бане (к северу от столярной мастерской). Баня полностью восстанавливает энергию в течение короткого периода времени.

          Restrictions

          • On console only:
            • Remote multiplayer needs a subscription to that console's online services. (Local split-screen multiplayer is free.)
            • It is not possible tot have both split-screen and remote players at the same time.
            • On Switch only, split-screen mode is limited to two players. Each player needs a full controller or two Joy Cons.

            Совместная игра


            Совместная игра is an optional game mode in which 1–4 players can join the same world through split-screen, over LAN, or by IP address. Multiplayer is available on the PC (Linux/Mac/Windows) and console (PS4/Switch/Xbox One) versions, but not on mobile (iOS/Android) or PS Vita.

            The player who created the world is the "host", and the other players are "farmhands". The host has the save file on their system, and can play it in both multiplayer and single-player mode. If the host isn't online or the farm isn't currently open to other players, then farmhands can't access the world or their characters in that world. Farm ownership can't be transferred to farmhands without modding.

            Подготовка вашего первого урожая

            • Используйте ваш топор, кирку и косу на деревьях, бревнах, камнях, траве и кустарниках на вашей ферме, чтобы очистить 15 клеток.
            • Используйте свою мотыгу, чтобы вспахать почву и посадить 15 семян пастернака, предоставленных мэром Льюисом.
            • Используйте вашу лейку, чтобы полить семена и почву.
            • Продолжайте поливать свои культуры каждый день, пока из них не вырастет урожай. Ваш пастернак вырастет и будет готов к сбору через 4 дня.

            Лейка

            Культуры необходимо ежедневно поливать, чтобы они росли. Обычная лейка поливает только одну клетку за раз, её можно наполнить из любого водоема на вашей ферме.

            Идеально улучшать свою лейку за день до дождливого дня, предварительно полив растения. На следующий день поливкой займётся дождь, а на последующий лейку уже можно будет забрать. Также вы можете улучшить лейку в последние пару дней сезона, когда у вас уже нет посадок и не требуется ничего поливать.

            Кузнецу потребуется 2 дня для обновления любых инструментов, включая лейку.

            Другим способом полива является использование спринклеров. Они будут автоматически поливать окружающие грядки ежедневно. Есть 3 типа спринклеров, которые могут поливать окружающие клетки, начиная с 4 клеток (по одной рядом со спринклером сверху, справа, снизу и слева), 8 клеток (окружающая площадь 3x3) и 24 клеток (окружающая площадь 5x5).

            Навыки

            Выполняя определенные действия, игрок повышает уровень навыка, связанного с этим умением. Например, выращивая урожай и занимаясь сельским хозяйством, вы будете повышать навык фермерства. Прокачать навык cобирательства можно, как собирая дикорастущие растения, так и вырубая деревья топором. Навык горного дела улучшается разбиванием камней киркой. Навык Рыбная ловля улучшается, когда ваш персонаж успешно завершает мини-игру во время рыбалки, то есть с каждой пойманной рыбой. Также навык рыбной ловли увеличивается с использованием крабовых ловушек. По мере увеличения уровня навыка игрок будет получать рецепты для изготовления предметов или готовки (каждый уровень, за исключением уровней 5 и 10) или профессии (на уровнях 5 и 10).

            Содержание

            Join a world

            For the main player, see host a world. For other players:

            Управление

            Вы можете переназначить все горячие клавиши, открыв меню и выбрав вкладку "Параметры".

            вниз, D перемещение вправо

            Дополнительные настройки

            Слева от экрана создания персонажа можно увидеть иконку дополнительных настроек. Здесь доступны следующие функции настройки игры:

            • Узелки Клуба
              Вы можете выбрать положение "Нормально" для сохранения обычного состава Узелков или "Смешано" для замены случайных стандартных Узелков на новые, либо для изменения состава стандартных Узелков. Здесь же можно установить "галочку" на пункт: "Гарантия завершения первого года", что означает, что у Странствующего торговца в течение первого года как минимум один раз появятся в продаже Семена красной капусты.
            • Награды шахт
              Вы можете выбрать положение "Нормально" для сохранения обычного наполнения сундуков в Шахте или "Смешано" для замены наград на случайные аналогичные предметы.
            • Спавнить монстров на ферме
              Вы можете установить "галочку" на этот пункт, если хотите, чтобы с наступлением темноты монстры появлялись на ферме любого типа, а не только на "Ферме в глуши".
            • Маржа
              Вы можете выбрать значение маржи (прибыльность продажи предметов) из 25%, 50%, 75% или оставить по умолчанию "Обычно"(100%). Этот параметр применим как к Совместной так и к одиночной игре.
            • Настройки совместной игры
              Вы можете выбрать количество домиков для приглашенных персонажей и план их расположения (все "рядом" или "отдельно" в случайном месте на ферме).

            Читайте также: