Арканум переговоры в каладоне что отвечать

Обновлено: 05.07.2024

Caladon - убийство короля Фарода

Взял квест на переговоры о присоединении Каладона к Объединенному Королевству. Выполнил на Brilliant, сдав его Edward'у Willoughsby. Одновременно в Тарранте мне предложили убить короля Фарода Я сказал подумаю, в журнале это отметилось черным шрифтом, что мол упомянули о том-то и том-то.

Когда очутился в Каладоне проверил квест-лог - квест об убийстве стал синим. Поговорил с поваром на кухне. Побывал в системе вентилляции, в спальне короля. В общем-то невидимым ношусь по замку вдоль и поперек
Короля найти не могу.

Все варианты концовок Arcanum`a

По секрету могу сказать, что как раз сейчас пишу статью про концовки. Скрины есть, звуковые файлы с комментариями тоже… осталось связать некоторые скрины с комментариями, да написать пояснения. Правда, дело идет довольно медленно за грудой прочих забот, но в январе, пожалуй, будет готово.
QUOTE
осталось связать некоторые скрины с комментариями

Это проблема? Все связи можно увидеть в файлике slide.mes.

Добрая душа с БФГ

А, тем лучше. Тогда, возможно, статейка моя увидит свет в ближайшую неделю.
Собрал уже все, что нужно, в одной папке. Скоро возобновлю работу. Что ж. Ждем с нетерпением. Молодец. Так держать. Еще пока никто в интернете это не выкладывал

Когда-то давно я хотел расшифровать все концовки. Но со среднепаршивым знанием языка разобрать некоторые слова просто невозможно. Думаю, все слышали того диктора и знают, о чем речь.
Вот неоконченная работа, может, пригодится кому-нибудь.

1) Because you delivered the secret ingridient to Jongle Dunn he perfected his alchemical process and eventually found a way to make gold from common lead. Needless to say he became the richest man in all of Arcanum.

2) Because of your mindless destruction of the bridge materials in Shrouded Hills Loukan and his henchmen continue to control the only route in or out of town. Without the means to trade Shrouded Hills withered away. The old Panary temple is still here, standing over the ruins of a town like a headstone.

3) The defeat of Loucan and his henchmen coupled with your free the ghost of Bessy Toon enabled Shrouded Hills to grow and become a thriving community once again. A new silver vein is discovered in the old Bessy Toon mine. Workers pour into town by the dozens and within few years Shrouded Hills is a bustling boom town.

4) Even though you were able to free Shrouded Hills from the grip of Loucan and his henchmen the presence of the ghost of Bessy Toon cap the mine from ever producing any quality ore again. Eventually, the town wihered and died.

5) The defeat of Loucan and his henchmen coupled with your free the ghost of Bessy Toon enabled Shrouded Hills to grow and become a thriving community once again. A new silver vein is discovered in the old Bessy Toon mine. Workers pour into town by the dozens and within few years Shrouded Hills is a bustling boom town. Such towns often have problems keeping peace. Shrouded Hills has no such trouble mainly toward the efforts of new sheriff - Doc Roberts.

6) After the death of Gilbert Bates, the Bates steam engine company closed its doors and . of products was discontinued. In the . mayhem Cedric Appleby atempted to meet the demand for steam engines with his own inferiour machines. Tarant was thrown into the state of utter chaos.

7) After the death of Gilbert Beits and Cedric Appleby, both of their companies shut down and Tarant was without the steady supply of steam engines. Soon after the sewer system broke dowm and eventually the city found itself without electricity. In a fes short months Tarant was in utter chaos.

8) Because of the death of Darian Maug, clan Maug soon found itself overrun by Pollock and his gang and quickly vanished. Without an opponent to challenge him, Pollock set his sights beyound the Boil and it wasn’t long before all of Tarant was shadowy and crime-ridden.

9) Because of the of its leader, Pollock’s gang soon found itself overrun by clan Maug and quickly vanished. Without an opponent to challenge him, Darian Maug set his sights beyound the Boil and it wasn’t long before all of Tarant was shadowy and crime-ridden.

10) Following the death of Polloc and Darian Maug the Boil was demolished and then build a new. The Bentley was renewated and became the most elegant hotel in Tarant. The oner the honourable Mr. Calleb Malloy is often seen mixing drinks for his guests in the hotel bar.

11) Donn Throgg because of the advice you gave him became the leading political activist in the fight for orcish rigths. In time he legaized orcish labour unions, secured the vote for all sitizens, regardless of race or gender, and became the champion of equal rights and justness in Tarant. Before long, he was . voted into the Industrial Council, and in a few years he .

12) I have nothing left to say to you. Please, do what is right. For all of us. (Выбивается из стиля концовок. Может, запись с кастинга?)

13) Maxmillian was returned to Dernholm and all of Cumbria rejoiced in the return of rightful king. On the new rule of Maxmillian Cumbria quickly grew into the powerful nation, embracing both magic and technology. And once again the proud banner of the Dragon Knights flew from the ramparts of Dernholm castle, set there by the new captain, Lianna Pel Dar.

14) Cumbria under the continued leadership of King Praetor fell even further into decay. After his death Dernholm crumbled into obscutity and Cumbria was eventually swallowed by the Unified Kingdom.

15) Because of your mediocre perfomance in negotiating the terms for Caladon's membership in the Unified Kingdom, tensions between Caladon and Tarant run high. In a few short years there is war between the two kingdoms. As in many wars, there was clear winner.

16) Because of your mediocre perfomance in negotiating the terms for Caladon's membership in the Unified Kingdom, tensions between Caladon and Tarant run high. In a few short years there is war between the two kingdoms. Hieronimus Maxim with the new fonding he received built an armada of airships. Caladon with this new technology eventually won the war.

17) Because of your outstanding efforts in negotiating of the terms for Caladon's membership in the Unified Kingdom, Tarant continued to prosper while Caladon's influence . in the following years. Caladon never reached it fullest potential, mainly due to the watchfull eye of the Tarantian industrial council.

18) Because of your outstanding efforts in negotiating of the terms for Caladon's membership in the Unified Kingdom, as well as the wise governing policies of Donn Throgg, Caladon and Tarant became equally prosperous. There is peace for many years in Arcanum.

19) Long standing deception of Panarii by the dark elves was finaly brought to light. Alexander became the new high priest of the Panarii and he wrote a new chapter for the Archaeon based on his experiences with the Living One.

20) Because you convinced the mayor of Black Root to rejoin Cumbria, there was small struggle between Maximillian and the Industial Council, concerning ownership of the town. Maximillian was determined to defend his own and he was successfully doing so. Under the protection of their new king, Black Root grew into one of the most important port cities in all of Arcanum.

21) By convincing the mayor of Black Root to rejoin Cumbria, you sealed the fate of the town, as with the rest of Cumbria Black Root suffered under the inept leadership of King Praetor and eventually it disappeared all together.

22) By failing to convince the mayor of Black Root to rejoin Cumbria, the was an eventual dispute over its ownership between King Maximillian and the Taranyian Industrial Council. War was declared by Cumbria not long after. History did not repeat itself. Cumbria defeated Tarant . due not in small part of the courage of the Dragon Knights.

23) Under the continual leadership of Loghaire Thunderstone, the Wheel Clan came out a seclusion and rejoined the world. Loghaire himself lived for more than eight hundred years. And songs are still song about his bravery and courage.

24)The death of king Loghaire Thunderstone was felt by all the dwarves of Arcanum. And songs were song of his bravery and courage. . His son Randver following the example set by his father became a great king his own time and was revered as a wise and benevolent leader.

25) Loghaire Thunderstone never returned to his people. . and confused Randver assumed leadership over the Wheel Clan. Without a strong king, the dwarven clan splintered and the bloody war followed. In time, Randver gathered enough followers to put an end of the conflict but the dwarves were never the same again, secluding themselves forever from the outside world.

26) Loghaire Thunderstone never returned to his people. . and confused Randver assumed leadership over the Wheel Clan. Without a strong king, the dwarven clan splitted and the bloody war followed. Magnus Shalefist, chieftain of the new Iron Clan, rallied an army behind him and quickly put an end of the conflict. Eventually he was known as king of the dwarves, and let them to the a new and golden age.

27) Loghaire Thunderstone never returned to his people. On the death of his son, Randver, started the bloody war among the clans of the dwarves. Magnus Shalefist, chieftain of the new Iron Clan, rallied an army behind him and quickly put an end of the conflict. Eventually he was known as king of the dwarves, and let them to the a new and golden age.

28) Kan Kerai of the Bedokaan made a lasting peace with the elves of Quintarra and together they rid the Glimmering Forest and the dark fens of pouchers and of the spoiler of the land. In time, the Bedokkan became the most civilised people, sharing in the wonders of the new age.

29) The Bedokaan continued to live in the dark fens, fighting here . with loggers and pouchers, but mainly keeping to themselves. They continued to live the primitive lives of nomad hunters and they never spoke with the elves of Quitarra again.

30) Upon returning to Arcanum, Arronax buried his father on the isle of Thanatos. Later he travelled to the Vendigroth wastes, and there used his powers and single-handedly raised the city from the ruins that it become. Vendigroth again became a place of awe and wonder.

31) The Bane of Kree returned to Arcanum wieldind Kryggird's Falchion, the weapon that you provided to him. Before long he . an army of barbarians and laid siege to both Caladon and Tarant and burning hundreds of villages along the way. Only through the combined might of all the peoples of Arcanum is he stopped. Unfortunately, you are held responsible.

32) Upon returning to Arcanum you assumed a rule of death champion, laying waste to cities and villages all across the land. Your lust for death and destruction was insatiable and millions died before you decided to stop. Scattered groups still survived in the existing wastelands, but Arcanum never recovered from the cataclysm caused by your hand.

33) Upon returning to Arcanum you are revealed as a hero and many legends were told about your adventures and your final battle with Kerghan the Terrible. As years went by, your name became almost mythical, spoken on the same breath as the heroes' of old.

34) Upon returning, you assumed a rule of a just god, and all of Arcanum revered your benevolence and wisdom. All grudges between the races were forgotten and the new code of honor and morality was adopted by all. Your reign ushered in the golden age where both magic and technology were accepted and used to build a better world.

35) Upon returning you assumed a rule of a dark god. With arcane forms of worship and sacrifice Arcanum became a place of pain and shadow where men were afraid to speak their minds or follow their dreams. The world you made was a hard place. By the few those who survived you were worshiped but you were also hated and feared.

36) Upon returning you assumed a rule of a quite god and slowly faded into memory. Arcanum continued to prosper and many legends were told about your battle with Kerghan and defense of the world. Using your life and your ventures as an example races of Arcanum entered into the new and enlightened age devoid of fear or darkness.

37) Upon returning you wandered Arcanum for many years indecisive to exactly the kind of god that you wish to be. You lived among many peoples speaking with them and learning the hearts and minds. The world waited expectantly for your words and your wisdom, and waited a long, long time.

38) Yet after all of this, Arcanum is still what it always was: a place of possibility, a place of change. One thing is certain, and that is that nothing at all is ever certain in this place.

39) Yet after all of this, Arcanum is still what it always was: a place of possibility, a place of change. One thing is certain, and that is that nothing at all is ever certain in this place. . what the future holds for the land we call Arcanum?

40) After your death, Kerghan returned to Arcanum, making good on his vow to destroy all life there. Arcanum is now a burned out shell of a world, existing only in memory.

41) Having joined with Kerghan in his quest to extinguish all life, you returned to Arcanum by his side and vanquished all that lived there. Kerghan then turned on you. In the . battle you narrowly defeated him, but at great cost to yourself. You are even now sitting up on the ruins of Arcanum, waiting for your end to come.

42) Loucan and his henchmen eventually found someone to destroy the materials for Shrouded hills new bridge, leaving them to control the only route in or out of town. Without the means to trade, Shrouded Hills withered away. The old Panari temple is still here, standing over the ruins of a town like a headstone.

43) Following the death of Polloc and Darian Maug the Boil was demolished and then build a new. The Bentley was renewated and became the most elegant hotel in Tarant.

44) After the death of king Praetor Dernholm crumbled into obscutity and the rest of Cumbria was eventually swallowed by the Unified Kingdom.

45) By convincing the mayor of Black Root to rejoin Cumbria, you sealed the fate of the town, as with the rest of Cumbria Black Root decayed until it was swallowed by the Unified Kingdom.

46) Without a strong king the dwarven clans splitted and the bloody war followed. In time the conflict was resolved, but the dwarves were never the same again, secluding themselves for ever from the outside world.

Walkthrough [ ]

After the Living One speak with the elven queen in Qintarra, return to Tarant and approach the Willoughsby Residence (19 Pickwick Alley). A gnome, Edward Willoughsby, will exit the residence while talking to Perriman Smythe. When spoke to he will ask to meet him in his office at the Tarant's City Hall. When you speak with him again you can ask what his job entail, he will mention that he is monitoring the negotiations with Caladon about joining the Unified Kingdom but they hit a barrier and they need a skilled diplomat.

To be able to agree to conduct the negotiations you must not have failed the Ashbury quest Monument Planning, have the Persuasion skill at maximum and received expert training,

He will ask to met Renard outside Caladon Royal castle and give you a dossier with all the points for the negotiations and his advices. After you speak with Renard you will be able to interact with the Podium in the throne room to start the negotiations. In the corridor you can talk with various Caladonian representatives, this will unlock a new option for each points that heavily favor Caladon and if selected will gave a reward from the corrispettive representative.

Rapresentative Response Requirement Reward
Department of the Treasury There will be not tax levied on Caladon At least Ranks 4 Haggle 1000 gp
Departmentof Trasportation Caladon can own and build her own railroads 1500 gp
Committee of Technological Research Bates will be taxed heavily within Caladon More then 40 Technical Aptitude 1200 gp
Magick Consortium Magick users will receive special privileges in many areas More then 40 Magical Aptitude 500 gp
Caladonian Mint Caladonian gold and Unified Gold will be honored equally 700 gp
Caladonian Military Caladon must keep her military indefinitely At least 6 Ranks in Combat Skills 2000 gp
Department of Labor Those people in labor union will be shot on sight 1500 gp
Department of Trade and Export Unified Kingdom members will always pay a toll for their use 800 gp
Caladonian Parlament Caladon will have the same number of votes that Tarant has 900 gp
Department of Agricolture Caladonian farmers will always collect the grain tariff 600 gp

The negotiations [ ]

After you interact with the "Wooden Object" in the throne room the Council of advisors will start asking about the issues mentioned in the dossier. The answers you can give follow this pattern ( except for the labor union that doesn't have a "Favor Tarant" answer )

  1. Heavily favor Caladon. This answer will be the Caladonian representative request, only appears if you have spoken with it.
  2. Heavily favor Tarant.
  3. Favor Caladon
  4. Favor Tarant
  5. Disfavor everyone

If you have Charisma at maximum you can convince the Council to accept the proposal that heavily favor Tarant ( the first or second answer ) for every issue, otherwise you will have to compromise. After all of the Council advisors questions are answered, they will discuss for a moment and reach a decision, you will have to return outside and report to Willoughsby. Before you leave the castle you can talk with the representatives to get the reward if you were able to include their request in the agreement.

Прохождение Арканум злым Буратино

Если вы всегда кидаетесь помочь старушке перейти улицу с тем, чтобы толкнуть ее под колеса проезжающего автобуса, если при виде голодных и нахохлившихся воробьев вы со слезами умиления шарите по карманам в поисках ломтя хлеба густо пересыпанного крысиным ядом, если слушая в ночи плач соседского ребенка вы встаете, идете к соседям, начинаете гладить его волосики, шептать ему на ухо разные нежные слова, слегка щекочете ему его розовые пяточки, а потом, ухватившись за них, трахаете его головой об стену — вы готовы к новой и свежей игре «Прохождение Арканум Злодеем или Море Трупов».

Нет особой разницы при выборе героя (хотя, как и в случае с нормальным, «положительным» героем, легче всего играется коротышками и гномами). Вся ваша задача заключается в том, чтобы достичь Т’сен-Анг имея амплитуду героя (alignment) на уровне минимум -20. Выбор героя, продавшего душу дьяволу, т. е. всегда имеющего необходимый уровень, однобок, так как он подразумевает игру только магом.

Рекомендуется устраивать себе сопровождение только из следующих спутников:

    (чтобы его не терять, можно попросить его подождать в ближайшем городке перед тем, как отправляться в Т’сен-Анг, или, имея очень хорошую мышь и быструю реакцию, сразу при выходе из Т’сен-Анга переходить на экран карты и тыкать куда угодно, чтобы начать движение и избежать диалога, после которого Вирджил убегает мстить злодеям) и собака из Эшбери и Толло из Дернхольма из Т’сен-Анга из Древнего Храма

Кроме этого, к вашим услугам будет весь праздничный набор из Войда, кроме надоедливого и слабоумного идиота Арронакса.

Сам я этого не пробовал, но думаю, что Согг из Shrouded Hills тоже может войти в это число. Если у кого-нибудь есть опыт, то прошу черкнуть мне пару строк.

Я не буду распространяться по квестам, предоставляя вам самим подумать и определить, какие именно квесты неизбежно доставят вам плюсовую амплитуду (типа возвращение шахты Саре, а не Персивалю, соединение в браке двух старых идиотов из Дернхольма, возящихся со своим кольцом, и т. д.). Ограничусь перечнем спасительных минусовых очков, чтобы поддержать ваше репутацию на должном уровне.

  • всегда оскорбляйте нищих
  • всегда требуйте максимального вознаграждения за все, что от вас требуют
  • убивайте всех положительных или нейтральных последователей
  • грабьте банк и дружите с ворами в Shrouded Hills
  • станьте лучшим другом ювелиров из Таранта, предварительно сделав шашлык из Магнуса и продавца при входе
  • прирежьте старого, выжившего из ума гнома-мудреца в Black Root в квесте с церемониальным утильсырьем мэра у воров, а также нахала кузнеца
  • Как можно стать королем дварфов, просидев 70 лет в пещере? Выпытав нужную информацию всегда рекомендуется уничтожать этих подземных отшельников. Кроме того, дварфы сами развели у себя пауков, пусть с ними и борятся сами.
  • Святое дело — взорвать машину Бейтса и доставить радость старику Эплбаю, дав ему почитать дневник Бейтса. Лучше развести козлобородого Виллосбая на посылку вас в Каладон послом, а потом принять задание убить короля Каладона. Чтобы лучше понять, как добраться до Каладона помимо слепого тыканья в поисках перевала Горгота (1498 — 1443) и потом ползанья по побережью, в поисках этого богопротивного места, прибейте персонал регистрации (Hall Of Records) и библиотеки, и почитайте все, что найдете во взломанных шкафах и в карманах у трупов.
  • Женское равноправие на Острове Отчаяния? Разгоните этих шлюх из женского лагеря, пусть Синтия Боггс поплачет вволю. Опять-таки, дварф не должен управлять людьми, а карта Клана Колеса у него все равно есть в сундуке. Как и очки на носу. Кроме того, кому нужен законченный алкоголик, сидящий в джунглях и мечтающий о троне в Дернхольме? в Stillwaters. Его просто необходимо наказать за то, что он свистнул амулет у тетки-знахаря из Shrouded Hills, которая после этого с радостью расскажет вам о перевале и о Кинтарре.
  • В Каладоне. Незачем тратить время на подтирание женских соплей у вдовы Миска. Стукните ее по голове чем-нибудь твердым и почитайте книгу о Роузборо в ее сундуке. После этого надо порыться на кладбище в Роузборо на могиле Миска, чтобы понять как жить дальше.
  • В Кинтарре. Какого…. дварф полез в маги? Вот пусть и сидит теперь там. Выполнить первый квест Рейвен по освобождению рабочих мест в районе Falcon’s Ache придется трудным путем, то есть довести оппонентов до драки и, не вытаскивая оружия, отдать их в руки столь симпатичных духов эльфийской смерти. Не забудьте, что квест богов начинается с Терела, чей запущенный алтарь занимает место в лесу справа от места приземления.

Все вышеупомянутое уже дает вам представление о прохождении Арканум (я обращаюсь прежде всего к тем, кто уже проиграл игру пару раз и имеет опыт). Далее — самая интересная вставка, предлагающая вам иной путь игры.

  • Т’сен-Анг. Начните с заявления Мин'Горад, что вы всегда хотели быть Темным Эльфом. После этого вас пошлют с заданием в Stillwaters, которое наполнит счастьем вашу душу Джека-Потрошителя. Доставьте себе маленькую радость. Рубите их, стреляйте их, жгите их, травите их ядохимикатами и обрушивайте на них всю силу вашей магии. Мин'Горад обрадуется вашим новостям как следователь — трупу, и примет вас в пионеры Темных Эльфов.
  • Каладон. В храме спросите, где здесь кабинет Кан Хуа. По дороге в его подвальное помещение пристукните глупого гнома в кабинете слева, чтобы забрать палец Маннокса (очки в атаке и в воле) и Стеклянный Ключ. Зачем нужен третий артефакт (глаз дракона) я не знаю. Возможно, он помещен там из-за того, что Бог любит Тройку, то есть Троицу. Если кто-то меня просветит на этот счет — буду весьма признателен. Все мои попытки использовать этот глаз в разговоре с Крака-Тур окончились неудачей.
    Кан Хуа пошлет вас в Дернхольм спасать добрых людей томящихся в заточении, а также расскажет о пионерском лагере Темных Эльфов в пыстыне.
    После этого можно пристукнуть ихнего короля. Если вы посол от Таранта, то идите до него по легальным коридорам и лестницам, если нет, то вам надо или воспользоваться гномом в порту Каладона, который переправит вас во дворец в ящике, или при входе во дворец сразу свернуть направо, потом налево, до конца, вверх по лестнице, прибить стража, найти вход в вентиляцию, и провести несколько увлекательных часов путешествую по трубам, убивая стражников и взламывая двери. Помните, что эти презренные монархисты из Каладона очень любят своего маразматического короля, так что после убийства оного вам лучше воспользоваться заклинанием Выхода (Exiting) или выбираться из города по трупам.
  • Дернхольм. В катакомбы можно попасть либо оскорбив охранника за замком короля, либо поднявшись на 6–7 экранов на северо-запад от места приземления (там будут деревья и обезьяна). Там можно подцепить Толло с его картой Вендигрота.
  • Добравшись до лагеря Темных Эльфов не стоит тратить время на то, чтобы растолкать лежащего там загорающего. Он мертв как учение Маркса. Но у него в кармане есть информация, которая приведет вас в Вендигрот.
  • Вендигрот. Тут все, как в обычной игре. Берете аппарат, по желанию (и по возможности вашей видеокарты) отлавливаете аутоматонов, заканчиваете квест богов жертвуя себя Велориену (не забудьте, что один из ваших спутников должен иметь возможность/магию, чтобы вас воскресить), и не спеша едете в Кольцо Роузборо, где Кан Хуа начинает размахивать руками посылая вас в Войд.
  • Войд. Тоже ничего нового. Арронакса можно прибить, чтобы не путался под ногами со своими неуместными замечаниями. Если есть желание и необходимость, можно привлечь к вашему неправому делу Дракона, голодного Троглодита (надо набрать для этого не менее 10–12 тушек убитых вами подземных хомячков-лиззардов) и Нехорошего Человека из Крее. Можно также взять эффектный меч на алтаре в пещере среди медуз Арайа (по-моему 5-ый или 6-ой экран после входа в Войд, не заходя во дворец Кергана на третьем экране), если вам обязательно хочется прикончить Кергана стукнув его по голове, то есть без помощи всех этих навороченных технических штучек-дрючек. Если вы ранее выполнили квест по посольству Таранта в Каладоне и получили Мастера Убеждения, у вас полная харизма (20) (и при этом у вас на шее висит амулет Геба), и много интеллекта, то можно затеять разговор по душам с Керганом, вспомнить детство и деревянные игрушки, после чего он разрыдается и сделает себе харакири.

Союз с Керганом лично мне представляется скучным, так как лишает игрока удовольствия просмотра эффектных финальных кадров игры, а также шаманских заклинаний некоего подобия Николая Николаевича Озерова, повествующих о дальнейшем развитии дел в Арканум.

Вот, пожалуй, и все, что можно посоветовать страдальцу-авантюристу, ищущему себе новых развлечений в родном Арканум. Не забывайте, что главная магия Арканум — это темпоральная магия, которая активируется при помощи очень частого нажимания на кнопки F7 и F8. Для тех, кто знаком с ранним творчеством Сьерры (первые серии Ларри, квесты Hero’s Quest, King’s Quest, Space Quest, Police Quest), хочу напомнить бессмертные слова Кена Вильямса «Save often» — «записывй чаще».

Читайте также: