Диабло гайд хотс

Обновлено: 06.07.2024

Диабло бросается на любого врага и отталкивает его. При этом противник получает урон и оглушение. Отлично подходит для инициации боя. В неумелых руках может спасти противника от урона ваших союзников, поэтому будьте осторожны при её использовании.

Огненный топот

Как известно, чтобы вывести противника с невидимости, необходимо нанести ему урон. Эта способность имеет неплохой радиус действия и наносит повреждения всем вокруг Диабло. Отлично подходит для всех командных боев.

Сверхсила

Данный скилл позволяет поднять одной рукой абсолютно любого героя в игре. При этом противник получит оглушения после приземления на землю. Отлично сочетается с Натиском тени. Вместе эти скиллы позволят убивать одиноких противников, которые пытаются спрятаться за крипами или даже за стеной.

Черный камень души

Отличная пассивка, которая позволяет Диабло получить не только дополнительное здоровье, но и сократить время до воскрешения. Правда для этого придется накопить 100 душ, но это легко сделать за несколько минут на линии, ведь за каждого крипа герой будет получать одну душу, а за героя целых 10.

Героические способности Диабло в HotS

Апокалипсис

Одна из самых сильных и опасных способностей в игре. Действие ультимейта распространяется на всех героев на карте, независимо от того, насколько далеко он находится от Диабло. Минусом заклинания является то, что от метки можно уйти, но это не так просто сделать во время станов или массовой битвы.

Электрическое дыхание

Способность наносит большие повреждения по противникам, которые оказались в зоне поражения. На последних уровнях прокачки может нанести до 2000 урона всего за несколько секунд. Если попасть по всей вражеской команде, то выжить им будет довольно проблематично.

Билд для Диабло в ХотС

1-й уровень

Пир душ

Каждая душа не только увеличивает количество здоровья Диабло, но и ускоряет его регенерацию. Полный комплект душ повысит скорость восстановления в 3 раза, что позволит возвращаться в бой уже через несколько секунд после потери большого запаса НР.

4-й уровень

Огненный дьявол

Позволяет наносить небольшой периодический урон по всем противника, которые находятся возле Диабло во время использования способности Огненный топот. Позволяет увеличить повреждения от основной способности героя. Подходит для пуша или захвата лагерей.

7-й уровень

Кража души

Теперь Черный камень души будет добавлять на 66% больше здоровья. Этот талант сделает из Диабло очень "жирного" танка. Под конец игры позволит на несколько сотен НР увеличить максимальный запас здоровья.

10-й уровень

Электрическое дыхание

Выбор пал на эту способность из-за того, что очень трудно удержать противников на печати во время произнесения заклинания Апокалипсис. Для дыхания вам необходимо просто подобраться на достаточно близкое расстояние и активировать способность. После этого все враги гарантированно начнут убегать.

13-й уровень

Огненная буря

Теперь волны от Огненного топота будут не только уходить от Диабло, но и возвращаться к нему, нанося ещё больше урона. После получения данного таланта всего одной способностью можно будет убивать целые лагеря наемников. Разумеется, что массовых драках эта способность просто обязательна для использования.

16-й уровень

Довлеющее присутствие

Чем дольше танк может продержаться в драке, тем лучше. Данный талант в 2 раза замедляет любые автоатаки противников по Диабло. Это значит, что любой вражеский убийца будет терять половину своего урона с руки в бою против данного персонажа.

20-й уровень

Дыхание Преисподней

Этот талан увеличивает на 50% урон от вашего ультимейта. Главным минусом является то, что и время перезарядки способности увеличивается в полтора раза. В результате использовать главную способность Диабло можно будет один раз в 90 секунд.

Тактика игры за Диабло в Heroes of the Storm

Несмотря на то, что в арсенале у Диабло есть несколько довольно сильных заклинаний, отнести его к убийцам нельзя, ведь урон от автоатак оставляет желать лучшего, поэтому убить соперника можно только в том случае, если попасть по нему всеми способностями, а это довольно затруднительно. Поэтому всегда старайтесь перемещаться по карте.

Хоть вы и танк, но не бегите впереди поезда к толпе врагов, за такое могут и наказать. Лучше всего немного выждать и ворваться в сражение уже после его начала. Это позволит использовать все ваши заклинания, а после этого защитить ваших союзников, которые к тому времени уже начнут отступать.

Враги:

  • Е.Т.С.
  • Иллидан
  • Джайна

Союзники:

  • Зератул
  • Газлоу
  • Джайна

Заключение гайда о Диабло в HotS

На первый взгляд Диабло обладает внушительным запасом здоровья, который может спасти в любой драке, но на самом деле этого недостаточно, если бездумно бросаться на нескольких противников в одиночку. Помните, что этот герой полностью раскрывает свой потенциал только в команде. Геймплей за Диабло не очень тяжелый, поэтому его можно порекомендовать даже новичкам, но перед этим лучше ознакомиться со всеми способностями и их особенностями.

Welcome to our Talents page for Diablo. Here, we give you an overview of how strong each of Diablo's talents is. Then, we present several viable builds, before analyzing each talent row separately, so that you can make informed decisions.

Pages in this Guide TABLE OF CONTENTS OF THIS PAGE

Diablo's Talent Build

Diablo's Talent Build Cheatsheet

Shadow Charge Build

Recommended

Copy build to clipboard Build copied! Talent calculator »

Diablo's Shadow Charge Build provides superior burst damage and crowd control on closed Maps where one can reliably slam opponents against terrain (notably Infernal Shrines ).

Fire Stomp Build

Copy build to clipboard Build copied! Talent calculator »

Diablo's Fire Stomp Build boosts your survivability and damage output when hitting enemy Heroes with Fire Stomp . We recommend it while playing against Heroes who counter you and therefore force you to not play aggressively.

Basic Attacks Build

Situational

Copy build to clipboard Build copied! Talent calculator »

Diablo's Basic Attacks Build provides superior self-sustain and fair single-target damage potential. As a key Talent, Diabolical Momentum allows Feast on Fear to trigger often through repeated Ability casts for significantly increased combat survivability, especially once you get Cruelty .

Hybrid Build

Situational

Copy build to clipboard Build copied! Talent calculator »

Diablo's Hybrid Build is a mix of the sustain-oriented Fire Stomp Build and the burst-oriented Shadow Charge Build, in fact it offers a good balance of self-sustain, burst damage and crowd control on closed Maps where one can reliably slam opponents against terrain (notably Infernal Shrines ).

Level 1 Talents for Diablo

? Feast on Fear (Level 1) Diablo

Stunning an enemy Hero with Shadow Charge or Overpower heals Diablo for 10% of his maximum Health over 3 seconds.

Feast on Fear provides direct combat self sustain. It should be noted that Feast on Fear does not stack, meaning that multiple applications will merely refresh the effect's duration. As such, it may be worth trying to use Shadow Charge and Overpower with a few seconds of spacing, although never at the expense of setting up kills. Feast on Fear should be prioritised over Devil's Due if your role is not to solo lane. You can get more value from this Talent by combining it with Diabolical Momentum at Level 7 and/or Domination at Level 16.

Devil's Due (Level 1) Diablo

Black Soulstone increases the effects of Regen Globes and Healing Fountains by 2.25% per Soul.

Devil's Due increases your survivability and self sustain through two secondary sources of healing, Regeneration Globes and Healing Fountains. The potency of tripling the effects of such sources of healing can be difficult to evaluate at first, but things become easier to put into perspective when we consider the impact that percent-based healing has on Diablo's massive Health pool. Through this Talent, and assuming 100 Souls, a Regeneration Globe will provide Diablo with 36% of his maximum Health, whereas Healing Fountains will provide him with 120%. This healing can and should be used as a way of trading, as there are only few Heroes who can burn through such healing. Devil's Due is particularly useful when having to solo lane.

?

Activate to gain 25 plus 50% of Diablo's current Souls as Spell Armor for 4 seconds. Every time Diablo damages an enemy Hero, reduce this cooldown by 1 second.

Soul Shield lacks the important self-sustain that its alternatives provide, making it more situational. It does, however, have niche use against team compositions that feature little to no Basic Attack-oriented Assassins, as it is one of the most powerful Spell Armor effects available. It is worth noting that both Fire Stomp and Lightning Breath can significantly reduce or outright recharge Soul Shield's Cooldown if multiple enemy Heroes are hit, making it wise to use Soul Shield early on during engagements.

Level 4 Talents for Diablo

Sacrificial Soul (Level 4) Diablo

Stunning a Hero with Shadow Charge grants 10 Souls and 20 Armor for 3 seconds. While at 100 Souls, increase this Armor to 40 .

Sacrificial Soul provides a significant amount of Armor if there are enough opportunities to trigger Shadow Charge 's collision-based Stun. As such, this Talent is recommended on wall-heavy Maps such as Battlefield of Eternity, Cursed Hollow, Dragon Shire, Garden of Terror, Infernal Shrines, Towers of Doom, and Volskaya Foundry. It works particularly well with Domination .

? Souls to the Flame (Level 4) Diablo

Fire Stomp grants 1 Soul every 3 times it damages an enemy Hero, and heals for an additional 1.3% of its damage dealt per Soul.

Souls to the Flame is a reliable way of improving your self sustain. It works particularly well with Eternal Flames . Further, it is the most effective choice for generating Black Soulstone stacks.

? Life Leech (Level 4) Diablo

Diablo gains 1 Soul and heals for 1.75% of his maximum Health when Basic Attacking an enemy Hero. While at 100 Souls, increase this healing to 3.5% of his maximum Health.

Life Leech has the highest potential for self-healing, provided you are able to deliver Basic Attacks. Not recommended against Tychus, who may punish you easily. Very powerful otherwise, particularly when combined with Cruelty .

Level 7 Talents for Diablo

? Eternal Flames (Level 7) Diablo

Reduce the cooldown of Fire Stomp by 1 second. When Diablo Stuns an enemy Hero with Shadow Charge or Overpower, reset the cooldown of Fire Stomp and restore 45 Mana.

Eternal Flames is a good Talent that resets the cooldown of Fire Stomp when Stunning enemy Heroes with Basic Abilities. The cooldown reset provided has great synergy with all Fire Stomp -related Talents: Soul Shield at Level 1, Souls to the Flame at Level 4, Hellfire at Level 13, and Debilitating Flames at Level 16.

Malevolence (Level 7) Diablo

Basic Abilities cause Diablo's next Basic Attack within 6 seconds to deal an additional 100 (+ 4% per level) Spell Damage. Stores up to 2 charges.

Malevolence is a strong Talent that increases your burst damage when using Basic Abilities. The damage provided by this Talent can be easily amplified thanks to the Armor reduction provided by Devastating Charge at Level 13 and triggered more often with Domination or even Overpowering Nightmare at Level 16.

? Diabolical Momentum (Level 7) Diablo

When Diablo's Basic Attacks damage enemies, reduce the cooldown of Shadow Charge and Overpower by 1.5 seconds.

Diabolical Momentum is a good Talent which reduces the cooldown of your Basic Abilities when hitting enemy Heroes with Basic Attacks. The cooldown reduction provided has synergy with Feast on Fear at Level 1 and Cruelty at Level 13 as they can give you more self-sustain and more crowd control respectively.

Level 10 Talents for Diablo

In this section we discuss when and why to pick a given Heroic Ability. If you want to read how they work and/or you are looking for some tips on how to use them, check the dedicated section in the Abilities and Strategy page.

Create a demonic rune under each enemy Hero on the battleground. After 1.75 seconds the rune explodes dealing 137 (+ 4% per level) damage and Stunning them for 1.75 seconds.

Apocalypse 's lengthy Stunning effect, respectable damage, and large area of effect make it one of the game's strongest follow up crowd control Abilities. It suffers, however, from an extremely obvious graphical effect and a long triggering delay that make it simple to avoid. As such, it is typically used during team fights, when potential targets are likely to be too busy or distracted to avoid the Ability's effects, as a means of interrupting channeled Abilities that leave their casters standing still, or when your team composition features some or many of the Abilities that may be used to set up for it (notably Void Prison by Zeratul). Be aware that Devouring Maw will remove enemy Heroes hit from the battlefield for its duration, causing Apocalypse not to spawn below them.

?

After 0.5 seconds, become Unstoppable and Channel for up to 4 seconds, dealing 50 (+ 4% per level) damage every 0.25 seconds to enemies in front of Diablo. Enemies affected are Slowed by 4% for 2 seconds, up to 40% .

Lightning Breath's direction changes with your mouse cursor position.

Apocalypse is also a excellent counter-engagement Ability. While making precise offensive plays, opponents do not typically have the freedom to spend much time moving about. In this optic, Apocalypse's delay almost becomes a form of crowd control in of itself, effectively zoning opponents away from your teammates or objectives.

An important maneuver to master is the use of Overpower to draw opponents that may be attempting to move out of Apocalypse's area of effect back into it. The opposite effect should also be avoided, by yourself an allies alike; both Shadow Charge and the aforementioned Ability can push foes out of Apocalypse's mark, therefore wasting the Ability.

Lightning Breath is one of the most damaging Abilities in the game. Its main downside is that of disabling Diablo for the duration. As such, Lightning Breath is typically used under the same conditions as Apocalypse: against foes that are already under the effects of crowd control, or otherwise busy or so mispositioned that you may hit them for the Ability's entire duration. Always try and hit at least two targets with Lightning Breath; the large area of effect of which should make this a simple goal to achieve.

Lightning Breath's high damage, stacking Slowing effect, and impressive visuals have important implications for you and your opponents; it makes for an outstanding zoning Ability, as players reflexively avoid standing within its area of effect. Lightning Breath is also an excellent way of punishing opponents for fighting in cramped areas or over static points, such as Mercenary Camps, Structures, or Map Objectives. As a last resort, it can be used as a ranged mean of finishing off escaping foes.

Level 13 Talents for Diablo

Devastating Charge (Level 13) Diablo

Increase Shadow Charge's terrain collision damage by 50% .

Quest: Hit an enemy Hero against terrain 5 times.

Reward: Hitting enemy Heroes against terrain reduces their Armor by 15 for 4 seconds.

Devastating Charge can provide a powerful Armor-reduction effect when it matters most: right after a successful initiation with Shadow Charge . As such, this Talent is specifically recommended on wall-heavy Maps such as Battlefield of Eternity, Cursed Hollow, Dragon Shire, Garden of Terror, Infernal Shrines, Towers of Doom, and Volskaya Foundry, although it remains powerful on other Maps. It works particularly well with Domination .

? Hellfire (Level 13) Diablo

Each enemy Hero hit by Fire Stomp grants 3% Spell Power for 10 seconds, up to 30% . While at maximum stacks, Diablo deals 30 (+ 4% per level) damage per second to nearby enemies.

Hellfire has the highest damage output potential at this Tier when combined with Eternal Flames at Level 7 and Lightning Breath .

? Cruelty (Level 13) Diablo

Stunning an enemy Hero with Shadow Charge or Overpower increases Diablo's Attack Speed by 50% for 7 seconds, up to 100% .

Cruelty , on its own, is underwhelming. Its true power comes online, however, when combined with other Talents that benefit from Basic Attacks, notably Diabolical Momentum ; the Attack Speed increase translates into additional Abilities for significantly increased damage output and crowd control.

Level 16 Talents for Diablo

Domination (Level 16) Diablo

Casting Overpower resets the cooldown of Shadow Charge.

Domination is a game-changing Talent for Diablo. The ability to completely reset the Cooldown of Shadow Charge allows you to follow any Overpower cast with another Shadow Charge. This is particularly potent when used to drag opponents right back to your teammates or to drive them into a wall for a Stun after using Shadow Charge to close the distance. It works particularly well with Sacrificial Soul and Devastating Charge .

? Debilitating Flames (Level 16) Diablo

Enemy Heroes hit by Fire Stomp are Slowed by 6% for 4 seconds, up to 60% . Heroes Slowed by 24% or more by Debilitating Flames deal 50% less damage.

Debilitating Flames provides Diablo with some team-wide defensive utility by allowing you to significantly cripple the damage output and mobility of Heroes who lack ways of reliably avoiding Fire Stomp . Debilitating Flames is recommended against team compositions that feature three or more melee Heroes, as they tend to be much easier to hit with Fire Stomp.

? Overpowering Nightmare (Level 16) Diablo

Gain 2 additional charges of Overpower, with a 2 second cooldown between uses.

Overpowering Nightmare provides Diablo with a disruptive and reliable way to peel and stick to any given target. Outstanding synergy with Malevolence and Feast on Fear for more self sustain than Domination, but less engagement potential.

Level 20 Talents for Diablo

? Dying Breath (Level 20) Diablo

Apocalypse's cooldown is reduced by 25 seconds for every enemy Hero hit (to a minimum of 5 seconds) and is cast for free when Diablo dies.

Dying Breath provides a respectable cooldown reduction to Apocalypse , as well as a nasty surprise upon dying. The Talent is, however, overshadowed by other options. You may need this Talent when your team features a combo of Heroic Abilities among which Apocalypse has the highest cooldown.

? Hellstorm (Level 20) Diablo

Lightning Breath lasts 200% longer.

Hellstorm allows Diablo to output an extreme amount of damage over a large area. One added benefit of this Talent is that the duration increase — equal to an impressive 8 seconds — it provides is also applied to Lightning Breath 's crowd control immunity clause, making it excellent against team compositions that feature a good amount of it. Hellstorm allows you to punish team compositions that lack mobility. For this reason, Hellstorm is an outstanding tool for contesting Bosses.

?

Activate to steal 10% of the maximum Health of nearby enemy Heroes and gain 5 Souls per Hero hit.

Lord of Terror is a good defensive Talent against team compositions that feature at least two Tanks or otherwise high-Health Heroes, given the nature of percentage-based damage and healing. Lord of Terror is also useful for finishing off opponents that are on the brink of death in a pinch, as it is often unexpected.

Teleport and place a demonic rune at target location. After 1.75 seconds the rune explodes dealing 137 (+ 4% per level) damage and stunning enemies for 1.75 seconds.

Hellgate turns Diablo's ability to initiate and peel up to eleven, but it can also be used to escape from danger. Hellgate can be used in conjunction with Shadow Charge to drag an opponent into your team, with Overpower for a lengthy Stun, or to setup for your own Apocalypse or Lightning Breath . Since Hellgate's effect has a short delay, it is recommended that you practice its use in Try Mode so as to get a good feel for it, and especially along with Diablo's other Abilities.

Welcome to our guide for D.Va, a Bruiser in Heroes of the Storm. Within these pages, you will find everything required to understand how best to play this hero, in both different map styles and team compositions.

Pages in this Guide TABLE OF CONTENTS OF THIS PAGE

D.Va's Overview

D.Va is a Bruiser who combines unique utility with reliable damage mitigation together with a solid damage output and a high amount of survivability when played at her maximum potential.

D.Va's Strengths and Weaknesses

  • Good survivability
  • Decent mobility
  • Reliable damage mitigation
  • Good at capturing Mercenary Camps
  • Powerful zoning potential
Weaknesses

D.Va's Talent Build Cheatsheet

Boosters Build

Recommended

Copy build to clipboard Build copied! Talent calculator »

D.Va's Boosters Build is her most versatile Build and, as a consequence, it can be chosen in most if not all scenarios. All the Talents involved are meant to increase D.Va's survivability and damage.

Defense Matrix Build

Situational

Copy build to clipboard Build copied! Talent calculator »

D.Va's Defense Matrix Build primarily focuses on debuffing the enemy team with Target Locked at Level 13 combined with Diverting Power at Level 16 to increase its area.

Pick this Build only if the enemy team does not have interrupts for Defense Matrix , else you will waste two Talents.

Big Shot Build

Situational

Copy build to clipboard Build copied! Talent calculator »

D.Va's Big Shot Build allows her to poke enemy Heroes when in Pilot Mode thanks to Pew! Pew! Pew! at Level 13, a Talent that also helps her to quickly reset the cooldown of Call Mech , and usually Headshot! at Level 20 that further improves the damage done by Big Shot .

Pick this Build when the enemy team cannot easily engage on you while in Pilot Mode , else you will not get value from Pew! Pew! Pew! .

D.Va's Synergies and Counters

D.Va synergizes with

Garrosh Portrait

Maiev Portrait

Falstad Portrait

Deckard Cain Portrait

D.Va is good when paired with Heroes that can play around her powerful Self-Destruct by pushing or holding enemy Heroes within its range (for example Deckard Cain with Stay Awhile and Listen and/or Scroll Of Sealing ) or by moving the exploding Mech (such as Into the Fray by Garrosh).

Boosters are useful to combo with unique Heroes that require an allied Hero to move fast (for example Anduin with Lightbomb ) or that need enemy Heroes to be pushed away (such as Maiev using Umbral Bind ).

D.Va is countered by

E.T.C. Portrait

Malthael Portrait

Raynor Portrait

Kael

Stukov Portrait

Like many Heroes in the game, D.Va suffers against crowd control paired with burst damage as they can drastically reduce the value she can get from Mech Mode by bursting her down before she can use Self-Destruct to restore the Health of her Mech.

As she spawns in a predictable position when her Mech dies, it is also easy to throw Abilities in that area to hit her (such as Entangling Roots by Malfurion). Similarly, a well-timed interrupt while she is channeling Call Mech is a powerful tool to take her down.

While solo laning, D.Va has a hard time against Heroes who can easily outtrade her in a duel on Maps where there is a Capture Point to contest (such as Braxis Holdout ) or that can rotate faster than her while double soaking on other Maps.

D.Va's Maps

D.Va's stronger maps

Alterac Pass
Infernal Shrines
Towers of Doom
Volskaya Foundry

D.Va's average maps

Battlefield of Eternity
Blackheart
Cursed Hollow
Dragon Shire
Garden of Terror
Hanamura Temple
Tomb of the Spider Queen

D.Va's weaker maps

Braxis Holdout
Sky Temple
Warhead Junction

D.Va tends to perform best on small to medium sized Battlegrounds with lots of narrow choke points where she can get value from Self-Destruct for zoning away enemy Heroes (for example Infernal Shrines ).

As Self-Destruct will get Charge progress based on how much time D.Va spends Basic Attacking with her Mech, she prefers playing on Maps where double soak is possible because that way she can Basic Attack enemy Minions twice as often compared to when staying in a single lane.

Due to her lack of Mount while in Mech Mode , she does not like big Battlegrounds that much (such as Warhead Junction ).

Диабло, Владыка Ужаса

Когда Диабло использует базовую способность, его следующая автоатака в течение б сек. дополнительно наносит 100 ед. урона от способностей. Максимум зарядов - 2.



­Зазубренный крюк

Поражая героя, «Крюк» наносит дополнительный урон в объеме 5% от максимального запаса здоровья цели, а время его восстановления сокращается на 3 сек.



При использовании дает 25 (+50% от числа собранных душ) ед. энергетической брони на 4 сек. Каждый раз, когда Диабло наносит урон герою, время восстановления этой способности сокращается на 1 сек. Время восстановления: 45 сек.



­Апокалипсис

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя 1.75 сек. руна взрывается, нанося 142 (+4% за лвл.) ед. урона и оглушая цель на 1.75 сек. Время восстановления: 90 сек.



­Увечащие тени

"Натиск Тени" также снижает скорость передвижения цепи на 25% на 3 сек.



­Адское пламя

За каждого героя, пораженного «Огненным топотом», сила способностей увеличивается на 2% на 10 сек., вплоть до 30%.



­Последний вздох

Уменьшает время восстановления «Апокалипсиса» на 25 сек. за каждого пораженного героя, но не менее чем до 5 сек. Гибель Диабло приводит к срабатыванию «Апокалипсиса».

Тактика

Когда вам говорят в чате во время матчмейкинга - "возьмите танка", что приходит на ум? Ну, Сержанта Кувалду отбросим, это слишком. А из героев из плоти и крови? Мурадин


Горный Король

Когда-то Мурадин, бывший наставник Артаса, не смог помешать принцу стать Королем-личом. Восстановив утраченную память, Мурадин встал во главе клана Бронзобородов, после того как его брат, король Магни, обратился в алмаз.

, конечно. Но никакой Мурадин


Горный Король

Когда-то Мурадин, бывший наставник Артаса, не смог помешать принцу стать Королем-личом. Восстановив утраченную память, Мурадин встал во главе клана Бронзобородов, после того как его брат, король Магни, обратился в алмаз.

, никакой Стежок


Ужас Темнолесья

Блуждая по темным тропам Сумеречного леса, будьте осторожны. С тех пор как Аберкромби Бальзамировщик спустил с цепи свое чудовищное создание, ни один новобранец Альянса не может чувствовать себя в безопасности в Темнолесье.

и в подметки не годится тому, перед которым должны все склониться, потому как этот мир слабеет: ВЛАДЫКА УЖАСА!

Итак плюсы Дьябло и этого билда в частности:

1) Огромный запас ХП и ультра-реген ( Мурадин


Горный Король

Когда-то Мурадин, бывший наставник Артаса, не смог помешать принцу стать Королем-личом. Восстановив утраченную память, Мурадин встал во главе клана Бронзобородов, после того как его брат, король Магни, обратился в алмаз.

в Аватаре отдыхает)

2) Быстро перемещается.

3) Быстро врывается в битву+стан

4) Мощнейший дизейбл+перемещение героя (например под башни, где они же его расстреляют). Ну, или тиммейты

5) Волны огня наносят урон и способны добивать, особенно эффективны при уничтожении пауков в Гробнице.

6) Ульта ( Апокалипсис


Апокалипсис

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек.


Апокалипсис


Апокалипсис

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек.

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек.

) - мощный стан и детект все пяти оппонентов.

7) При накоплении 100 душ (это делается в первые 2-3 мин) - Дьябло превращается в Мурчаля, только не надо никакие яйца откладывать - это ГЛАВНОЕ достоинство героя.

1) Малая скорость атаки

2) Относительно низкий дамаг - чувствуешь себя Иллидан


Роль: Убийца

Иллидан Ярость Бури был первым из охотников на демонов. После вторжения демонов в Азерот он же создал новый Колодец Вечности, тем самым предав свой народ. Сейчас Иллидан владычествует над Запредельем, убивая неготовых героев, случайно забредших в его владения.

ом, прожимая все скиллы одновременно.

3) Без поддержки - мы ничто. Геймплей - Врезаемся - станим - хватаем - переставляем к тиммейтам - добиваем волной огня.

4) В начале игры - крайне неэффективен (эффективность возрастает с кол-вом душ)



Натиск Тени

Совершает рывок к противнику, нанося ему 54(+ 8 за лвл) ед.урона и оглушая на 0,5 сек. Если при отбрасывании противник упирается в препятствие, время действия эффекта оглушения составляет 1 сек.

Натиск Тени


Натиск Тени

Совершает рывок к противнику, нанося ему 54(+ 8 за лвл) ед.урона и оглушая на 0,5 сек. Если при отбрасывании противник упирается в препятствие, время действия эффекта оглушения составляет 1 сек.

Натиск Тени


Натиск Тени

Совершает рывок к противнику, нанося ему 54(+ 8 за лвл) ед.урона и оглушая на 0,5 сек. Если при отбрасывании противник упирается в препятствие, время действия эффекта оглушения составляет 1 сек.

- Совершает рывок к противнику, нанося ему 54(+ 8 за лвл) ед. урона и оглушая на 0,5 сек. Если при отбрасывании противник упирается в препятствие, время действия эффекта оглушения составляет 1 сек. Наш инициирующий скилл и стан. Будем бампать.



Огненный топот

Выпускает во всех направлениях огненные волны, каждая из которых наносит 39(+9 за лвл) ед.урона.

Огненный топот


Огненный топот

Выпускает во всех направлениях огненные волны, каждая из которых наносит 39(+9 за лвл) ед.урона.

Огненный топот


Огненный топот

Выпускает во всех направлениях огненные волны, каждая из которых наносит 39(+9 за лвл) ед.урона.

- Выпускает во всех направлениях огненные волны, каждая из которых наносит 39(+9 за лвл) ед.урона. Будем бампать - убивает крипов, добивает героев, снимает ХП.



Герой хватает цель и швыряет ее оземь позади себя, нанося ей 46(+9 за лвл) ед. урона и оглушая на 0,25 сек.


Герой хватает цель и швыряет ее оземь позади себя, нанося ей 46(+9 за лвл) ед. урона и оглушая на 0,25 сек.


Герой хватает цель и швыряет ее оземь позади себя, нанося ей 46(+9 за лвл) ед. урона и оглушая на 0,25 сек.

- Герой хватает цель и швыряет ее оземь позади себя, нанося ей 46(+9 за лвл) ед. урона и оглушая на 0,25 сек. Самая лучшая способность! Хватаем героя и швыряем его в гущу тиммейтов. надеюсь - всё понятно?



Черный камень души

Восполняет 10 душ за каждого убитого героя и 1 за каждого воина. Максимальный запас здоровья героя увеличивается на 5 ед. за каждую душу. Если герой погибает, накопив 100 душ,то через 5 сек. он воскресает, потеряв при этом 100 душ. Максимальное количество душ - 100.

Черный камень души


Черный камень души

Восполняет 10 душ за каждого убитого героя и 1 за каждого воина. Максимальный запас здоровья героя увеличивается на 5 ед. за каждую душу. Если герой погибает, накопив 100 душ,то через 5 сек. он воскресает, потеряв при этом 100 душ. Максимальное количество душ - 100.

Пассивка: Черный камень души


Черный камень души

Восполняет 10 душ за каждого убитого героя и 1 за каждого воина. Максимальный запас здоровья героя увеличивается на 5 ед. за каждую душу. Если герой погибает, накопив 100 душ,то через 5 сек. он воскресает, потеряв при этом 100 душ. Максимальное количество душ - 100.

- Восполняет 10 душ за каждого убитого героя и 1 за каждого воина. Максимальный запас здоровья героя увеличивается на 5 ед. за каждую душу. Если герой погибает, накопив 100 душ, то через 5 сек. он воскресает, потеряв при этом 100 душ. Максимальное количество душ - 100.

Именно из-за этой пассивки Дьябло превращается в Мурчаля в огромным ХП и регеном. Пассивку бампанем - объясню, почему. В перспективе - Дьябло становится неубиваемым ВООБЩЕ. Даже если не бампать - 100 душ - это +500 ХП!



Апокалипсис


Апокалипсис

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек.

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек.

Апокалипсис


Апокалипсис

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек.


Апокалипсис


Апокалипсис

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек.

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек.

Апокалипсис


Апокалипсис

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек.


Апокалипсис


Апокалипсис

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек.

Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек.

- Создает демоническую руну под каждым героем, в каком бы месте поля боя тот ни находился. Спустя короткое время руна взрывается, нанося 110 (+10 за лвл)ед. урона и оглушая цель на 2 сек. Это мультистан и детект всех пяти вражин. Почему не " Электрическое дыхание


Электрическое дыхание


Электрическое дыхание


Электрическое дыхание

". Да потому что как только вы его прокастуете - вражины отбегут и все.

Пока это дыхание не сделают как " Сверхурон


В течение 5 сек. наносит 360 (+80 за лвл) ед. урона цели и 180 (+ 40 за лвл) ед. урона находящимся поблизости противникам. Чтобы сменить цель необходимо повторно использовать способность. При поддерживании способности можно передвигаться и использовать способности.

Читайте также: