Shank 1 прохождение

Обновлено: 02.07.2024

Эта публикация удалена, так как она нарушает рекомендации по поведению и контенту в Steam. Её можете видеть только вы. Если вы уверены, что публикацию удалили по ошибке, свяжитесь со службой поддержки Steam.

Этот предмет несовместим с Shank. Пожалуйста, прочитайте справочную статью, почему этот предмет может не работать в Shank.

Доступность: скрытый

Этот предмет виден только вам, администраторам и тем, кто будет отмечен как создатель.

Доступность: только для друзей

В результатах поиска этот предмет сможете видеть только вы, ваши друзья и администраторы.

Вы спросите кто такой Шанк? Это такой горячий парень с пушками и ножами, мачете, пулеметами и бешеной харизмой. А еще он мстит за любимую, которую он потерял из-за некого "Мясника". Ну что же, посмотрим, как мы поможем Шанку мстить и проливать кровь?

Вы спросите: Зачем вы проходите игру, которая вышла джва года назад и уже морально устарела. А мы ответим: А вот чёрт его знает, нам просто нравится играть и очень тупо комментировать. Не смотрите нас. Вторая серия, кстати.

This is a collaborative walkthrough for Shank. Please add any missing information to any section and/or correct any errors that you find.

Contents

Level 1-Return Home [ ]

The story begins with a cutscene how Shank got his default weapon (Chainsaw and Dual pistols), then Player will be introduced with Combat mechanics that split into 3 types: Melee (Shank attack), Heavy (Chainsaw,Machete, and Chains), and also Pistols (Dual Pistols, Shotgun, Uzi).

Shank will fight his way out the bar, full of enemies.

Shank Chapter 1 Return Home

Level 2-A Big Show [ ]

Shank will be faced with the Butcher, the ring will be closed. Get prepared for your first boss fight!!

BOSS: The Butcher (fake)

There are two ways to finish this:

You can simply beat him by climbing wall, waiting him to do a charge attack. When he hit the wall, he will be stunned, and a symbol will be appear above.

  • Hard Way: Focus on quick attacks and dodge when he start to do grabs or slams.

Then, Shank finally know that the Butcher he kill is fake.

Shank Chapter 2 A Big Show

Level 3 - Other Side of the Tracks [ ]

In this level, you will get a Shotgun. This weapon is a great weapon and will be useful for future levels. You also can find Minigun, the first pickup-able enemies weapon. In the midway, enemies also shooting you from above. take them out as priority, then take out shield-wielder big enemies.

Shank Chapter 3 Other Side of the Tracks

Level 4 - Ride [ ]

When you reach the third swing skull, a short cutscene will play showing the enemies up ahead. Take their cue and shoot the propane tank from the skull by aiming at it.

Shank Chapter 4 Ride

Level 5 - Cars and Grenades [ ]

  • All you have to do is stand still in the leftend of the train and keep shooting at the APV, watchout for incoming enemies that can throw grenades at Shank.
  • The Enemies itself will be taken care by APV's rockets and Grenades.

Shank Chapter 5 Gears and Grenades

Level 6 - Meatpacking Plant [ ]

This level is one of the more platform heavy levels in the game. Whenever you're sliding down a slope, be ready to jump to avoid sliding into a death trap. The game will slowdown to let you know when it's time to jump.

Shank Chapter 6 Meatpacking Plant

Level 7 - The Butcher [ ]

BOSS: The Real Butcher

Fighting The Real Butcher is easy as fighting the fake Butcher. Beware of his opening charging attack. Shoot the Meatlambs hanging above, trying to positioning the meatlambs between you and The Butcher. When he uses his chain attack,it will be stuck and you are able to pounce him. Repeat this until the cutscene.

Shank Chapter 7 The Butcher

Level 8 - Red Lights [ ]

There's actually not much to note in this short level other than the introduction of shielded enemies that wield shotguns. They take a long time to shoot once they pull their shield away, so you should have plenty of time to jump to their backside or hit them with a quick attack before they get the shot off. Note that you can't block the shotgun blast.

Shank Chapter 8 Red Lights

Level 9 - A Good Fight [ ]

BOSS - Cassandra

  • Cassandra's weakness is her susceptibility to counter attacks. Pepper her with quick attacks and be ready to dodge whenever she flashes. What you're waiting for is a prompt for you to press guard .
  • Note that Cassandra will pretty much block all of your gun shots, so stick to the shank for this fight.
  • You should also be careful when Cassandra blocks. She has a tendency to attack right out of her block and catch you off guard. Be on the look out for those flashes and be sure to roll through her as soon as you see them. Keep this up and eventually a cutscene will play that has Shank putting a bullet in her head.
  • Otherwise, you can keep avoiding her attack and get away. Once you do this, shoot her with Dual pistols from afar, with a chance 3:10 bullets that hit.

Shank Chapter 9 A Good Fight

Level 10 - On the Run [ ]

  • You'll fight against a new female variety of standard enemy in this level. Females are generally much tougher to kill and tend to be much more evasive. Still, they can be grabbed and thrown, so you should make use of this as much as possible to keep them grounded and neutralized.
  • During the part where hordes of enemies come down the stairway, put your grenades to good use and try to take out groups of them at a time.

Shank Chapter 10 On the Run

Level 11 - Sweet Love [ ]

BOSS - Denny

  • Like previous boss battles, Denny has a glaring weakness that, when exploited, makes this fight really easy.
  • Denny has two phases during the boss fight. He starts of with having his entire face covered by the mask, limiting him to just headbutting you in his charge attacks. Once he lost roughly 50% of his health, he will enter his second phase, where the lower part of his mask is removed exposing his mouth as well as improving his charge attack where he will also bite shanks if he manages to grab him in this phase, dealing substantionally more damage than the normal headbutt.
  • You'll notice that periodically, a guy with a squirrel mask will hop out of the cage above and try to grab hold of you. Try to always have this squirrel guy in between you and Denny at all times.
  • When Denny flashes and charges, if he runs into the squirrel mask, he'll start squeezing the life out of it, allowing you to run over to him and pounce for some big damage.
  • One easy way to make sure that the squirrel mask is always in between you and Denny is simply by climbing the walls. There's nothing that either of them can really do to get you down and eventually Denny will charge into the squirrel mask.

Shank Chapter 11 Sweet Love

Level 12 - Venom of the Vipers [ ]

  • This level starts out pretty standard, but about halfway through you'll start to get showered by grenades as you're trying to make your way from building to building.
  • Note that you don't actually have to kill the enemies here. It might be better advised for you to just ignore all enemies and keep on moving until you come to a fight where you actually can't proceed until you take out the enemies.
  • Eventually you'll reach the roof where the grenade launcher guy has been hiding out. Take him out first so you don't have to deal with his grenades anymore.
  • After you deal with grenade launcher guy, pick up the minigun and get ready to mow down the incoming enemies to the right.

Shank Chapter 12 Venom of the Vipers

Level 13 - World of Warriors [ ]

  • This level is nothing more than an arena style battle against waves of increasingly tough adversaries.
  • Try to conserve your grenades for the last two waves where you'll have to deal with big enemies wielding flamethrowers, miniguns, and grenade launchers. It may be tempting to pick up the big weapons once they're dropped, but be careful if there are too many enemies still around. The minigun takes a while to get going and the flamethrower has very short range.

Shank Chapter 13 World of Warriors

Level 14 - A Bad Confession [ ]

  • Halfway through the level, Angelo will start randomly firing rockets with some pretty nasty splash damage. Once again, you don't have to fight every battle here. Keep moving and only fight when you're forced to in order to proceed.
  • When you get to the part where the rockets cause the roof to fall on you, be conservative with your dodge and only use to avoid getting hit by the falling rocks. Use your jumping attack to plow through the enemies without having to actually fight them.
  • You need to be quick on the poles, so instead of just shimmying across them, jump forward a significant distance. Just be careful not to jump off by accident.

Shank Chapter 14 A Bad Confession

Level 15 - Bombs and Bells [ ]

Shank Chapter 15 Bombs and Bells

Level 16 - Unjust Steward [ ]

BOSS - Angelo

Angelo's main weakness is that he can be backed up into the fire for a stun. Then a icon appear above his head.

Shank Chapter 16 Unjust Steward

Level 17 - The Underworld [ ]

  • Lots of enemies with shields and shotguns inhabit this level. Use your grenades on them whenever possible so you don't have to deal with getting in close to them.
  • There are also lots of strategically placed propane tanks. Use your shotgun to shoot through an enemy and blow up the propane tank if it's located behind them. Also know that throwing an enemy into a tank will blow it up as well.

Shank Chapter 17 The Underworld

Level 18 - Leap of Faith [ ]

  • Rocks will fall from the ceiling throughout this level that will not only hit you while you're fighting enemies, but also while you're just trying to run across a wall or shimmy along a pole.
  • You'll know when rocks are about to fall by seeing the screen shake. If you're on foot, hold L1 to block the rocks. If you're swinging or sliding down something, there's really nothing you can do other than use trial and error.
  • The placement of the falling rocks is consistent, and thankfully, checkpoints in this level are fairly generous. If you get hit by rocks while swinging between two skulls, you either went too fast or went too slow. Adjust your speed accordingly and either wait on the previous skull until the rocks fall, or just pick up the pace a little.

Shank Chapter 18 Leap of Faith

Level 19 - Fertile Ground [ ]

  • You'll come to another section where enemies standing on top of a ceiling will shoot you while you deal with enemies down below. Use your dual pistols to take out the enemies above before you deal with the enemies down below.

Level 19 - Fertile Ground - Part 2 [ ]

  • This boss is actually just like the first boss you fought against, with the exception of the fact that now when he charges into the wall, he will jump off of it and try to slam on you.
  • Aside from that, the same strategies that applied to the fake butcher battle still apply here.

Level 19 - Fertile Ground - Part 3 [ ]

  • More areas with enemies shooting down from above await you after your boss fight with Toro. The good news is that for the remainder of these types of fights, the enemies above won't shoot you if you stand under their platform. Use this to your advantage and clear out the bottom level so you can easily take out the guys on the top.

Shank Chapter 19 Fertile Ground

Level 20 - The Final Fight [ ]

BOSS - Cesar

  • Unfortunately, there are no real weaknesses to Cesar. However, that doesn't mean you have to go in this fight without a strategy though.
  • By doing this, you hit him quickly enough to avoid any attack he might throw at you, and by dodging after throwing just two hits, you'll typically counter his attack without even trying to do so.
  • Of course, this strategy isn't fool proof so you likely will take some damage, but thankfully after every phase of the fight, you're given two bottles to refill your health with. Just make sure that the fight doesn't move over to the bottles or you might accidentally take one when you don't need the health.
  • Stick to the strategy and avoid using heavy attacks or guns. Heavy attacks are too slow and typically will get stopped before you get a chance to damage him with them, and guns will just be blocked and cause Cesar to use his own guns on you.
  • When Cesar puts you into a hold, quickly tap block to break it. Shank will headbutt Cesar, knocking him back. While Cesar is stumbling, grapple him, and Shank will jump into the air and slam Cesar into the ground for more damage.
  • During the third phase, after you deal enough damage to Cesar, you'll get a chance to use a grapple attack when prompted. Use it to bring him within a inch of his life and then finish him off.
  • After you defeat Cesar, your revenge will be complete and you'll have beaten Shank!

El boxEAdor locO


Карма: 760 ( 5) Гарнитура:


Xbox Live GamerTag

DIS I raCHik I


Знаток компаса


Путеводитель по игре Shank

  • Уровень сложности достижений: 7/10
  • Оффлайновые достижения: 12 (200/200 G)
  • Онлайновые достижения: 0 (0/200 G)
  • Примерное время получения 100%: 7-10 часов
  • Минимальное количество похождений до 100%: 2 (+1 кооп прохождение)
  • Глючные достижения: Нет
  • Число достижений, которые легко пропустить: Нет
  • Читы отключают достижения: нет (чит коды только дают доступ к костюмам)
  • Награды для аватора: Нет


Шаг 1: Проходим игру в одиночном режиме на обычном уровне сложности.
Знакомимся с управление; изучаем уровни - на сложности "HARD" чекпоинтов посреди уровней не будет. С боссами не обязательно сражаться по описанной тактике, на этом уровне сложности фактически всех боссов можно победить методом уклонения и проведение быстры атак Шанком. Так же для следующих похождений у нас уже будет открыто все оружие.
После этого прохождения у нас будет открыто 9 достижений; возможно 10, если вы уже за первое прохождение нарежите 1000 врагов - так же если Вам будет очень сильно хотеться получить это достижение за первое прохождение, то вы сможете из меню выбрать любую главу и пойти ее еще раз. Так же я советую пользоваться для убийств бензопилой (), после того как ее получите для получения ачивмента "Grindhouse".

Шаг 2: Проходим игру в одиночном режиме на высоком уровне сложности.
Сложность на самом деле является высокой. Здесь вам придется более бережно относится к своему здоровью, так как умирать будете с пары ударов, а вот враги будут более устойчивы к урону. Плюс в уровнях будут отсутствовать чекпоинты, так что при любой смерти Вы будете начинать с самого начала уровня.
Естественно, каждый выработает свою тактику боя и набор оружия на этом уровне. Лично я использовал из назначаемого оружия мачете () и дробовик ().
- С мелкими врагами я применял следующую тактику - запрыгивал на врага (), делал пару ударов ножом () и добивал мачете (). Добивание мачете является очень эффективным так как забирает 60-70% жизни у врага. Если в тот момент, когда Шанк на враге рядом крутятся другие недруги, то в их сторону можно выстрелить дробовиком (), тем самым откинув их на безопасное растояние. Но помните если сделать больше 3-х выстрелов, то придавленный вами враг вырвется.
- С большими врагами я использовал дробовик в движении (+ нажатое в сторону врага). Если же больших врагов появлялось несколько за раз, то пользовался гранатами ().
- Тактика по боссам:

1. Эль Ратон

Тактика боя с Эль Ратоном описана в ачивменте "The Wrong Guy".

2. БТР (лично для меня оказался самым сложным противником)

Итак, воевать здесь будем лишь гранатами. Процесс боя следующий:
- БТР подъезжает ближе к поезду и Шанка атакует из гранатомета. Вот в этот момент и надо бросать по джипу гранатами (), уворачиваясь от атак. Лучше всего бросать гранаты с носа поезда не спускаясь на нижнюю платформу.
- БТР отъезжает подальше от поезда и Шанка атакует ракетами. Здесь лучше всего забиться на крышу поезда в левом углу экрана. После атаки ракетами, БТР возвращается на прежнюю позицию. Также появляется несколько мелких врагов. Убиваем того что на носу поезда (там откуда я советую бросать свои гранаты), именно с него выпадают гранаты для пополнения наших боеприпасов. Остальных врагов можно и не трогать - БТР при очередной атаке ракетами сам их перебьет.

Тактика боя с Мясником описана в ачивменте "The Meating".

4. Кассандра

Тактика боя с Касандрой описана в ачивменте "Scars From the Past".


Здесь Вам на помощь придут рабы-зайчики=))) Задача состоит в том, чтобы Дэнни во время своей супер-атаки (он перед этим засветится) схватил раба, а Вам останется лишь подбежать к боссу и успеть нажать засветившуюся кнопку (). И так несколько раз до победы. Имейте ввиду, рабы будут пытаться мешать Шанку, так что выдерживайте с ними дистанцию.

6. Священник (Анджело)

Тактика боя с Анджело описана в ачивменте "Father Forgive Me. ".

В принципе Торо очень простой противник, по сравнению с другими боссами. Но есть нюанс, бой с Торо не является отдельным уровнем - тоесть если он Вас победит на высоком уровне сложности, то придется начинать с начал уровня.
Тактика боя: Стандартно уворачиваемся от атак босса (+ в сторону). Супер атака Торо - он тупо бежит на Шанка. Уворачиваемся от атаки так что б босс пробежал и ударился о противоположную стену. Теперь подбегаем к нему и нажимаем для проведения своей атаки. Повторяем несколько раз.
Будьте внимательны, после успешной Вашей атаки, торо попытается пригвоздить Вас к земле сильным ударом рукой - увернитесь от этого удара. И дальше продолжайте действовать по своей стратегии.

Тактика боя с Сезарем описана в ачивменте "Revenge is Sweet".


Шаг 3: Проходим предысторию в кооперативном режиме.
Собственно данный режим до воли прост. Единственным нюансом есть то, что кооператив не рассчитан на Лайф, то есть играть надо на одной консоли. Нюансом облегчающим игру есть то, что если один из игроков "при смерти", то второй может его поднять - подбежав и нажав . Так же если Вы умрете, то начнете с последнего чекпоинта, а не с начала уровня.
Отдельно хотелось бы описать боссов в коопе. Их четверо:

1. Дасти и Денни
Тактика проста - избегаем их атак с помощью + в сторону. Во время супер атаки байкеров (они предварительно засветятся) игроки должны оказаться между байкерами. С помощью + в сторону пробегаем боссов, они ударятся между собой лбами. Один игрок подбегает к Дасти, а второй к Денни и нажимаем для атаки . Так несколько раз.

2. Наш знакомый Мясник
Советую выбрать в качестве огнестрельного оружия УЗИ. Уворачиваемся от его атак - + в сторону. Супер атакой Мясника является бросание бочек по Вам. Вот в этот момент начинаем стрелять по бочкам. Мясник за одну атаку бросает три бочки. После взрыва третьей над его головой, он замирает. Первый игрок подбегает к нему и нажимает - залазит на мясника. Теперь и второй игрок должен нажать для проведения атаки. Так несколько раз.

3. Омоновец
Уворачиваемся от его атак - + в сторону. У босса появляются временами помощника - два мелких врага, по возможности отстреливайте их. Супер атакой Омоновца является удар электрошокером пред которым он схватит одного из игроков. Игрок которого схватили должен в этот момент успеть нажать блок . В случае успеха Вы с боссом разлетитесь в разные стороны. Второй игрок должен успеть подбежать к Омоновцу и нажать . Так несколько раз до победы.

4. Телохранитель
Здесь все очень просто. Оба игрока лезут на стену. Когда охранник подходит, то перепрыгиваем его и бежим к противоположной стене, лезем на нее. Таким образом избегаем атак босса. Супер атакой Телохранителя является удар после прыжка. Если он ни кого не заденет, то его нога застрянет в полу. Теперь делаем все быстро по схеме боя с Мясником: Первый игрок подбежал - нажал ; второй игрок подбежал, нажал . Повторяем стратегию несколько раз.


PS. Прошу сильно за путеводитель не пинать. Писал что то подобное первый раз - надеюсь удачно. Жду отзывов


Не забываем ставить плюсики в карму и спасибки за подсказки к достижениям .

Читайте также: