Alien isolation кто создал

Обновлено: 30.06.2024

Четыре года назад группе очень больших фанатов пришельцев, которые также были разработчиками игр, была предоставлена уникальная возможность: создать игру в этой уникальной научно-фантастической вселенной при полном благословении владельцев франшизы 20th Century Fox.

Результатом является Alien: Isolation, блестяще напряженная и атмосферная игра в жанре хоррор, и первый побочный продукт, удостоившийся чести использовать создания HR Giger. В то время как большинство игр про «Чужих» вдохновлены продолжением Джеймса Кэмерона, в The Creative Assembly в качестве шаблона использовалась медленная классика ужасов Ридли Скотта 1979 года.

“Чужой – это, без сомнения, собственность Fox, но с того момента, как мы представили им оригинальную концепцию, они полностью отстали от нас”, говорит Алистер Хоуп, творческий директор. “Я думаю, потому что мы пытались оставаться верными духу оригинала, они чувствовали, что серия в надежных руках. Это было сотрудничество, но я не думаю, что мы когда-либо сталкивались с тем, чтобы кто-то сказал: ‘Нет, вы не сможете этого сделать’”.

Процесс создания Alien: Isolation

Пока большинство разработчиков игр по лицензии заставляли заканчивать их игры к выходу фильма, The Creative Assembly не имели таких ограничений. Фильмов про Чужих не было с ужасного возрождения 1997 года (не включая Чужого против Пришельцев или Прометея), и ни один, как все считают, не находится в разработке. “Мы взяли лучшее из обоих миров. Что-то, что было очень знакомым, устоявшимся и блестящим, и мы должны играть в этом пространстве. На нас было всего несколько ограничений”.

Чтобы помочь им, Fox предоставила огромный архив оригинального производственного материала – целых три терабайта. “Этот момент был похож на момент из криминальных фильмов, когда открывают чемодан”, – говорит Хоуп. “Мы были ошеломлены тем, что все это существовало. Для них было здорово бросить на нас такое количество материала. Это дало нам действительно хорошее представление о том, как был сделан первый фильм”.

Процесс создания Alien: Isolation

В архиве содержались дизайнерские чертежи, непрерывные поляроиды, фотографии костюмов, концепт-арт и тысячи фотографий декораций, всё в высоком разрешении. Только когда разработчики погрузились в эту сокровищницу, они поняли, что знают фильм Скотта не так хорошо, как думали.

“Как фанаты, мы бы сказали: да, мы знаем, как выглядят костюмы, но только после того, как мы получили архив, мы действительно смогли взглянуть на детали в дизайне костюмов Джона Молло. Мы деконструировали их и пытались придать такой же уровень детализации, заботы и внимания нашим костюмам”.

Глубокое изучение материала было необходимо, говорит он. “Вы можете думать, что знаете, как всё устроено изнутри, но только когда вы действительно тщательно исследуете содержание, вы получите полное понимание”.

Ключ

Посмотрите внимательно на модель персонажа Аманды, и вы увидите ключ на ее шее. Похоже, это ключ шкафа для хранения документов или сейфа, но это будущее, так что это может быть что угодно. Это никогда не упоминается ни в игре, ни в каком-либо DLC. Я просил Хоупа пролить свет на это, но он не хочет отвечать. “Я не думаю, что нам нужно все объяснять”, – говорит он после долгой паузы.

Разработка игры также дала команде шанс встретиться с ключевой фигурой в создании фильма: редактором Терри Ролингсом. “Это было удивительно. Этот человек гений. Он также редактировал фильм «Бегущий по лезвию», поэтому он не может ошибаться. Он смог дать нам дополнительное понимание. Он рассказал о режиссёрской версии и известной удаленной сцене, где Бретта и Далласа превращают в яйца. Он сказал, что в момент, когда пришелец уже активно охотится на команду, данная сцена только бы замедлила фильм”.

Некоторые критики сочли игру слишком медленной и затянутой. Я спросил Хоупа, почему он считает, что произошел такой раскол во мнении. “Мы старались положить как можно больше действий на игрока. Темп часто определяется вашим собственным стилем игры и тем, насколько уверенно вы себя чувствуете»”.

Вы не можете говорить о создании Alien: Isolation, не упоминая об художественном дизайне, который является одной из определяющих особенностей игры. Вместо того, чтобы смотреть на блестящее, оптимистичное видение будущего, художники создали фантастический и реалистичный мир научной фантастики, непосредственно связанный с дизайном фильма.

Процесс создания Alien: Isolation

“Это было самым главным”, – говорит Хоуп. “С самого первого дня это было тем, что мы собирались это сделать. Мы всегда были большими поклонниками первого фильма, и все это произошло потому, что казалось, что никто никогда не создавал такой опыт в игре. Это выглядело потрясающе. Всё было действительно прекрасно реализовано и обдумано. Всё было очень правдоподобно, и это одна из замечательных особенностей этого фильма. Фильм вызывает доверие даже в наше время”.

Хоуп описывает будущее Isolation как обыденное и основанное на реальности, и говорит, что оно действительно поддерживает ужас. “Это не технология, которая поможет вам выжить. Когда вы смотрите «Чужого», нет никакого смысла в том, что где-то есть шкафчик с большим пистолетом, который станет ответом на проблемы экипажа. Несмотря на все технологии, роль которых преуменьшена в фильме, речь идет об использовании ваших инстинктов, чтобы выжить”.

Выживание – это то, что отличает Isolation от других игр с пришельцами, но в начале его разработки больше внимания уделялось оружию. Создание оружия планировалось, но в конечном итоге было отброшено. “Мы думали о том, что люди хотят сделать, чтобы выжить. Мы исследовали разные идеи, и одна из них предполагала оружие для самозащиты. Это было довольно ранняя идея, и потом мы поняли, что эта игра на самом деле не предназначена для нажатия на курок”.

Хоуп говорит, что несмотря на то, что игра была урезана, это был важный эксперимент. Попытки сделать что-то подобное заставили их понять, что основная концепция выживания была достаточно мощной, чтобы быть самостоятельной. Помимо крафта, они также экспериментировали с разным положением камеры. “В какой-то момент мы исследовали вид от третьего лица. Это было интересно, но это был другой опыт. Мы предпочли непосредственность и близость от первого лица. От третьего лица это игра о том, как поиграть в камеру и присмотреть за своим персонажем. Но от первого лица вы чувствуете охоту за вами. Если вы прячетесь за объектом и хотите лучше видеть свое окружение, вам нужно двигаться”.

Процесс создания Alien: Isolation

Чтобы представить, каково было бы, если бы пришелец охотился на вас, в качестве отправной точки The Creative Assembly использовала окружение своей студии в Хоршаме. “В самом начале мы думали о том, каково будет встретить оригинального Чужого и при этом остаться в живых. Если бы мы выпустили одного такого в студии, что бы мы делали? Это было действительно интересное упражнение”.

Здесь нет героев. “Никто не говорил, что они найдут пистолет и застрелят Чужого, потому что это была не часть вселенной, в которой мы играли. Речь шла не об использовании силы, а об инстинктах и опыте реального мира, которые помогут вам выжить. Некоторые люди говорили, что хотят бросить что-то, чтобы отвлечь Чужого, и мы хотели привнести это инстинктивное желание манипулировать миром в игру”.

Одной вещью, которая заметно отсутствовала в Isolation, была знаменитая кислотная кровь пришельца, которая в фильмах может плавить металл, точно как полистирол. “У нас было несколько классных идей”, – говорит Хоуп. “Но казалось, что мы начинали делать симулятор пришельцев, а не что-то, что было бы забавным опытом. Появление дыр в мире начало рулить игрой в странном направлении, и поэтому казалось, что было бы лучше не делать этого”.

Но если оставить в стороне эту творческую лицензию, игра замечательно приближается к фильму иногда до такой степени, что некоторые исторические моменты для меня кажутся слишком очевидными. Но даже это, похоже, было намеренным. “Мы хотели рассказать историю, которая была тесно связана с первым фильмом”, – говорит Хоуп. “Аманда – дочь Эллен Рипли… регистратор полётов Nostromo… и подготовка истории к появлению 15 лет спустя”.

Процесс создания Alien: Isolation

В одной главе под названием ‘Маяк’ вы поменялись ролями, чтобы сыграть за Марлоу, собирателя, который в итоге оказывается на LV-426, отслеживая тот же ‘сигнал бедствия’, который прислал Nostromo. Это дает вам возможность увидеть заброшенный объект поближе и является настоящим праздником для поклонников “Чужого”. “Мы думали, что если вы собираетесь посадить пришельца на удаленную космическую станцию, вам нужно объяснить, как он туда попал. Марлоу и его команда посетили планету и вновь обнаружили, что Чужой сделал это, и казалось, что это слишком хорошая возможность упустить его”.

Затем игра преподносит вам самый большой сюрприз: два пришельца. Я спрашиваю Хоуп, почему они решили сделать это после того, как игру прорекламировали только с одним пришельцем. “Мы хотели немного удивить игроков. Если в какой-то момент вы начинаете чувствовать себя немного более уверенно в отношении пришельца, мы ухудшаем ситуацию вдвойне. Мне было интересно, какой будет реакция”.

Они всегда намеревались представить другого инопланетянина и строили ИИ на основе того, что двое пришельцев работают в унисон. “Они убьют меня за эти слова, но это было так же легко, как просто поместить другого пришельца на уровень. Но только потому, что они проделали такую хорошую работу с этим существом, что оно может позаботиться о себе”.

И иногда не делают разработчики. “Чего я действительно не ожидал, так это того факта, что, как команда, нас всех ещё застанут врасплох пришельцы. Даже к концу разработки мы все равно умирали, прыгали, кричали и удивлялись Чужому. Даже сейчас я могу играть, и мое сердце будет стучать в ужасном ритме”.

Как будто погружения в этот удивительный архив было недостаточно, Alien: Isolation также дал The Creative Assembly возможность поработать и даже написать новый диалог для оригинального фильма. Всё началось с их реконструкции Nostromo. “Когда вы начинаете такой проект, у вас появляются разные сумасшедшие идеи”, – говорит Хоуп. “Поскольку первой стадией разработки была деконструкция фильма, наша творческая команда разрывала Nostromo на части, чтобы выяснить, что заставляет его чувствовать себя как Nostromo. Это было сделано для того, чтобы мы могли создавать новые среды, соответствующие этому стилю”.

“В итоге мы закончили думать, и я бы с удовольствием погулял по Nostromo. Затем вы задаетесь вопросом, каково было бы встретиться с оригинальным Чужим там. Затем вы задаетесь вопросом, можете ли вы собрать вместе оригинальный состав, чтобы вновь сыграть свои роли и снова разыграть некоторые из этих сценариев”.

Невероятно, но они сделали. “Мы сказали им, что игра была о выживании, а не убийстве. Они увидели заботу и внимание, которые мы уделяем атмосфере. Было действительно поразительно, что они сказали да. Сигурни Уивер впервые сыграет Эллен Рипли в компьютерной игре. Это было что-то действительно особенное”.

Процесс создания Alien: Isolation

Хоуп говорит, что у актеров были идеи относительно сценария и их персонажей, особенно у Уивер. Рипли была важной частью ее карьеры, и она не относится к персонажу легкомысленно. “У нас действительно есть чувство персонажа. Она проделала большую работу, исполняя свою роль”.

Играя в игру, я не мог не думать о сцене в режиссерском фильме «Чужие», где Вейланд-Ютани, марионетка Картера Бёрка, говорит Эллен, что Аманда умерла от рака в 66 лет. Я спросил Хоупа, было ли это когда-нибудь у них на уме, когда они создавали игру. “Если есть что-то, что мы знаем о Бёрке, так это то, что он крайне ненадежный персонаж. Единственное, что ему нужно сделать, это заставить Рипли вернуться к LV-426, и есть шанс, что он скажет ей все, что, по его мнению, ему нужно сказать”.

Isolation невероятно смелая игра. Это идет вразрез со всем, что определяет типичный выпуск дорогой в производстве и большой игры, опираясь на постоянный темп и системы, а не на мгновенное удовлетворение и широкую привлекательность. “Это было похоже на риск”, – говорит Хоуп. “Но когда мы впервые это сделали, ответ был действительно положительным. Казалось, что это соответствует тому, что мы хотели от игры про Чужих. Что-то другое. Четыре года спустя, наконец выпустив игру, очень приятно видеть в ней большую аудиторию, которая открыта для чего-то подобного. Кто знает, что мы будем делать дальше?

Геймплей [ ]

В роли Аманды вы погрузитесь во взрывоопасный мир: вам будут угрожать отчаявшиеся, паникующие местные обитатели и непредсказуемый, безжалостный Чужой.

Вы — слабая девушка, поэтому ищите ресурсы и импровизируйте, стараясь выжить в этом аду.

Многопользовательская составляющая в игре не реализована. Разработчики поясняют это тем, что их основная идея — выживание наедине с монстром, без какого-либо постороннего вмешательства.

Gameplay

The game is played from a first-person perspective and focuses heavily on slow-paced stealth and horror gameplay, in contrast to the frantic action-adventure tone prevalent in many preceding Alien video games. Creative Assembly have stated that inspiration for the game's setting, Sevastopol Station, was taken from BioShock and Dishonored. A key feature of the game is its Alien enemy. Whereas as many previous games feature entire swarms of Xenomorphs as enemies, only one Xenomorph is present for the majority of the game. While it will appear in certain pre-determined, scripted events, it more often appears at random, forcing players to be wary at all times.


The player facing the Alien with a Flamethrower, the only weapon to have any real effect against it.

Despite the developers claiming the game would have no Facehuggers and no more than one Xenomorph ahead of release, several Facehuggers are encountered in the game, and multiple Xenomorphs stalk the player in some later sections (although in practice there are never more than two at once). The initial denial of such scenarios on the part of Creative Assembly was presumably in order to maintain the surprise for players upon reaching those sections of the game.

As well as the Xenomorph, the player has to deal with several other types of enemy, including hostile Working Joe synthetics, Seegson Security operatives and other desperate human survivors. Often, the player can choose to either confront or avoid these opponents. While the Xenomorph seemingly has no interest in synthetic enemies, it can be lured into conflict with human opponents, adding a tactical element to the gameplay. As well as traditional weapons, the game features a crafting system allowing the player to construct items to use against enemies, typically consisting of noisemakers, Molotov cocktails and other distraction devices.

Numerous archive logs and crewmember ID tags can be picked up throughout the campaign as collectibles.

As well as the main story campaign, the game also features an additional mode known as Survivor, which tasks the player with escaping a unique map in the quickest time possible, whilst being hunted by the Alien. Additional bonus objectives can be completed along the way for additional points. These points are then totalled up upon successful completion of the map and added to an online leaderboard. Players globally can therefore compete for the best score. The game initially shipped with a single map for Survivor mode, "Basement", but others were later made available as DLC.

Deleted Scenes

Contents

Technician Amanda Ripley is approached by Weyland-Yutani executive Christopher Samuels, who informs her that the flight recorder of the Nostromo was recently located and is being held aboard Sevastopol Station, a remote free port space station owned by the Seegson Corporation, in orbit around the gas giant KG-348. Samuels offers Amanda a place on the Weyland-Yutani team sent to retrieve it, so that she can have closure regarding the fate of her missing mother, Ellen Ripley. Ripley, Samuels, and Weyland-Yutani lawyer Nina Taylor, travel to Sevastopol onboard the courier ship Torrens, owned by Captain Diane Verlaine. The group arrive at Sevastopol to find the station damaged and communications dead. Ripley, Samuels, and Taylor attempt to spacewalk over to the station to investigate, but their EVA line is severed by debris and the three of them are separated.

Ripley manages to make her way inside the station and finds a complete breakdown of civil society: the station's crew have been reduced to small groups of frightened, paranoid looters who hoard scavenged resources and shoot non-group members on sight. She is briefly held hostage by a man named Axel, but convinces him to help her in exchange for a ride off the station aboard the Torrens. Axel explains that the current situation is due to a "monster" loose aboard the station, and soon after the Alien appears and kills him. Ripley evades it and contacts Samuels and Taylor, and discovers that Taylor has been injured, forcing Ripley to retrieve medical supplies from the station's med bay to treat her.


When Ripley reunites with Samuels and Taylor, the team is taken into custody by the station's Marshal Waits, and his deputy, Ricardo. Waits explains that the Alien was brought on board the station by Marlow, captain of the Anesidora (the ship that found the flight recorder of the Nostromo) who is under arrest by Waits. Ripley speaks with Marlow and learns that the Anesidora crew discovered the derelict Engineer ship on LV-426, where Marlow's wife was impregnated by a facehugger. Marlow brought her aboard Sevastopol for treatment, and the Alien hatched from her and began to wreak havoc on board. Waits convinces Ripley to help him contain the Alien by luring it into a remote section of the station and sealing it inside. However, once the Alien is contained, Waits ejects the module from the station with Ripley still inside. She manages to find an EVA suit and space-jump back to Sevastopol, while the Alien is left behind in the jettisoned module as it falls into KG-348.

With the Alien disposed of, the situation aboard the station appears back under control until the station's android workforce abruptly starts hunting down and massacring the remaining crew, including Waits and his men, though Ricardo survives. Samuels is revealed to be a synthetic human, and attempts to interface with the station's controlling artificial intelligence, APOLLO, in order to cease the slaughter. APOLLO's defensive countermeasures deactivate Samuels, but not before he manages to open a path for Ripley into APOLLO's control chamber.

When Ripley reaches the control chamber, she discovers that Sevastopol was recently purchased by Weyland-Yutani, who instructed APOLLO to preserve the Alien regardless of any human casualties. Ripley demands to know why APOLLO is continuing to kill the crew when the Alien is no longer aboard and APOLLO directs her to the station's reactor core, where Ripley discovers an entire hive of Aliens. She overloads the reactor to destroy the hive, but multiple Aliens escape into the station.

Ripley learns from Ricardo that Taylor was sent by Weyland-Yutani to retrieve the Alien, and that she freed Marlow in exchange for the location of LV-426. However, Marlow took her hostage and fled to his ship. Ripley and Ricardo pursue them in hopes of using the Anesidora to escape the station. However, they discover Marlow is attempting to detonate the Anesidora's fusion reactor to destroy the station and ensure the Aliens do not come into contact with humanity. Taylor kills Marlow while he is arguing with Ripley, then works together with Ripley to try to prevent the reactor explosion. They are only partially successful, however, with Taylor being killed by an electrical overload and Ripley escaping just as the ship explodes. The explosion does not destroy Sevastopol, but it damages the station's gravity stabilizers, causing it to begin falling into KG-348's atmosphere.

Ripley contacts the Torrens and escapes to it just as Sevastopol is destroyed, but Ricardo is attacked by a facehugger and she is forced to leave him behind. Aboard the Torrens, Ripley abruptly loses contact with Captain Verlaine, and subsequently discovers an Alien has boarded the ship as well. The creature corners her in the ship, but Ripley is still in her EVA suit from the hop over onto the Torrens, so she opens the airlock, sending both herself and the Alien into space. The game ends with Ripley adrift in space, waking up to the light of an unidentified vessel approaching her.

Сюжет [ ]

Аманде и Рикардо удаётся вызвать «Торренс» для эвакуации, после чего на Рикардо нападает лицехват, и Аманда вынуждена оставить его. Затем Аманда выходит в космос и добирается до «Торренса», а «Севастополь» сходит с орбиты и падает на KG348. На борту «Торренса» Аманда извещает капитана Верлейн о том, что она на борту, но не получает ответа. Не снимая скафандра, она идёт на мостик и неожиданно сталкивается с Чужим, и в конечном итоге оказывается загнана им в шлюз. Поняв, что у неё не остаётся другого выхода, Аманда устраивает аварийное разблокирование дверей шлюза, и её с Чужим высасывает в открытый космос. Чуть позже она, дрейфующая без сознания, приходит в себя, когда из темноты космоса её освещает свет от неопознанного корабля.

Alien: Isolation

Alien: Isolation is a video game for current and previous-gen systems by British studio the Creative Assembly .

It is a survival game using stealth and horror elements. It is heavily inspired by the first Alien film and stars Amanda Ripley, the daughter of Ellen Ripley. In the game, Amanda will be isolated on an empty space station with a single Xenomorph for most of the game.

Voice Cast

Cut Content

Virtual Reality Support

Reception

Alien: Isolation received generally very positive reviews from critics, especially in contrast to SEGA's previous Alien game, Aliens: Colonial Marines. Aggregating review websites GameRankings and Metacritic gave the Microsoft Windows version 82.36% based on 11 reviews and 80/100 based on 30 reviews, the Xbox One version 78.92% based on 12 reviews and 77/100 based on 16 reviews and the PlayStation 4 version 78.22% based on 29 reviews and 78/100 based on 37 reviews.

David Houghton from GamesRadar gave the game 4.5/5, praising the graphics and its intelligent AI which keeps the game unpredictable. He also thought that the game provided a lot of thrilling, engrossing, profoundly fulfilling rewards and will probably make players feel more alive than a video game has in years.

Andy Kelly from PC Gamer gave the game 93/100, stating that the game is the one the Alien series has always deserved. He praised the audio design, as well as the reactive AI of the Alien. He also thought that the pacing of the story was perfect, even though it took him about 25 hours to finish the game. However, he criticized the disappointing story as well as the flat voice acting and insubstantial characters, but he still summarized the game as a "deep, fun stealth game set in an evocatively realised sci-fi world. ".

Alex Dale from Official Xbox Magazine gave the game 9/10. He described the game as a "unique stealth-horror thriller that combines great pacing and smart design with razor-sharp AI that's unpredictable in all the right ways". However, he criticized the punishing difficulty of the game, saying players will suffer harsh punishment for small failures.

Chris Carter from Destructoid gave the game 8.5/10, praising the unscripted and dynamic Alien AI. He also praised the Survivor mode which could be unlocked roughly after 15 hours. He described it as the best part of the game because the mode offered different feelings and experiences for players every time when they played it.

Dan Whitehead from Eurogamer gave the game 8/10. He praised the superb lighting and unusually compelling environment design. He said that the game has created some of his most tense and memorable horror gaming moments ever. He also described the Alien's free-roaming AI creation as "a stroke of genius". However, he criticized the crafting system as too simple to the point of being shallow. He also criticized the length of the game as it is too long and felt that the game overstayed its welcome.

Dave Meikleham from Computer and Video Games also gave the game 8/10, praising its sound design and the horror moments, but noting he encountered occasional frame rate issues. He also thought that if the game were 30% shorter, it would be a much bolder and sharper experience.

Jeff Marchiafava from Game Informer gave the game 7.75/10. He too thought that it is the closest game to capture the promise of the Alien franchise and believed that it is the experience fans of the franchise have waited for a long time. However, he compared the game to Dead Space and believed that the environments and actions failed to instill the sense of dread that the movies or other horror games had delivered. He also criticized the 'wooden' animation of the characters, as well as the unhelpful map, unimpressive voice acting and dialogue.

A notable negative review came from Ryan McCaffrey of IGN, who gave the game 5.9/10. He found it disappointing, despite being a perfect Alien game on paper. He believed that the genuine scares of being hunted by an unstoppable alien were diluted by repetition. He also criticized the Alien's AI being too hard to play against. However, this review was met with a large negative backlash from fans.

Враги [ ]

Pre-order DLC [ ]

The first pre-order DLC for Alien: Isolation will include two missions, "Crew Expendable" and "Last Survivor" which allow players to reenact moments from the original Alien. Sigourney Weaver (Ripley), Tom Skerritt (Dallas), Veronica Cartwright (Lambert), Harry Dean Stanton (Brett), and Yaphet Kotto (Parker) will also be reprising their roles for Creative Assembly’s pre-order content. John Hurt (Kane) and Ian Holm (Ash) however won't return to reprise their roles but Ash will still be featured in the game, instead being voiced by another voice actor.

The first pre-order mission, "Crew Expendable", takes place moments after the death of Brett, it sees players assuming the role of Ripley, Dallas or Parker, as the crew of the Nostromo attempt to flush the Alien from the air vents and into the ship’s airlock. Depending on which character the player chooses, the game will have a slightly different perspective on events and will begin with different resources.

The second pre-order mission, "Last Survivor", will be available through select retailers depending on territory. Set during the film’s dramatic finale, the player assumes the role of Ripley and must activate the Nostromo’s self-destruct sequence and reach the Narcissus shuttle in order to escape.

Alien: Isolation



Версии игры для macOS и Linux были выпущены компанией Feral Interactive в 2015 году, и для Nintendo Switch - 5 декабря 2019 года.

Alien: Isolation — триллер с атмосферой ужаса и смертельной угрозы. Спустя 15 лет после событий Alien™ дочь Эллен Рипли, Аманда, начинает искать истинную причину исчезновения матери и вступает в схватку за выживание.

Персонажи [ ]

Аманда Рипли — Главная героиня, дочь Эллен Рипли из серии фильмов. Работает инженером в «Weyland-Yutani Corporation», где имеет 2-й уровень доступа. В начале игры её посещает Кристофер Сэмьюэльс, предлагая ей отправится с ней на Севастополь в поисках самописца. Аманду озвучивает Андреа Дек (моделью для захвата лица послужила Кезия Барроус).

Нина Тейлор — юрист из «Weyland-Yutani Corporation», имеет 4-й уровень доступа. Отправлена вместе с Сэмьюльсом на Севастополь, чтобы выяснить точную причину исчезновения Ностромо. Получает серьёзное ранение в самом начале игры, и игроку предстоит искать аптечку на станции, чтобы Тейлор могла продолжать движение. Умирает при взрыве энергетического реактора «Анесидоры». Тейлор озвучивает Эмеральда О’Хенрахан.

Аксель — первый компаньон Аманды. Убит ксеноморфом.

Merchandising

To coincide with the release of the game, Dark Horse Comics released a prequel comic book that told several short stories involving survivors aboard Sevastopol before Amanda Ripley arrives. Initially only given away for free at San Diego Comic-Con 2014, a digital version was packaged with certain pre-order editions of the game and later made available as a free limited-time download from the game's website during December 2014. Titan Books later published a behind the scenes book, The Art of Alien: Isolation, which included a wealth of conceptual and development artwork from the game.

NECA also released three Alien: Isolation action figures for Series 6 of its Aliens figure line in July 2015; two Amanda Ripley figures, one in a compression suit, and a figure of the Drone.

In August 2018, author Keith R. A. DeCandido announced via Twitter that he was working on a novelization of the game, to be released the following year.

Разработка [ ]

Об игре стало известно 12 мая 2011 года, после визита британского министра культуры, Эда Вейзи, в студию Creative Assembly. В своем твиттере он написал следующее: «Прекрасный визит в Creative Assembly, одну из лучших студий по разработке видеоигр в Великобритании. Сейчас они работают над новым блокбастером по вселенной „Чужих“».

В октябре 2013 года стало известно, что студия «20th Century Fox» имеет товарный знак для «Alien: Isolation» для использования его в сфере разработок видеоигр. Уже в декабре появились первые арты и кадры из игры.

7 января 2014 года появился первый трейлер игры. Также были показаны первые «дневники разработчиков» и ролик, демонстрирующий геймлей игры, тем самым официально подтвердив её существование. А уже 9 января была подтверждена новая информация: версия для Xbox One и PlayStation 4 обзаведется поддержкой Full HD-разрешения.

В одном из интервью разработчики рассказали, что изначально игра не была таким крупным проектом. Это была лишь техническая демо-версия, которую разработчики всё же решились показать компании Sega. Компании, и так заинтересованной в проектах по франчайзу, настолько понравилась общая идея проекта, что игра получила «зеленый свет» и началась полномасштабная разработка.

Разработчики делают основной акцент именно на атмосферу первого фильма. Например, сама картинка имеет некий вид «записи из 70-ых», что на деле является видеофильтром. Окружение также выполнено в стилистике фильма Ридли Скотта: начиная от самого корабля и заканчивая мелкими частями и отдельными предметами. Чужой в игре также сделан на манер фильма: он выглядит соответственно, не имеет «экстраординарных» способностей вроде невероятной прыткости и скорости, а ведет себя также, как и Ксеноморф из фильма, бродя по коридорам корабля в поисках добычи.

Development

Alien- Isolation Pre-Production Prototype

The IL0 demo from 2009.

Following the cancellation of Legend, the team put together a short "mood piece" demo (codenamed IL0) for an Alien project utilising the engine tech from Viking and Legend. While this demo captured SEGA's interest, the Alien license was fully saturated at the time with three Alien games in development (Aliens: Colonial Marines, Aliens: Crucible, and Aliens vs. Predator 2010). As a result of the demo however, the team started work on a 1st person sci-fi survival horror game around mid 2009 codenamed Moon, taking place outside the Alien universe to avoid licensing issues. Moon was scrapped some time around mid to late 2010 and began to be reworked into a 3rd person Alien game, likely related to the cancellation of Aliens: Crucible.


In February 2013, a verified SEGA QA Tester who had worked on the company's previous Alien title, Aliens: Colonial Marines, briefly mentioned the upcoming game in a post on Reddit, additionally shedding more light on the different tone the game was to take.

The game was intended to be announced in June 2013 at E3 as Alien Year Zero, but the reveal was pulled due to the poor reception of Aliens: Colonial Marines. In response to the criticism, SEGA conducted a review of Alien Year Zero, leading to a large story rewrite that took place around the middle of 2013. In this story rewrite the game's title was changed to Alien: Isolation.


Internally a series of major changes occurred during the game's development. The first happened around 6 months into production, which was a switch to a new scripting system named Cathode. This system was built into the Creative Assembly Game Editor (CAGE) and allowed for an editor interface similar to the Blueprint system in Unreal Engine 4. Although allowing a faster workflow after its introduction, a lot of work carried out prior to this system's introduction had to be rewritten or scrapped due causing large issues early on in development. The second major change during development was a switch from third to first person. This change happened to improve gameplay as early internal demos show the third person gameplay was less immersive than the final first person perspective - as developer Al Hope said, "in first person it's you that's being hunted". The third major change was a large story rewrite that happened around year before release, being where it is believed that the game's official title changed. In this rewrite a large number of maps such as the Gravity Anchors and Dry Docks were cut from the game, along with an entire introduction sequence aboard the Solace, which was reworked into the Anesidora in the final game. A large number of already completed cutscenes from Axis Animation were also scrapped in the story rewrite.

Содержание

Alien: Isolation


Fifteen years after the disappearance of her mother, Amanda Ripley is approached by Samuels, a representative of the Weyland-Yutani Corporation, who informs her that the flight recorder from her mother's lost ship, the Nostromo, has been found. The black box is being held aboard Sevastopol Station, a remote freeport space station in orbit around the gas giant KG-348. Samuels offers Amanda the chance to join the team being sent to retrieve it, in order that she might learn her mother's fate. Ripley agrees, and travels to Sevastopol with Samuels and Weyland-Yutani lawyer Taylor aboard the cargo ship Torrens. Upon arrival at Sevastopol, Captain Verlaine finds the station damaged and communications with its occupants scrambled and unintelligible. Unable to dock, Ripley, Samuels and Taylor attempt to spacewalk over to the station to investigate, but their EVA line is severed by debris from an explosion and Ripley is separated from the others.

Entering Sevastopol alone, Ripley finds herself unable to contact the rest of her team. The station itself is largely deserted, its inhabitants reduced to small bands of frightened, paranoid looters who hoard scavenged resources and react violently to anyone outside their group. Ripley encounters a man named Axel, whom she convinces to help her in exchange for a ride off the station aboard the Torrens. Axel explains the current breakdown in society is due to a "monster" that is loose aboard Sevastopol and killing its inhabitants. Ripley remains dubious until Axel is killed by the creature, a Xenomorph, which drags his body into a nearby vent. A terrified Ripley flees the area on Sevastopol's transit system.

Ripley eventually locates the Nostromo's flight recorder, but discovers that the data it contains has been corrupted. She travels to Sevastopol's communications center, hoping to re-establish comms and contact Samuels, but finds that the station's Working Joe androids are attempting to prevent this, killing a resident who precedes her. After acquiring a modified motion tracker, Ripley successfully contacts Samuels, who tells her that Taylor was injured in the earlier EVA accident.

After joining her crewmates in person, Ripley goes to the station's medical facility to recover a trauma kit to treat Taylor. She is helped by Dr. Kuhlman, who directs her from his office via the intercom, and must again avoid the Xenomorph, which stalks her through the medical facility's corridors. Kuhlman is killed by the creature when he ventures out of his office, but Ripley manages to locate the necessary medical supplies and escape. However, just as she is about to leave the area, the Xenomorph suddenly appears, cornering her; she is saved when a nearby cache of explosives detonates, driving the Xenomorph away. As she makes her way back to Samuels and Taylor, Ripley learns that the explosive trap was set for the Xenomorph by Sevastopol's Colonial Marshals.

Ripley and her shipmates are found by Marshal Waits and his deputy Ricardo, who explain that the Xenomorph was brought aboard the station by the Anesidora, the ship that recovered the Nostromo flight recorder. As a result, Waits has been holding the vessels' captain, Henry Marlow, at the Marshal headquarters. Ripley speaks with Marlow and learns that the Anesidora crew followed the flight data stored on the Nostromo's black box in the hopes of finding and salvaging the ship itself. Instead, they found the derelict on LV-426. Within, Marlow's wife Foster was impregnated by a Facehugger. Marlow subsequently brought her to Sevastopol for treatment, unwittingly unleashing the Xenomorph on its populace.

With their explosive traps having thus far failed to harm the Xenomorph, Waits has developed a new plan to trap the creature in a remote section of the station that can be jettisoned. He convinces Ripley to act as the bait in the scheme, giving her a flamethrower with which she can defend herself. While the plan is successful, Waits ejects the module with Ripley still inside to ensure the Xenomorph's demise. Ripley performs a risky space jump back to Sevastopol, while the jettisoned module falls into the crushing atmosphere of KG-348 with the Xenomorph still aboard, killing the creature.

Ripley makes her way back to confront Waits, but Ricardo reveals that the Working Joes have abruptly started slaughtering the remaining human inhabitants, including Waits and most of his men. Ripley tracks down Samuels, who interfaces with the station's controlling artificial intelligence, APOLLO, to cease the rampage. However, APOLLO's defensive countermeasures kill him after before he opens a path for Ripley to APOLLO's control core. Upon communicating with the computer, Ripley discovers that Sevastopol was purchased by Weyland-Yutani shortly before the Torrens arrived. The company subsequently programmed APOLLO with Special Order 939, instructing it to protect the Xenomorph at all costs so that the company might recover it — when Ripley and Waits blasted the Xenomorph into space, APOLLO deemed all humans aboard the station a threat to the creature, and thus instructed the Joes to kill them.

Ripley demands to know why APOLLO is continuing to follow out this directive now that the Xenomorph is no longer aboard the station; APOLLO directs her to the station's reactor core where she discovers a nest, inside which many of the original creature's victims have been cocooned and used as hosts for more Xenomorphs. Ripley initiates a reactor purge to destroy the nest, but multiple Xenomorphs manage to escape the electrical discharge and flee into the station.

With time running out, Ripley and Ricardo realign Sevastopol's communications array to contact the Torrens for evacuation, but Ricardo is subdued by a Facehugger and Ripley is forced to leave him behind. The Torrens docks with the station, but as the station's docking umbilical has been removed Ripley is forced to don an EVA suit and attempt a spacewalk to the ship. However, she is attacked by a Xenomorph and dragged into an air duct. She awakens to find she has been cocooned in another nest but manages to escape before she can be impregnated with a Chestburster. As the station begins to fall apart all around her, she returns to the airlock, dons an EVA suit and heads outside.

With the Torrens unable to detach, Ripley has to manually release the docking clamps securing the ship to Sevastopol, escaping moments before the station begins to disintegrate, finally exploding in KG-348's atmosphere. Back aboard the Torrens, Ripley abruptly loses contact with Verlaine, and subsequently discovers a Xenomorph has boarded the ship as well. The creature corners her in an airlock and prepares to kill her, but Ripley, still in her EVA suit, jettisons both herself and the Xenomorph into space. The game ends with Ripley drifting silently in space, waking as a searchlight crosses her face.

Sequels

Although SEGA announced that the Alien: Isolation's commercial performance did not warrant a sequel, the game's story has been continued in several other mediums. In September of 2018, Dark Horse Comics announced that it would be releasing Aliens: Resistance, a four-issue comic miniseries that was a sequel to both Alien: Isolation and their previous comic series Aliens: Defiance.

On February 28, 2019, Alien: Isolation - The Digital Series was released on the IGN website and IGN Youtube channel. The series adapted some of the game's cutscenes, combining it with newly-animated sequences to iterate the events of the game from Amanda's perspective, continuing on from the ending of the game and revealing new aspects of the story.

Alien: Isolation 2

Characters [ ]

Main Cast [ ]