Surviving the aftermath еда гайд

Обновлено: 04.07.2024

Количество ресурсов в колонии ограничено. Строительство ворот позволяет исследовать карту мира и привлекать в колонию как посетителей, так и выживших.

На карте мира есть много возможностей собрать больше ресурсов и исследований, чтобы разблокировать новые технологии из дерева технологий.

Специалисты обладают восемью различными навыками, их мастерство пронумеровано от 1 до 5. Один из них означает, что они едва компетентны в этом, пять, что они мирового класса

  • Лидерство:
  • Исследование: количество очков действия.
  • Огневая мощь: базовый урон атаки.
  • Торговля:
  • Исследование: научная точка набирает скорость за действие.
  • Очистка: Скорость очистки ресурсов за действие.
  • Медицина:
  • Восстановление: Скорость исцеления в колонии.

Ознакомьтесь со многими задачами, которые ваши специалисты могут выполнять в разделе «Действия».

Ваши Колонисты - жители вашей колонии, (не) удачливые выжившие, которые жили, чтобы засвидетельствовать последствия апокалипсиса и теперь должны работать, чтобы пережить его.

Колонисты - это отдельные люди с различными потребностями и навыками. Они будут работать, потреблять пищу и воду и размножаться, чтобы колония продолжала расти и расти. Удовлетворение их основных потребностей в воде, еде и укрытии является важной частью игры. Колонисты несут ответственность за выполнение любых строительных, ремонтных, транспортных, сельскохозяйственных и других работ в колонии как на открытом воздухе, так и внутри зданий. Игра пытается автоматически назначить лучшего человека для работы, когда вы строите новые здания или редактируете рабочие места внутри.

Если вы оказались в ситуации, когда работа не продвигается, убедитесь, что у вас достаточно свободных работников для выполнения поставленных задач. Если нет, временно освободите некоторые из них, закрыв несколько рабочих мест в своих зданиях.

Состояние

Многие опасности постапокалиптического мира больше всего влияют на колонистов. Они могут заболеть от радиации, заразиться болезнями или покалечиться. Все эти условия будут наносить ущерб здоровью, счастью и производительности колониста.

Физические условия можно лечить, исцеляя их с помощью медицинских строений, и это имеет решающее значение для процветающей колонии, поскольку игнорируемое плохое состояние в конечном итоге окажется смертельным.

Наличие активных медицинских зданий и специалиста, рыскающего по карте мира в поисках лекарств, может значительно помочь сохранить здоровье ваших людей.

Особенности

Колонисты могут иметь набор черт, которые могут дать им бонусы или помехи.

Особенности
Название Эффект Описание
Educated Production Speed +15% Has learned how to work in a post apocalyptic world efficiently
Hairy Cold resistance +20% Mutation has caused excessive body hair growth
Believer Max Happiness +20% Religious background helps to see hope where there might not be any
Former Hunter Damages Self when in full Health Was left permanently injured by a terrible hunting accident
Driven Production Speed +15% Trouble mind that might go ballistic at any moment
Hard Worker Production Speed +15% Works harder than average
Minesweeper Walking Speed -25% One of the lucky ones clearing old minefields. Lost only part of one foot and some toes from the other
Optimist Max Happiness +20% Seemingly resistant to the troubles in the world
Healthy Faster injury Recovery Picture of health despite adverse conditions
Sloth Resting rate -50% Sleeps longer than others
Clumsy Walking speed -25% Constantly tripping over their own feet
Lazy Production Speed -15% Just doesn't give a damn about work
Spiritual N/A Believes in something larger than the human kind
Reckless Production Speed -5% Dives headlong into everything without thinking first
Been there Max Health +30% A lifetime of hardship has made the body sturdy and durable
Comfort Seeker Max Happiness -30 living in a shelter with no power Aspires to minimize pain and maximize pleasure in life
Tough Max Health +20% Built like a brick house, able to endure many hardships
Daydreamer Production Speed -5% Has a hard time concentrating on the task at hand, dreams of better times
Clawed N/A An encounter with a ferocious beast left its mark; scars across the face and a mutilated nose
Suspicious Happiness penalty when survivors join the colony Distrustful of new and unfamiliar people
Loiterer Walking speed -25% Tries to take things easy whenever possible
Competitive Walking speed +20% Has to be first everywhere, best at everything, or at least the fastest
Punctual Walking Speed +20% Finds comfort in organization, punctuality and schedules
Farmhand +15% as a Farmer Loves to see things grow and blossom
Genetic Lottery Faster injury recovery Blessed with remarkable genes
Ritualistic N/A Has structured their day around strict religious routines
Picky Hunger rate -15% Very selective about what they eat, gets by with less
Martial Artist Max Health +30% Sees themselves as a professional fighter, aims constantly for maximum fitness
Glutton Twice as hungry Eats more than they should. Does not care if someone is left without food
Horrors of the Past Production Speed +5% It is difficult to think anything but the horrors they'e witnessed. Hard labour helps to take the mind off things
Obsessive Production Speed -15% Handicapped by compulsive thoughts and small rituals
Resigned Production Speed -15% Has completely given up and doesn't see the point in anything anymore
Paranoid Production Speed -5% Suspects everything and everyone, jumpy and irrational
Authoritarian Production Speed +15% with over five specialists in the colony Believes in control, leadership and discipline
Hyperactive Needs more time to get Educated Has a though time focusing on one thing at a time
Green Thumb Production speed +5% Feeling dry dirt between the fingers is the best feeling in the world
Luddite N/A Prefers old ways and abhors new technology
People Person Happiness boost when survivors join the colony Enjoys meeting new people

Смерть

Неизбежная часть жизни, смерть приходит к нам всем в конце концов, так или иначе.

Это может произойти из-за голодания, длительного обезвоживания, необработанных травм или нападений бандитов. Мертвые колонисты несут серьезную опасность, поскольку их трупы могут потенциально служить переносчиками и распространять болезни, а наличие мертвых людей, лежащих на виду, также сделает живых людей несчастными.

Чтобы предотвратить возникновение таких проблем, мертвых колонистов необходимо доставить в Могильник. Это обеспечивает минимальное воздействие на общее счастье и здоровье колонии, поскольку тела выводятся из поля зрения и исчезают из виду живых колонистов, а также помещаются в место, где они не могут распространять болезни.

Специалисты, если они умирают, либо теряются в пустыне, либо быстро захороняются на месте выжившими товарищами.

Их имущество и любые ресурсы, которые были у них в инвентаре, также будут потеряны.

Please help with verifying or updating older sections of this article.
At least some were last verified for version 1.1.

Surviving The Aftermath's tutorials: Episode 1, Food and Water.


Berries can be gathered with a Specialist or a Food Storage.

Your colony has several ways of producing a variety of Food. The simplest way is to direct your Colonists to gather Berries near your starting location by selecting the Food Storage and setting its Work Area on top of the Berry Bushes. This will provide a quick but short term option to top up your stores.

Food production is very prone to disruptions from Catastrophes, so a good stock of varied items is a necessity. You can also scavenge food from abandoned farms and diners on the World Map and a Specialist can be worth their weight in gold when bringing more food into the colony during a time of crisis. Catastrophes can wither open Fields instantly, so consider building Greenhouses as soon as possible.

Содержание

Food production

Please help with verifying or updating this section. It was last verified for version 1.1.

Hunting and Fishing


Fishing Hut and Trapper provide steady sources of Meat.

A more long-term solution is to build Trappers and (if there are lakes nearby) Fishing Huts. Both provide a steady stream of Venison and Fish respectively but will struggle to supply enough for a large colony. A bad Effective Area results in a lower food yield while a good area would lead to a high percentage of effectiveness.

Specialists can also hunt down wild animals for extra Meat that can be collected with a Food Storage.

Fields

For your colony to really start growing, you will need Fields. Fields are free to build but need normal - or preferably fertile - soil to flourish. They can take a long time to cultivate and grow but will provide large amounts of produce—from Corn to Potatoes and Cabbage depending on which Seeds you have available. New Crops are faster to grow or provide a more bountiful harvest, so always keep an eye on them. Fields come in three sizes Small, Medium and Large.

Advanced production

Advanced methods of food production Cookhouses, Mess Halls, Aqua Farms, Ranches and Insect Farms. The former allows you to refine raw ingredients into more nutritious Meals, effectively multiplying the amount of food you get. The latter ones are more catastrophe-proof ways of producing proteins fast to diversify your food production.

Hunger and Malnutrition


Colonists need varying sources of food to stay healthy.

Colonists need a steady source of Meats and Vegetables. Some foods are only good for filling up the stomachs of Colonists, but provide no nutrients for them to keep going in the long term.

Malnourished colonists’ diet is severely lacking in one or more areas. You can prepare various dishes in Cookhouses and Mess Halls. Yet, getting back on track might take several days of varied intake. Well Nourished colonists enjoy a varied diet of both Meat and Vegetable meals. Well fed people are at their best in taking care of the Colony, so pursuing this status is recommended.

When hungry, the colonists will eat anything available. An empty stomach is a quicker way to meet your demise, whereas Malnutrition is a slow but equally deadly killer.

Food types

Please help with verifying or updating this section. It was last verified for version 1.12.

Food in the post-apocalypse comes in many forms with each their own pros and cons. All food can be eaten raw, but is best used as an ingredient to a Meal.

Vegetables

Vegetables range from Berries to Potatoes and Soybeans and can be either picked or grown as crops. They produce the highest yields but are prone to disruptions. Different vegetables have different cultivation and growth times with varied yield amounts when harvested.

Food item Refined to Food Type Attaining Growth rate Yield Pollution value Resilience Effort
Berries N/A Raw Picked N/A N/A Medium N/A N/A
Cabbage Veg Meal Raw Grown in a Field, Greenhouse Normal Normal Medium High Low
Carrot Veg Meal Raw Grown in a Field, Greenhouse Fast Normal Low Normal Normal
Corn Veg Meal Raw Grown in a Field, Greenhouse Fast Normal Medium Normal Normal
Peanuts Veg Meal Raw Grown in a Greenhouse Fast High Medium Medium Normal
Potatoes Veg Meal Raw Grown in a Field , Greenhouse Normal Normal Medium High Normal
Soybeans Veg Meal Raw Grown in a Field , Greenhouse Normal High Low Low Low

Meat is a bit of a luxury when times are tough. Trappers can still catch small animals and even bigger game, and Fishing Huts provide a somewhat stable source of Food as well, but the yields are rather low.

Food type Refined to Food Type Attaining Pollution value
Fish Meat Meal Raw Grown in a Fishing Hut, Aqua Farm high
Venison Meat Meal Raw Hunted by a Trapper very high
Luxury Meat Meat Meal Raw Grown in a Ranch medium
Jerky N/A Meal Found none

Insects

Off-putting for some at first glance, insects are nevertheless an excellent source of cheap proteins. They grow quickly and supplement the largely vegetable-based diet well.

Food type Refined to Food Type Attaining Growth rate Yield Pollution value
Buffalo Worms Insect Meal Raw Grown in an Insect Farm Slow High Medium
Cockroaches Insect Meal Raw Grown in an Insect Farm Slow Medium
Crickets Insect Meal Raw Grown in an Insect Farm Fast Low
Mealworms Insect Meal Raw Grown in an Insect Farm Medium Medium
Waxworms Insect Meal Raw Grown in an Insect Farm Fast Medium Medium

Other Average Calories

This food category keep colonists stomachs full with the necessary average value nutrients to keep them going in the longterm.

Food item Refined to Food Type Attaining Growth rate Yield Pollution value
28px Bread N/A Meal Made in Bakery N/A N/A Low
Canned Fruit N/A Meal Found N/A N/A None

Empty calories

This food category does keep colonists stomachs full, but will not give them any of the necessary nutrients to keep them going in the longterm.

Dan0Randan

32 минуты назад

Без описания

2 дня назад

23 минуты назад

2 дня назад

3 дня назад

2 дня назад

38 минут назад

3 дня назад

3 дня назад

22 минуты назад

23 минуты назад

3 дня назад

16 минут назад

Изменить язык

Полная версия



Surviving the Aftermath

Surviving the Aftermath

Статистика:

Surviving the Aftermath > Общие обсуждения > Подробности темы

2 мая в 23:47

Нехватка воды

Я построил 6 колодцев 3 хранилища 1 водосборник но все ровно для ранч и полей не хватает воды.

10 мая в 3:44

Для них нужны водонапорные башни. Хранилища и колодцы дают питьевую воду для жителей.

Показывать на странице: 15 30 50

Surviving the Aftermath > Общие обсуждения > Подробности темы

Дата создания: 2 мая в 23:47

Другие обсуждения

0 4 2 2

Пожаловаться

Читайте также: