Maelstrom minecraft гайд

Обновлено: 15.06.2024

[Таймкоды]
0:00 Интро
0:35 Монолит Маелстрома (Maelstrom Monolith)
4:16 Нексус (Nexus)
8:40 Херобрин (Herobrine)
10:50 Измерение Разлом (Fracture Dimension)
19:43 Золотой Каньон (Golden Canyon)
27:00 Финальный мир (Final World)
31:40 Конец

Так же я очень рекомендую посмотреть плейлисты с моими обзорами на топовые моды для майнкрафта! :D

This mod is aimed to be very flexible in how it fits with other mods though a few balancing options. The best way to figure out how to use these is to mess around with them in the in-game config and see what they do to the items of the mod.

Progression Scale [ ]

This option changes how powerful the items get as the mod progresses. More specifically, the number refers to how much more powerful an item a level above is. For example, a level 1 sword that does 10 damage would do 13 damage at level 2 with a Progression Scale of 1.3. The main use of this option is to make sure the mod weapons don't get too weak/powerful for any other mods.

This also affects all the mobs in the mod so that the weapons deal the same amount of damage.

Mob Damage [ ]

This option simply changes the base damage of all mobs as a multiplier. The damage is multiplied by the value inputted. This option is good for adjusting the difficulty of the mobs if they are too easy to defeat in a modpack for example.

Mob Armor [ ]

This option changes how much additional armor a mob has. The damage it takes is multiplied by the value, so a value set to 0.9 means mobs only receive 90% of the base damage before factoring anything else in.

Weapon Damage [ ]

The value is multiplied by all weapons in the mod, including guns, staves, and swords.

Armor Toughness [ ]

Determines how much armor toughness all the armors in the mod have. It's effectively adjusting the base strength of the mods armors.

Elemental Factor [ ]

This value is a multiplier that determines how much additional armor and damage an elemental mob has. It also determines how much additional damage an elemental weapon does to the correct element mob, as well as how effective elemental armor is. The overall effect is that it determines how important it is to have the correct element when fighting elemental mobs.

World [ ]

Invasion Time [ ]

This value determines (approximately) how many minutes until the initial invasion tower spawns, allowing access to the rest of the mod. This value won't affect a world that's already been loaded. If a tower isn't spawning, below is a way to make a tower spawn.

Render Fog [ ]

This gives you the option to disable the cliff fog plane that renders in the Golden Canyon. This is in case something conflict with the rendering, such as shaders.

Entities [ ]

Use Vanilla Pathfinding [ ]

1.12.2 has some bugs in their pathfinding that causes mobs to literally walk off cliffs. The maelstrom mobs have a slightly altered version of this that fixes this issue. However, if there is a reason to use vanilla pathfinding again, this is the option to use.

Attack All Mobs [ ]

By default the Maelstrom attack all mobs that are not also Maelstrom. This can be disabled so that the Maelstrom only attack players.

Display Mob Level [ ]

This is really more of a debugging mechanism, but this shows the relative power levels of mobs in different dimensions. Spawn eggs default most mobs to level 0.

Server/Client [ ]

Sync Config on Login [ ]

By default, if a player logs into a server, their config for this mod will be changed to reflect the server's config. This is because the weapons and armor in the mod can be changed via config, so if the player's config is different from the server config, then the player's weapon and armor stats could be inconsistent with what the items actually do.

Entrance to Darkness by LGame Studio - магическая сборка с эпохами и квестами [1.12.2]

Entrance to Darkness by LGame Studio - Эта магическая сборка предназначена для слабых и средних ПК. В ней вы увидите квесты и поэтапное изучение глобальных модификаций, таких как Thaumcraft и Botania, так и менее больших модов (Maelstrom или Bewitchment).
Загружается всего с 3 гб памяти!

Данная сборка даст вам незабываемый опыт и покажет необычные механики. Вы можете развиваться как хотите, но есть одна незадача - Вы потеряли знания об использовании различных предметов и модов и вам предстоит находить и получать забытые знания, изучая для этого как популярные моды по типу Botania или Thaumcraft, так и менее популярные, но не менее интересные моды, как Bewitchment, Astral Sorcery или Into The Maelstrom. В сборке присутствуют квесты, которые помогут вам разобраться в прохождении, а также несколько измен[hide]ённых крафтов чтобы был стимул изучать несколько модификаций, а не зацикливаться на одной. Кроме этого, многие моды были полностью переведены на Русский язык специально вас!
Сборка создана командой Lgame Studio

Если вам нравится путешествовать в неизвестные миры и подземелья, проверяя пределы своих сил, этот мод точно для Вас. Он добавит в игру 3 новых измерения в которых вы повстречаете более 30-ти новых мобов. Сможете насладиться красивыми пейзажами и побродить среди величественных сооружений, а так же найти кучу полезных и просто красивых вещей которые могут понадобиться Вам для выживания.

Читайте также: