Как получить меч тысячи неправд magic rampage

Обновлено: 02.07.2024

Magic Rampage - это новый захватывающий платформер, который объединяет ролевую составляющую и интенсивный экшн. В Magic Rampage Вы можете настраивать персонажа, а также находить десятки видов оружия, от кинжалов до магических посохов. Каждый уровень преподносит игроку новые препятствия, врагов и скрытые тайники, которые нужно отыскать. Вас ждут поиски бонусных уровней, борьба за жизнь в режиме выживания, совместные походы с дружественными персонажами, а также тяжелые схватки с боссами.

Magic Rampage предлагает увлекательный сетевой соревновательный режим, в котором игроки со всего мира могут выяснить, кто из них лучше, на произвольно сгенерированных уровнях, а также встретиться с уникальными боссами, эксклюзивными предметами и контентом!

Наберитесь смелости и отправляйтесь в путешествие по замкам, болотным топям и дремучим лесам. Выбирайте класс, надевайте доспех, возьмите с собой свое верное оружие – меч, кинжал, молот, посох или что-то еще – и сразитесь с зомби, гигантскими пауками, драконами и множеством боссов и монстров, чтобы выяснить великую тайну!

СОРЕВНОВАТЕЛЬНЫЙ РЕЖИМ

Бросьте вызов другим игрокам, чтобы выяснить, кто сумеет набрать больше очков, проходя произвольно сгенерированные уровни и сражаясь с боссами и другими врагами! Вы также можете вызывать на дуэль друзей и развивать вашего героя новыми мощными способностями из дерева навыков. Чем больше вы соревнуетесь, тем лучше ваш рейтинг; чемпионы попадут в зал славы и получат уникальное оружие и броню!

НАСТРОЙКА ПЕРСОНАЖА

Выбирайте класс (маг, воин, друид, чернокнижник, разбойник, паладин, вор и другие) и настраивайте оружие и броню персонажа. В игре есть отличный выбор снаряжения для каждого класса, а также магические элементы: огонь, вода, воздух, земля, свет и тьма, которые еще больше стилизуют вашего героя и определяют ваш игровой стиль.

ЕЖЕНЕДЕЛЬНЫЕ УРОВНИ онлайн!

Новый уровень каждую неделю! Еженедельно игроки смогут испытать свои навыки по-новому и получить потрясающие награды!

В еженедельных уровнях вас ждут задания трех степеней сложности на время и количество звезд. А еще, каждый день за прохождение этих уровней вы получите дополнительные очки ранга.

РЕЖИМ ВЫЖИВАНИЯ

Испытайте свою силу! Войдите на самые опасные уровни замка и сразитесь с различными врагами: чем дольше вы остаетесь в живых, тем больше золота и экипировки получите! Режим выживания – отличный способ раздобыть себе новое оружие, броню и целую кучу золота, которую можно потратить на экипировку и усиление персонажа.

Achievements are rewards when completing a certain task, which you collect from the Prize Room. Below you can find the list of all achievements in the game, including the secret ones.

Achievements.jpg

Get your first weapon.

Revive after death.

Buy more gold for your character.

Keep That Dude from being attacked in Chapter 1 Dungeon level 2.

Access the secret area in Chapter 1 Dungeon Bonus level 3

Defeat a skeleton.

Learn and perform the special skill of your class in Chapter 1 Dungeon level 6.[2]

Help That dude in Chapter 1 Dungeon level 8 and keep him alive.

Listen to what That Dude has to say in Chapter 1 Dungeon level 8 (if he survived Chapter 1 Dungeon level 2).

Get a star by replaying a level without taking any damage.

Beat the Boss in Chapter 1.

Use the Character Editor to change your avatar's head

Buy the inventory expansion chest in the Shop.

Buy the second expansion chest in the Shop.

Finish a Solo Dungeon in the Competitive Mode.

Start a match against another player in the Competitive Mode.

Win a match against another player in the Competitive Mode.

Don't ever try to lose a match against another player, but if you do, this achievement will be unlocked.

Finish a Challenge from Weekly Challenge Portal.

Add a friend to the Competitive Mode.

Challenge a friend in the Competitive Mode.

Win a revenge match in the Competitive Mode.

Kill 50 enemies in Survival Mode.

Kill 100 enemies in Survival Mode.

Unlock every survival level by reaching all minimum scores

Access the secret area in Chapter 2 Dungeon Bonus level 1.

Find the lost flip-flop

Farm extra keys in 2-7 (4 keys), 3-4 (4 keys), or 4-31+bonus (7 keys).

Let That Dude tell you The Untold Story in Chapter 2 Dungeon level 4.

Keep That Dude alive until the end of the level

Get a star on all first 15 levels.

Get to the top of the highest point in Chapter 2 Dungeon level 6.

Upgrade an item

Reach the last chest in Chapter 2 Dungeon level 7.

Defeat a ghost in Chapter 2 Dungeon level 7.

Access the locked area in Chapter 2 Dungeon Bonus level 7.

Find at least one of the two hidden chests in Chapter 1 Dungeon level 3.

Hear what The Captain has to say about Portals and giant winged creatures in Chapter 2 Dungeon level 9.

Defeat the giant spider that lives in the swamp.

Deposit an item in the bank.

I did it intentionally, to.

Find The Lost Hammer

(random drop item from enemies or chests in chapter 3)

Meet That Dude in Chapter 3 Dungeon level 5 (if he survived Chapter 2 Dungeon level 4).

Release The Wizard of the Oracle in Chapter 3 Dungeon level 9.

Defeat The Warlock boss

Complete 100% of the game.

Kill 200 enemies in Survival Mode.

Kill 300 enemies in Survival Mode.

Kill 1000 enemies in Survival Mode.

Complete 101% of the game. Replay all Dungeons from Chapters 1, 2, and 3 without taking any damage.

Travel through the Portal and find out what is beyond.

Complete 102% of the game. Replay all Dungeons without taking any damage.

Find the lost saber.[14]

(random drop item from enemies or chests in chapter 4, level 31).

Or use the same trick as the flip-flop

Defeat the Great Red Dragon.

Release the Moon-Keeper in Chapter 4, Dungeon level 9.

Join the King after defeating the Warlock.

Beat any champion in the Hall of Champions

Raise your Rank up to Bronze in the Competitive Mode

Silver Soldier

Raise your Rank up to Silver in the Competitive Mode

Raise your Rank up to Gold in the Competitive Mode

Raise your Rank up to Platinum in the Competitive Mode

Raise your Rank up to Diamond in the Competitive Mode. Shine on!

Collect the 420 coins that float in the air at 3-6. Do it during a specific time of a day

Be in the top 500 list of best ranked players. You can see your current position in the ranking section of your inventory.

Be in the top 100 list of best ranked players. You can see your current position in the ranking section of your inventory.

We are the champions!

Join the top 15 players featured in the Hall of Champions.

The number one!

Get to the top of the Ranking leaderboard.

The End of the World

Get to the surface for the first time in Dungeon 5-1.

Impossibly huge

Buy the third expansion chest.

It's Amazing!

Beat the Amazing Score Goal in the Weekly Dungeons. You need to beat Ordinary and Super goals first.

The Untold Story 3 Listen to what the king has to say in his lab at 5-3 prologue.

Listen to what the dude has to say at 5-3 prologue about the turbulent portal crossing.

Google's Play Games Community Achievements

There are two secret achievements that can be obtained throughout the game. They are not listed in the achievements section of the game, but appear in the achievements section in Google's Play Games app.

Swords are the only weapon type affected by the sword attack boost granted by many types of armor, and therefore they gain significant usefulness if a player's gear is specifically tailored to maximize sword damage. Typically, swords have a medium speed, and medium to high damage. Although swords sometimes suffer from mediocre base damage, many of them can be upgraded with runes.

Contents

Recruit Sword

Damage: 7
Attack Speed
Increases armor by 0%
Increases jump impulse by 0%
Increases speed by 4%
Obtainability: Drops from 'The Dude' if he is allowed to die in Dungeon 1-2
Magical element: Neutral
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 94

  • Some of you didn't even know it existed. It is weak, compared to the 14 damage weapons in dungeon 1-1. It is slow and travels at a medium speed. Not really useful.

Steel Blade

Damage: 11(18)
Attack Speed
Increases armor by 15%
Increases jump impulse by 0%
Increases speed by 5%
Obtainability: Shop
Magical element: Neutral
Buy price: 600
Sell price: 77

  • Textures haven't been changed since the first version of the game. Still pretty weak, and not really useful, it reloads even slower than the recruit sword, and travels at a medium speed.

Fire Sword

  • Looks the same like the recruit sword, but with fire effects. Another weak weapon, mainly useful for selling to get extra money. It reloads slow and travels at a pretty fast speed.

Leaf Sword

Damage: 23(72) ☆☆☆ (3)
Attack Speed
Increases armor by 25%
Increases jump impulse by 3%
Increases speed by 3%
Obtainability: Shop
Magical element: Earth
Buy price: 16000
Sell price: 722

  • A pretty good sword early in the game, textures have been changed in an update. Used to look like Vorpal Sword with green particles. Reloads pretty slow, and travels at a decently fast speed.

Pirate Sword

Damage: 26
Attack Speed
Increases armor by 10%
Increases jump impulse by 4%
Increases speed by 6%
Obtainability: Randomly drops between dungeon 1-8 and 1-10
Magical element: Neutral
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 168

  • If you're lucky enough to get it in 1-8, it will probably ease your boss-fight, because the damage is good in the early game. Reloads pretty slowly, and travels at a medium speed.

Master Sword

Damage: 14 ☆☆☆ (3)
Attack Speed
Increases armor by 20%
Increases jump impulse by 2%
Increases speed by 2%
Obtainability: Find it at the secret area in dungeon 1-1 behind the beginning crate
Magical element: Air
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 200

  • This is a massive improvement since the 3 damage weapon you had, but you will quickly find better weapons. Travels and reloads at a medium speed.

Nobel Sword

Damage: 29
Attack Speed
Increases armor by 30%
Increases jump impulse by 0%
Increases speed by 4%
Obtainability: Found in the secret area in dungeon 1-8, on top of the button
Magical element: Neutral
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 911

  • This is such a good weapon early game, even better than Pirate Sword. This is the primary weapon used to fighting the boss if no items are bought. Travels fast and reloads slow.

Vorpal Sword

Damage: 25(43) ☆☆☆ (3)
Attack Speed
Increases armor by 40%
Increases jump impulse by 0%
Increases speed by 6%
Obtainability: Shop
Magical element: Neutral
Buy price: 6200
Sell price: 888

  • It's not really worth it to buy this sword in the shop, but it is pretty cheap to buy after dungeon 1-4, it reloads slowly and travels through the air really fast for a sword. One of the fastest swords in-game.

Umbranian Short Sword

  • A worse version of the Umbrian long sword, but it has some better qualities. It reloads faster than the Long Sword. Travels at a medium speed and doesn't have area damage.

Umbranian Long Sword

Damage: 30(129) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (10)
Attack Speed
Increases armor by 45%
Increases jump impulse by 3%
Increases speed by 6%
Obtainability: Shop
Magical element: Air
Buy price: 49500
Sell price: 5 500

  • A really good sword if you are ranger or paladin class, with this sword you can beat all three chapters. Slow reload speed and medium travel speed. Big area damage.

Fireskull Sword

Damage: 39(123) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (9)
Attack Speed
Increases armor by 30%
Increases jump impulse by 0%
Increases speed by 6%
Obtainability: Shop
Magical element: Fire
Buy price: 44500
Sell price: 4 944

  • Good sword but it is hard to combine with any fire armour because they don't have a sword bonus. Medium reload and one of the fastest swords in the game. Medium area damage.

Darkskull Sword

Damage: 32(124) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (12)
Attack Speed
Increases armor by 20%
Increases jump impulse by 0%
Increases speed by 4%
Obtainability: Shop
Magical element: Darkness
Buy price: 45000
Sell price: 2444

  • Good sword if you find it in the chest, and can be used to beat the first and second chapter easily. Slow reload speed and medium travel speed. No area damage.

Sword of Light

Damage: 40(145) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (11)
Attack Speed
Increases armor by 0%
Increases jump impulse by 2%
Increases speed by 5%
Obtainability: Shop
Magical element: Light
Buy price: 200000
Sell price:

  • It's a really good sword but so expensive. I've only ever got the sword back in another version when it cost 90,000. Pretty fast reload and fast travel speed can pierce enemies and barriers.

Sword of 1000 Lies

Damage: 90(529) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (13)
Attack Speed
Increases armor by 35%
Increases jump impulse by 5%
Increases speed by 7%
Obtainability: Achievement
Magical element: Fire
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 1

  • Its one of the hardest swords to obtain in the whole of Magic Rampage history. It looks cool, has really high damage, and has big area damage. Medium reload and travel speed.
  • This sword is based on the Sword of 1000 Truths from the online game "World of Warcraft". Although, the Asantee Games got the inspiration from a South Park episode associated with the game.
  • Bounces, pierces, and high damage. Gives enemies a death animation.

Magicsaber (The Lost Saber)

Damage: 27 ☆☆☆☆☆☆☆ (7)
Attack Speed
Increases armor by 0%
Increases jump impulse by 3%
Increases speed by 3%
Obtainability: Can be obtained randomly through chests loots or monster kills in Chapter 4 dungeons. Awards the "May the Magic be with you" achievement.
Magical element: Light
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 7588

  • This is an easter egg weapon, not useful but funny, pretty hard to find. It looks cool, and (I find it weird) spins. it has medium area damage and reloads fast. It has a medium travel speed.
  • The sword is based on the Lightsaber weapon from the media franchise "Star Wars".

Air Striker

Damage: 85(391) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (15)
Attack Speed
Increases armor by 40%
Increases jump impulse by 4%
Increases speed by 4%
Obtainability: Shop
Magical element: Air
Buy price: 559000
Sell price: 76111

  • An epic sword used to be part of the highest damage in the game (Air Striker + Steelblow Armour + Steelblow Ring in a Paladin class) it has a cool animation when throwing, and is extremely fast as the name suggests. It has medium reload, and medium area damage.

Ice Claw

Damage: 85(391) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (15)
Attack Speed
Increases armor by 40%
Increases jump impulse by 3%
Increases speed by 5%
Obtainability: Shop
Magical element: Water
Buy price: 559000
Sell price: 76111

  • The only weapon that has huge area damage, and kills enemies without a death animation. Really good and can be used In builds. Has a medium reload and throw speed.

Light Piercer

Damage: 75(345) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (15)
Attack Speed
Increases armor by 0%
Increases jump impulse by 4%
Increases speed by 7%
Obtainability: Shop
Magical element: Light
Buy price: 1090000
Sell price: 109000

  • This is a really good weapon that can pierce through enemies and barriers which is very useful. This weapon has a death animation for enemies, which is good with Ranger for extra headshot points in the Competitive, but for people who want to run through a dungeon or something similar, this is not the best weapon for that. It has pretty fast reload and travel speed.
  • The damage before was 299, this is probably because the speed of light is about 299 million m/s.

Throat Cutter

Damage: 80 ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (15)
Attack Speed
Increases armor by 30%
Increases jump impulse by 3%
Increases speed by 5%
Obtainability: Obtainable when you buy gold for your character (In app purchase) Awards 'Ecstasy of Gold' Achievement
Magical element: Darkness
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 0

  • This item is useful if you buy something early in the game because then you will receive this weapon which is very good when playing dungeons, but not really when it comes to builds in multiplayer. It's still good with big area damage. It has slow reload and slow travel speed.

Air Piercer

Damage: 77(354) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (15)
Attack Speed
Increases armor by 0%
Increases jump impulse by 5%
Increases speed by 6%
Obtainability: Weekly dungeon's golden chest
Magical element: Air
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 145333

  • A variant of the Air Striker, but its much better, because can pierce through enemies. If you missed it in the weekly dungeon, your only hope is a deal. Has medium reload and fast speed.

Cthulhu Blade

Damage: 80(437) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (15)
Attack Speed
Increases armor by 35%
Increases jump impulse by 5%
Increases speed by 7%
Obtainability: Weekly dungeon's golden chest
Magical element: Neutral
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 62666

  • A variant of the Cthulhu Blade and is probably better, this time the weapon has to be applied to an essence to be upgradable.
  • Bounces around and gives a Death Animation, same stats as the Sword of 1000 lies except weaker and is neutral, also pierces

Glass Sword

Damage: 85(391) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (15)
Attack Speed
Increases armor by 15%
Increases jump impulse by 5%
Increases speed by 6%
Obtainability: Weekly dungeon's golden chest
Magical element: Neutral
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 62666

  • A really cool looking sword (I think that the Asantee Games like the colour combo of pink and green for their two swords Air Piercer and Glass Sword) It has medium reload and fast speed.

Haunted Slicer

Damage: 90(414) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (15)
Attack Speed
Increases armor by 10%
Increases jump impulse by 7%
Increases speed by 4%
Obtainability: Weekly dungeon's golden chest
Magical element: Darkness
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 209777

Moonlit Razor

Damage: 80(329) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (13)
Attack Speed
Increases armor by 40%
Increases jump impulse by 5%
Increases speed by 6%
Obtainability: Dungeon 43
Magical element: Neutral
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 0

You'll have to play as the Captain in dungeon 43 prologue for this sword. When the king tells you about those strange nightmares, be sure to tap/click the question mark buttons that appear over the Helm of the Relentless and the Time Traveller armor and let the king talk about all of that stuff. Then you get an achievement which you get this sword afterward in the Prize Room.

Bunny Sword

Damage: 49 (0)
Attack Speed
Increases armor by 0%
Increases jump impulse by 20%
Increases speed by 0%
Obtainability: Easter Weekly Dungeon random drop
Magical element: Earth
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 0

This sword drops from the first bunny that appears in the Easter Weekly Dungeon

Blade of the Wicked

Damage: 90 (414) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (15)
Attack Speed
Increases armor by 0%
Increases jump impulse by 5%
Increases speed by 7%
Obtainability: weekly Dungeons Golden Chest
Magical element: Neutral
Buy price: Cannot be bought
Sell price: 55777

Action RPG! Платформер с элементами метроидвании и улётными грибами! Выбор редакции Google Play! Высокие рейтинги игроков! И все это Magic Rampage. Наверное, стоящая игра? Нет.


Содержание

Содержание

Введение

Небольшая инди-студия Asantee Games находится в Бразилии. Magic Rampage — её основной проект. Эта игра была выпущена еще в 2013 году, и все это время разработчики доводили до ума, дополняли контентом и поддерживают и дополняют её до сих пор. В 2020 году игра вышла на PC в Steam (ранний доступ).

Игра получила награду Editor's choice от Google Play. Редакторы магазина Google отмечают:

  1. Великолепное сочетание ретроэкшена и ролевой игры с собиранием трофеев
  2. Помимо того, что снаряжение классно выглядит, оно дает всевозможные преимущества
  3. Для разнообразия можно пройти бонусные уровни или попробовать режим выживания

Звучит неплохо. Экшн, трофеи, РПГ, то есть, RPG. Должно быть интересно!

Разработчики позиционируют Magic Rampage именно как Action RPG. В начале приключения нам дают выбрать класс персонажа. Классов много, каждый класс обладает своими уникальными возможностями. Но при этом персонажи не имеют никаких базовых характеристик. Нет даже «урезанных» характеристик персонажей, характерных для дьяблоидов, вроде Сила/Ловкость/Интеллект.

Каждый класс получает положительные или отрицательные эффекты при использовании оружия, скорости передвижения и высоты прыжка. Можно настроить внешний вид персонажа. На персонажа можно надеть броню, дать ему оружие и кольцо. На этом ролевые элементы игры заканчиваются. Классической ролевой системы (так, чтобы игрок, выбрав класс персонажа, отыгрывал эту роль) в игре нет от слова «совсем». Опыт, прокачка персонажа, навыки, перки — это всё не про Magic Rampage. Magic Rampage — не RPG и не Action RPG.

В магазине Google Play эту игру также рекомендуют как одного из представителей в жанре платформеров. Первое знакомство с игрой дает надежду на то, что мы имеем дело с метроидванией, по крайней мере, некоторые элементы в игре присутствуют, а на начальных уровнях разработчики почти смогли «в атмосферность». Но, пройдя всю игру, понимаешь, что архитектура уровней примитивна, исследовать этот мир не интересно, возвращаться на пройденные уровни особого смысла нет. Так что нет, Magic Rampage — не метроидвания, и даже не платформер.

А вот то, чем на самом деле является Magic Rampage, почему-то в описании к игре не написано. На самом деле Magic Rampage — это 2D лутер-шутер.

Сюжет

Для метроидваний и дьяблоидов сюжет является одним из основных движущих мотивов для игрока при прохождении. И когда сюжет интересный, когда он является одной из ключевых составляющих атмосферы игры, позволяя ещё больше погрузиться в неизведанный мир, то можно многое простить геймплею.

Но у Magic Rampage с историей просто беда. Одноклеточный сюжет из десятка предложений и примитивных диалогов размазан более чем на 40 уровней и еще не закончен, хотя начат в 2013 году! Благо хоть есть русский перевод, и читать эту ахинею можно не напрягаясь.

Окружающий игрока мир никак не подается в сюжете. Мотивация персонажей, мотивация главного героя игры никак не раскрывается. За каким чертом главный герой ввязался в это приключение? Что ему нужно? А чего добиваются главные антагонисты героя? На эти вопросы игра за 7 лет так и не дала ответы. Вот такая вот «ролевая игра».

Сюжет подается через надписи. … и монологи персонажей

Завязка сюжета такова: в замок Короля ворвался злой волшебник, и главный герой (а кто он, собственно?), зачем-то пошел Короля спасать. Потом, конечно, выяснится, что все не так просто… Но лучше бы это не выяснялось.

Геймплей

Герой игры может перемещаться по локациям только вправо и влево, прыгать на платформы, стрелять. Закрываться щитом, пригибаться, как-то иначе воздействовать с окружающим миром герой не умеет. При этом холодное оружие (мечи, копья, кинжалы, молоты) работают как автомат, где магазин патронов — заряды «маны». Если при игре за мага при использовании посоха все выглядит логично (в этом случае герой не кидается посохами, а стреляет сгустками энергии), то при игре за воина это вызывает только усмешку. Герой, выстреливающий «из себя» пять боевых топоров, нелеп.

Вмажь по грибу, полетай В канализации дворца

Ну ладно, это еще можно списать на игровые условности. Но подобный подход сделал игровые механики при игре за разные классы неотличимыми друг от друга! Какая разница, монах ты или воин? Стреляй топором или пуляй фаерболом, результат одинаков — из противников будут вылетать цифры урона. Дистанции боя не меняются в зависимости от используемого оружия. Поэтому сравнения с автоматом из шутеров напрашиваются сами собой. Разница только в калибре патронов.

Основная игровая механика — это «затапывание» (на ПК — «закликивание») противников одной кнопкой с периодическим уклонением прыжком или двойным прыжком. Других игровых механик нет. Разве только что непродолжительные полеты после «затапывания» улётных грибочков.

Квадратиш, практиш… гут? Пока готовы только 42 уровня кампании. Но новый уровень выходит каждую неделю! Зачем сюжет?

Но может быть экшн хотя бы ураганный? Нет. При «выстреле» герой как бы подвисает, эдакий эффект слоу-мо, который, по всей видимости, появился из-за особенностей используемого движка, а не как сознательный элемент игрового дизайна. Это чертовски ломает динамику игры.

Разработчики пытаются стимулировать игрока на поиск тайников, вознаграждая игровым золотом и трофеями. На первых уровнях трофеи вываливаются на игрока в большом количестве. Со временем этот источник оружия и брони сильно усыхает.

Хотя есть еще один способ справляться с толстыми противниками. И нет, это не повышение мастерства. Дело в том, что количество жизней главного героя ограничено лишь количеством игрового золота. Игрок скопил много золота? Не проблема, на уровне можно помереть хоть 200 раз. Стоимость игровой жизни растет от уровня к уровню, так что совсем наглеть уж не получается, но внутриигровую валюту можно «набить» в соревновательном режиме.

Слышь, купи! Сколько нужно выиграть боев, чтобы такой меч купить? Проще задонатить

Соревновательный режим первое время может вызвать интерес. В этом режиме игрок может бросить вызов другим игрокам. Два игрока проходят один и тот же уровень (не в режиме реального времени, а в режиме «боя с тенью»), стараясь получить меньший урон, больше опыта, и за меньшее количество времени. В зачет также идут массовые убийства врагов, использование особенностей класса и тому подобное. Победитель получает внутриигровую валюту.

Но пробиться с вещами, которые вы смогли получить в кампании, на вершину пирамиды игроков у вас не выйдет. И дело не в мастерстве, а только в том, какие вещи надеты на вашего персонажа. Действительно достойные вещи можно купить только в магазине. Что это значит? Pay to win! Плати, чтобы победить, вот про что Magic Rampage.

В игре также присутствует «Еженедельный уровень», где могут выпадать хорошие трофеи, но нераскачанному игроку там делать нечего. Сходите в магазин сначала.

Техническое исполнение

При прохождении сюжетной кампании на первых уровнях вас встречают 50 оттенков серого. Серые стены, серые потолки, серые платформы, серый персонаж, пустые пространства. Проходить первые 15—20 уровней приходится через силу, настолько невзрачно выглядит игра. И, лишь добравшись до середины кампании, игрок видит, как локации преображаются: появляется цвет.

Левел-дизайн посредственный. Если смотреть на игру как на платформер, то он слишком прост, прохождение уровней не интересно. Поиск тайников может увлечь на некоторое время, но большинство загадок достаточно примитивны, а награды за тайники не стоят их поиска.

В отличие от графического исполнения уровней, рисовка персонажей аккуратна и симпатична. Используемые оружие и броня влияют на внешний вид персонажа, рисовка приятная. С учетом огромного количества всевозможных вещей, которые влияют на облик героя, работа художников заслуживает уважения. Вот только персонажей подводит дерганная анимация.

Музыка есть, но она не атмосферная, хорошо, хоть не раздражает — в отличие от звукового оформления, которое, прямо скажем, нуждается в доработке.

Монетизация

В игре два вида игровой валюты. Игровое золото можно собрать на уровнях, можно выиграть в поединках или купить за реальные деньги. Игровые жетоны можно выиграть только в поединках или купить за реальные деньги.

Рекламы в бесплатной версии игры немного, но если вас серьезно увлечет эта игра, бесплатной она для вас не будет. Так что вариантов у вас — либо быть «мясом» для донатеров, либо быть донатером. Цены, прямо скажем, не низкие.


Оно того стоит?

Заключение

Про Magic Rampage в заключении сказать много не получится. Что в сухом остатке? Посредственный pay-to-win лутер-шутер со слабеньким геймплеем. Не стоит он того. Всего хорошего.

Читайте также: