Вар тандер бф 109 г2 троп

Обновлено: 07.07.2024

bf-109g-2.jpg

Bf.109G-2/trop — модификация Bf.109G, ставшая самой массовой моделью Bf.109, имела новый двигатель Daimler-Benz DB-605. Это был, по сути, двигатель DB-601 с блоком цилиндров, переработанным таким образом, что общий объём цилиндров возрос с 33,9 до 35,7 литров, что дало увеличение мощности на 175 лошадиных сил без заметного увеличения размеров. Главным отличием истребителя Bf.109G-2 от G-1 являлось отсутствие гермокабины. Bf.109G-2 производился с мая по декабрь 1942 г. тремя заводами: предприятием WNF в Винер-Нойштадте, «Эрла Машинен-верке» в Лейпциге и «Мессершмитт» в Регенсбурге. Всего выпушено 1586 машин, не считая одного венгерского Ga-2 («а» от ausland — «заграничный»). Большинство самолетов указанной модификации (заложили 940 и закончили 914) изготовил завод в австрийском Винер-Нойштадте.

General info

Flight performance

Characteristics Max Speed
(km/h at 6,500 m)
Max altitude
(metres)
Turn time
(seconds)
Rate of climb
(metres/second)
Take-off run
(metres)
AB RB AB RB AB RB
Stock 659 643 13200 20.0 20.7 19.6 19.5 304
Upgraded 705 682 18.0 19.0 27.6 23.1

Details

Features
Combat flaps Take-off flaps Landing flaps Air brakes Arrestor gear
X X
Limits
Wings (km/h) Gear (km/h) Flaps (km/h) Max Static G
Combat Take-off Landing + -
790 360 437 408 260

Survivability and armour

  • 60 mm Bulletproof glass in front of the pilot.
  • 4-8 mm Steel plates on pilot seat.
  • 10 mm Steel plates around the pilot's head.
  • 21 mm Steel plate on the rear of the fuel tank, with 4 mm plates surrounding it on other sides.

Modifications and economy

It is recommended to unlock all flight performance and survivability modules first, with exception of the weaponry module "Offensive 20 mm". Unlock this upgrade as soon as you can, because it gains access to the "Air Targets" ammo belt, which provides significantly larger damage effects than the default belt.

Применение в бою

Bf-109 G-2 файл1.jpg

Главное, что необходимо запомнить, играя на этом самолете — высота является основным способом выиграть бой. Набирать высоту можно прямо на противника при 270-280 км/ч; после, при достижении отметки 2500 км, скороподъемность увеличится и скорость будет подниматься. Одной из тактик ведения боя будут атаки на проходах и использование «бум-зума», используя подвесные пушки можно уничтожать противников с небольшой очереди.

Американская сторона будет преимущественно представляться тяжелыми скоростными истребителями, такими как «Мустанги», «Корсары» и «Тандерболты». Из-за своего веса набирают значительно бóльшую скорость в пике. Не стоит также недооценивать их вооружение, представленное в основном пулеметами. Тактикой против них будет виражный бой — даже с подвесами пилот «Густава» может легко перекрутить американцев.

Противники с советской же стороны являют собой не самые опасные самолеты, которые не способны развивать высокую скорость. Для борьбы с ними достаточно внимательно следить за скоростью и энергией, но и покрутиться можно — без подвесов пилот Bf.109G-2 может вести вертикальные бои с истребителями Лавочкина.

Среди самолетов Британии проблем может доставить разве что Whirlwind, имеющий лучшую скороподъемность и мощное вооружение. Скороподъемность остальных британцев несколько уступает «Густаву», а мощность их вооружение позволяет пилоту немца ходить в лобовые атаки.

Стоит помнить, что при наборе высоты «Худой» будет перегреваться — греться будет вода в радиаторе и масло до критически высоких температур, что может привести к остановке двигателя, поэтому всегда нужно следить за температурой воды. Бороться с этой проблемой несложно, просто стоит перевести работу двигателя с форсажного режима в номинальный, а если индикатор температуры начинает мигать, то стоит установить обороты двигателя в 15-20%, но все же, лучше освоить использование ручного управление двигателем, что довольно несложно на 109-х.

В воздушном бою пилоту Мессера стоит помнить, что закрылки, которые выходят довольно быстро, убираются долго. Посадочные закрылки не стоит выпускать при превышении скорости в 300 км/ч.

Достоинства и недостатки

Bf.109G-2/trop — неплохой самолет, обладающий превосходными летными характеристиками в виде высокой скорости полета на высоте более 4 км, прекрасной скороподъемностью и довольно-таки неплохим маневром. Данная машина отлично справляется с разными типами самолетов, начиная с истребителей и заканчивая тяжелыми бомбардировщиками. Несколько уступая в летно-технических характеристиках нетропическим версиям G-2, тем не менее, самолет является мощным оружием, особенно в руках опытного пилота.

Bf-109 G-2 файл5.jpg

  • Прекрасная скороподъемность
  • Хорошая скорость на высоте
  • Отличное вооружение
  • Неплохая маневренность
  • Высокая скорость флаттера
  • Малоэффективное охлаждение
  • Долгоубираемые закрылки

General info

Flight performance

Characteristics Max Speed
(km/h at 6,700 m)
Max altitude
(metres)
Turn time
(seconds)
Rate of climb
(metres/second)
Take-off run
(metres)
AB RB AB RB AB RB
Stock 673 656 10360 20.0 20.7 19.5 19.5 250
Upgraded 721 696 18.1 19.0 27.7 23.1

Details

Features
Combat flaps Take-off flaps Landing flaps Air brakes Arrestor gear
X X
Limits
Wings (km/h) Gear (km/h) Flaps (km/h) Max Static G
Combat Take-off Landing + -
790 360 437 408 260

Survivability and armour

Very minimal armour protecting the pilot and engine.

Modifications and economy

Вооружение

Курсовое вооружение

Bf-109 G-2 файл2.jpg

Основное вооружение самолета состоит из двух 7.92-мм пулеметов MG 17 с общим боекомплектом 1000 патронов и одной 20-мм пушки MG 151/20 с боекомплектом 200 снарядов. На пушку рекомендуется ставить воздушную ленту, а выбор лент на пулеметы зависит от умений пилота, для хорошего стрелка подойдет трассирующая лента, а для малоопытного — скрытная, чтобы не отвлекаться от пушечных трассеров. Данного комплекта вполне хватает для поражения любых воздушных целей, но есть возможность как усилить секундный залп, так и использовать другие виды вооружения для борьбы с бронетехникой.

Подвесное вооружение

Набор 3 2 x 20-мм пушка MG 151 (подвесная)
(боезапас: 270 снарядов)

Кроме стандартного набора вооружения, у пилота «Густава» имеется возможность использовать различные подвесы:

  • Две 20-мм пушки MG 151/20 — эти пушки подвешиваются под крылья, общий их боекомплект составляет 270 патронов. Данный вид вооружения может применяться для увеличения секундного залпа в воздушных боях.
  • 250-кг бомба — достаточно мощная авиа-бомба, с помощью которой можно забирать танки, даже без прямого попадания.
  • Четыре 50-кг бомбы — рекомендуется для применения в аркадных боях, т.к. для уничтожения танка необходимо прямое попадание.

Usage in battles

The Bf 109 G-2 is very similar in performance to the Bf 109 G-2/trop. The major difference between the two is the Bf 109 G-2 is faster than its brother but it offers little to no support when facing allied (USA, Britain, USSR, etc.) opponents. It turns better than most aircraft in its tier and holds energy very well.

When used in battles it is best to climb to an altitude of 10,000 ft or more. Maintaining an energy advantage with this aircraft is the best tactic to maintain when in battle. The Bf 109 G-2 preforms extremely well at higher altitudes with the ability to outmanoeuvre most of its opponents. The Bf 109 G-2 is universal when it comes to a preferred flight characteristic but boom and zoom is preferred for the best results.

Manual Engine Control

MEC elements
Mixer Pitch Radiator Supercharger Turbocharger
Oil Water Type
Not controllable Controllable
Auto control available
Controllable
Auto control available
Controllable
Auto control available
Separate Not controllable
1 gear
Not controllable

Pros and cons

  • Very good climb rate
  • Good performance in high altitude
  • Decent Turn rate
  • Good energy retention
  • Excellent armament
  • All weaponry mounted in the nose, allowing easy aiming without having to worry about convergence
  • Engine overheats quickly
  • Engine very fragile when damaged
  • Wings overload at lower speeds than other fighters at its tier
  • For Sim, the numerous canopy frames and razorback greatly limit the all-round view, and huge engine torque causes severe turning when taking off

History

The Bf 109 is a single-seat monoplane fighter which was the back bone of the German airforce; before and during WWII. It was designed, by Wilhelm Emil Messerschmitt; in the year 1934 and was continuously improved until 1945. The German Luftwaffe used in such roles as: a fighter; interceptor; high-altitude interceptor; fighter-bomber and reconnaissance aircraft. It is also, one of the most produced fighter aircraft; with around 34,000 built from 1936 to April 1945.

The production of the Bf 109 Gustav-2 started in spring 1942 and was the first Bf 109 to arrive combat units with the new DB 605 A engine. The suffix /trop means that this 109 has a special filter mounted to prevent damaging the engine from sand and other particles, which allowed combat use in tropical areas like deserts. The German Luftwaffe used this version in Africa. The famous German fighter ace Hans-Joachim Marseille died due to a technical defect in his Bf 109 G-2/trop "Yellow 14".

In-game description

The Messerschmitt Bf 109 was a single-seat monoplane fighter used by the Luftwaffe before and during WWII. It was used as a fighter, interceptor, high-altitude interceptor, fighter-bomber and reconnaissance aircraft.

The Bf 109 G "Gustav" was the most mass-produced variant of the 109, powered by the Daimler-Benz DB 605. The 605 was basically a DB 601 with the cylinder block redesigned to increase displacement from 33.9, to 35.7 liters - which resulted in 175 extra HP with no significant change in size. The Gustav also received improved armament. Instead of the previously standard 7.62mm MG 17 machine guns, 13mm MG 131 heavy machine guns were used. The heavier guns lead to distinct cowling bulges, needed to cover the breechblocks on the new guns.

However, the increased equipment led to heavier weight on the Gustav, in fact 10% heavier than the Friedrich. Compared to the much earlier Bf 109B, the Gustav was almost 46% heavier. The new aircraft had begun to reach front-line units by May 1942. In essence, the Bf 109 design had reached its peak, and would ideally need to be replaced with newer, more modern designs. However, the troubled Me 209 replacement was still in development and things at the front were beginning to look ominous for Germany. Consequently, the RLM decided to continue to further refine the 109.


Bf 109 B-1 Позднийявляется немецким истребителем ранга II с рейтингом битвы 1.3. Он был введен вОбновление 1.49 (ака 1.70.1945) "Weapons из Victory". Bf 109 B-1 является первым из легендарных 109s, которые составляют большую часть немецких истребителей сил в войне Thunder. Видя бой в гражданской войне в Испании, то B-1 позволило немцам приобрести ценный боевой опыт и развивать 109S дальше.

Основная цель, использование и тактика рекомендации

Общие стиль игры

Характеристики транспортного средства

Тактика

Против боевиков, которые в состояниитанк довольно много 7.92mm, самый лучший вариант для быстрой отправки врага стремиться специально для пилота.

противбомбардировщики, то Bf 109 B-1 выполняет плохо. При включении, стремиться к двигателю или пилот-сигнала. Благодаря большим хитбокса, двигатель является предпочтительным из двух. Это может привести к пожару engine/fuel бак, что делает задачу все проще. Помните, что пропеллеры часто занять некоторое время, чтобы 'stop spinning', так don't быть введены в заблуждение, выпустив все, что в один двигатель. Несколько хороших очередей будет делать трюк просто красиво. Alternate к second/third/fourth двигателя, как только вы чувствуете, как предыдущий был достаточно. Сбор артиллеристов также может позволить вам остаться бомбардировщика, засоряя определенный area/ двигатель. Однако, это требует хороших кадров и потери ценного времени, если вы don't получить их в начальном проходе.

Конкретные враги стоит отметить

Тока (1,73)Сваха а также BR системы недобрые к этой плоскости. Bf 109 B-1 рискует встречиураганныйs, плоскость введена кRAF в 1935 году, который имеет гораздо более тяжелое вооружение и более короткие поспешные повороты. Против лучших исполнительские врагов, то Bf 109 B-1 не безнадежны, но это будет тяжело. Это не совсем прочным и будет быстро пришита к смерти тяжеловооруженных врагов. Здесь, маневренность является ключом, что позволяет раскатывать из входящих атак быстро, настраивая проскакивание держать противник на расстоянии. Удивительное количество игроков теряют терпение в такие моменты, что делает ошибки, и, таким образом, сводит на нет их преимущество в производительности. Почти все самолеты превосходной производительности превратить хуже B-1, так что если вам удастся кровоточить их скорость и вывести их на палубу, вы сможете выигратьпревращая помолвку. Тем не менее, внимательно следить за лучшие маневренность врагов, таких как бипланы.

Counter-tactics

Armaments

Offensive armament

The Bf 109 G-2 is armed with:

  • 1 x 20 mm MG 151 cannon, nose-mounted (200 rpg)
  • 2 x 7.92 mm MG 17 machine guns, nose-mounted (500 rpg = 1,000 total)

The Bf 109 G-2 comes with a nose mounted single 20 mm MG 151 (200 rounds) autocannon and two synchronized 7.92 mm MG 17 (1000 rounds) machine guns all located on the nose of the aircraft. With these stock armaments it is all but a breeze to get on target offering little to no drop when firing. Ammunition conservation is not an issue but pilots may want to pay close attention to their 20 mm with its 200 rounds.

Suspended armament

Setup 3 2 x 20 mm MG 151 cannon (secondary)
(ammunition: 270 rounds)

The Bf 109 G-2 can be outfitted with the following ordnance:

  • Without load
  • 4 x 50 kg SC50JA bombs (200 kg total)
  • 1 x 250 kg SC250JA bomb (250 kg total)
  • 2 x 20 mm MG 151 cannons, wing-mounted (gunpods) (135 rpg = 270 total)

The Bf 109 G-2 comes with two additional underwing 20 mm MG 151 auto cannons great for attacking light ground targets and making quick work of bombers. The Bf 109 G-2 also comes with four 50 kg SC50JA bombs or a single 250 kg SC250JA bomb which both come in handy when destroying tanks, in tank RB.

История создания и использования боевой

Bf 109 B-1 вышел из прототипа V серии 109s, чтобы увидеть бой в гражданской войне в Испании. В то время как 109s сталкиваются различные вопросы с performance/reliability двигателя на очевидное отсутствие 'punch', опыт доказал, чтобы получить ценные данные, позволяющие для улучшения дизайна, обеспечивая успех более поздних моделей Bf 109.

В то время как B-1 была единственной производственная моделью 109, несущее обозначение 'Berta', более поздние модели, которые видели улучшения переменного шага носили неофициальное обозначение B-2. B-1/Late не существует, но может быть использован War Thunder вместо B-2.

Заметной особенностью Bf 109 B-1 является массивное отверстие в капоте. В то время как производство моделей осуществляется третий MG 17 стрельбы из указанного обтекателя, это почти всегда удаляются после боевых испытаний во время гражданской войны в Испании. Хотя неподвижная пушка охлаждается воздухом, поступающим через отверстие, оказались ненадежными и вред к самолету. War Thunder Bf 109 B-1 не имеет этого MG 17.

Историческая справка

Серия «G» является эволюцией Мессершмиттов серии «F» и представляет из себя массовые и универсальные самолеты, способные выполнять достаточно разнообразный список боевых задач и противостоять широкому спектру противников.

В 1941 году Bf.109 несомненно был высококлассной машиной, но уже было необходимо думать и о наследнике этого самолёта. Многообещающий Fw 190 был еще на заре своей боевой карьеры и имел множество недоработок, в результате чего оставалось только продолжать развитие стареющего истребителя Мессершмитта.

К началу вторжения в Советский Союз немецкие конструкторы приступили к созданию новой модификации Bf.109. Машина наиболее полно отвечала требованиям современного ведения боя, и именно она стала самой многочисленной моделью этого истребителя.

Если до этого для достижения максимальной эффективности в воздушном бою требовались высокие пилотажные и маневренные качества, то теперь основной упор делался на скорость полёта, то есть на высокую мощность двигателя и большую удельную нагрузку на крыло. Из-за этого опытные пилоты, привыкшие к схватками типа «собачья свора», считали Bf.109G шагом назад.

Первые самолёты начали поступать в истребительные эскадрильи в начале 1942 года.

На Bf.109G устанавливалась гермокабина, хотя внешне это проявлялось только в более сложном переплете фонаря. Самолёт имел более прочные стойки шасси, так как из-за установки более мощного двигателя увеличился вес самолёта. Он также оказывал влияние на маневренность и управляемость машины. Однако снижение летных данных считали достаточной платой за увеличение скорости истребителя.

bf-109g-2_romania.jpg

The Bf 109 G-2 is a premium gift rank III German fighter with a battle rating of 5.3 (AB), 4.3 (RB), and 4.0 (SB). It was introduced in Update 1.43. This Bf 109 represents a version serving in the Romanian Air Force.

Media

Excellent additions to the article would be video guides, screenshots from the game, and photos.

bf-109g-2.jpg

The Bf 109 G-2/trop is a rank III German fighter with a battle rating of 5.3 (AB), 4.3 (RB), and 4.0 (SB). It has been in the game since the start of the Open Beta Test prior to Update 1.27.

The Bf 109 G-2/trop fulfils many roles in War Thunder: it can be used as a bomber interceptor and as a fighter bomber but where it really shines is the role of a pure fighter. The G-2 should be flown like every Bf 109 in an energy fighting style. The best climbing speed for the G-2 is 230 km/h (IAS) (alternative 270km/h (IAS) to pull of emergency manoeuvres faster) and you should climb from the start with WEP enabled to gain altitude/energy quickly.

This is the tropical variant of the "Gustav Zwei". Like the Bf 109 F-4/trop it features an engine intake dust filter, a socket for sun-umbrellas and several other accommodations versus particulate matter. While these modifications allowed for prolonged service life in harsh environments like North Africa, the Russian veld and Libya's desert, they also (marginally) cost top speed and engine performance due to increased air resistance and power diversion for the filtered aspirator.

The Gustav-2, like the Bf 109 F-4, has a very accurate and deadly main armament, which is mainly achieved by the engine mounted MG 151/20 cannon. The MG 151/20 cannon operates at a rate of fire of 750 rounds per minute with a muzzle velocity of 710-785 m/s and is capable to shoot one of the most effective cannon rounds against aircraft: the mighty minengeschoß (eng. Mineshell), which contains 20 g of high explosive filler. The Minengeschoß is in game shown as "HEI - High-explosive incendiary shell (minengeschoß)" and rips wings off with only few hits. It is very likely to hit viable parts of aircraft like fuel tanks and cooling systems because of the fuse delay which allows the Minengeschoß to penetrate half through wings before the shell explodes. The MG 17 machine gun operates at a rate of fire of 1,150 rpm and was used up to the Bf 109 G-4 at which point they finally upgraded with the bigger MG 131 with a calibre of 13 mm. The MG 17 was called "Luftwaffenanklopfgerät" (eng. Airforce-knock-knock-thing) derogatorily by German Luftwaffe pilots due to the small calibre and damage effect on aircraft.

Usage in battles


A very clear setup with big gauges fitted into the instrument panel. Visibility, however, is rather dreadful, deflection shots are only possible via good feeling and rearward sight is non-existent. A step backwards from the earlier E-series which will only see improvement with the Erlenhaube like on Bf 109 G-10.

The Bf 109 G-2 was designed as a fighter aircraft and thus excels in the role of it. It reaches its maximal performance with of course no secondary weapons equipped. However, if one 20 mm MG 151/20 is not sufficient, especially against bombers, utilising two extra MG 151/20 in form of gunpods will noticeably increase firepower at the expense of a slight loss in flight performance.

Bomber interceptor:

When facing any bombers (e.g. B-25, B-17, Wellington, Yer-2) one should never simply stay behind them and spray the guns all over the bomber. To take out any bomber effectively, the best tactic is to come in with high speed out of a steep angle and focus the guns on just one wing. This will give the bombers' gunners a harder time to ward off the attacker, whilst focusing on only one wing increases greatly the chance of a critical hit, either snapping off a wing or making the bomber uncontrollable. Since it can be quite hard to snap off a wing of a bomber with "only" one MG 151/20, it is highly recommended to make use of the previously mentioned 20 mm MG 151/20 gunpods.

Fighter Bomber:

The G-2 can also be used as a fighter bomber. To fulfil this role one has the choice between either one 250 kg bomb or four 50 kg bombs, which are dropped in pairs of two. The 250 kg bomb is quite easily capable of destroying hard ground targets like pillboxes and tanks, while the 50 kg bombs can only crack such targets with a direct hit/detonation on target. Please note that only on rare occasions it is helpful to waste the G-2s fighter capabilities with ground attacking in order to achieve victory in a mission.

Arcade Battles

The G-2 in AB has a massively elevated performance. Climb rate is insane due to the lack of engine damage from overheating and performance losses from the 2 gunpods are almost nonexistent or unnoticeable. The aforementioned gun pods greatly improve the damage output, important for the fast past action in Arcade. Although in a true one versus one against more agile opponents such as Spitfire Mk.V, one would wish to not have equipped the pods for better agility.

Flying the G-2 in a strict Boom and Zoom style is recommended for beginners in Arcade.


Bf 109 landed on map Eastern Europe. M10 tank destroyer for scale in the background.

Realistic Battles/Simulator Battles

During a dive, redlining starts at 750 km/h (IAS) and your aircraft breaks apart around 820 km/h (IAS) and til you reach this speed you can not rip your wings off with pulling up. You have access to 20/30/45 minutes of fuel, for most maps 30 minutes of fuel is a good choice.

While in the offence against a fighter in the Bf 109 G-2/trop (i.e. with an energy advantage, ready to engage the enemy either by diving or zoom climbing), a swift pass landing 20 mm hits in the wing should suffice to take down the opponent. If the opponent avoids the attack by applying defensive manoeuvres, the energy the evading opponent lost in the process will put the attacking Bf 109 in an even larger advantage, so 'Gustav' pilots should face this situation as an advantage and handle it patiently, not wasting ammunition nor risking lengthy and risky horizontal turn fighting. The pilot should gain altitude (bear in mind that, without a comfortable distance from enemies, climbing can equate to giving an optimal shot to the enemy), get enough room to position for another strike and finally re-engage the enemy fighter, hopefully striking it down. All these precautions are of course much less necessary when no threats are nearby. In this case, aggressive dog fighting while still relying on the energy advantage can be the quickest way to take any opponent down. At speeds around 350-450 km/h (IAS) the horizontal turning ability of the G-2 is at its finest and can be further improved with the use of combat/take off flaps. The key is situational awareness to realize such opportunities.

As for situations when the Gustav-2 pilot is in the defence (i.e. with an energy disadvantage, prone to being fatally engaged by an enemy either by diving or zoom climbing), either due to not climbing optimally or by facing tough opponents such as the Spitfire F. Mk IX (known for its climb rate), (s)he will likely risk head-on engagements. Head-ons are generally a bad idea because you risk your own machine to take damage. But with the armament of the G-2 which is very accurate and deadly (especially with gunpods), you have good chances to kill or at least damage an enemy at distances of 1.0 - 1.2 km just by firing a burst and then evade the head on with for example a simple downwards barrel roll without taking a single hit. This needs, of course, some experience to hit at these long ranges. Example Video

If the enemy owns the energy advantage, your best bet is to avoid his attacks with simple and energy efficient manoeuvres like the Split-S and climb every time you have the time to. But keep in mind: Slow targets are much easier to hit than fast targets, so convert your altitude early enough to speed to avoid an incoming attack successfully. Another option can be to evade an enemy Boom and Zoom attack with a simple downwards barrel roll, when the enemy overshoots you and starts climbing again you have a small time window to fire a burst at him.

Useful air combat manoeuvres
  • Hammerhead
  • Rope-A-Dope
  • High / low Yo-yo
  • Rolling Scissors
  • Split S
  • Manual engine control
  • Advanced energy fighting
  • Boom & Zoom

Specific enemies worth noting


There are a variety of deadly opponents the Bf 109 G-2/trop may face, and one should be very careful when battling such aircraft.

Manual Engine Control

MEC elements
Mixer Pitch Radiator Supercharger Turbocharger
Oil Water Type
Not controllable Controllable
Auto control available
Controllable
Auto control available
Controllable
Auto control available
Separate Not controllable
1 gear
Not controllable

Pros and cons

  • Excellent climb rate at all altitudes
  • Good acceleration and roll rate
  • Very good energy retention
  • Strongest thrust/mass ratio of all Bf 109s in War Thunder
  • Not easy to rip your wings off (790 km/h)
  • High agility at moderate speeds (350-450 km/h)
  • Great for stall fighting: stall control is excellent
  • Durable airframe: the only fuel tank is surrounded with armor plates
  • Very effective armament
    • All weaponry mounted in the nose, allowing easy aiming without having to worry about convergence
    • Can increase firepower by 20 mm MG 151 gunpods
    • Bad dogfighting characteristics:
      • High manoeuvrability often lures inexperienced users of this aircraft to engage in turn fights
      • Inferior horizontal turn rate compared to most opponents at low speeds
      • Flaps are sluggish to deploy and rip at low speeds (437 km/h TAS)
      • Gunpods sacrifice turn rate and roll rate by a significant degree
      • Only two 7.7 MGs and one 20 mm cannon
      • Low ammo count when not using gunpods

      History

      In-game description

      The Messerschmitt Bf 109 was a single-seat monoplane fighter used by the Luftwaffe before and during WWII. It was used as a fighter, interceptor, high-altitude interceptor, fighter-bomber and reconnaissance aircraft.

      The Bf 109 G "Gustav" was the most mass-produced variant of the 109, powered by the Daimler-Benz DB 605. The 605 was basically a DB 601 with the cylinder block redesigned to increase displacement from 33.9, to 35.7 liters - which resulted in 175 extra HP with no significant change in size. The Gustav also received improved armament. Instead of the previously standard 7.62mm MG 17 machine guns, 13mm MG 131 heavy machine guns were used. The heavier guns lead to distinct cowling bulges, needed to cover the breechblocks on the new guns.

      However, the increased equipment led to heavier weight on the Gustav, in fact 10% heavier than the Friedrich. Compared to the much earlier Bf 109B, the Gustav was almost 46% heavier. The new aircraft had begun to reach front-line units by May 1942. In essence, the Bf 109 design had reached its peak, and would ideally need to be replaced with newer, more modern designs. However, the troubled Me 209 replacement was still in development and things at the front were beginning to look ominous for Germany. Consequently, the RLM decided to continue to further refine the 109.

      Основные характеристики

      Летно-технические характеристики

      • Скорость — средний показатель. До высоты 4500 м «Густав» проигрывает советскому Як-3, а после превосходит их. До 4000 м «Худой» развивает скорость от 540 км/ч у земли, до 630. Самые высокие скоростные показатели проявляются на высоте 6500 м — 640 км/ч, а вот американская P-63 догоняет G-2 на любых высотах.
      • Маневренность — довольно средняя характеристика «Густава», при правильном использовании закрылков, пилот «Худого» может уверенно противостоять советским Ла-7 и американским P-63, а вот Яки и «Спитфаеры» легко перекручивают Bf.109G-2.
      • Скороподъемность у 109-го неплоха, выдерживая скорость 270-280 км/ч высота 5000 м достигается за 3 минуты 20 секунд.

      Живучесть и бронирование

      Bf-109 G-2 броня.jpg

      Бронирование самолета возросло по сравнению с Bf.109F-4: позади пилота находится стальная плита толщиной 8 мм., затем, топливный бак, за которым находится 27-мм стальной бронелист, сверху и по бокам этот бак прикрывают 4-мм стальные листы. Также, в задней полусфере установлены 4-мм бронесидушка и два 10-мм стальных листа, защищающие голову пилота. Спереди расположено 60-мм бронестекло. Живучесть двигателя довольно посредственная — жидкостная система охлаждения подразумевает необходимость как можно быстрого возвращения на аэродром при ее повреждении.

      В целом, самолёт способен пережить множество попаданий из пулеметов винтовочного калибра, а вот при попаданиях из пушки и крупнокалиберных пулемётов, в ангар придётся уйти достаточно быстро.

      Модификации и экономика

      Armaments

      Offensive armament

      The Bf 109 G-2/trop is armed with:

      • 1 x 20 mm MG 151 cannon, nose-mounted (200 rpg)
      • 2 x 7.92 mm MG 17 machine guns, nose-mounted (500 rpg = 1,000 total)

      The two machine guns are in the upper part of the fuselage just in front of the cockpit. The 20 mm cannon is mounted to fire through the propeller shaft and out the propeller hub.

      Recommended Ammunition Belts

      Pilots who are really experienced with the aiming and hitting of the MG 151/20, might want to use stealth belts on the MGs and cannons, to avoid being spotted by tracers. Using stealth belts on the machine guns only is also useful for aiming the cannon more easily without the distraction provided by the light machine gun tracers.

      • Air Targets: Air Targets (AP-I/HEI/HEI/HEI/HEI/IT) // Consisting of 2/3 Minengeschoße, this belt is very effective against any aircraft.
      • Ground Targets: Armored Targets (APHE/APHE/APHE/IT)
      • Air Targets: Universal (AP-T/AP/AI/AP-I)
      • Ground Targets: Tracer (AP-T)

      Suspended armament

      Setup 3 2 x 20 mm MG 151 cannon (secondary)
      (ammunition: 270 rounds)

      The Bf 109 G-2/trop can be outfitted with the following ordnance:

      • Without load
      • 4 x 50 kg SC50JA bombs (200 kg total)
      • 1 x 250 kg SC250JA bomb (250 kg total)
      • 2 x 20 mm MG 151 cannons, wing-mounted (gunpods) (135 rpg = 270 total)

      Читайте также: