Xcom 2 доспехи

Обновлено: 07.07.2024

XCOM можно поделить на две части: пошаговую тактику (бои) и стратегию (управление базой). От грамотного менеджмента ресурсов зависит сила и готовность ваших бойцов реагировать на угрозы. Базу можно дополнять новыми отсеками. Строительство занимает много времени, поэтому важно знать, с чего начинать.

На первом этапе игры стоит построить станцию связи с Сопротивлением, с помощью которой можно установить контакт с большим количеством областей на карте. Дружественные регионы финансируют вашу кампанию и открывают пути к новым заданиям.

Постройкам требуется энергия, которую производят реле питания. Если расположить их на клетках с экранированной энергокатушкой, каждое реле будет вырабатывать десять единиц энергии вместо трех. Стоит расчистить путь к этим клеткам как можно раньше.

2. Деньги – худшая награда

Очень часто игра будет предлагать на выбор несколько заданий, при этом выполнить получится только одно. Это может быть заскриптованная ситуация или банальная нехватка времени, но вам в любом случае придется выбирать награду.

Не берите деньги — это самый бесполезный вариант (по крайней мере в первой половине игры). Выплата, которую вы получите за успешную операцию — разовая, а не ежемесячная. Лучше выберите оперативника в высоком звании или ученого, который повысит скорость исследования технологий.

Инженер — это лучшая награда, потому что без этих ребят не получится развивать экономику. Они разгребают завалы на базе (за это дают ресурсы), ускоряют строительство новых отсеков и увеличивают их выработку. Чем больше у вас будет инженеров, тем быстрее вы расчистите клетки под новые постройки. Один инженер в долгосрочной перспективе принесет в десятки раз больше пользы, чем жалкие 150 долларов.

3. Оружие важнее брони

В научном отделе всегда будет выбор, что разрабатывать раньше. Исследование занимает время и за раз можно изучить только одну технологию, поэтому выбирать нужно с умом. Разработка нового вооружения для бойцов должна быть у вас в приоритете, потому что оперативникам нужно убивать пришельцев, чтобы расти в звании. Убийства — это единственная «прокачка», которая у вас есть. Оставьте прочную броню до лучших дней, когда появятся ценные солдаты. Пока половина вашей армии – новички и сержанты, разработка брони — бесполезная трата ресурсов и времени.

4. Формируйте несколько равнозначных отрядов

Брать на каждое задание одних и тех же бойцов — ошибка новичков. XCOM — хардкорная игра, механика которой предусматривает, что вы будете нести потери. Даже если вашего офицера слегка зацепит бластером чужих, он проваляется в лазарете минимум неделю, а то и больше. Ближе к середине игры сложные задания, которые потребуют серьезной военной мощи, будут сыпаться одно за другим. Кого вы отправите в бой, если ваш сильнейший штурмовик сращивает кости? Поэтому важно иметь несколько отрядов и заботиться о том, чтобы у каждого бойца была замена того же класса и звания.

5. Продавайте лишнее на черном рынке

Во время боя вы находите вещи на трупах врагов и в малозаметных контейнерах на карте. Обычно это модификации для оружия и расходные материалы для производства снаряжения. Изучите свои находки, сверьтесь со списками исследований и производства и решите, что вам пригодится, а чем пользоваться никогда не будете. Все лишнее имеет смысл продать на черном рынке, а вырученные деньги потратить на строительство базы.

За труп каждого поверженного врага вам также готовы заплатить — мало, но через 6-7 часов игры тела инопланетян можно будет вязать в пучки и продавать. Сам рынок искать не придется, он откроется по сюжету задолго до того, как у вас появятся лишние предметы.

6. В бою используйте окружение

В XCOM 2 появилась разрушаемость: почти любое укрытие разносится в щепки, а машины взрываются, затрагивая укрывающихся за ними противников. Если проход к цели преграждает стена, а в обход бежать несколько ходов, возьмите гранатомет и разнесите эту стену на кирпичики. Таким же способом можно пробивать пол под ногами пришельцев, засевших на втором или третьем этаже дома — сначала враги получат урон от взрыва, а потом еще и от падения с высоты. Да что там говорить: при желании и весь дом можно сровнять с землей.

Часто на уровнях встречается вражеская техника, которую можно использовать себе на пользу. Например, столбы с сигнализацией можно дистанционно взломать с помощью дрона, отключить и заработать на этом немного ресурсов. Взломав защиту турели, примените ее в бою – устройте небольшую диверсию.

7. Засада — залог победы

В начале боя противник не знает, что рядом находятся ваши оперативники, и потому ведет себя непринужденно: болтает с товарищами или неспешно патрулирует карту. У каждого врага есть поле зрения. Если в него попадет ваш солдат, тревоги не избежать. Но если спрятаться за укрытием и не высовываться, можно подпустить пришельцев вплотную и атаковать из засады. Для этого нужно перевести свой отряд в режим боеготовности и завершить ход. В начале следующего хода первый пришелец, который сделает хоть шаг, превратится в решето. За ним второй, третий и далее по списку, пока все бойцы не отстреляются. Это очень эффективная тактика.

Если противники стоят неподалеку и не собираются никуда идти, можно не ставить в боеготовность одного солдата, а попросить его кинуть гранату или выстрелить из чего-нибудь крупнокалиберного. Чужие тут же ломанутся к ближайшим укрытиям и попадут под огонь остальных бойцов, сидящих в засаде.

8. В перезагрузках нет ничего постыдного

Мы даем бойцам лучшее снаряжение, придумываем позывные, часами копаемся в настройках внешности и со временем привязываемся к своем подопечным. Всякий раз, когда одного из фаворитов убивают, рука сама тянется к кнопке быстрой загрузки. Если терять любимую девочку-снайпера совсем не хочется, нет ничего страшного в том, чтобы переиграть ситуацию по-другому. Важно не пересекать черту. Злоупотребление перезагрузками вызывает привыкание, и вы сами не заметите, как из пошаговой тактики бои превратятся в фильм «Грань будущего» с Томом Крузом и Эмили Блант.

XCOM — это стратегия, а не Sims. Будьте готовы к тому, что кто-то может не вернуться с задания. На базе есть специальный бар-мемориал, где вписаны имена всех павших оперативников. Наведайтесь туда и погорюйте — это тоже игровой опыт. Ценный.



A collection of cosmetic MODs for armor's and clothing.


Apologies for lack of updates, I have a full time game dev job now that I started years ago and I don't have the time or all the tools set up to maintain this mod, I'm glad people can still get it working though!

Also, thank you for all the lovely comme.

XCOM EU/EW Ports: Tier 1 Helmets and Armour [WOTC] (Stuck Torso fix in description if required)


10/Sept/2017:
Modified tint and dif textures of arms and legs to more resemble EU/EW

09/Sept/2017: T1 update time, fix for torso just below this.

XCOM EU/EW Ports: Tier 2 Helmets and Armour [WOTC] (Stuck torso fix in description if required)


06/Sept/2017: Decos being stuck for Resistance DLC and Alien Hunters DLC Armour is known, trying to figure out the best way to make those slots show up.

XCOM EU/EW Ports: Tier 3 Helmets and Armour [WOTC] (Stuck Torso fix in description if required)


12/Sept/2017: Fix for female right shoulder AR Kit rigging issues.

06/Sept/2017: Decos being stuck for Resistance DLC and Alien Hunters DLC Armour is known, trying to figure out the best way to make those slots show up.

04/Sept/2017: Time to break Ti.

Empty WOTC Deco Slots for XCOM Soldiers (+ Some other empty things)


13/Sept/2017: Fixed Alien Hunter's empty WOTC slot implementaion x2

12/Sept/2017: I've made this to fix some issues with alien hunters armour and added the empty legs shoulder.


Stenchfury Modular Helmets WOTC edition:

The aim of this mod is to make a serie of modular helmets with interchangeable Head\Upper\Lower face parts of sci-fi inspiration.

-Tried to work with both vanilla content and Capnbubs headgear to get around a.


Stenchfury Modular Armors WOTC edition:

The aim of this mod is to make a serie of Armor Sets of sci-fi inspiration, with separate left\right arm options and various shoulder customization.

-The Armor sets and customizations are avaiable at all tiers;.


What it does:
Adds more customi.


Known issue: Clipping on Face G.


"We've got an assignment. We can talk about it, or we can do it." - Miranda Lawson


Mod ID: 1126848601

"I'm Commander Shepard, and this is my favorite store in the Citadel." - Commander Shepard


Mod ID: 1131792597

"I wonder if he likes Japanese girls with a penchant for kleptomania." - Kasumi Goto


  • General material/mesh and tint mask tweaks
  • Standard Ops Arms split to left and right with shoulder plates.
  • Added XCOM shoulder plates.
  • Added Black and Holo Shades.
  • All suits are tintable to some degree. (I left the


***// THIS SET IS OUTDATED, THESE WILL ALL BE REDONE IN THE COMING WEEKS //***

Just uploading for legacy purposes.


I still have no idea what I'm doing.

Includes:
2 SAITO Outfits.


Mod authors: This mod is soft-deprecated. Please migrate to the Highlander feature for this:

The Highlander way is more compatible with Unrestricted Customiza.


This is a custom cosmetics pack aimed mostly at the endgame gear.
I found the visual options that the game shipped with quite lacking in quantity especially near the end, I started this project in an attempt to remedy the situation.

I aim for quality.


---WOTC Version----
This mod aims to add/edit/combine a few unused or unfinished props made by Firaxis.

[WotC] Call of Duty: Black Ops III :: Helmets + Uniforms


THIS MOD WILL RECEIVE NO MORE NEW CONTENT.

This mod adds three new helmets from the somewhat popular but oversaturated title, Call of Duty: Black Ops III that can be worn by both human males and females. I decided that I had enough porting weap.



Part 9: Armor Customization

Adds more options for soldier armor/helmets/camo, so you can play dress-up for even longer. Fair warning: This one is ♥♥♥♥♥♥♥ huge.

Q: Can I just press subscribe to all without it causing any incompatibilities or issues in my game?
A: Yeah, you can.


Apologies for lack of updates, I have a full time game dev job now that I started years ago and I don't have the time or all the tools set up to maintain this mod, I'm glad people can still get it working though!

Also, thank you for all the lovely comme.


This mod adds a new 'Custom Bandana' lower face prop to soldier customisation, which utilises the soldier's primary and secondary armour colour, as well as camouflage pattern.
The mod will not conflict with any other new prop mods.

I may potentially .


War of the Chosen version here

This pack contains 69 (heh) real-life camouflage patterns:

-ASAT
-Australian AUSCAM
-Belgian Brush
-Belgian Jigsaw
-Brazilian Bicolor .


Updated: 20/03/2016 | 03/20/2016 With UI logo for customisation screens.
All ADVENT armour.
Helmets with lower and upper face prop and facial hair unlocked.

* Captain cape requires using the ADVENT chest pieces and a lower/upper face prop slot.


This mod adds armor parts with different camo locations and custom items. I made this because I felt that the camo was oddly placed and i could't achieve the feel i wanted out of my troops. I made many variants of the vanilla armors with the camo re-arrang.


Note:
The long hood and the ski mask are part of the Resistance Warrior Pack DLC.


This mod adds helmets from Star Wars to your XCOM Soldiers (male and female).

Features:
- Classic Stormtrooper Helmet (Reworked)
- Scout Trooper Helmet (Reworked)
- First Order Helmet
- Mandalorian Helmet
- .


Show your dedication and undying loyalty towards the immortal God-Emperor by having your men and women don the iconic camouflage of the Cadian Kasrkin as they slay both heretics and xenos alike. For the Emperor.

This was going to be a much bigger mod at.


EDIT 3: wow this is getting old fast, anyway i added lower face prop versions and made them compatible with the other face props(and i also tried to make the face clipping less severe)

MSF headgear from ground zeroes.
Contains the balaclava, balaclav.


This mod adds symmetrical versions of all the default kevlar arm options, for both male and female soldiers (except for option 1, which is already symmetrical). This is in addition to the regular kevlar arm options, which are unaffected.


Updated for WotC and the red headband should be less glossy now.
You can still use it with the vanilla version but the launcher will show a warning that you can ignore.
Nothing I can do about that as there will be always a warning either for vanilla or f.


This mod adds all the primary armor colors to the secondary ones.

UPDATE:
Now features several new teal / cyan colors
Now features all secondary armor colors for primary armors + weapons


Updated with MCOR DM Chest config fixes on 22/07/2016

As of 10/05/2016 the arms of all male sets are tied to a blank arm selection for use with Right Arm and Left Arm opti.


This mod aims to bring all, if not, most of the helmets from Halo 4 to the XCom 2 universe. These helmets are a little harder to work with than the other helmets ive done, so i will try to do my best to keep up th.


This is a custom cosmetics pack aimed at the endgame gear.
I found the visual options that the game shipped with quit.


Ports and edits of X-COM Tier 3 Armour

Currently includes:
Titan Armour (Base Variant, male and female, Tier 3 only) aka I never want to see another set of Titan A.


"The mec one will probably be earliest though, I personally want to use that one." - MrK

Ports and edits of X-COM Tier 1 Armour

Currently includes:
B.


07/04/16 Note: most of this mod was split off from the original mod keeping everything together was getting kinda unwieldy

Ports and edits of X-COM Tier 2 Armour
.



30/08/17: For WOTC, update in the works

Ports and edits of X-COM Extra bits

Currently includes:
Close Range Sweater TM
Fancy Exalt Swag Vest TM

To do:
Fix issues with male exalt arms, possibly do some optimisation to everything


A collection of garish and awful headgear for your local XCOM operatives.

What's new:
A jolly helmet!
Clown noses and facemasks removed from civs.
BATMOD! (link)
Want more .


Adds an Altyn helmet for males and females. Currently only colors if a pattern is applied, and includes a version of each helmet that never colors no matter the pattern/color.

Version with visor to come "soon".

All credit to zurf3r for ripping and .


Soviet Military Commander Hat (Ushanka)
a.k.a TorNis Victory Hat

(only Male at the moment)

+ Added Upper Prop support for this hat
+ Added Hair support for this hat.


This is a collection of several items from MGSV to give your soldiers a more generic realistic look.
Note: there are some issues with the headwear with some of the hairs clipping through, use common sense to avoid them.

Credits to Cra0kalo for the mg.


Custom made accessories for your greedy soldiers!
WOTC version available HERE!

v.1.0 Adds full-face (helmet+gasmask) head gear for both male and female soldiers. Colors and p.


These are MGS4 Haven Troopers, also known as FROGs
The mod adds a haven trooper torso option for females, and pants and arms options to plop the arms and legs on regul.


Adds some of the "hats" for Anarchy's Children DLC as upperface and lower face props to be used with other hats, hoods and helmets.

Also adds the DLC's torsos as separate torsos that can be used with the default arms. These do not have the DLC icon next.


A collection of helmets from Blacklight: Retribution. They all work with armour colours and camo.


The aim of this mod is to make a serie of modular helmets with interchangeable Head\Upper\Lower face parts of sci-fi inspiration.

-Tried to work with both vanilla content and Capnbubs headgear to get around and solve most of the clipping issues, some m.


This adds in ODST armour from Halo 3: ODST as armour props for all armour tiers and is fully customizable with colours and camo patterns. Available for both male and female soldiers..

For the ODST helmets as seen in the images you'll need:


The OGs are back in town!
Here to teach Advent a lesson!
Half Life 2 Combine Units set up to be parts you can select on your soldier men.


Simply allows you to remove the armor pads off of Kevlar arms, legs, and torsos, showing the jumpsuit underneath.

-Both Genders are Supported

Should be compatible with just about ev.


As the Title says


The aim of this mod is to make a serie of Armor Sets of sci-fi inspiration, with separate left\right arm options and various shoulder customization.

-The Armor sets and customizations are avaiable at all tiers; tried to make it compatible with both Vani.


This mod is a work in progress, my goal is to eventually add all Hotline Miami masks available in PAYDAY 2.

This mod adds masks from Hotline Miami that are available in PAYDAY 2.

At the moment this mod only features a non-customizable Richar.


Updated on 04/07/2016 with Head edits.

ADVENT Chassis and head for SPARKs.


This is a vanilla compatible mod. WOTC Support is not currently able to be implemented by me. As such, if anyone wants to convert this to work with WOTC, please feel free!

This mod adds new customizations to Spark units, themed after other franchises. .


Updated on 04/07/2016 with Texture settings changes.

Enemy Within MEC ports split into Arms, Legs and Torso for SPARKs.


This mod is no longer supported. Arms and Shoulders is and I suggest you use that mod instead.
This mod implements an often asked for feature, the ability to use the ga.


This latest update changes how camo works with the various armour options:

- Primary colour applies to the cloth/fabric
- Secondary colour applies to the armour pieces (eg. leg armour, helmets etc.)
- Camo is only applied to the cloth/ f.


Given the long standing issues with the visor color script and other mods I've decided to re-download th.


This mod does exactly what the title says it does. It aims to add a huge variety of armors from Halo 5 and some.


This mod adds in a few armour sets from the Halo games as armour props for all three armour tiers, as well as the heavy/ light armours (EXO, Spider etc.)

- MK VI (Male only)
- Security (Male only)
- Recruit (Male and Female - Up.



Would remove this mod, but then, gg save files.


This Mod is no longer relevant.
Get Eternal's one instead.
I'll put this up incase it screws up with people's saves.
--------------------------------------------------------------------------------------------------


Halo Customizable Armors is REQUIRED. This mod will not work in the slightest
wit.


This mod adds a pack of helmets meant to fit the theme of the R.A.G.E Suit.

Features 3 variants, each with 2 variants, one with fleshy berserker "horns" and one .


Thanks to Kartoffel, the mod now has female armour props for the GIGN, Shadow Company and PMC groups in the mod. Helmets may or may not come at a later date.


NOTE.
For some reason i apparently had a major brain fart when i did this mod, and used ALL of Mr. Klabamm0fish's textures instead of mine (hence no credit given) and for that i am TRULY sorry..

Reason i messed up and used his textures is this : Whe.

[Vanilla] Call of Duty: Black Ops III Uniforms :: Type C (Z.S.F.) Release


This mod adds three new helmets from the somewhat popular but oversaturated title, Call of Duty: Black Ops III that can be worn by both human males and females. I decided that I had enough porting weapons for a while, so now I'm focusing my attention on ri.


This mod adds a series of armour props from Mass Effect 3's Citadel DLC. All props are customisable with colours and camo and are available for all three armour tiers.

For male soldiers this currently contains a heavy and specialist armour set comprisin.


THIS IS FOR THE BASE/LEGACY VERSION OF THE GAME

Statement: HK-47, HK-51, and HK-55 are ready to serve XCOM, Commander. Assassination protocols engaged, prejudice set to maximum. Termination of alien meatbags will commence on your command.[/.


"Prepare for Titanfall!"

This mod adds in Titan props from the first Titanfall game for Sparks that are colour/ camo customizable and available for all Spark armour tiers.


Броня в XCOM 2 очень важна для выживания вашего отряда. Без неё ваши солдаты не смогут вернуться живыми и невредимыми после изнурительной миссии. Броня не только увеличивает сопротивляемость к урону добавляя дополнительные ячейки для предметов, но и добавляет очки параметров здоровья, мобильности и уклонения. Некоторые виды брони могут действовать на постоянной основе, более продвинутые считаются одноразовыми. Броня может подвергнутся улучшению в Зоне испытаний, для этого вам потребуется применить редкие ресурсы и материалы пришельцев. Данный гайд расскажет вам всех доступных видах брони в XCOM 2.


Броня в XCOM 2

Ниже вы найдёте таблицу со списком характеристик брони.

Таблица с Броней в XCOM 2:

Если у вас есть какая-либо информация по броне XCOM 2, оставляйте её ниже в комментариях.

Читайте также: