Monkey business dark deception как пройти

Обновлено: 07.07.2024

11 окт в 8:03

Monkey Business crashes

I keep getting kicked out right at the point where Mr. Monkey comes and chases me. I break a few boards and then I get kicked right out as if the Monkeys are preventing me from doing it. I don't know if it's a storage problem or my type of laptop can't support it. I put it on the lowest graphics I could and put it on easy mode hoping it'd make a difference but to no avail I've had no luck. Someone help please I spent countless hours replaying the level

11 окт в 8:31

when the chef monkey came and i crash after breaking one boards
HOW ♥♥♥♥ IS IT AND OFFICIAL DIDNT FIX IT YET
yeah we playing 1st chapter for free but this will cause the player dont want to buy the game u know. GAME OWNER AND COMPANIES PLEASE FIX


"Обезьянье Дело" - это первый уровень в игре Dark Deception. Он доступен в 1 Главе . Этот уровень происходит сначала в привлекательном заведении, но вскоре становится довольно тревожным и кошмарным отелем, где посыльные Обезьяны-убийцы охраняют много Осколков душ по всем коридорам. Это первый уровень, в котором представляются боссы, Обезьяны-Повара.

Содержание

Введение

Уровень начинается в вестибюле отеля, перед входом. Вокруг местности находятся различные элементы обычного отеля, а также портрет Осколка души, картонная вырезка посыльной Обезьяны, которая кажется приветствует игрока, приветственная табличка, которая упоминает смерть угрожающим способом, и звонок на стойке регистрации, которая вызывает картонную вырезку, если нажать на неё несколько раз. Эмблема портала уровня также находится на полу местности.

Продолжая идти по коридору, вы увидите ещё одну картонную вырезку, которая пугает игрока, падая, когда игрок подходит к ней. Поворот направо ведёт к широкому коридору с рядом лифтов. Когда игрок продолжит идти, лифт в конце коридора откроется, показывая Обезьяну-убийцу внутри него, которая кажется не знает о присутствии игрока. Когда игрок подойдёт ближе, обезьяна прыгнет в удивлении, прежде чем двери лифта закроются. Подождав немного, лифт вернётся, чтобы доставить игрока на верхний этаж отеля.

При выходе из лифта, игрок увидит Кольцевой Барьер и два заколоченных прохода. Затем Бирс поручает игроку собрать все 289 осколков душ (389 для S-ранка в поздних дополнениях) в местности, чтобы деактивировать барьер, защищающий Часть кольца. Потом она даёт игроку планшет, который отображает местоположение каждого осколка, показывает число осколков душ, оставшихся для сбора, и указывающий на следующую цель, говоря что планшет был оставлен последним гостем, который её разочаровал. Этот планшет будет храниться в течении оставшейся части игры и будет адаптироваться ко всем уровням, в которые он принесён.

Бирс предупредит игрока про обезьян, прежде чем она поручит игроку сломать доски и собрать осколки. Пройдя достаточное расстояние от алтаря, начнётся погоня.

Dark Deception

Акт 1

– Бирс после сбора половины требуемых осколков.

Охота за осколками начинается тихо, чтобы дать игроку фору, но вскоре начинает играть музыка и погоня начнётся. Достаточно скоро, игрок начнёт слышать шаги, исходящие от Обезьян-убийц, которые теперь начинают преследовать его. Три (изначально четыре) Обезьяны-убийцы начнут охотиться за игроком, когда он будет охотиться за осколками душ, и несмотря на то, что они медленнее игрока, их большое количество позволит загнать игрока в угол или поймать его за углом, если он будет недостаточно осторожен. Поэтому, важно сгруппировать их вместе. Вокруг местности есть различные двери; некоторые ведут к секретам, некоторые показывают безвредных обезьян, другие нельзя открыть. Также, вокруг местности есть отдельные углы, которые иногда рискованно исследовать, в связи с вероятностью быть загнанным в угол, а также кухня.

Акт 2

– Бирс после сбора всех требуемых осколков.

Как только игрок соберёт все осколки душ, кольцевой барьер будет деактивирован, и ему нужно будет вернуться к Кольцевому Алтарю, чтобы собрать часть кольца. Обезьяны-убийцы также впадают в безумие, превращая свои глаза в красные, что влияет на их освещение, и заставляя их буйствовать, так как они кричат на весь отель. Две Обезьяны-Повара также появляются из кухни и присоединяются к ним. Также рядом с комнатой с алтарём снова появятся доски, но в большем количестве.

Как только часть кольца будет собрана, игрок должен вернуться к лифту, где Малак узнаёт о том, что игрок там. Потом Бирс поручает игроку быстро вернуться к порталу, и двери лифта закрываются, как только Обезьяна-убийца бросается к игроку.

Финальный Акт

– Малак после сбора части кольца.

Когда игрок вернётся в вестибюль, крики Обезьян-убийц всё ещё могут быть слышны, и как только игрок выйдет из лифта, каждая дверь других лифтов откроется, показывая Обезьян-убийц, которые вместе преследуют игрока. Можно также услышать Малака, как он кричит, что игрок не сможет сбежать. Одна Обезьяна-убийца также выскакивает из-за стойки регистрации, чтобы не дать игроку сбежать, но он в конечном итоге достигает портала, прежде чем его ловят.

Секреты


  • Если 10 раз позвонить в звонок на стойке регистрации, то из-за стола выпрыгнет картонная вырезка, что даст вам достижение "Обслуживание, пожалуйста!"
  • Открытие некоторых дверей в отеле покажет некоторых Обезьян-убийц. Эти Обезьяны-убийцы будут просто пялиться на игрока, не пытаясь его убить.
  • В этом уровне есть две секретные комнаты:
    • Комната 1 находится к западу от Кольцевого Алтаря.
    • Комната 2 находится к югу от алтаря, а также в ней есть секретная записка от Э., в которой говорится о происхождении Обезьян-убийц и о том, что это она оставила планшет.
      • Обезьянам-убийцам будет трудно зайти в секретные комнаты, но есть небольшой шанс, что им это удастся. Игрок также может попасть в ловушку внутри этой комнаты из-за Обезьян-убийц, перекрывающих вход. Обе эти комнаты содержат папки, которые открывают новый контент в Арт-Галерее. В основном, 4 арта Обезьян-убийц.
      • Также на эту надпись можно нажать, и если это сделать, то главный трек уровня заменится на саундтрек демо-версии игры 2014 года.

      S-ранг


      Референс времени: Скорость быстрого прохождения (4 мин. 59 с.)

      Чтобы получить S-ранг, игроку нужно выполнить все нижеперечисленные критерии.

      • Время: меньше 10 минут (+40)
      • Осколки Душ: 289 (+0)
      • Бонусные Осколки: 1 (+10)
      • Секреты: 2 (+10)
      • Потерянные Жизни: 0 (+20)
      • Серия Осколков: 250 (+20)
      • Всего полученных Осколков: 389

      S-ранг должен быть получен, чтобы получить отрывок Дневника Бирс.

      Достижения

      Изображение Название Описание
      Энтузиаст Осколков Получите серию в 100 осколков в "Обезьяньем Деле".
      Орлиные Глаза Найдите секрет в "Обезьяньем Деле".
      Не Обезьянничать Вокруг Не умирайте в течение 2-ух минут в "Обезьяньем Деле".
      Обслуживание, Пожалуйста! Позвоните в звонок для обслуживания 10 раз.
      Обезьяний Король Получите S-Ранг в "Обезьяньем Деле".

      Monsters & Mortals

      Многопользовательская вариация карты представляет собой уменьшенную версию планировки карты из оригинальной игры. Она убирает комнату с кольцевым барьером, кухню и секретные комнаты, но при этом сохраняет большую часть оригинальной планировки. Карта включает в себя банановые кожуры в качестве ловушек для оглушения игроков, которые на них наступят, и Обезьян-Поваров в качестве боссов для погони за игроками.


      "Monkey Business" is the first level in the game, Dark Deception. It is playable in Chapter 1. This level takes place in an initially inviting establishment, but soon becomes a rather unsettling and nightmarish hotel where bellboy Murder Monkeys guard the many soul shards throughout the halls. This is the first level to show boss enemies, the Chef Monkeys.

      Contents

      Introduction

      – Bierce asking the player.

      The level begins in the lobby of the hotel in front of the entrance where various elements of a regular hotel are found around the area, as well as a portrait of a soul shard, an unsettling cutout of a monkey bellboy that appears to be welcoming the player, a welcome sign that mentions murder in an ominous way and a service bell on the reception desk that summons a cutout after being rung several times and the portal emblem of the level is also found on the floor of the area.

      Proceeding down the hallway will present another cutout, which jumpscares the player by collapsing just as they approach it. Heading right leads to a wide hallway with a row of elevators. The elevator at the end of the hallway will open as the player is proceeding, revealing a Murder Monkey in it, which appears to be unaware of the player's presence. When the player moves closer, the monkey leaps in surprise before the elevator doors close. After waiting for a little while, the elevator returns to take the player to an upper level of the hotel.

      When exiting the elevator, the player will see the ring altar, along with two boarded-up entrances. Bierce then instructs the player to collect all 289 soul shards (389 for S rank in later additions) in the area in order to deactivate the barrier protecting it. She then offers them a tablet, which displays every shard's location on the map, displays the number of shards left to collect and points towards their next objective, saying that it was left behind by the last guest that disappointed her. This tablet will be kept for the remainder of the game and will adapt to all levels it is brought to.

      Bierce will warn the player about the monkeys before instructing them to break the boards and collect the shards. After traveling enough distance from the altar, the chase will begin.

      Act I

      – Bierce, after collecting half of the required shards.

      The hunt for shards starts off quietly to offer the player a head start, but the chase soon begins as the music starts playing. Soon enough, the player will begin to hear footsteps coming from the Murder Monkeys, who are now beginning to pursue them. Three (originally four) Murder Monkeys will then chase after the player as they are hunting for all the soul shards, and despite being slower than the player, their large numbers will allow them to corner the player or catch them around a corner if they are not careful enough. Therefore, it is important to group them together. There are various doors around the area; some lead to secrets, some reveal harmless monkeys, others cannot be interacted with. There are also distinct corners around the area that are sometimes risky to explore, due to the likelihood of being cornered, as well as a kitchen.

      Act II

      – Bierce, after collecting all of the required shards.

      Once the player has collected all the shards, the ring barrier will deactivate and they must return to the Ring Altar to obtain the ring piece. As they return to the altar, the Murder Monkeys goes into a frenzy where their eyes turn red, affecting their lighting and putting them into a rampage as they shriek across the hotel. The 2 Chef Monkeys also appear from the kitchen and joins them. The boards will also appear again with more of them near the altar.

      Once the ring piece is collected, the player must return to the elevator, where Malak becomes aware that the player is there. Bierce then instructs the player to hurry back to the portal, and the elevator doors close just as a Murder Monkey dashes for them.

      Final Act

      – Malak, after the ring piece is obtained.

      When they return to the lobby, the Murder Monkeys' screams can still be heard, and as the player is exiting the elevator lobby, every other elevator door opens to reveal the Murder Monkeys, who chase the player altogether. Malak can also be heard shouting that the player cannot escape, one Murder Monkey also pops up from the reception to prevent the player from escaping, but they end up reaching the portal before they get caught.

      Secrets


      • Ringing the service bell 10 times at the reception desk will cause a cutout to pop up from behind the desk, earning the achievement, "Service, Please!"
      • Opening some doors in the hotel will reveal some Murder Monkeys where they will just stare at the protagonist and they will not try to kill them.
      • There are two secret rooms in this level:
        • Room A is to the west of the Ring Altar
        • Room B to the south and also has a secret note from E talking about the origins of the Murder Monkeys and that they ditched the tablet.
          • Murder Monkeys will have a hard time entering the secret rooms, but there is a slight chance that they'll succeed. The Player may also get trapped inside this room due to the Murder Monkeys blocking the entrance. Both of these rooms will have files in them, which will unlock new content from the Art Gallery. Primarily 4 artworks of the Murder Monkeys.
          • You can also click on that graffiti, and doing that replaces the main track of the level to the track from the 2014 demo version of DD,

          S-rank


          Time reference: Fast clear speed (4m59s)

          To obtain an S-rank, the player must achieve all of the criteria listed below.

          • Time: Less than 10 minutes (+40)
          • Soul Shards: 289 (+0)
          • Bonus Shards: 1 (+10)
          • Secrets: 2 (+10)
          • Lives Lost: 0 (+20)
          • Shard Streak: 250 (+20)
          • Total Shards obtainable: 389

          An S-rank must be achieved to obtain an excerpt of Bierce's Diary.

          Achievements

          Picture Name Description
          Shard Enthusiast Get a streak of 100 shards in Monkey Business.
          Eagle Eyes Found a secret in Monkey Business.
          Not Monkeying Around Don't die for 2 mins in Monkey Business.
          Service, Please! Rang the service bell 10 times.
          Monkey King Earn an S Rank in Monkey Business.

          Monsters & Mortals

          The multiplayer variation of the map removes the ring barrier room, kitchen and secret rooms, but still retains most of the original layout the map is a shrunken version of the original game's layout. The map features banana peels as traps to stun players who walk into them and the Chef Monkeys as bosses to chase after players.

          11 окт в 14:16 Chapter 1 Monkey Business Crashing

          In Chapter 1, I seem to be crashing a fair amount. At times, when I enter the kitchen part of the level, if there are boards there, the game crashes with an UE4 crash message.

          Similarly, at the tail end when the chef monkeys come out, it crashes soon after breaking a board, with the same UE4 crash message.

          I've read that the only way to "fix" this is to basically wait until no chef monkeys are around, or wait before entering the kitchen, or some other tricks that don't really solve the issue.

          I've also heard from numerous people that a lot of these bugs are being diagnosed as a "bad pc" issue by the developers, much to fan's chagrin. I have a GTX 1650 and as far as I'm aware this isn't a "low end" graphics card. I excel above the minimum requirements listed by the developers.

          Is there any actual fix to this issue, or am I just going to have to try one of those tricks or wait for the developers to fix it?

          Читайте также: