Обливион паранойя прохождение

Обновлено: 02.07.2024

В Скинграде к Вам подойдет лесной эльф по имени Глартир и с чувством явного опасения за свое здоровье и жизнь предложит встретиться в полночь за Часовней Скинграда, при этом напирая на то, что Вы об этой встрече не пожалеете. На встрече он Вам расскажет, что за ним постоянно ведут слежку с целью заставить его замолчать, поскольку он знает какие-то сведения о делах влиятельных людей города. Вариантов выполнения этого задания множество, поэтому раскрою главную интригу. У Глартира паранойя в тяжелой форме, никакой слежки за ним нет, так что особо можете не напрягаться. Следование его стандартным инструкциям подразумевает, что Вы последовательно проследите за тремя личностями: Бернадеттой Пенелис, Тутиусом Сектиусом и Давидом Сурили. Если хотите поиграть в шпионов, то можете ходить за ними круглые сутки, но вряд ли увидите что-то интересное. Можете также сразу сдать его стражникам (если более конкретно, то капитану Диону), предоставив разборки им. Есть еще очень меркантильный вариант, пойти у Глартира на поводу и получить от него в результате заказ на убийство всех троих. За каждого он будет готов заплатить по 1000 септимов. Хочу также предупредить, что когда Вы сообщите Глартиру о том, что слежки со стороны всех трех подозреваемых за ним нет, то Глартир нападет на Вас, не поверив в сообщенные Вами сведения. Относительно мирный вариант может быть только в одном случае, если Глартиру сообщить, что за ним следит один из подозреваемых (либо сообщить о смерти кого-либо из троих, если такое случится). Задание на самом деле слишком инвариантное, чтобы рекомендовать Вам какую-либо конкретную концовку, так что решайте сами.

Леди паранойи (ориг. The Lady of Paranoia) — квест главной сюжетной линии фракции Нью-Шеот в дополнении The Elder Scrolls IV: Shivering Isles.

Прохождение

Придётся начать расспросы жителей Крусибла. Оказывается, буквально половина знает, что по ночам Ма'задда тайно встречается со стражницей тёмным соблазнителем. Придётся скрытно проследить за ними. На время слежки лучше попросить Хердира подождать или отослать его назад во дворец. Придя к дому каджита, нужно проследить, куда он пойдёт. Притаившись (лучше всего спрятаться за ящиками), нужно дождаться, когда на место встречи придёт тёмная соблазнительница, и подслушать их разговор.

Увы, каджиту не суждено дожить до завтра. Придя к нему домой, герой обнаружит лишь его труп. Нужно взять в его кармане ключ и обыскать верхний этаж. В буфете найдутся записка, обличающая Мьюрин, и церемониальный меч Нельрин. После допроса (девушка сильна телом и духом, расколется только после трёх молний, любезно скастованных Хердиром), Нельрин признает, что также вовлечена в заговор, а руководит всем Мьюрин. Под давлением фактов Мьюрин подтвердит, что замышляет убийство герцогини. Можно отправляться к Сил с докладом.

Сил пригласит героя присутствовать при казни Мьюрин. По завершении, довольная герцогиня наградит Чемпиона Сиродила местом при дворе Деменции и луком под названием «Гибельная грань», выстреливающим случайными заклинаниями.

Примечания

  • Если был выполнен квест Тейдона «Пристрастие», то можно пойти к Шеогорату и доложить, что героя приняли при обоих дворах царства.

Стадии квеста

Чтобы перейти к определённому этапу выполнения квеста, введите в консоли:

setstage SE05 stage

где параметр stage — число, этап квеста (все этапы перечислены ниже).


Paranoia is a quest in The Elder Scrolls IV: Oblivion. In the Hero's travels in Skingrad, Glarthir will eventually approach them and give them the quest Paranoia. Glarthir will tell them to meet him behind the chapel at midnight.

If they ask someone in town about Glarthir, Captain Dion of the Skingrad Guard will approach them and tell them that Glarthir is crazy and to report to him any strange things Glarthir may suggest.

Contents

Walkthrough [ ]


Meeting after midnight

Wait until midnight and Glarthir will meet the Hero and discuss his paranoia in the first meeting. He tells them that he is fearful that certain people around town are following him. He asks the Hero to follow them.

Bernadette Peneles [ ]

The first person he asks them to follow is Bernadette Peneles. She lives in the house directly across from Glarthir. To catch her when she leaves her house one will need to be there by 6:00 am. First thing in the morning she goes to the chapel and sits in a pew.

Around mid-morning she leaves and heads to work at the grape fields outside the city. She eats lunch at about 12:00 pm, and then heads to the back of her house and works some more there. Eventually she will stop working and will just hang around there until 8:00 pm. Then she goes inside her house to sleep. If it is raining heavily, she will return home for the day after going to the chapel.

One might try talking to her as well. If they are able to raise her disposition high enough, she will tell them that she has been watching Glarthir because she thinks he is rather sweet. She says that lately though, Glarthir has been acting weird, following her and pretending he can't hear her when she talks to him.

Toutius Sextius [ ]

The next person Glarthir wants them to follow is Toutius Sextius. They will need to find him at his house, between the Low Gate and the East Bridge. This time Glarthir does not give them a time, but waiting until 9:00 am works. Following him, he leaves the city via the gate nearest his house. When Toutius Sextius leaves the city he goes to the castle, stays in the main hall until afternoon, then goes back to Skingrad. After that he goes to the stables, and rides his Bay horse to the nearby lake. Then, close to 8:00 pm he returns to his house to sleep. Once again, if one talk to Toutius about Glarthir, they will find that Glarthir is following him as well.

Davide Surilie [ ]

The last person to follow is Davide Surilie, of the Surilie Brothers wine makers. He leaves his house at 8 am. (6:45 on the Game of the Year Edition for Xbox 360) Increasing Davide's disposition high enough yields that he actually likes Glarthir because he's a good neighbor. He spends his day in the wine fields outside of town. His schedule seems to be weather-dependent. He stays at home all day if it is raining heavily.

Options [ ]

The amount of gold that Glarthir gives the Hero for telling him that a person is spying on him or not varies.

Option one [ ]


One ending of Glarthir

If the Hero tells Glarthir that all three people are not following him, he assumes that Hero is in on the deal and attacks.

Option two [ ]

If the Hero tells him at least one of the people is following him, he gives a list to kill that person(s). Regardless of how many are killed (whether just one or all three), Glarthir will give a reward of 1000 . He will be extremely overjoyed, and the quest is done.

Option three [ ]

If the Hero refuses to kill someone on his list, he will be disgusted and take matters into his own hand. Depending on if he has his axe with him or not, he can actually be followed, watch him walk all the way to his house, grab his axe from cupboards, then head to the house of the person reported and attack them. Usually, the guards will kill Glarthir after he has killed at least one person, or if the battle has spilled onto the streets.

Option four [ ]

Alternatively, the Hero can give the Death List to a guard and the guards will kill Glarthir. Follow them, and when Glarthir dies, the Hero may grab the key to his house and loot it. There are weapons and gold throughout.

Option five [ ]

The Hero can tell Davide or Gaston Surilie and they will take matters into their own hands and beat Glarthir to death. City guards will join in if they see the fight, as well.

The end [ ]

Choose any option, kill Glarthir, report him to Dion if possible or talk to the suspects and they will end it and the quest is done.

Journal [ ]

I met a mysterious Wood Elf named Glarthir in Skingrad who asked me to meet him behind the Great Chapel at midnight to night. He wouldn’t tell me what it was about, but promised to make it worth my while.

Glarthir claims that there is a conspiracy against him among the people of Skingrad. He wouldn’t say why, but implied that he knows secrets which powerful people want to keep quiet. I have agreed to help him determine whether he is being followed or watched, and he has promised to pay me 150 gold for my services.

  • Update: After he discusses his suspicion of Bernadette Peneles:

Glarthir believes that Bernadette Peneles is following him. I need to be outside his house at 6 am and see what she does. He will then meet me behind the Great Chapel at midnights to get my report.

  • Update: When Dion first approaches the Hero after first meeting with Glarthir:

Dion, Captain of the Skingrad guard, warned me to not get involved with Glarthir, saying that he was crazy and possibly dangerous. He also asked me to contact him if Glarthir ever asked me to do anything strange.

  • Update: If the Hero tells Glarthir that Bernadette is not following him:

I told Glarthir that Bernadette Peneles was not watching or following him. He was surprised but seemed to accept it as true.

  • Update: If the Hero tells Glarthir that Bernadette is following him:

I told Glarthir that Bernadette Peneles was watching him, as he suspected.

  • Update: Glarthir's next request of Toutius Sextius:

Glarthir now wants me to observe the behavior of Toutius Sextius, another suspected member of the conspiracy against him. Glarthir said that if I waited outside Toutius Sextius’ house this morning, I would see Toutius following him, and then could find out who Toutius was reporting to. At midnight I am to meet Glarthir in our usual spot behind the Great Chapel and tell him what I learned.

  • Update: If the Hero tells Glarthir that Toutius is not following him:

I told Glarthir that Toutius Sextius was not watching or follow him. He was surprised but seemed to accept it as true.

  • Update: If the Hero tells Glarthir that Toutius is following him:

I reported to Glarthir that Toutius Sextius was watching him, just as he had thought.

  • Update: Glarthir's last request to observe Davide Surilie:

Glarthir has one final person for me to investigate. He believes that Davide Surilie is spying on his house. I should observe him for a day and then report back to Glarthir at midnight at our usual spot behind the Great Chapel.

  • Update: If the Hero tells Glarthir that Davide is not following him:

I told Glarthir that Davide Surilie was not spying on him.

  • Update: If the Hero tells Glarthir that Davide is following him:

I reported to Glarthir that Davide Surilie was spying on him, just as he had suspected.

  • Update: If the Hero tell that all three are not spying on him:

Glarhir now believes that I am part of the conspiracy against him, and is trying to kill me! I have no choice but to defend myself.

  • Update: When Glarthir is killed by the Hero:

Glarthir is dead. My attempts to convince him that there was no conspiracy against him have ended in tragedy.

  • Quest complete
  • Update: If Glarthir only wants the Hero to kill Bernadette Peneles:

Glarthir wants me to kill Bernadette Peneles, who I said was spying on him, He told me to meet him behind the Great Chapel at midnight after she was dead, and he would pay me 1000 septims.

Accept: I have killed Bernadette Peneles, as Glarthir requested.

  • Update: If Glarthir only wants the Hero to kill Toutius Sextius:

Glarthir wants me to kill Toutius Sextius, who I said was spying on him, He told me to meet him behind the Great Chapel at midnight after Toutius was dead, and he would pay me 1000 septims.

Accept: I have killed Toutius Sextius, as Glarthir requested.

  • Update: If Glarthir only wants the Hero to kill Davide Surilie:

Glarthir wants me to kill Davide Surilie, who I said was spying on him, He told me to meet him behind the Great Chapel at midnight after Davide was dead, and he would pay me 1000 septims.

Accept: I have killed Davide Surilie, as Glarthir requested.

Accept: Glarthir was overjoyed to learn that his enemy is dead, and paid me as promised.

  • Quest complete
  • Update: If Glarthir wants more than one person dead, or everyone:

Glarthir has given me a list of people he wants me to kill. Everyone on the list was someone I told him was spying on him. He told me to meet him behind the Great Chapel at midnight after they were all dead, and he would pay me 1000 septims.

Accept: When I have killed everyone on Glarthir's list, I should meet him at midnight behind the Great Chapel for my payment.

Accept: I should meet Glarthir at midnight tonight behind the Great Chapel to collect my final payment.

Accept: Glarthir was overjoyed to learn that his enemies were dead, and paid me as promised.

Refuse: I told Glarthir that I would not kill anyone for him. He took it badly, and now seems determined to take matters into his own hands. I fear he may become violent.

Refuse: Glarthir has gone on a rampage in Skingrad. It seems since I wouldn’t help him, he decided to kill those whom he believed were conspiring against him.

  • Quest complete
  • Update: If the Hero shows the Death List to the guards or Dion:

I showed Glarthir's note to a town guard, who told me they would handle the matter from here.

Trivia [ ]

  • The Hero does not need to follow or talk to Bernadette Peneles, Toutius Sextius, or Davide Surilie to complete the quest. They can simply wait 24 hours and report whatever they like to Glarthir.
  • If the Hero loots Glarthir's key and goes into his basement they can find notes that Glarthir wrote. These notes vary on how one completed the quest.
  • In Glarthir's basement are notes that he suspects the Blades, the Mythic Dawn, the Ayleid Revivalists, or the Marukhati Selectives are spying on him.
  • If the Hero loots Glarthir's home, they can find 800 Gold in the basket to the right upon entering. [Citation needed!]

This section contains bugs related to Paranoia. Before adding a bug to this list, consider the following:

Паранойя является одним из квестов Скинграда, которые лучше пройти в самом начале игры. Задание простое. К тому же, его выполнение принесет вам первые легкие деньги в игре.

После того, как герой прибудет в указанный город к нему подойдет некто Глартир. Лесной эльф попросит встретиться с ним за местной часовней в полночь. Отправляйтесь туда.

Глартир расскажет протагонисту о том, что думает что за ним следят и попросит проверить так ли это. Соглашайтесь помочь и босмер посвятит в детали. Необходимо понаблюдать за тремя жителями города и выяснить чем они занимаются. Целями вашего патронажа станут Бернадетта Пенелис, Тутиус Секстиус и Давид Сурили. Один день на каждого жителя. Каждую ночь необходимо будет встречаться с Глартиром за часовней и докладывать о результатах.

Для начала стоит уяснить одну вещь. Глартир — местный сумасшедший. Следовательно, никто за ним не следит. Есть много разных вариантов прохождения этого задания. Наиболее выгодным с материальной точки зрения является следующий.

Наилучший вариант прохождения задания


Получив задание проследить за Бернадеттой Пенелис можно так и поступить. Однако это необязательно. Главное вернуться в полночь на место встречи с безумцем и доложить ему о результатах. Несмотря на то, что Бернадетта не шпионит за лесным эльфом, говорите ему, что он был прав. И обывательница следит за ним. В этом случае, босмер выдаст вам награду в 150 золотых. А также попросит понаблюдать за следующей целью.

Тутиус Секстиус местный аристократ. Ему нет никакого дела до несчастного безумца. Тем не менее, вернувшись ночью к Глартиру делайте так же, как и с Бернадеттой. Говорите, что Тутиус шпионит за ним. Получите уже 200 золотых и следующую цель.

Давид Сурили — местный винодел. Также как и первым двум людям ему наплевать на Глартира. Тем не менее, доложите босмеру, что Давид тоже следит за ним. Получите еще 200 золотых и последнее задание.

Взволнованный босмер напишет на клочке бумаге имена людей, следивших за ним и отдаст вам. За их убийство он пообещает награду в 1000 золотых.

Не делайте этого!

После того, как получите записку идите к любому городскому стражнику. Далее, местная охрана убьет несчастного сумасшедшего. С его трупа забирайте ключ от дома.

Награда за такой вариант прохождения будет наилучшей.

Во-первых, по ходу квеста Паранойя вы будете получать деньги от Глартира за каждого обвиненного в слежке.

Во-вторых, в доме Глартира практически сразу справа от входа стоит мусорная корзина. В ней находится 800 золотых.

Кроме этого, из дома можно вынести множество вещей. Они будут считаться краденными. Поэтому, продать их, казалось бы, в начале игры невозможно. Ведь на ранних уровнях персонаж вряд ли является членом Гильдии Воров. И не имеет доступа к торговле со скупщиками ворованных предметов. Однако, это не так.

Манхейм Тяжелорукий и Ловец Ворон являются торговцами нелегалами, которые с радостью купят любые вещи. Но, нужно быть специалистом в торговле, чтобы они покупали все. А не только входящее в ассортимент трактирщиков.

В-третьих, герой получит +1 к доброй славе. Чего не произойдет, если вы последуете совету Глартира и убьете кого-либо из его списка.

На этом квест Паранойя будет завершен. Любой другой вариант его прохождения будет в чем-то хуже вышеизложенного.

Читайте также: