Rainbow six siege hibana гайд

Обновлено: 07.07.2024


Содержание

Биография

Родилась в Нагойе. Эксперт по проникновению на территорию повышенной опасности и мастер боевых искусств. В 18 лет поступила в Национальную полицейскую академию. Позывной «Hibana», означающий «искра», получила за потрясающие лидерские качества. Знакома с техниками S.A.S., FBI SWAT, GIGN и многих других спецподразделений. Отлично действует в команде, чрезвычайно эффективна в операциях по штурму. Служит в спецгруппе полиции префектуры Айти.

Особый гаджет

"X-KAIROS Launcher" — это 40-мм гранатомёт, стреляющий пробивными зарядами, которые прожигают насквозь любую разрушаемую поверхность, даже если она укреплена. Разрабатывался гранатомёт самой Имагавой вместе с Джорданом Трэйсом.

При одном выстреле выпускаются 6, 4 либо 2 взрывных заряда на выбор, общий запас которых 18. Все прикреплённые к поверхности заряды запускаются при помощи кнопки одновременно.

Активация зарядов происходит на расстоянии. В отличии от Thermite, если игрок активировал гаджет, то Mute уже не сможет генератором помех отменить процесс, и, если Bandit в команде отсутствует, то предотвратить взрыв можно лишь уничтожением все дробинок с другой стороны, что сделать почти невозможно ввиду того, что промежуток между активацией и взрывом — пять секунд.

Если же Bandit подведёт ток к стене, куда Hibana выстрелила, заряды будут уничтожены вне зависимости от того, активировал их игрок или нет.

Интересный факт, касающийся активации зарядов: если был выпущен весь запас, то активировать заряды можно сразу, так как оперативница не будет взводить гранатомёт.


As my friend would say, 'A really big fucking hole coming right up.'

General information


Real Name

Yumiko Imagawa

Organization

Position

Birthplace

Date of birth

Height

Weight

125lbs (57kg)

Unlock

10,000
240

Appearances

  • Tom Clancy's Rainbow Six Siege
  • Tom Clancy's Rainbow Six Extraction
  • Tom Clancy's Elite Squad
    Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Voice Actor

"Kyūdō is meditation in action. Explosions are part of that action."
— Hibana

Contents

Biography

A Nagoya native and the daughter of a local butcher, Imagawa was encouraged by her family to practice Kyūdō from a young age. This long range weapon marked her entry in martial arts by perfecting her assessment of multiple factors a once while carrying precise, controlled, and fluid motions. Imagawa traveled the world to perfect her skills and technique. She later attended the National Police Academy and gained the nickname of "Hibana" due to her improvised explosive devices and brilliant leadership skills on the field. Fluent in seven languages and lethal with any weapon, Imagawa was recruited by the Aichi Police Department Special Assault Team. Her diverse techniques and charisma resulted in her to moving quickly up the ranks.

She became specialized in paramilitary techniques gained by training with the SAS, FBI SWAT, and GIGN, to name a few. From her diverse training, she acquired a rare tactical versatility, which includes a proficiency in tubular (bus, train, and airplane) assaults. In 2016, Hibana accepted an invitation to join Rainbow. She later began a secret relationship with Jack "Pulse" Estrada. During the 2020 Tournament of Champions, Imagawa landed a killing shot on Pulse that lead to her team's victory.

Psychological Profile

Psychological Report

Specialist Yumiko “Hibana" Imagawa has considerable talents. I only know a few others with as many commendations. Inspiring operatives from diverse backgrounds and putting people at ease comes naturally to her, and she's certainly gracious with my poor attempts at Japanese.

I enjoy our conversations. Imagawa is very lyrical in the way she recounts her experiences. For someone who's been around the world and encountered so many cultures, her favorite stories are of her childhood home. Like when her father would come home from his work as a butcher, and Imagawa's mother wouldn't allow him inside until they had hosed him down in the garden. The image of her drenched, barefoot father dancing under the spray of frigid water was a great amusement to the family. I like the story.

Memories likese these keep us grounded and I wondered if training in Kyudo had fostered this appreciation in her. When I suggested that she had an aura of inner serenity, she laughed and called me a "hippie."

I'd like to see if she can influence some of the others to maintain that calm sensibility. Her training with so many CTUS makes her an ideal fit for the role. Already within Rainbow Imagawa is universally respected.

I sense that Imagawa's motivations are stoked by some inner fire, but she also has a competitive drive with fellow operatives. The debrief reports indicate as much.

Imagawa does appear to be uncustomarily impatient with Specialist Grace “Dokkaebi" Nam, despite them often spending lab time together.

The dynamic surprises me because I can't quite pin it down. When I asked, Imagawa said I was mistaken, and Dokkaebi seems not to notice or to care. I've read the reports and my hunch hovers over some joint training exercise with the GIGN. Imagawa may envy Nam's easy self-assurance, which corresponds with records concerning Imagawa's younger sister. Still, l'd like to explore this further. They aren't necessarily at loggerheads, but it may affect future operations in some way we can't foresee if I can't determine the source of the rupture in Imagawa's calm.

Gameplay Description

A Light Armored Operator, Hibana's unique gadget is the X-KAIROS Launcher, which can fire explosive pellets that can be remotely detonated simultaneously and can pierce reinforced walls.

  • Hibana is equipped with the X-KAIROS, a projectile launcher that fires thermal breaching pellets. The launcher has a total of eighteen shots.
  • The X-KAIROS initiates a box-reticle that is visible to everyone, showing where her pellets will land. The X-KAIROS Launcher has the ability to switch between the number of pellets it will fire by pressing the same button that changes firing modes on a normal weapon.
    • The least amount of pellets the X-KAIROS Launcher can fire at a time are two pellets, which land on a surface as a 2x1 rectangle.
    • The X-KAIROS Launcher is able to fire four pellets, which land on a surface as a 2x2 square.
    • The greatest amount of pellets the X-KAIROS Launcher can fire at a time are six pellets, which land on a surface as a 2x3 rectangle.
    • The pellets only deploy on flat surfaces. They will not deploy on environmental props, player entities (including Terrorists), and some gadgets like Deployable Shields. When the pellets hit these objects, they will bounce away and deactivate.
    • The pellets do not disperse; even if aimed from an angle or at a distance, the pellets will deploy squarely on the surface Hibana fired at.
    • If the pellets hit an Operator directly, each pellet will deal 1 damage.
    • Deployed X-KAIROS pellets can be destroyed by gunfire, melee, and explosive damage.
    • If the player uses the gadget key again while X-KAIROS is active and some pellets were deployed, Hibana will trigger all deployed X-KAIROS pellets for detonation. After a short 5 second "melt time", the deployed X-KAIROS pellets will detonate. Each pellet can destroy a small section of a surface, and can destroy Reinforcements due to having thermal breaching properties.
    • A single pellet can destroy one of Mira's Black Mirrors.
    • A total of four pellets, regardless of placement, is required to open a hatch. Any less and small holes will be created instead.
    • Because the X-KAIROS only triggers the deployed pellets, Hibana has the option of deploying and activating a cluster of the X-KAIROS pellets one at a time, or deploying them all before activating them at once.
    • The time to melt through the metal is slightly longer than Thermite's Exothermic Charge, at 5 seconds compared to Thermite's 3.
    • X-KAIROS pellet explosions deal minimal damage, around 4 points each, and have a very small explosive radius. Because of these properties, Operators can drop from a reinforced hatch using the pellets without much self-inflicted harm. and Wamai will not destroy or intercept X-KAIROS pellets.

    Synergies

    • Operators that handle electronic gadgets, like Thatcher, Twitch, IQ, Kali, Zero, and Flores, provide a near guarantee that the X-KAIROS pellets work as intended. provides a straight-up opening against Reinforced Walls. Alongside her mentor, the two can destroy many walls and hatches, reinforced or not. can provide immediate sight lines in a Reinforced Wall, especially when needed to destroy any Signal Disruptors or Shock Wires that prevent it.

    Counters

      Signal Disruptors will prevent the X-KAIROS pellets in its radius from beginning their detonation sequence.
    • Like Thermite's Exothermic Charges, Bandit's Shock Wire can destroy the X-KAIROS pellets regardless whether they have already been triggered or not. Electroclaw functions like Bandit's Shock Wires and will also destroy the X-KAIROS pellets.

    Loadout

    "A 40mm grenade launcher firing explosive pellets that can be detonated from a distance."
    — X-KAIROS Description

    Device Evaluation

    "When I took over the R&D arm of Rainbow, the first thing I did was examine Specialist Yumiko "Hibana" Imagawa's grenade launcher, X-Kairos. I can't tell you how many times I watched her smash through my bulletproof mirrors; I struggled to figure out a weakness in her weapon, but I can't counter brute force when chemistry is thrown into the mix. Much to my annoyance, I have to admit that Specialist Jordan "Thermite" Trace did an exemplary job in re-designing her launcher and payload."

    (Comment_J. Trace: Told you! ;p)

    "The 40 mm caliber grenade launcher fires pellets containing miniature Brimstone BC-3 Exothermic Charges. They don't detonate on impact, but through a primer in the housing that also shapes and channels the explosive charge into the wall. That's to prevent shrapnel from hitting anyone on the allied side of the wall. The GC90 can block the detonation signal, while the Rtila and CED-1 can destroy the pellets before they're expended, but it looks like my mirrors will remain vulnerable for now."

    "All in all, Specialist Trace and Specialist Imagawa should collaborate more often."

    watch 02:44

    Wiki Targeted (Games)

    Do you like this video?

    Play Sound


    Motto

    Faca na Caveira

    Members

    Appearances

    "Rio de Janeiro State's Military Police BOPE units have extensive experience in guerilla and urban warfare. Working in the Favelas makes them experts in close quarter combat. BOPE's primary focus is supporting local law enforcement in the suppression of crime and drug trafficking."
    Siege In-game description

    The Batalhão de Operações Policiais Especiais (BOPE) or BOPE is a special police unit of the Military Police of Rio de Janeiro State (PMERJ) in Brazil. Due to the nature of crime in favelas, BOPE units have extensive experience in urban warfare as well as progression in confined and restricted environments. It also utilizes equipment deemed more powerful than traditional civilian law enforcement.

    Contents

    Operators

    Weapons

    Gallery

    Stills

    BOPE operators.jpg

    References

    Rainbow Operation Staff (ROS) · CBRN Threat Unit · Urban Tactical Response Team (GSUTR)

    SAS · FBI SWAT · GIGN · Spetsnaz · GSG 9 · JTF2 · Navy SEALs · BOPE · SAT · GEO · SDU · GROM · 707th SMB · GIS · Delta Force · MPS · GIGR · SASR · Jaeger Corps · Secret Service · APCA · FES · Nighthaven · REU · ITF · STAR-NET

    Rainbow Six Siege Pro League

    Rainbow Six Siege Pro League

    G2 Esports

    G2 Esports

    От редакции. Вы находитесь в блоге «Evil Eye», автор которого пишет про шутер Rainbow Six: Siege. Подписывайтесь на него, чтобы не пропустить новые посты. А если есть вопросы или хотите высказать свое мнение – оставьте комментарий!

    «Вдумчивый просмотр Pro League приведет зрителя к успеху в ранкеде», – так считает аналитик G2 Джек «Fresh» Аллен. Он подготовил пять основных аспектов, которые можно подсмотреть у профессионалов. Fresh уверен, что несмотря на огромную разницу в тимплее между профессиональными командами и тиммейтами в ранговой игре, некоторые вещи выполнимы и без часов совместной тренировки.

    1. Используйте синергию оперативников

    В Pro League игроки часто формируются в мини-отряды из двух оперативников, дополняющих друг друга способностями и даже второстепенными скиллами! Даже вместе с сильнейшими оперативниками, которые постоянно появляются в играх, часто используют вспомогательных для максимальной эффективности.

    Возьмите друга в пати, наладьте коммуникацию, и ваша связка станет страшной угрозой для оппонента. Вот некоторые примеры связок.

    Атака

    Thermite + Thatcher. Старая-добрая связка в Радуге, актуальная при любых обстоятельствах. Thatcher через EMP уничтожает девайсы Бандита, Кайда и Мьюта, после чего Thermite может разрушить любую укрепленную стену.


    Любой оперативник-штурмовик с игроком поддержки на дроне. Особенно хорошо работает с игроками, которые любят делать первые фраги. В рануеде игроки обычно заводят дроны на плент и не пользуются ими до момента штурма/смерти. Между этими состояниями проходит минута, за которую защитники могут занять новые позиции и удивить нападение. Но стоит тиммейту постоянно сообщать вам информацию через активного дрона в начале раунда, как он сразу станет самым эффективным игроком в команде.

    Защита

    Mozzie + Mute. Сумасшедшая парочка, выключающая дроны на целом этаже, что чрезвычайно важно на таких картах как Клуб, Кафе и Консульство. Если же вам по душе более пассивный плейстайл в защите, вы можете расположить девайсы ближе к пленту, чтобы в развязке раунда ваше расположение не раскрыли дронами.

    Maestro + Goyo. Этот дуэт работает на неожиданности. Мало кто знает, но Evil Eye имеет неограниченный радиус стрельбы. Добавьте к этому тот факт, что он же может вызвать детонацию у щита Goyo и получите инструмент для внезапного урона и блокады территории.

    2. Изучите стандартные защитные сетапы и пути для атаки

    На низких рангах допускается много ошибок на стадии подготовки за защиту. На многих картах, особенно из соревновательного пула, есть стандартные паттерны, с которых начинают многие команды Лиги. Чем больше вы смотрите матчи, тем лучше запоминаете эти базовые дебюты, подражание которым приведет к успеху среднего игрока в ранкеде.

    И почаще заглядывайте на YouTube – там можно найти много теоретических видео.

    Что касается атаки, то тут, конечно, больше путей для развития. Тем не менее, если мы возьмем, к примеру, Орегон, то увидим, что у атаки есть базовая прямолинейная тактика. Если защитники находятся в Прачечной, то атака забирает маленькую башню и очищает западное крыло, после чего занимает Переговорную и, наконец, штурмует плент. В Ранкеде до сих пор многие игроки игнорируют этот путь, из-за чего их часто застают врасплох с западного крыла.

    3. Думайте о правильном лайн-апе

    Команды в Pro League много думают о выборе оперативников и том, какой импакт они принесут. Существует пул из приблизительно десяти оперативников за каждую сторону, который постоянно в почете у проигроков.

    Если вы мейните кого-то не из этого пула, подумайте дважды: возможно, ваш выбор затрудняет игру для команды. Так, если вы любите Ying, вашей команде придется отказаться от Тэтчера или оперативника-разрушителя укреплений, которые часто просто необходимы для успеха.


    10 топовых моментов киберспортивного Rainbow Six: Siege за все время

    4. Играйте в команде

    Вся игра построена на командном взаимодействии. Это значит, что вы обязаны общаться с командой и делиться информацией. Если вы играете в группе из двух или трех человек, не стоит забывать про остальных тиммейтов, или найдите еще игроков для полноценной команды.

    5. Будьте агрессивны в атаке и осторожны в защите

    Огромная ошибка, которую допускают игроки в Осаду, это стремление совершить геройский мув, который редко приводит к желаемому результату.

    Базовый принцип Радуги в том, что именно атакующая сторона должна быть агрессивной (неожиданно, не так ли?), а защитники всегда более пассивны.

    Истоки этого баланса в том, что у защитников есть преимущество во времени, и банальное выживание принесет преимущество в трехминутном раунде. К сожалению, защитников в ранкеде часто ловят на нелогичном роаминге, неумелой попытке зайти в спину или спавнпике. Численный перевес в атаке ставит обороняющихся в неудобное положение, риск таких игроков не оправдан.

    Иногда и атакующие ведут себя слишком пассивно. Многие не думают о том, что размен 1х1 – это хороший размен для атаки, т.к. он открывает больше пространства на карте. Часто вы можете увидеть, как штурмовики сидят и ждут роама от защитников или неудачной вылазки, в то время как опытные игроки просто не пойдут на контакт.

    Читайте также: