Звук стрельбы из лука скайрим

Обновлено: 04.07.2024

Описание:
Комплексная переработка системы стрельбы в Скайриме. Стрелы теперь длиннее (анимация не залипает при натягивании тетивы). Стрелы вылетают быстрее (спасибо фиксу Faster arrows). Профиксена анимация стрельбы при беге, никаких тормозов при натяжке. У стрел теперь свой звук у каждой (железных, деревянных, даэдрических). Профиксены призванные стрелы (звуки, анимация т магическое сияние). Колчаны теперь ближе к спине, и не витают в облаках.

Что нового:
Добавлен мод на расширение ветки перков
2 новые анимации натяжки лука (в снике и в стойке)
Система папок на русском языке для удобства
Профиксено положение колчана (теперь без меча на спине, только колчан)
Исправлено неправильное вложение папок
Добавлены новые анимации держания лука
Новое* Теперь стрелы не оставляют стрел в воздухе!
Новое* Теперь можно убрать стерео эффект при ударе стрелой

Внимание:
Система папок изменена! Теперь вы сможете поставить только то, что вам нужно! Так же система папок теперь на русском языке! Профиксены все баги, никаких вылетов, добавлен патч даэдрических стрел, если вылетало при стрельбе! В папке Optional вы найдете esp для настройки скорости стрел.

Установка:
Распакуйте архив, откройте распакованную папку, вы увидите 4 папки:

1) Анимации с луком
(внутри вы найдете только анимации поведения лучника)
1.1) Бег с луком для женщин - только женская анимация бега с луком (не ставить на мужских гг).
1.2) Бег с луком для мужчин - только мужская версия бега с луком (на женских тоже работает).
1.3) Женские стойки с луком - только женские стойки с луком (не ставить на мужских гг).
1.4) Натяжение лука в снике - Работает как на женских героях так и на мужских.
1.5) Натяжение лука в стойке - Работает как на женских героях так и на мужских.
Все скрины внутри архива! Установка для всего стандартная: скопируйте файлы в папку Data.

2) Положение колчана
(внутри вы найдете моды,настраивающие положение колчана)
2.1) Колчаны ближе - фиксит положение колчана, и он перестает болтаться в воздухе.
2.2) Правильные колчаны - положение колчана меняется на более удобное для извлечения стрел.
Все скрины внутри архива! Установка для всего стандартная: скопируйте файлы в папку Data.

3) Улучшение стрел
(внутри вы найдете разнообразные фиксы по настройке стрел)
3.1) Быстрые стрелы - набор есп файлов, меняющих скорость полета стрелы.
3.2) Длинные стрелы - фикс, делающий стрелы длиннее, чтобы они доставали до лука.
3.3) Нет следа от стрел - убирает странный ванильный след от стрел в воздухе.

4) Звуки лука и стрел
(внутри вы найдете разнообразные настройки звука лука и стрел)
4.1) Новый звук лука - замена ванильного звука натяжения тетевы и вылета стрел
4.2) Стрелы без стерео - этот мод убирает стерео эффект при ударе стрелы.

5) Расширенное дерево перков
(внутри вы найдете esp файл добавляющий новые перки и усовершенствовавший старые)
Данный маленький плагин добавит такие перки как:
1) Убийца Драконов (2 уровня раскачки) - дополнительный урон Драконам.
2) Стрела в колено (2 уровня раскачки) - шанс на пробивание брони
3) Кровавый охотник (2 уровня раскачки) - шанс вызвать у жертвы кровотечение.
4) Браконьер (2 уровня раскачки) - дополнительные очки урона животным.

+ Улучшение старых, таких как:
Снайпер, Орлиный взор, Бережливый охотник, Твердая рука, Паралич

[Actor]
fVisibleNavmeshMoveDist=12288.0000
[Combat]
f1PArrowTiltUpAngle=0.7
f3PArrowTiltUpAngle=0.7


I cannot believe this has made the top 10 in the sound category! just proves such a small tweak can make a big difference :) thanks for all the endorsements!!

Hey all, Just made a little Tweak for those that are looking for a realistic bow shoot sound and not some hollywood rubbish! The sounds were recorded directly from youtube video showcasting the old english lonbow (no modern bows) and in my opinion, is the best bow shoot sound on the nexus.

Adds many features and changes to bow gameplay. Includes new animations with nocked arrows, bleeding, persistent arrows, and arrow enchanting.

Nexus requirements

Off-site requirements

Mods requiring this file

Mod name Notes
a WIP guide to overhaul melee combat optionally great mod
Archery Gameplay Overhaul SE - PORTUGUES BR
Archery Gameplay Overhaul SE - Russian Translation
Archery Gameplay Overhaul SE - traduction francaise Mod VO à installer en premier
Archery Gameplay Overhaul SE - Turkish
Archery Gameplay Overhaul SE Spanish
Archery Gamplay Overhaul SE - Traduzione Italiana
Compatibility Patch for Archery Gameplay Overhaul (AGO) and XP32 Skeleton Styles MCM Do not install the belt quivers variant!
Dark Weapons Highly Recommended. No dependency!
lilebonymace's patches xEdit scripts and stuff Tweaks: No Poison Dose Scaling
Notch Arrows in Combat Only Without this, the combat animations will be broken
RaceMenu Preset - Altia For the neat Bow animations.
Scoped Bows for Archery Gameplay Overhaul (AGO)
Sound Consistency Patch - Lexy's Guide Part of Lexy's guide

Credits and distribution permission

  • Other user's assets Some assets in this file belong to other authors. You will need to seek permission from these authors before you can use their assets
  • Upload permission You are not allowed to upload this file to other sites under any circumstances
  • Modification permission You must get permission from me before you are allowed to modify my files to improve it
  • Conversion permission You are not allowed to convert this file to work on other games under any circumstances
  • Asset use permission You must get permission from me before you are allowed to use any of the assets in this file
  • Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
  • Asset use permission in mods/files that earn donation points You are not allowed to earn Donation Points for your mods if they use my assets

Author notes

Please don't host these files elsewhere without my permission. Just leave a link to this page. You don't have to ask for permission if you're not hosting any files.

File credits

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

  • Turkish
  • Spanish
  • Russian
  • Portuguese
  • Italian
  • French

Translations available on the Nexus

Language Name
Turkish Author: istasyonmod Archery Gameplay Overhaul SE - Turkish
Italian Author: Jhon Silver Archery Gamplay Overhaul SE - Traduzione Italiana
Portuguese Author: Rozzeno Archery Gameplay Overhaul SE - PORTUGUES BR
Russian Author: DServant Archery Gameplay Overhaul SE - Russian Translation
French Author: jihan02 Archery Gameplay Overhaul SE - traduction francaise
Other Author: doferhans Archery Gameplay Overhaul SE - Traditional Chinese Translation
Spanish Author: linqueo Archery Gameplay Overhaul SE Spanish

Version 1.3.2

  • Fixed arrow enchantments not applying damage properly for fire, ice, shock
  • Fixed 'Player Bleeds' option in MCM
  • Fixed bleeding not applying properly on NPCs

Version 1.3.1

  • Release version for SSE
  • Fixed the bow string draw speed not matching weapon speed multiplier
  • Fixed stamina drain effect continuing after swapping out of bow

Version 1.3

  • Added new first person animations for bows
  • Added MCM option to disable bleeding only on the player
  • Fixed 3rd person sneaking animations with bow (idle, turning, movement), works with any custom sneaking animations
  • Fixed weapon speed multiplier for drawing animations (weapon speed now affects draw speed)
  • Fixed Ring of the Dragon not showing up on Dragon Priests
  • Fixed bound arrows being added to inventory during arrow removal
  • Fixed a bug with the bow_release animation where you could fire another arrow too quickly
  • Fixed a bug with vanilla skyrim that makes the bow string not line up correctly when you have the Quick Shot perk
  • Fixed rings not recasting enchantments on NPCs
  • Fixed arrow enchantment FX not disappearing after ring is removed
  • Fixed Rings being added to enemies when Enchanted Arrows was off in the MCM
  • Changed MCM mod name from "Archery Gameplay Overhaul" to "AGO" (text was too big for the menu)
  • Changed f1PArrowTiltUpAngle to 0.2 (from 0.8) to suit the new first person animations
  • Changed the ring of the dragon sound fx to less loud sound
  • Changed ring values from 500 to 250
  • Removed the initial swirl from the arrow enchantment FX (still on quiver FX)
  • Disabling MCM options for Bleeding / Arm Fatigue will remove any bleeding or fatigue effects currently on the player

Both straight donations and premium membership donations accepted


  • New animations for 1st and 3rd person with nocked arrows
  • Replaces walking, running, sprint, equip, unequip, firing, drawn movement
  • Removes the huge shake from arrows when your bow is drawn
  • Bow draw time cut in half (1.63s --> 0.83s)
  • Fixes the bow string bug with Quick Shot perk
  • Optional animations for Belt-Fastened Quivers
  • Arrow stab added to bash attack that lodges arrows into the target
The animations have been tweaking slightly since this video The leg twitch in this video has been fixed too

Enchanted Arrows Enable/Disable in the MCM

Enchant your arrows using spells or rare rings. Any arrows (including modded & DLC) can be enchanted in the 4 basic types: fire, ice (frost), magic, and shock. The damage you'll do depends on your Enchanting skill, and can be set up in the MCM. The enchantment will display FX on your quiver when your bow is sheathed, and FX on the arrow when your bow is out. The 'Enchant Arrow' spell tomes can be found at any destruction spell vendor (E.g. Farengar @ Dragonsreach, Faralda @ The College of Winterhold, etc.). The tomes are distributed through a script to avoid mod conflicts and to remove them from the game, if you choose.


The 4 rings can be found on specific enemies: Dragon Priests (Ring of the Dragon - 100% Chance), Wispmothers (Ring of the Wispmother- 100% Chance), Mages (Ring of Aetherius - 10% Chance, Ring of the Wamasu - 10% Chance). The rings will automatically charge your arrows by depleting your magicka. If your magicka is too low, the arrow will not be charged; at least until you fire again or re-equip the ring.


Bleeding & Persistent Arrows Enable/Disable in the MCM

All arrows now inflict bleeding, a damage over time effect that lasts for 30 seconds. Bleeding doesn't kill, it stops dealing damage when the target is at 10% health. Bleeding damage scales with the target's level, so you'll see a consistent damage as you progress in the game. Arrows (and projectile spells) will remain stuck into their target indefinitely, and can be removed from yourself and NPCs using a new ability called 'Remove Projectiles'. With this ability, you can collect some of the arrows you've been shot with. If you like, you can set a hotkey in the MCM to quick-cast this abilty, removing the trouble of going through the menus.



Bow Camera & Crosshair Enable/Disable in the MCM

Typically, you'll have two options for your 3rd person camera: idle, and combat. This mod introduces a third camera position that's used only for bows. When you unsheathe and sheathe your bows, you'll see the camera pan over to this third position (as seen in the belt-fastened quivers video). It's not just the camera that changes position when using a bow, the 3rd person crosshair will also move into position. With this system, you can set the camera wherever you like and still have an accurate crosshair. Both the camera and the crosshair have specific settings for sneaking, non-sneaking, and transition speed in the MCM.

If you want to use these two features along with the following mods, please follow these instructions:

iHud - Disable 'Force crosshair to hide' in the MCM (doesn't interfere with iHud hiding your crosshair, this setting just disables the crosshair reseting all the time)


Customizable Camera - Disable 'Adaptive Sneaking' in the MCM (this just makes toggling sneak look much smoother, can leave it on if you want)


Arm Fatigue Enable/Disable in the MCM

Holding your bow drawn really takes its toll. This mod adds a small shake to the camera and controller when your bow is drawn. After a while, your arms will start to shake more rapidly. Eventually, the shake will become very strong and your stamina will start to run out. The total drawn time scales with your Archery skill; you can see it in the MCM in the 'Statistics' tab.

  • Disabled auto-aim
  • Fixed female bow scale bug for Player and NPCs -- sheathed and unsheathed were different sizes
  • Poison doses on arrows scale with Archery skill level -- 2 at LVL25, 3 at LVL50, 4 at LVL75, 5 at LVL100+
  • Zooming in with bow adds effects to the screen
  • Set "f1PArrowTiltUpAngle" to 0.2 and "f3PArrowTiltUpAngle" to 0.8 -- scripted, no ini file edits needed
  • Increased max. number of impaled arrows from 3 to 999
  • Increased NPC arrow spread from 4 to 5 -- this lowers enemy accuracy to a normal level
  • Lowered NPC arrow arc from 30 to 10 -- NPCs now aim for center of mass with faster arrow mods (ABT)
  • Increased ranged NPCs optimal attack distance from 1024 (14.6 meters) to 1400 (20 meters)
  • Increased ranged NPCs max. engage distance from 4096 (58.5 meters) to 5252 (75 meters)
  • Increased minimum arrow power and speed to 80% -- arrows fly faster when you release the bow too soon
     +50% Faster arrows is what I use. AGO should be used with this for best results.  (install "AGO - Belt-Fastened Quivers Support" last and overwrite any conflicts)
  • For female characters -- Proper Length Arrows

Compatibility

The following mods are all compatible:

  • Real Bows
  • Disable Auto-Aim
  • XP32 Maximum Skeleton
  • Auto Hide Ammo
  • Ultimate Spinning Arrows SE
  • PerMa
  • SkyRe
  • FNIS -- For mods with FNIS patches (e.g. TK Dodge), install order doesn't matter for 3rd person behaviors, FNIS will merge them together. Install order does matter for first person behaviors, because FNIS doesn't merge those files. You should install AGO last to make sure the 1st person behaviors overwrite other mods.
  • PCEA2 -- install AGOs animation folders into a PCEA2 subfolder
  • Skyrim Realistic Archery Bows and Arrows -- Game settings are overwritten, put AGO later in your load order.
  • Nock to Tip -- (No SSE port) AGO overwrites bash animation. No other issues.
  • Scoped Bows -- these were made to work with the vanilla first person animations so they don't match up correctly
  • The Joy of Perspective -- I'm getting some comments about the arms aiming off to the left in first person
  • Any mods (which don't have an FNIS patch) that edit the following third person behavior files: 1hm_behavior, 1hm_locomotion, bow_direction_behavior, weapequip

2. Install the Main File, and overwrite any conflicts (use a mod manager OR extract the files into your Data folder and activate the esp).

3. Install Belt-Fastened Quivers Support and overwrite any conflicts (including the main file).

4. FNIS Users:
Generate FNIS for Users.

5. PCEA2 Users:
Install all of AGOs animation folders into a PCEA2 subfolder.

The mod starts automatically when you run the game. You'll see a notification telling you to re-equip your bow and arrows. If the MCM doesn't show up immediately, open and close the start menu a couple times and it will show up.

Credits & Thanks

fadingsignal - Created the textures and meshes for the rings

Mattiewagg - This mod includes a slightly modified version of Dangerous Spell Comments Removed. Thanks go out to her for letting me include it in this mod.

LogicDragon - Creator of Skyrim - Enhanced Camera. Thanks for letting me include the INI with this mod, and for fixing Magic Effects.

rxkx22 - Lydia's appearance is from their mod, Bjinn Warmaidens.

CaBal120 & frankdema - Their mod, Wanderer Cuirass, was used in many of the screenshots.

/u/davelikestacos - Playtesting the mod.

I also want to thanks everyone on /r/skyrimmods who contributed their ideas, comments, and support for this mod. The positivity coming from the community was a big motivator for me during the development of this mod.

Описание:
Данный мод является обновлением или скорее всего капитальным ремонтом ванильных звуков оружия, но при установке игровые звуки не перепишут друг друга, так что мод можно будет удалить в любое время. При соприкосновении с объектами и поверхностями с использованием холодного оружия теперь будет всегда играть соответствующие ударные звуки вместо универсальных игровых. Все новые звуки сделаны с высокой точностью и чистотой звучания в формате 44 кГц 16-бит стерео! Данный мод "Иммерсивные звуки - Оружие" направлен на изменение физических звуков оружия в игре. Это включает в себя доставание/зачехление, натягивая тетивы луков, размахивание оружием и воздействия на объекты и др.

Обновление:2-0
- Звуки воздействия оружия переделаны с нуля, стали громче, резче
- Новые звуки блокировки и ударов щитов
- Новые звуки парирования (отражение, отбивание) оружия
- Новые звуки для арбалетов, включают в себя стрельбу, перезарядку и попадание болта в цель
- На выбор предлагается 2 опциональных варианта звуков стрельбы из лука, для тех, кто не любит свист при стрельбе (короткий свист и без свиста)
- На выбор предлагается 2 опциональных варианта звуков для оружия (при оснащении и размахивании)
- Большинство этого материала уже завершена или в непосредственной близости к завершению, просто автору нужно сделать установку архива через NMM, пока только вручную

Обновление:1-2
- Обновлена и изменена громкость звуков доставания и убирания оружия
- Переделаны все звуковые эффекты соприкосновения или взаимодействия оружия с объектами и поверхностями
- Одноручные булавы и топоры теперь используют более новые,уникальные эффекты звука при ударах
- Обновлены звуковые эффекты при размахивании оружием
- Обновлены все звуковые эффекты для луков
- Все звуковые эффекты воздействия стрел на бронированных объектах так же изменены на уникальные звуки

Подробнее:
- ISW - Большинство оригинальных звуков оружия были заменены на новые,разработанные "с нуля". Они не лучше и не хуже оригиналов,просто разные по стилю.Некоторые отличия заключаются в более выраженных звуках ударов о броню и одежду
- НЕТ БОЛЬШЕ "K-ЦШ!" - например звуки от больших и могучих топоров и булав имеют тщедушный тихий звуковой эффект,такой же как и у любого другого оружия (как кинжалы). Это было,по всей вероятности сделано Bethesda для того,чтобы уменьшить использование памяти
- БОЛЬШЕ РАЗНООБРАЗИЯ - Автор сосредоточился на добавлении большего разнообразия звуков для разных типов оружия.Например кинжал использует только 1 звук изначально,но с этим модом он теперь использует 3 различных варианта звучания.В игре также используется только 3 звука стрельбы изначально,а с этим модом звуков будет 5 и выше и так далее.
- Все изменения смотрите в видео

Совместимость:
- Совместим с модом AOS,вы можете просто данный мод ISW загрузить в лаунчере после мода AOS.Он заменит соответствующие изменения звуков оружия и они будут работать вместе (подробнее в видео)

Требования:
Нет

Что в архиве:
00 - Main Files - Основной мод, все звуки
01 - Smooth Weapon Equip - опционально, более мягкий звук при оснащении оружия
02 - Smooth Weapon Swings - опционально, более мягкий звук при размахивании оружием
03 - Bow Short Arrow Whistle - опционально, короткий звуки свиста при выстреле
04 - Bow No Arrow Whistle - опционально, убирает звук свиста при выстреле

Перед обновлением до v2-0:
- Обязательно удалите полностью папку "wpn" (эта папка принадлежит данному моду, в ней содержится ещё очень много папок, поэтому не могу описать что именно нужно удалять, так как файлов много) по адресу Data/sound/fx

Установка:(установка архива через NMM пока не поддерживается, только вручную)
В архиве 5 папок, описание читайте выше
1. Установите содержимое из папки 00 - Main Files в папку Data в игре, подтвердите слияние папок и файлов и активируйте в лаунчере
2. Если вы хотите чтобы звук при оснащени оружия был более мягким (в основном моде более резкий), то также установите содержимое из папки 01 - Smooth Weapon Equip в папку Data в игре, подтвердите слияние папок и файлов
3. Если вы хотите чтобы звук при размахивании оружием был более мягким (в основном моде более резкий), то также установите содержимое из папки 02 - Smooth Weapon Swings в папку Data в игре, подтвердите слияние папок и файлов
4. Если вы хотите чтобы звук (свист) при стрельбе был коротким (в основном моде более длинный), то также установите содержимое из папки 03 - Bow Short Arrow Whistle в папку Data в игре, подтвердите слияние папок и файлов
5. Если вы хотите чтобы звука (свиста) при стрельбе вообще не было (в основном моде свист есть), то также установите содержимое из папки 04 - Bow No Arrow Whistle в папку Data в игре, подтвердите слияние папок и файлов
- Сначала устанавливаем все из папки 00 - Main Files, а остальные варианты по желанию

Читайте также: