Как построить султанскую мечеть в anno 1404

Обновлено: 04.07.2024

Не получается достроить Собор.Денег куча,материала куча , а строительство не продвигается.Говорит"здесь никто не работает.Все только и ждут возможности продолжить строительство".Чего не хватает или что нужно сделать чтобы закончить строительство.Буду благодарен за помощь.



Yrrrk
На снимке не видно - крытый рынок соединен у вас с собором дорогой? Какая у вас версия установленной игры?


0pupentium
Соединён у него со складом,это я вижу.


Yrrrk
Это старая версия, обновляйте. Может и ошибка исчезнет.

Обновил версию до 2.01.5010 .Ничего не изменилось.Вторая очередь не начинается.Может кто-то подскажет конкретные требования для постройки собора поочерёдно? Что , чего, кого и сколько нужно чтобы начать строительство ? Потом что , чего,кого и сколько для второй очереди строительства? Потом для третьей? Сколько дворян? Сколько и какого материала? Сколько денег? Вобщем всё подробненько - если можно. Может я где-то что-то пропустил или не заметил? Заранее благодарю .


Yrrrk
2000 дворян: фундамент императорского собора
2500 дворян: кладка стен и перекрытий императорского собора
3500 дворян: установка витражей императорского собора

1740 посланников: фундамент султанской мечети
3480 посланников: кладка стен и перекрытий султанской мечети
5240 посланников: установка витражей султанской мечети


The Sultan's Mosque is identical to the Imperial Cathedral in terms of how it works and is built, although of course the mosque applies to orientals, and the cathedral to occidentals. It is also the only monument that does not require noblemen for completion (Envoys and Patricians are enough to finish the building).

When complete, it satisfies all oriental requirements for Company, Faith and Amusement in a huge radius.

The Sultan himself will start giving you quests once it is completed. Also, Al Zahir will offer some very nice crewmen and other Items when it's done, but these can cost up to 1000 Honor.

Contents

Hints [ ]

A construction plan item for the foundation does exist but how useful it is depends on what version of the game is being played.

  • In Anno 1404 (Dawn of Discovery) plan items permanently require a socket while their resulting building exists. As the only advantage gained by them is the saved placement resources, the socket can always be put to a better use. Selling them yields valour which is always useful.
  • In Anno 1404 Venice plan items were changed to be consumed upon use. This means that they save you the placement cost of buildings. Using them can save you considerable resources, especially with expensive placements like foundations.

Do read the tooltip of the construction plan carefully as it will warn you if the item will block a socket.

Requirements [ ]

Envoy houses hold 25 people, so you will need 210 full Envoy houses to reach the 5,240 Envoy level needed for the final step of the mosque. Since Envoys are 70% of your oriental population (with all needs met), this means you will need 300 houses (Nomads and Envoys) on the island in question to finalize a Sultan's Mosque. Check your Bazaars' count of Houses to see if you're on track.

A warehouse must be within the construction site's area of influence in order for it to fetch the required building materials to use.


The Imperial cathedral is the most expensive and difficult monument in the game, requiring vast numbers of building materials and taking almost 3 hours to complete. It requires 3500 Noblemen to complete (88 full Noble houses). (While the Sultan's Mosque requires 5240 Envoys to complete, Occidentals have many more needs and classes.)

When done, it fulfills all building requirements of Occidental housing in a huge area of influence. It also grants you access to some of the most difficult (Emperor's) quests and best purchasable items.

Contents

Effects [ ]

Once finished, it satisfies all structural requirements of Occidental populations (community, faith, entertainment, and security, for peasant to nobleman) in a huge radius. However, you still need support buildings (carpenter, firehouse, and surgery).

Finishing one upgrades the selection of items Lord Northburgh offers (especially crewmen) in his left-most Noble slot and grants access to quests from the Emperor himself. Also, Lord Northburgh gives you 1,000 Honor for every Imperial Cathedral you complete.

The help incorrectly says that it "satisfies all building needs of the Occident, even when under construction", but it only allows you to place any building in its radius during construction.

Hints [ ]

It is inadvisable to start an Imperial Cathedral unless you have a good cash flow and have, or will soon have, 3,500 Noblemen on that island. There are several expensive production chains to build (like candlesticks), as well as expanding the capacity of existing chains, as you approach 3,500 Noblemen.

A construction plan item for the foundation exists, but its usefulness depends on what version of the game you're playing:

  • In Anno 1404 (Dawn of Discovery), blueprint items permanently require a socket. (The building is destroyed if the plan is unsocketed, even a finished Cathedral!) Since blueprints only save the initial placement resources, the socket can be put to much better use. Selling a Cathedral blueprint yields 175 Honor, which is always useful.
  • In Anno 1404 Venice, plan items were changed to be consumed upon use. This means that they save you the placement cost of buildings. Using them can save you considerable resources, especially with expensive placements like foundations.

Once you have socketed a plan, its tooltip will tell you if unsocketing the item will destroy the structure. (Save your game first if unsure.)

Requirements [ ]

Although you can start construction with 2,000 Noblemen, construction stages will require 2,500 and finally 3,500 Noblemen on that island to finish (see table). The Nobleman requirements are for the island that your first cathedral is on; subsequent cathedrals on other islands don't require any population there at all (like Historic Warehouses). This makes them a useful choice for greatly expanding your Occidental population late in a game, such as for scenarios requiring 10,000 Nobles: You can get about 3,500 Nobles on your starting island with 3 regular church-and-marketplace population clusters, then make your first Imperial Cathedral on that island to bring the total to roughly 7,000 Nobles, and finally make a new Imperial Cathedral on some unpopulated island to bring your total to 10,000 Nobles.

A warehouse or market building must be within the area of influence of the construction site in order to supply the resources to be used.

Construction [ ]

Trivia [ ]

Like the Sultan's Mosque is inspired by its real-life monument, The Sultan Ahmed Mosque, the Imperial Cathedral is inspired by The Notre-Dame Cathedral / Cologne Cathedral

Jo Dusty

Лёша Моисеев

Jo, памятник. Получишь 1000 славы, откроешь возможность выполнять квесты султана, в порту Аль-Захира станут доступны новые предметы во вкладке дворян. Следовательно, можешь заработать некоторые ачивки. Ну и почёт и уважение, в конце концов

Jo Dusty

Макс Сергеев

DELETED

Nikita, да, как обычно, плывём кораблём с ресурсами к острову, строим морской склад, добавляем сухопутные склады и т.д. Если это бесконечная игра, то стоит сгенерировать карту с плодородными островами, чтобы нужные ресурсы были рядом и естественно занимать их раньше соперников. Есть ещё предметы для добавления нужной фертильности в свободный слот острова.

Макс Сергеев

Олег, я эту информацию находил в интернете, потому да, брал корабль с ресурсами, плыл к острову, но не мог там вообще ничего построить. Ни складов.. ничего другого. Может я делаю что-то не так?) Или не заметил чего-то..)

DELETED

Nikita, по крайней мере у меня так: на корабле должно быть 3 бревна, 2 инструмента и 300 монет в казне. Подплываем к свободному пляжу (а не к скалам) и кликаем кнопку гавани на панели корабля а не в меню строительства и ставим её на берегу. Без гавани чего-либо ешё не построить

Макс Сергеев

Ярослав Иванов

Илья, Остров должен поддерживать данный тип культур. Сверху над каждым островом есть его параметры(добыча и культуры). Если есть шёлк и/или индиго, то на этом острове можно производить данные товары соответственно. Если это будут разные острова, то на одном из них можно разместить производство ковров, а необходимые товары для производства возить кораблями.

Ярослав Иванов

Так, господа, получившие титул Императора, как у вас там с этим сценарием? В своё время траил его до безумия. Заметил довольно интересную вещь, на неофициальном патче генерирует только две карты. В оригинальной игре - 3. И все они не очень приятные для меня. Так и должно быть или это баги?

Andrei Malcev

Подскажите, пожалуйста, чтобы закончить строительство императорского собора, необходимо иметь 3500 аристократов именно на том острове где идет стройка или всего 3500 аристократов на карте?

DELETED

Andrei, вроде как на том самом острове должно быть 88 полных домов

Дарья Строганова

Есть тут кто? Подскажите как быть, если месторождений камня нет на острове, другие острова все заняты и даже высадившись там и построив контору не могу добраться до камня, ибо область строительства не позволяет.

Влад Ляпингов

Подскажите, пожалуйста, что-то понажимал на строке отображения ресурсов (древесина, инструменты и т.д.) и она пропала - показывается только количество золото и славы, как вернуть её? Спасибо

DELETED

Дарья, тут сложно давать советы, это зависит от того, какая игра у Вас, т е кампания, сценарий или бесконечная игра и каковы Ваши цели и амбиции. Если Вы играете сценарий и особенно бесконечную игру (где Вы карту подбираете сами), то камень должен быть хотя бы на одном а лучше на каждом из двух стартовых островов, т е европейском и арабском, которые Вы должны в начале как-то развить почти параллельно. Но может у Вас карта плохая или маленькая с низкой плодородностью или Вы опоздали с захватом. В бесконечной игре можно выбирать "правильные" стартовые опции типа больших плодородных плоских островов с кучей AI и квестов и поменьше катаклизмов и карта открытая с начала. Если казна не пуста, то можно установить автозакупку товара в складе или покупать у лидеров, посылая к ним корабли. Но если ресурс на острове есть, то путь к нему открывается строительством кучей складов для чего нужны драгоценные инструменты.

DELETED

Виктор, перезагрузите игру или перетащите те ресурсы (брёвна, камень, инструменты, стекло, мозайка) из склада обратно на панель правее славы.

Дарья Строганова

Олег, cпасибо за ответ, я сама уже разобралась правда, на том этапе мне камень не нужен был, а в третьей главе он уже и так есть

Читайте также: