Starcraft 2 командиры гайды

Обновлено: 05.07.2024

Введение: Сегодня я готов вам представить полный анализ героя Артаниса и рассказать о всех его фишках и возможных стратегиях. Всё это написано только с учётом максимальной сложности Эксперт, который с момента введения режима был усложнён.

Особенности героя:

  • Сложность: Легко.
  • Однообразен: Единственный вариант развития - Гейтовый стиль.
  • Быстрая экономика: Не имеет экономических бустов, но может взять нычку одним из первых (3:45).
  • Способности: Все 4 способности полезны. Варп позволит варпать юнитов в любой части карты. Удар с орбиты отобьёт первую атаку. Щит поможет выиграть битву без потерь. Ультимейт попросту уничтожит выходящую армию врага.

Юниты:


  • Зилот: Зилоты нужны только для быстрого взятия экспанда и для траты лишних минералов.
  • Драгун: Универсальный юнит. Масс драгуны это основная часть вашей армии, т.к. они плотные стреляют и по земле и по воздуху. Все грейды мы делаем для них.
  • Псих: Сами по себе психи уязвимы, поэтому лучше строить архонтов.
  • Архонт: С 7 уровня командира могут кастовать способности как психи.
  • Иммортал: Немного танчит + быстрее будете сносить здания.
  • Обс: 1-2 штуки против невидимок.
  • Феникс: Бесполезен, вы очень долго будете убивать мелких юнитов, а массивных вообще никак не поднять.
  • Опустошитель: Мне не понравился данный юнит ни в какой из связок. Требует грейдов, а у нас нет на них лишнего газа.
  • Темпест: Можно добавлять по желанию, низкая скорость атаки, но нормальный урон и дальность.
  • Фотонки: Можно добавить на лишние минералы на защитных картах типа храма или поездов.

Уровни героя:


  1. (Любой стиль) Моментальный варп юнитов.
  2. (Общее) При получении смертельного урона юнит на несколько секунд становится неуязвимым. Кулдаун 60 сек. Действует на союзника.
  3. (Любой стиль) Каждое производящее здание может накапливать 3 заряда для варпа (т.е. с 1 гейта можно будет варпнуть 3 зилотов).
  4. (Гейт-стиль) В сумеречном совете появляется грейд на зилотов Вихрь (сплеш урон ) и грейд на драгунов +40 хп .
  5. (Робо-стиль) Новый юнит опустошитель.
  6. (Гейт-стиль) В архивах тамплиеров появляется грейд +150 начальной энергии и шторм восстанавливает 50 щитов союзным единицам.
  7. (Гейт-стиль) Архонт может использовать фидбек и шторм.
  8. (Робо/старгейт-стиль) Варпать теперь можно и с робо и со старгейта.
  9. (Робо-стиль) В роботехническом узле появляются грейды на опустошителей +5 к максимум скарабеев и +25% радиус урона по области .
  10. (Общее) Ультимейт - Солненая бомбордировка: огромный урон по области.
  11. (Старгейт-стиль) - Новый юнит Темпест.
  12. (Старгейт-стиль) - Новые грейды в маяке флотилии Феникс подымает сразу 2 цели и Ураган получает способность 500урона за 20 сек .
  13. (Общее) Способность Щит +100 щитов.
  14. (Общее) Ультимейт получает в 2 раза больше ударов.
  15. (Общее) У вас сразу 200 лимита даже без пилонов.

Исходя из данных усилений командиры мы видим, что жизнеспособен только гейт-стиль.
Чистый робо-стиль не работает из-за невозможности наносить урон воздуху.
Чистый старгейт стиль не работает из-за низкого урона в секунду по наземным вйскам.
Микс робо-старгейта не сработает из-за нехватки газа.
Стоит отметить что мега-способность 15 лвл самая слабая из существующих. Всё что она даёт - более ранний гейт без пилона и больше минералов из-за надобности строить пилоны до 200 лимита.

Состав армии и производственные мощности: Исходя из количества газа вы сможете выйти только в Драгунов+Технология. 1 Роботикс мы строим как минимум для обсов. Выходит следущие варианты:

  • 8 Гейтов + 1 Робо: Драгуны + Обс + имморталы. Имморталы хорошо сработают на картах, где нужно уничтожать вражеские здания.
  • 8 Гейтов + 1 Робо + Архивы темпларов: Драгуны + обс + архонты. Такой микс подойдет против противника, который строит много юнитов с энергией.
  • 8 Гейтов + 1 Робо + 1 Старгейт: Драгуны + обс + темпесты. Если вам не нужно убивать здания и ИИ не строит юнитов с энергией можно использовать темпестов (например на карте с поездами). Ещё 1 вариант развития добавлять к драгунам и иммов и темпестов.

Билд:

В режиме Союзное командование, лучшая стратегия максимально быстро раскачать 2 базы, а потом выполнять задание. Базу нужно брать настолько халявно, насколько это возможно, ведь это не 1х1 и вас не накажут.

StarCraft 2 Nova кампания: Миссия 4 Ад в раю


StarCraft 2 Nova кампания: Миссия 4 Ад в раю

Прохождение 4 миссии DLC-кампании Nova на эксперте со всеми достижениями.

16-09-2017 15:24

StarCraft 2 Nova кампания: Миссия 3 Разведданные


StarCraft 2 Nova кампания: Миссия 3 Разведданные

Прохождение 3 миссии DLC-кампании Nova на эксперте со всеми достижениями.

StarCraft 2 Nova кампания: Миссия 2 Внезапный удар


StarCraft 2 Nova кампания: Миссия 2 Внезапный удар

Прохождение 2 миссии Nova на эксперте со всеми достижениями.

StarCraft 2 Nova кампания: Миссия 1 Побег


StarCraft 2 Nova кампания: Миссия 1 Побег

Прохождение 1 миссии на эксперте со всеми достижениями.

StarCraft 2 Совместный режим - Командир Рейнор


StarCraft 2 Совместный режим - Командир Рейнор

В данной теме я полностью проанализирую все возможности и фишки командира. Всё что написано далее применимо только к максимальной сложности Эксперт, но первые уровни любого героя придется начать с ветерана. Первоначальная цель любого командира - раскачать экономику и занять 2 базы, а после сделать грейды и армию.

14-03-2016 22:00

StarCraft 2 Совместный режим - Командир Артанис

Добавлено видео


StarCraft 2 Совместный режим - Командир Артанис

Введение: Сегодня я готов вам представить полный анализ героя Артаниса и рассказать о всех его фишках и возможных стратегиях. Всё это написано только с учётом максимальной сложности Эксперт, который с момента введения режима был усложнён.

03-03-2016 08:07

StarCraft 2 кампания: Последние достижения до 100%


StarCraft 2 кампания: Последние достижения до 100%

StarCraft 2 WoL 100% Достижений

Кроме выполнения достижений в миссиях есть ещё часть, которые нужно выполнить для получения 100% (435/435 очков).

03-02-2016 08:05

StarCraft 2 кампания: FAQ и советы перед прохождением


StarCraft 2 кампания: FAQ и советы перед прохождением

Я прохожу кампанию:

  • На максимальной сложности "Эксперт".
  • Со всеми аччивками миссии. Не выполнение 1 аччивки, а потом другой, а именно все 3 аччивки(а иногда больше) за одно прохождение миссии.

Есть наверно куча гайдов и видео на прохождение кампании на Эксперте.
Есть также много гайдов как пройти аччивки отдельно.
Но именно в таком варианте, я буду первым.

03-02-2016 08:02

StarCraft 2 HotS кампания: Советы перед прохождением


StarCraft 2 HotS кампания: Советы перед прохождением

Чем это прохождение отличается от других и от WoL?

Я прохожу кампанию: На максимальной сложности "Эксперт". Со всеми достижениями миссии. Выполнение всех 4 достижений сразу за одно прохождение миссии.

03-02-2016 08:00

StarCraft 2 Lotv кампания: Миссия 22 Падение амуна


StarCraft 2 Lotv кампания: Миссия 22 Падение амуна

Задание: Уничтожить кристаллы Пустоты (7 штук).
Достижение 1 (Любая): Уничтожьте 375 боевых единиц противника с помощью Керриган.
Достижение 2 (Боец): Не позвольте Амуну уничтожить ни одну боевую единицу при разрушении поверхности.
Достижение 3 (Ветеран): Уничтожьте 3 кристалла Пустоты с интервалами не более чем в 60 секунд.

Vorazun uses the power of cloaked units to wreak havoc around the battlefield, combined with a powerful ability to stop time.

Level Unlocks

Level/Icon Name Description
Shroud of Adun
Shroud of Adun Vorazun's Dark Templar have improved shields and cost less vespene gas.
Spear of Adun: Orbital Assimilators
Spear of Adun: Orbital Assimilators The Spear of Adun harvests vespene gas from orbit without the need for Probes.

  • Centurions are briefly cloaked and can pass through other units when charging.
  • Allows Centurions to stun nearby enemies.
  • Allows the Stalker's Blink to cloak and restore shields over time.

Powerful attack caster. Can use the Confuse and Mind Control abilities.

  • Enables Dark Templar to teleport to nearby locations.
  • Grants Dark Templar the ability to disable units, preventing them from attacking or being attacked for 10 seconds.
  • Dark Archons start with full energy.
  • Allows a Dark Archon to take control of a targeted unit permanently.
  • Permanently cloaks all Corsairs and Oracles.
  • Increases the range of the Void Ray's weapon as it continues to attack.
  • Enemies affected by the Oracle's Stasis Ward can now be attacked.

Highlighted rows denote large power spikes for the commander.

Achievements

Achievement Name Description
Event Horizon
Event Horizon Kill 15 units trapped in a single Black Hole on Hard difficulty.
My Turn
My Turn Kill 5,000 enemy units with Vorazun's cloaked units in Co-op Missions.
Shadow Guard
Shadow Guard Kill 50 units with Vorazun's Shadow Guard in a single mission on Hard difficulty.
Your Turn
Your Turn Your ally kills 1,000 units while Vorazun's Spear of Adun Time Stop is activated in Co-op Missions.

Calldowns

  • At the start of the game, warp in your first Dark Pylon to save you from building one for power and supply.
  • Any other Pylons should only be warped in at strategic locations.
  • Use your Dark Pylon's Recall ability to move efficiently around the map.
  • Cooldown: 60 seconds
  • Energy Required: 25
  • Use this with Corsairs to deal with armored air units.
  • A good placement of a Black Hole will allow you to deal with attack waves without losing any units.
  • Cooldown: 0 seconds
  • Energy Required: 25
  • The first Shadow Guard should be used to clear out your expansion.
  • Make use of their Blink ability to move them quickly from one location to another, in addition to any Dark Pylons you have out.
  • Cooldown: 180 seconds
  • Energy Required: 50
  • One of the most powerful calldowns in the game.
  • This should be used as soon as it is off cooldown, so make sure you are ready to push.
  • Push into heavily fortified bases and use this as soon as enemy units start attacking you.
  • Coolup: 240 seconds
  • Cooldown: 240 seconds

The Deploy Dark Pylon ability brings a Dark Pylon onto the battlefield. This structure has abilities itself, shown below:

Dark Pylon

Ability Name Description Cooldown
Recall
Recall Teleports all friendly units in the target area to the location of the Dark Pylon. 60 seconds

The Deploy Shadow Guard ability brings Shadow Guards onto the battlefield. These units have abilities themselves, shown below:

Shadow Guard

Ability Name Description Cooldown
Shadow Fury
Shadow Fury Jump from target to target, dealing 20 (+15 vs. Light) damage with each jump. Hits 5 times. 15 seconds
Blink
Blink Teleport to a nearby target location. 10 seconds
Void Stasis
Void Stasis Places target unit or structure in stasis for 10 seconds, disabling the unit for the duration of the effect. Units and structures in stasis cannot be attacked or affected by abilities.

Sub-Ascension Leveling

As Vorazun's Corsairs can't cloak during early levels and Black Hole does not negate armor, build Dark Templars and Stalkers as your core army composition. Stalkers can deal with air units fairly well, especially when they have their Blink upgrades which can regenerate their shields rapidly. Due to the lack of Emergency Recall during early stages of leveling, use Black Holes liberally to ensure you do not lose Dark Templars.

While leveling through Mastery levels, allocate points into Power Set 3's Spear of Adun Energy mastery until you hit the desired number of points, before allocating them to Chrono Boost efficiency.

Masteries

Below are the three Power Sets for Vorazun with the recommended point allocations for each. Note that these are meant to serve a general, all-purpose build that is effective across all maps with no Prestiges selected. You are highly encourged to change these masteries to suit your playstyle and particular challenges you face (e.g. Weekly Mutations).

Power Value Recommended Points to Add Further Considerations
Dark Pylon Range 2% per point
60% maximum
0 Dark Pylon range can be used if you intend on using Dark Pylons offensively with units that do not have cloak. For example, Void Rays can benefit from the general cloaking passives that Vorazun offers. By warping in a Dark pylon near your army, you'll be able to take advantage of those buffs, even if you use units that do not naturally have cloak.
Black Hole Duration 2% per point
60% maximum
30

Black Hole Duration is a better mastery as it gives your units more time to deal with enemies.

Power Value Recommended Points to Add Further Considerations
Shadow Guard Duration 2 sec per point
60 sec maximum
30 Additional points into Shadow Guard Duration increases up time of the Shadowguard to allow for clearing of the expansion as well as dealing with early game attack waves. It provides Vorazun with an early-game pushing capability. However, they will be sacrificing Time Stop movement speed increases which will allow them to take out more high-priority targets.
Time Stop Unit Speed Increase 1% per point
30% maximum
0

Shadow Guard is generally a more versatile pick, as it provides Vorazun with a way of handling the early game. However, it does mean that Time Stop cannot be used as effectively to snipe targets.

Power Value Recommended Points to Add Further Considerations
Chrono Boost Efficiency 1% per point
30% maximum
0 Points may be taken out of the Initial Spear of Adun energy mastery for the Chrono Boost mastery. However, this will sacrifice a player's early-game pushing potential.
Initial and Maximum Spear of Adun Energy 3 per point
90 maximum
30

A full 30 points into the initial energy will provide Vorazun players with the early-game pushing potential they require while they build up army and compounds very well with 30 points into the Shadow Guard duration mastery above. The Shadow Guard will need to be microed more carefully to take advantage of their full timer, but as a result, can solve Vorazun's Early game problems.

Prestiges

Below are the prestiges for Vorazun. Note that "Effective Level" is the level at which the prestige achieves it full effect.

  • Advantages:
    • Emergency Recall recalls cloaked units to the closest Nexus or Dark Pylon instead of the primary structure and heals life and shields to full.
    • Deploy Dark Pylon cooldown and cost reduced by 50%.
    • Dark Pylons lose Recall.
    • Advantages:
      • Void Stasis, Confusion, Stasis Ward, Disruption Web, and Darkcoil may affect Heroic units and cause enemies to lose 20 life per second. This effect cannot kill.
      • Combat units deal 25% reduced damage.
      • Stasis Ward duration reduced by 75%.
      • DoT effects do not stack
      • Only way to deal DoT damage to air units is using Confusion
      • Advantages:
        • Time Stop becomes targeted. All Shadow Guard who have died are resurrected at the target location.
        • Shadow Guard duration reduced by 40%.
        • Shadow Guard duration Mastery applied first, then duration reduced by 40%
        • Shadow Guards do not need to be killed. Despawned Shadow Guards will also spawn
        • Time Stop is still a global effect. Target location is where Shadow Guards spawn

        Both Spirit of Respite and Keeper of Shadows are solid picks for general Vorazun-play, and will come down to the player's preferred playstyle. However, playing Vorazun without a Prestige Talent selected also works fine.

        Recommended Army Composition

        The recommended army composition for Vorazun is below. Note that this assumes no Prestige talent selected and recommended Mastery Allocations. This is a basic recommendation for your army framework. It is recommended to gain an understanding for each of the units in the Units section and further add tech units so that you are able to better handle the situations you face.

        Dark Templar
        Corsair

        Dark Templar/Corsair builds can handle anything that is thrown at them. The ratio of Dark Templars to Corsairs will depend on the enemy composition you are facing.

        Combat Units

        For more information on Vorazun's unit stats, comparison between units and upgrade calculations, visit the Data Tables page.

        Арктур Менгск - новый командир для совместного режима Starcraft 2, Арктур Менгск, Кооператив, Компьютерные игры, Командир, Starcraft

        Солдаты — просто дешевое пушечное мясо, которое можно пачками бросать на врагов, после чего ослабленных противников добьет императорская гвардия. Павший в бою солдат роняет свое оружие, и другой боец сможет подобрать его, чтобы победное шествие не прекращалось ни на секунду.

        При необходимости Менгск может устроить противникам ядерную аннигиляцию и обратить в пепел все, что есть на поле боя.

        Читайте также: