Что разрушило горгронд wow

Обновлено: 03.07.2024

Wowhead Client — это небольшая программа, с помощью которой мы поддерживаем базу данных в актуальном состоянии. Пользователи Wowhead Client получают доступ к дополнительным инструментам на сайте.

Две основные цели Wowhead Client:

Он устанавливает и обновляет аддон Wowhead Looter, который собирает данные, пока вы играете! Он загружает собранные данные на Wowhead, помогая поддерживать базу данных в актуальном состоянии!

Вы также можете использовать Wowhead Client, чтобы просматривать выученные рецепты, выполненные задания, собранные ездовые животные и спутники и полученные звания!

Vignettes

Gorgrond map

Map key
Icon Meaning
Traditional one-time kill rare mob
Achievement-tracked Elite mob, drops quest-starting item
Open traditional one-time treasure

Alpha Gorgrond

Although the final build removes the majority of these aspects, some vestiges of the old design still remain. Certain paths the railroads took are now ogre-made roadways (such as one spot near Highpass), a location called Blackrock Station likewise became an ogre-made location instead. The terrain used in the Grimrail Depot's train section reflects the older, mixed jungle and desert terrain rather than the current divided version. And the entrance to the Iron Docks still contains hints of the cut Tankworks location, which originally led into the docks and would be the reason for the large rail cart in the former's entrance.

The alpha version of Gorgrond was later partially reused for the Mag'har allied race storyline in Battle for Azeroth, which takes place several decades after the war in Draenor ended, with the southern area of the region now a desert covered with Mag'har fortifications.

Gorgrond

Gorgrond, Blackrock Foundry looming in the background.

“The land is a barren waste, devoid of redeeming features. Its residents are even worse.”

Gorgrond is home to the Blackrock clan and the industrial heart of the Iron Horde and their ancestral home, the Blackrock Foundry, lies near the northern coast. However, the industrial efforts of the Blackrock are dwarfed by the perpetual war that rages across the region. Two groups of creatures, both descended from ancients, fight a furious, unending war to determine what form the region's landscape should take. Along the northern and western side of Gorgrond the mighty Breakers have created a barren desert with rocky mesas and hot-springs bubbling up from the ground. Along the southern and eastern side of the region the savage Primals have created a lush jungle with thick foliage and dangerous animate plant-life that waits to devour those foolish enough to stray into its depths. If either side triumphed over the other, then Gorgrond and all of Draenor would soon be transformed into the victor's favored environment. For the Blackrock, however, this war acts as perfect barricade preventing invasion from the south, allowing them to churn out weapons for the Iron Horde unopposed.

Wild creatures


A magnaron wandering through Gorgrond's desert.

Notes and trivia

Contents

Notable characters


Getting there

The Horde can get here from Frostfire Ridge by traveling east through the Bones of Agurak and into Gorgrond Pass which enters into the southern area of Gorgrond.

Battle pets

Горгронд

Wowhead Client — это небольшая программа, с помощью которой мы поддерживаем базу данных в актуальном состоянии. Пользователи Wowhead Client получают доступ к дополнительным инструментам на сайте.

Две основные цели Wowhead Client:

Он устанавливает и обновляет аддон Wowhead Looter, который собирает данные, пока вы играете! Он загружает собранные данные на Wowhead, помогая поддерживать базу данных в актуальном состоянии!

Вы также можете использовать Wowhead Client, чтобы просматривать выученные рецепты, выполненные задания, собранные ездовые животные и спутники и полученные звания!

Resources

History

Warlords of Draenor

This section concerns content related to Warlords of Draenor.

After withstanding the Iron Horde's initial assault, you'll make your way into Gorgrond with a handful of allies to try to discover the Blackrock orcs' intentions and find a way to thwart any plans the Iron Horde may have. It's a perilous recon mission. If you're an Alliance player, you'll enter the zone from the eastern coast, where you'll get your first taste of things to come. You'll immediately encounter an elite group of draenei known as the Rangari holed up in a hidden encampment, fighting for their lives against vicious plant-like creatures. When the dust settles, your group will join the Rangari survivors and make a retreat to a clearing deeper in the zone.

In either case the adventurers will soon find themselves caught up in the ancient war between the Breakers and Primals. Which faction the player faces depends on which outpost building they select. Their efforts will ultimately secure them an ancient, possibly Titan, artifact that will give them control of the forces they defeated. This artifact is then used in an assault on the Iron Docks.

Battle for Azeroth

This section concerns content related to Battle for Azeroth.

Quests

Alliance

Chapter 1: We Need an Outpost
This chapter continues the story of Yrel, Maraad and the Alliance campaign in Draenor from Shadowmoon Valley.
Chapter 2a: Supporting Your Garrison (Lumber Yard)
Chapter 3a: In the Land of Giants (Lumber Yard)

The story of Yrel, Maraad and the Alliance campaign in Draenor continues with Establishing your Outpost in Talador.

Chapter 2b: Supporting Your Garrison (Sparring Arena)

With the sparring ring built, Rangari Jonaa informed the champion that a well-known draenei warrior--Gladiator Akaani lived in this region and was presumed dead but reports of a person matching her description were received recently. If she is alive, and could be recruited, she would be a powerful ally and an effective trainer for the arena. The champion set out to investigate and quickly found Akaani and a few close allies holed up near the Stonemaul settlement. Akaani explained that she and the others had escaped the Stonemaul gladiator arenas and agreed to serve the champion if they rescued the other gladiators still enslaved there. The champion rescued Pitfighter Vaandaam, Y'kish, Bruto and the four of them rescued Nazgrel and assassinated the chieftain of the Stonemaul, Kor'gall. With the Stonemaul crippled and the other captives freed, the group retreated to Highpass where the rescued fighters joined the champion's service. Pitfighter Vaandaam agreed to join the champion as a follower.

Chapter 3b: In the Land of Giants (Sparring Arena)

With the sparring ring open for business, Vindicator Maraad asked the champion to rendezvous with Rangari Erdanii, who was dispatched previously to observe the ongoing struggle between the Primals and the Breakers. When the champion arrived, they found the Breakers gaining the upper hand and the champion surgically killed a few gronn to rebalance the battle. Erdanii also noticed the arrival of the Iron Horde in central Gorgrond and asked the champion to investigate. The champion found the Iron Horde group and unexpectedly met the Draenor version of Rexxar. After saving Nisha from an attack by goren, Rexxar invited the champion back to his camp, where Rexxar and the champion nursed her back to health. Rexxar asked the champion to thin the number of Iron Horde grunts nearby, as they were encroaching upon his hunting grounds. While doing so, the champion found an Iron Horde missive—orders to capture additional gronn for the ominous purpose of "weaponization".

Rexxar caught Rangari Erdanii lurking about his camp, but the champion vouched for her and he released her. Erdanii reported that she and the champion needed to investigate what the Iron Horde was up to, and the best way to do this would be to use the goren digging tunnels. Erdanii explained that she had learned from the Laughing Skull that the acid the goren leave behind in their wake could be avoided—by making an armor out of their corpses. The champion completed the grisly task, and enduring the stench of the disguise plowed through the goren tunnels to find a dead Iron Horde messenger, whose body gave a clue as to the Iron Horde's operation. With this information in hand, the champion, Rexxar and Erdanii sought out Thukmar, believed to be in the Ogron leader Borogahn's lair. The champion killed Borogahn but found Thukmar already dead. His journal indicated they had found an artifact capable of controlling the Breakers. Unfortunately, the artifact was already gone.

The good news is that it wasn't hard to find. Nisha located the Iron Horde base where the artifact was being stored and tested against the captured gronn and magnaron. The champion, Erdanii and Rexxar attacked the base, killed its leader Captain Brak and stole the Heart of the Magnaron from the Iron Horde and immediately moved to use it against the Iron Horde.

The time for the assault on the Iron Docks had come. With the Heart of the Magnaron, the Alliance forces had the power to control Breakers on their side. The siege of the Iron Docks began quickly, and the magnaron dominated by the Heart slaughtered the Iron Horde grunts that moved to defend their base. Despite heavy losses, the Iron Horde was able to push back just enough to destroy the Heart of the Magnaron before their lines broke completely and the Iron Approach was taken. The Alliance had won the battle and the invasion of the Iron Docks proper was ready to begin, but the victory was at the cost of the artifact that could have won them the entire war. Rangari Erdanii agreed to join the champion as a follower.

The story of Yrel, Maraad and the Alliance campaign in Draenor continues with Establishing your Outpost in Talador.

Sidestory: Crimson Fen

After arriving at Highpass and establishing their outpost, Rangari D'kaan asked the Alliance champion to visit the nearby Crimson Fen marsh to check in on a Rangari squad he dispatched to survey the area.

The champion arrived to find the entire squad either dead or missing in action, save their leader Khaano. Khaano asked the champion for help recovering personal effects from the corpses of the rangari to return to their families and to slay fungal monsters that had abducted them in the first place. While doing so, the Alliance champion found an intact spore pod similar to those growing on the corpses. The champion brought it back to Khaano, who inadvertently opened it, inhaling the spores within.

Khaano then revealed that the dead were the lucky ones—the spores infested and enslaved the living. Khaano begged the champion to put the survivors out of their misery. Khaano also sends the champion to collect more of the mushrooms. While worried that he is succumbing to the fungus, the champion assists him anyway. Khaano voraciously consumed the mushrooms and went with the champion to the heart of the marsh. There, Khaano attacked and the champion was forced to kill him in self-defense.

The champion reported what happened in the Crimson Fen to Rangari D'kaan when they returned to Highpass. While dismayed about the loss of the brave Rangari, D'kaan thanked the champion for looking into it and warned the other Rangari not to venture into the marsh again.

Horde

Chapter 1: Your Base, Your Choice
This chapter continues the story of Durotan and the Horde campaign in Draenor from Frostfire Ridge.

Geography

Caution is advised while leveling through this zone as Everbloom Wilds is a level 100 area and the Pit is a level 100 elite area.

Maps and subregions


Map of Gorgrond.


Map of Gorgrond during the quest to earn the Mag'har orc as allies.

Instances

Adjacent regions

Обзор зон Warlords of Draenor: Горгронд

Gorgrond_WoW_Header_CK_760x270.jpg

Горгронд расположен в северной части Дренора. Тех, кто сумеет превозмочь обстоятельства и выстоять в минуту опасности, здесь ждет слава, остальным же суждено стать пищей для рилаков-падальщиков. После стычки с Железной Ордой (в Долине Призрачной Луны для игроков Альянса и Хребте Ледяного Огня для игроков Орды) герои отправляются в Горгронд — грозный и прекрасный край, разрываемый на части древними враждебными силами.

Звуковое оформление Горгронда, композиция «Литейная», автор — Эймеар Нун (Eimear Noone)

Итак, полное опасностей путешествие по Дренору привело нас в коварные джунгли и суровые каньоны Горгронда, где силы, древние как сам мир, сошлись в вечной битве за выживание. Сегодня мы поговорим со старшим дизайнером игры Стивом Берком, а также заместителем дизайнера Закарией Оуэнсом и дизайнером Райаном Швейдером, и выясним, какие же сюрпризы готовит игрокам этот дикий край.

Gorgrond_LH_28_WoW_Lightbox_CK_250x130.jpg
Gorgrond_LH_26_WoW_Lightbox_CK_250x130.jpg

В Горгронде испокон веков обитают великаны, там постоянно идет битва между силами творения и разрушения.

Игроки Альянса входят в Горгронд с восточного побережья и сразу же получают ясное представление о том, что их ждет впереди. Они встречают группу элитных воинов-дренеев — рангари. Дренеи окружены в своем тайном убежище и из последних сил отбиваются от агрессивных разумных растений. После того как битва отгремит, группа игрока объединяется с уцелевшими рангари и отходит дальше в лес.

Игроки Орды входят в зону с запада и встречают клан Веселого Черепа — группировку сумасшедших, кровожадных, способных на чудовищные выходки орков. По мере исследования Горгронда вы поймете, что превратило их в маньяков: клан пытается удержать и защитить свои родные земли, но непрерывная война с чудовищными силами, населяющими зону, повредила рассудок этих орков и толкнула их на путь жестокости.

Gorgrond_ZO_06_WoW_Lightbox_CK_500x250.jpg

Закария Оуэнс: Да, красота плодородного края и правда обманчива. Местные жители беспощадны к чужакам. Они выслеживают тех, кто осмелится ступить на их территорию, а потом захватывают в плен и убивают, а трупы населяют плотоядными растениями или перерабатывают на удобрения. В целом, практически любое существо в этой зоне мечтает убить вас и сожрать (если именно в таком порядке — считайте, вам повезло).

Gorgrond_ZO_00_WoW_Lightbox_CK_250x130.jpg
Gorgrond_ZO_01_WoW_Lightbox_CK_250x130.jpg

В целом, практически любое существо в этой зоне мечтает убить вас и сожрать (если именно в таком порядке — считайте, вам повезло).

Gorgrond_ZO_17_WoW_Lightbox_CK_500x250.jpg

Закария Оуэнс: А я люблю Ключи Рассвета. Радуга, хрустально-чистое озеро и жилища ботани создают красивый контраст гниющим костям и трупам, на которых растет все это великолепие. Величавые ботани ухаживают за ростками, а их зараженные сородичи патрулируют окрестности, как механические стражи, выслеживая всякого, кто может повредить растениям.

Райан Швейдер: Многие пейзажи в этой зоне потрясают воображение размахом и простором, но все же две локации привлекают меня больше всего. Первая — Гронн-каньон. Это пустынная локация, кишащая опасными чудовищами, но в то же время от ее красоты захватывает дух. К тому же, в названии содержится игра слов, что мне, конечно же, импонирует. Ну а вторая локация — Хитросплетение, уголок пышных джунглей, где ботани выраживают новых древних для своей армии. Местные древние использовали свою уязвимость к огню неожиданным образом. но чтобы узнать каким, вам придется пробраться в гущу джунглей!

Какой совет вы можете дать игрокам, продолжающим развивать свою сеть гарнизонов?
Стив Берк: На форпостах, возводимых сразу по прибытии в Горгронд, можно будет проверить в действии здания, которые игроки смогут впоследствии построить и в собственном гарнизоне. А выбор между лесопилкой и бойцовской ареной предопределит будущие приключения игрока.

Лесопилка позволяет сконструировать крошшер — средство передвижения, которое можно вызывать в пределах зоны. Крошшер обладает мощными способностями, на нем можно прорубать путь сквозь густые заросли, открывая прежде недоступные сокровища и участки локаций.

На бойцовской арене вы найдете спутника-гладиатора, который будет сражаться бок о бок с героем, а его присутствие обеспечит герою положительный эффект, действие которого с ростом боевого опыта будет усиливаться. Пройдя всю цепочку заданий до конца, вы освободите до пяти гладиаторов, у каждого из которых — свой положительный эффект.

И это еще не все. Выбор между лесопилкой и ареной определит, в какую часть зоны поведут вас следующие задания и каким способом вы будете бороться с Железной Ордой.

Gorgrond_ZO_07_WoW_Lightbox_CK_500x250.jpg

До конца путешествия по Дренору еще далеко. Следите за обновлениями, чтобы не пропустить следующий обзор!

Gallery


In Beyond the Dark Portal, namelessly depicted as the home of the Laughing Skull clan.

Читайте также: