Xcom second wave описание

Обновлено: 07.07.2024

Оригинальная статья располагается на XCOM: Enemy Unknown. Список авторов можно увидеть там же на странице истории. Как и на XCOM вики, текст Википедии доступен в соответствие с Creative Commons Licensed.

Enemy Within Options

Enemy Within Second Wave options

Easy/Normal

Training Roulette

Randomize all class abilities sets.

  • You may have Heavies with Lightning Reflexes and Opportunist.
  • Does not affect base class abilities, nor abilities that require specific weapons (ex. Shredder Rocket). Is not confined to ranks, so a Corporal could get Low Profile or Sentinel.
  • Does not affect Psi or MEC abilities.
  • For more tips see Training Roulette.

Save Scum

Saving a game will reset the RNG seed for the shots.

  • This is essentially a cheat that can be used even on Ironman.

Aiming Angles

The closer you come to flanking an enemy the more their cover bonus declines.

  • Can be very useful, makes the game more intuitive and realistic and less about either/or line of sight predictions - but Thin Men will also appreciate this option a lot.

Normal Victory Unlocks

Mind Hates Matter

Genetically modified soldiers cannot undergo psi testing; gifted soldiers can never receive genetic modification.

Classic Victory Unlocks

Itchy Trigger Tentacle

Non-cover aliens with ranged attack have a 50% chance of firing at your soldiers on sight.

мод "Вторая волна" позволяет изменить некоторые аспекты игры уже при первом прохождении.
Оригинальное название мода: Implassic X-Com with Second Wave.


файлы из папки Second wave-7-1-6 забросить по пути: (диск,на котором установлена игра)\XCOM Enemy Unknown\Binaries\Win32

XCOM: Enemy Unknown "Long war + русификатор +ребаланс"

XCOM: Enemy Unknown планировалась как игра в реальном времени

XCOM: Enemy Unknown планировалась как игра в реальном времени



kolt5418 нет, у меня репак от Каталистов. Из папке Second wave-7-1-6 два файла: modpatcher и patches нужно кинуть в Win32. А profile.bin в папку с сохранениями по пути: C:\Users\имя пользователя\Documents\My Games\XCOM - Enemy Unknown\XComGame\SaveData.Ну и к сожалению, новую игру нужно начинать. П.С.: извиняюсь за не полное описание установки в шапке темы.


А вот пункт "Марафон" что означает? На нексусе написано, мол продолжительность игры будет дольше, а в игре это выглядит как? Дольше исследования? Меньше доп миссий? Паника меньше падает? Т.е за счёт чего продолжительность увеличивается?


A_R_S_E_N_A_L исследования длятся в два раза дольше.



а чо он вообще из себя представляет что чем увеличивает. эээ чо означает каждий пункт,что он добавляет


A_R_S_E_N_A_L Спасибо за пояснение, я как только увидел, что исследования длятся дольше- сразу начал новую игру, без этого пункта. Вообще, я поставил мод, добился что в команде два русских и один украинец, и отложил прохождение до выхода ДЛСов.


Короче, пункт "Марафон" можно не включать, нет смысла, практика показала, что игра пройдётся даже быстрее. Неотрегулированы цены, что приводит к завалу деньгами до штурма базы. И + с этим пунктом, в игре появляются баги. И сам "Марафон" явно не доделанный ( к примеру, намудрили с гиперволновым модулем) На нексусе есть моды, которые исправляют "марафон", но и вносят много абсолютно лишних, не нужных изменений, влияющий на баланс. Вообщем, если хочеться играть дольше, нужно самому ковырять ини файлы, и подстраивать всё под себя. Самое простое, это увеличить кол-во появлений тарелок, уменьшить с них дроп разных элементов, уменьшить кол-во получаемой ехр за убийство алиена, и т.д


скажите пожалуйста, есть ли DLC отдельно от игры? инет медленный и не могу качать много.


маловато весит, кто опробовал, стоит?


PRITON 111 поставить мод, и начать новую игру.


Она тока на стим версию чтоли у меня ни фа не работает


Что-то тоже не работает.



может ктонить залить elite soldier pack?


РикоЧико guMugpoH Не знаю в чем может быть причина. Вчера вечером специально удалил эти файлы из игры, перестала работать "вторая волна". Потом опять поставил- робит.


сКард ну не робит блин я уже игру переустанавливал ни фига не рубит


на стиме лицензии будет работать?


в лиц стим пишет еррор патчинг


SethWanderer Для steam-версии придется качать с нексуса.


Когда раненые бойцы лечатся по 30-40 дней, перехватчики ремонтируются по 30-40 дней, исследования ведутся по 30-40 дней - от этого начинаешь уставать.

Хотелось бы патч поадекватнее, имхо.


А от исследований спасет грамотная расстановка лабораторий. 2 лабы + генетика, и никаких 30-40 дней. Хотя, изменить бонусы лабораторий там тоже можно

Contents

Normal Victory Unlocks

Red Fog

Any wounds taken in combat will degrade a soldier's stats for that mission.

  • -15 Aim with light wound (only extra Health Points from armor removed), -30 with heavy wound (soldier HPs).
  • Even 1 point of damage is considered as light wound, even though that HP is from armor.
  • Movement is impaired by wounds too, each injured soldier has -2 movement.
  • Debuff is not cured with Medikit heal.

Absolutely Critical

A flanking shot will guarantee a critical hit.

  • Shots to flanked or exposed target has +100% crit chance, rather than +50%.
  • Hardened target has -100% chance to hit by critical, rather than -60%.
    • So it negates +100% from exposed penalty, but still 10% higher chance to be critically hit than normal. (where they has 60% - 50% = 10% resistance to crits.)

    The Greater Good

    The secret of psionics can only be learned by interrogating a psionic alien.

    Marathon

    The game takes considerably longer to complete.

    • This option perhaps brings the most change to overall gameplay, as storyline progression is affected directly by the changes to research time and facility construction.
    • Time for Research: x3.
    • Time for facilities building: x2 (i.e.: A Satellite Uplink now takes 28 days).
    • Cost of building items and facilities: x2 (including advanced materials such as Alien Alloys or Elerium).
    • You may want to try Marathon in Easy or Normal mode, as you'll need the additional funds (and the free satellite) to be able to manage Panic (doing so in Impossible with Marathon is very very hard: you might not be able to compensate fast enough with Abductions raising panic).
    • Days in Infirmary: x2.
    • Marathon don't work if tutorial is activated.
    • Item requirements for researches, Foundry upgrades, cost of soldiers, interceptor costs, OTS upgrade costs remains the same. For example, satellites still take 20 days to build.
      • This actually makes a strong case for making XCOM HQ in South America, as instant early interrogations to reduce other research times may put you ahead of the game. Or, if lucky with credits, in Europe, and building laboratories to also reduce time.
      • In effect: Storyline progression is greatly slowed, both on XCOM's end, as well as that of the Aliens. But, as the experience requirements to level your soldiers remain the same, this means that you may end up with Colonels before you even see a Muton; the higher-level Abilities giving you a combative edge against the stronger aliens that appear later.
      • With the Slingshot DLC making a Muton capture in the 2nd month plausible, it's possible to get a massive lead on Plasma weaponry - if you focus Abduction/Council rewards on Scientists.

      Содержание

      Classic Victory Unlocks

      Results Driven

      A country will offer less funding as its panic increases.

      • Funding is boosted by 25% from countries with level 1 panic and is cut by 25% for each panic level above 2 (125% of funding at panic level 1, 100% at panic level 2, 75% at panic level 3, 50% at panic level 4 and 25% at panic level 5).

      High Stakes

      The rewards granted for stopping alien abductions are randomized.

      • This means the number of engineers or scientists (2 to 6) and amount of credits (about 100 to 300) you get is randomized. You can see the rewards before launching the mission.

      Diminishing Returns

      The cost of satellites increases with every one that is built.

      • This also increases engineer requirements for satellites.
      • Cost goes up when you complete satellites, so try to make multiple satellites at once to save money.
      • Satellite build time is decreased from 20 to 10 days.

      More Than Human

      The psionic gift is extremely rare.

      • You'll automatically gain one amongst the first 6 soldiers tested on the Psionic Lab.
      • However, after the 1st Psionic soldier the odds of getting a 2nd or 3rd will be very low.
        • The chance for Psi is calculated by dividing the trainee's Will by 8, and then further dividing it by (1 + number of already existing psi soldiers). As an example, the chance for a 2nd Psionic when testing a 120 Will soldier would be: 120/8/2 or 7.5%.

        Сюжетная линия

        Приквел

        Сиквел

        Оригинал

        Основная информация

        Разработчик

        Издатель

        Локализатор

        Дата выпуска

        Возрастные рейтинги

        ESRB: M — MaturePEGI: 18+

        Платформы

        Режимы игры

        История разработки [ ]

        Об истории разработки XCOM: Enemy Unknown известно мало, но один достоверный факт всё же есть: каждый сотрудник, работавший над созданием игры должен был сначала пройти оригинальный X-COM: UFO Defence.

        Игра была показана на E3 2012 и так понравилась публике, что впоследствии разработчики получили за неё более 20 наград.

        Релиз [ ]

        19 июня 2013 игра увидела свет на девайсах от Apple, а на девайсах под управлением Android только 23 апреля 2014. Однако игра была удалена из всех магазинов и добавлена позже с Enemy Within в комплекте.

        Версия игры для Playstation Vita вышла 22 марта 2016 под названием XCOM: Enemy Unknown Plus.

        Интересные факты [ ]

        Impossible Victory Unlocks

        Total Loss

        Lose all gear from soldiers who die in combat.

        • Applies to any weapons, equipment or Armor that the soldier was carrying during the mission.
        • Think twice about giving equipment to rookies who will be used as cannon fodder.

        War Weariness

        Overall funding levels drop inexorably with every month that passes.

        • With enough time, funding levels will reach zero, leaving only the Gray Market and missions to raise credits.

        Elerium stores will degrade over time.

        • Elerium has half-life of 15 days, which means you lose approx. 4.52% of Elerium stock per day. (or 1% per approx. 5 hrs and 13 mins.)
        • At the beginning it is better to sell all recovered Elerium until you can actually use it for manufacturing.
        • Later, after you capture a UFO try to use as much of it as possible.
        • Elerium used in Engineering, Foundry and Research projects is 'saved', so one way to keep some Elerium is to start projects and stop them before their completion to recover and use the Elerium into something more useful.

        Alternate Sources

        The power requirements of all facilities are increased.

        • Power cost of all facilities are doubled. power (30 on classic) is doubled too, but Power Generators make same power.

        Default Options

        Damage Roulette

        Weapons have a much wider range of damage.

        • Does not apply to explosives.
        • Random damage range varies between 1 and the weapons' base damage + 50% (rounded down), a critical hit adds the base damage value to the previously calculated random damage. Example: an Assault Rifle with a 3 damage stat can deal up to 1-4 damage or 4-7 critical damage.
        • Note: If using this in conjunction with 'Absolutely Critical', aliens that do not use cover will take an inordinate amount of '1 Damage' hits.

        New Economy

        The funding offered by individual Council members is randomized.

        Not Created Equally

        Rookies will have random starting stats.

          Range of Will: 25

        Hidden Potential

        As a Soldier is promoted, their stats will increase randomly.

        • HP: Heavy has 60% chance per level of +1 HP, all other classes have 50%.
        • Will: same increase as without Hidden Potential (variable between 2 to 6). With OTS's Iron Will, all classes can gain up to 13 Will per rank.
        • Aim score raises depend on the soldier's class:
            : 3-9, giving an average total Aim increase of 42 (slightly better than normal) : 2-6, giving an average total Aim increase of 28 (better than normal) : 1-5, giving an average total Aim increase of 21 (not as good as normal) : 0-2, giving an average total Aim increase of 7 (worse than normal) : 1-5, giving an average total Aim increase of 21 (better than normal)
          • These values are taken from Nexusmods wiki
          • Thus, with Hidden Potential, Not Created Equal, & OTS's Iron Will (and New Guy, for when making bulk soldier recruitments), the highest possible stats:
            • Will (all classes): Squaddies: 72. Colonels: 150.
            • Aim:
              • Sniper: Squaddie: 89. Colonels: 143.
              • Support: Squaddie: 86. Colonel: 122.
              • Assault: Squaddie: 85. Colonel: 115.
              • Heavy: Squaddie: 82. Colonel: 94.
              • MEC Trooper: Dependent on rank upon conversion.
                • Thus, Heavies should be augmented as Squaddies (113 max), Assaults whenever, and Supports and Snipers as Colonels.

                Общая информация [ ]

                Сюжет [ ]

                В 2015 году на Землю нападает сверхразвитая инопланетная цивилизация. Совет из 16 ведущих стран решает дать отпор захватчикам и размораживает секретное подразделение XCOM, созданное в 1993 году для борьбы с пришельцами. Вы выступаете в роли выбранного на пост главнокомандующего этой организации. Вам придется командовать элитным отрядом солдат в битвах против иноземных захватчиков, управлять штаб-квартирой организации, следить за научными разработками исследовательской лаборатории, создавать самое современное вооружение для своих бойцов на основе захваченных вражеских технологий и участвовать в воздушных боях против летающих кораблей инопланетян.

                Геймплей [ ]

                Стратегия [ ]

                На протяжении игры базу можно развивать и достраивать, проводя выемку грунта и размещая новые помещения в образовавшихся пустотах. В отличие от оригинала, доступна только одна полноценная база, на остальных континентах можно разместить лишь самолёты-перехватчики.

                Тактика [ ]

                Тактическая составляющая представляет собой пошаговый бой в трехмерном окружении, в котором есть все элементы классического игрового процесса: туман войны, линия видимости врага, реакция бойцов на появляющихся противников, разрушаемое окружение. Боевые действия крайне ограничены и носят локальный, точечный характер. Все боевые задачи решаются командой из 4-6 бойцов.

                Миссии, выполняемые на сделанных вручную картах (их всего 64), могут включать в себя контртеррористические операции, спасение и сопровождение гражданских лиц, обезвреживание бомбы, зачистку места падения или посадки НЛО, а также захват базы пришельцев, высокопоставленного пришельца и ценного оборудования.

                У каждого бойца всего три характеристики: меткость, сила воли и очки здоровья.

                После первого продвижения в звании солдат получает специализацию. Это может быть штурмовик, снайпер, тяжёлый пехотинец или солдат поддержки.

                После изучения соответствующей технологии учёными и постройки пси-лаборатории инженерами, специальная проверка может выявить обладателей редких псионических способностей, которые развиваются независимо от класса.

                Как и в оригинале, бойцов можно заменить на тяжёлые беспилотные танкетки, по сути являющиеся дронами. В «XCOM: Enemy Unknown», они называются S.H.I.V. (Super Heavy Infantry Vehicle — сверх-тяжёлая машина пехоты; также, «shiv» — по-английски означает «заточка»). S.H.I.V. не получают опыта и занимают одно место в казарме и в отряде. Существует три типа S.H.I.V.: обычный (модель «Гром»), сплавный (модель «Голиаф»), и парящий (модель «Молния»). Сплавный S.H.I.V. можно использовать как передвижное низкое укрытие для бойцов. Парящий S.H.I.V. способен на некоторое время взмыть в воздух, но количество энергоресурса на это ограничено. Первоначально S.H.I.V. вооружены пулемётами, но их орудия могут быть улучшены до лазерных и плазменных пушек по окончанию соответствующих проектов в литейном цехе. Как и бойцам, повреждённым S.H.I.V. требуется время на базе для ремонта, однако их можно ремонтировать и в бою с помощью дугового метателя.

                Классы солдат [ ]

                Отзывы и рецензии [ ]

                XCOM: Enemy Unknown


                Модификации [ ]

                Из самых популярных модификаций можно выделить только Long War. Эта модификация существенно усложняет игровой процесс и вносит расширения в базовые механики игры. Самое интересное в этом моде то, что разработчики одобрили данную модификацию и пригласили ее создателей разрабатывать мод для сиквела XCOM 2.

                The second wave.jpg

                Second Wave is a game mode enabled with the fourth patch released for XCOM: Enemy Unknown. Second Wave was initially unavailable to most players, but was partially accessible to modders who unlocked it manually through manipulation of the game's code. The developers subsequently prepared the full content for release with the help of modders who had discovered how to activate it and had tested its features, according to Jake Solomon.

                Second Wave adds advanced gameplay options to increase the difficulty and randomness of the game, described below. The options are unlocked as the player wins on advanced Difficulty Levels.

                Читайте также: