Tales of berseria комбо гайд

Обновлено: 06.07.2024


Я не играл но из видео что смотрел понял, что если на каждую атаку можно забиндить 4 разных удара и дальше за каждым последующим ударом можно выбирать из 4 разных ударом. Не знаю понял ли ты меня сложно объяснить))


Есть обычные удары, тайные и магия. Магия просто кастуется и не комбинируется, от чего за магов толком играть не удобно так как просто и удобно выбирать, что и куда кастануть не получиться - а вот ботам окай. Обычные можно собирать в длинные сосиски и стоят они мало выносливости. Тайные особо сильные, они толком не комбинируются и их надо ставить в конец последовательности. Удары имеют разный тип урона. В общем я делают так: на каждую кнопку ставлю 3 обычных удара по нарастающей стоимости выносливости одного типа урона и в конец такого же типа или комбинированный тайный прием - далее просто под тип противника долблю одной кнопкой. Подбор урона под противника проще загоняет врагов в стан, что дает кубики выносливости, что что позволяет за Вельвет лупить гигантской красной чесалкой нонстоп ну и магический прием так же не жалеть.



Tales of Berseria

Tales of Berseria

Статистика: Tales of Berseria > Общие обсуждения > Подробности темы 3 фев. 2017 в 13:05 Best Combos for Eleanor? Something that flows easily but causes a lot of damage. (level is under 70) 3 фев. 2017 в 15:13 Anything really. Just keep the artes from cheapest to the most expensive. 3 фев. 2017 в 15:25

Most of her chains work well, but I have developped a liking in her "fire" (default second on the third line) and her earth (default third on her second line).

The fire one hits everything around her, and is pretty good at inflicting burn to give you souls, while the earth moves her quite a bit and has a short range projectile at the end.

It really depends on the enemies though, but I tend to use elementl spells as the 4th (and 5th) attacks, like fire ball, the whirlwing or the ice projectiles (fairly fast cast time so usually can be used mid combo at short range).

The only 2 moves I don't quite like from her are the move where she retreats backward while drawing in her enemies with blows (because if it misses you are so far away that no move can connect) and her rock shield spell (it's not bad in itself, but like magilou's mines, she tends to cast it again even if it was not used up when doing random spells).

3 фев. 2017 в 15:32

Burning Moon
Hexa Strike
Roaring Thunder
Cleansing Lance

And you're good to go.

3 фев. 2017 в 15:37 It definitely gotta have hexastike in it that this is advancing,multi-hit and AoE. 3 фев. 2017 в 15:59

Burning Moon
Hexa Strike
Roaring Thunder
Cleansing Lance

And you're good to go.

Interesting, but I think we should take out Hexa Strike so that Crushing Drop can get you some souls

Also, the Roaring Thunder can be replaced with Thermal Skewer and Cleansing Lance to Roaring Thunder. SO now we have somewhat of a balance. Thanks though! I tested it out, it's actually a really good combo so I saved it for the X button slot

Burning Moon --> Crushing Drop --> Thermal Skewer --> Roaring Thunder

3 фев. 2017 в 16:04 should put on guides whats the best combo can someone make that? 3 фев. 2017 в 16:07 should put on guides whats the best combo can someone make that?

I'm already doing it. Not sure when I'll be finished lol.

Cause, I'm theorycrafting af and hard on it. So far, I've finished Magilou's, Velvet and Rokurou. Writing a build for the combos is pretty monumental lol.

3 фев. 2017 в 16:13 should put on guides whats the best combo can someone make that?

I'm already doing it. Not sure when I'll be finished lol.

Cause, I'm theorycrafting af and hard on it. So far, I've finished Magilou's, Velvet and Rokurou. Writing a build for the combos is pretty monumental lol.
ohhh xD okey can give me ruko combo xD i really fail on him xD cant get 40combo xD

3 фев. 2017 в 16:14 should put on guides whats the best combo can someone make that?

I'm already doing it. Not sure when I'll be finished lol.

Cause, I'm theorycrafting af and hard on it. So far, I've finished Magilou's, Velvet and Rokurou. Writing a build for the combos is pretty monumental lol. Haha, that would be amazing! Rokurou and Velvet are pretty easy to make combos for but it's just the rest (the spellcasters) that are tough for me.

3 фев. 2017 в 16:17

I'm already doing it. Not sure when I'll be finished lol.

Cause, I'm theorycrafting af and hard on it. So far, I've finished Magilou's, Velvet and Rokurou. Writing a build for the combos is pretty monumental lol.

ohhh xD okey can give me ruko combo xD i really fail on him xD cant get 40combo xD
Since you've asked, I can give you it right now as I finish writing the guide.

Form 6: Dark Vortex
Infernal Bloom
Form 5: Scatterburst
Smokescreen

Mind you, you'll need to use Break Soul (R) when you initiate this. You'll stunlock every mob you hit.

3 фев. 2017 в 16:43
ohhh xD okey can give me ruko combo xD i really fail on him xD cant get 40combo xD

Since you've asked, I can give you it right now as I finish writing the guide.

Form 6: Dark Vortex
Infernal Bloom
Form 5: Scatterburst
Smokescreen

Mind you, you'll need to use Break Soul (R) when you initiate this. You'll stunlock every mob you hit.
thank you is that stage1-4?

3 фев. 2017 в 16:49

Since you've asked, I can give you it right now as I finish writing the guide.

Form 6: Dark Vortex
Infernal Bloom
Form 5: Scatterburst
Smokescreen

Mind you, you'll need to use Break Soul (R) when you initiate this. You'll stunlock every mob you hit.

thank you is that stage1-4?
Yep.

The combo is mostly focus on AOE than a single target. But can still perform well and deal a pretty decent damage.

3 фев. 2017 в 16:50 I don't think you guys read the tutorial at all. Using Hidden Artes after 2 Base artes decrease the SG cost of the Hidden arte, using the same arte in a combo increases the SG cost and decrease the damage and accuracy of the attacks(as long as the combo count is on). 3 фев. 2017 в 17:27 I don't think you guys read the tutorial at all. Using Hidden Artes after 2 Base artes decrease the SG cost of the Hidden arte, using the same arte in a combo increases the SG cost and decrease the damage and accuracy of the attacks(as long as the combo count is on).

"This is the result of developers assuming the non-gamer masses are all. Dumb and they can't identify simple patterns in their head like normal human beings. can. and need to be able to do in order to. BE."

I think the reason why no one really reads the tutorials is because they rely on the basic fundamentals of previous games and say "Yeah, I get it." sub-consciously

7 фев. 2017 в 12:06 I don't think you guys read the tutorial at all. Using Hidden Artes after 2 Base artes decrease the SG cost of the Hidden arte, using the same arte in a combo increases the SG cost and decrease the damage and accuracy of the attacks(as long as the combo count is on).

and its amazing to see how you, who bother to read the tutorial somehow manage to get everything you say, wrong.. badly wrong.

"Using Hidden Artes after 2 Base artes decrease the SG cost of the Hidden arte" is kinda wrong.. each martial arte decrease the cost of ALL subsequent artes in the combo by 10%..
and to fill in the rest;
Hidden artes increase status procc chance
Malak artes increase stagger duration
Break arte increase damage.
those bonuses applies to ALL attacks further down the combo chain. i assume a combo with 10+ martial artes in them would make all future hits free of charge. but i havent actually checked..

"using the same arte in a combo increases the SG cost" not true either. to prove it, each gem is 30 SG.. Velvet's Slag Assault cost 30 SG and is a hidden arte, 3 gems is slag assault 3 times.. if your statement was true, i would only do 2 hits in this scenario.

" decrease the damage and accuracy of the attacks" is also false.. that happends when you try to attack with no/not enough SG..

anyways.. came here for some eleanor combos to get me started.. found some.. ill be back if i find some more good ones after playing with her for abit ;)


Такой вопрос, видел зачастую у других на скринах в описании приемов есть подсказки, какой прием в связке ставить следующим. . . у себя такой функции не наблюдаю, это будет чуть дальше по сюжету или ее как-то врубить надо?
И еще, напишите, какие связки вы используете? (и желательное на каких лвлах открываются приемы, которые вы используете в данных связках за вельвет(ну можно и за других сказать) )



Компания Bandai Namco представила подробности боевой системы Tales of Berseria для PlayStation 4 и PC, в которых всё основное внимание уделено новой механике, получившей название Break Soul («Перелом души»). Базовая функция этой механики — увеличение максимально возможного количества выполняемых боевых искусств за одну комбинацию. Если на шкале душ персонажа красуется циферка 3, он может провести особый приём, ценой этих душ, и обеспечить для себя большее количество боевых искусств в грядущей комбинации. У каждого из персонажей есть собственный приём, который отвечает за механику Break Soul, и обеспечивает дополнительный эффект.




Так, Break Soul Вельвет, главной героини игры, носит название Consume Claw («Поглощающий коготь») и при задействовании трансформирует левую руку девушки, раскрывая её нечеловеческую сущность. Кроме того, героиня становится гораздо сильнее и способна наносить смертоносные удары своим врагам. С другой стороны, она теряет большое количество здоровья, и чем меньше оно становится, тем больше силы аккумулируется в левой руке Вельвет. Кроме того, сила будет зависеть и от противника. Если удары приходятся по противникам животного типа, они черпают дополнительную силу из показателя атаки врагов. Ежели лупить по бронированным врагам, множителем силы станет их защита. Весьма интересная схема, стоит отметить.







Но что там было про комбинации в самом начале? А здесь всё просто. Приёмы Break Soul можно будет вплетать в комбинации, проводимые персонажем. Например: вы проводите комбинацию из четырёх боевых искусств, где четвёртый удар является завершающим. Но вместо того, чтобы закончить комбинацию, после четвёртого удара вы используете Break Soul, а затем вновь проводите ту же комбинацию, с первого по третий удары. Таким образом, получается не только долгое комбо, но и усиленное тем или иным эффектом специального приёма персонажа. «Стоп, а почему только по третий?», — спросит кто-то. Всё дело в том, что каждый удар после Break Soul будет стоит одну душу, а поскольку их у нас всего три, то и удара будет три.

Читайте также: