Lulu and larry is am are in the garden правильно

Обновлено: 05.07.2024

a) The book is … the table. b) We sit … the table. c) My friends stand … the window.

d) My pencil case is … my school bag.

3. Составь слово из букв .

a) S U C I M b) R T A c) S H E N G I L d) H I Y S T O R

Запиши существительные во множественном числе.

Tomato, pencil, sandwich, box, book, glass

Напиши к данным личным местоимениям соответствующие им притяжательные местоимения.

Переведи слова на английский язык и запиши их в тетрадь.

Брат, сестра, бабушка, дедушка, семья.

Вставь слова из рамочки в текст и перепиши его в тетрадь.

mother is have got father little happy

I ______________a big family. This is my _____________. She ___________ a doctor.

My ________________ is a dentist. Also I have got two _______________ sisters. We are a _______________ family.

Выбери нужный вспомогательный глагол и запиши предложения в тетрадь.

Does/do your mother like fruit salad?

Does/do your cat like carrot?

Does/do your grandfather like popcorn?

Does/do you like burgers?

Does/do he like ice cream?

Выбери правильное местоимение и запиши его.

Have you got some/any toys in toy box?

We haven’t got some/any cheese/

Can I have some/any milk, please?

They haven’t got some/any chairs in the room.

She hasn’t got some/any trees in the garden.

Поставь существительные во множественное число и запиши их в тетрадь.

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Burger, potatoes, sandwiches, eggs.

Meat, chicken, sausages, vegetables.

Five, rice, fish, like.

Tea, water, milk, pasta.

Вставь артикли a или an и перепиши в тетрадь.

__ elephant, __computer, __eye, __ yellow pencil, __ school

Напиши, кому принадлежат эти вещи. Например : tea set (mother) – Mother’s tea set.

teddy bear (Larry).

toy soldier (William).

jacket (My brother).

Перепиши предложения, вставляя указательные местоимения that или this .

___________ is an orange. ( Близко )

___________ is a desk. ( Далеко )

___________is a chair. ( Далеко )

___________ is a book. (Близко)

Выбери нужный глагол to be и перепиши предложения в тетрадь.

This is/are a computer.

What is/are that?

Those is/are Betsy’s toys.

These is/are her dolls.

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Ruler, doll, ball, rocking horse

Chair, desk, bed, tree.

Напиши отрицания к данным предложениям.

A horse has got long ears.

A frog has got fat legs.

Elephants have got small ears.

A sheep has got a long tail.

Напиши к данным существительным форму множественного числа.

Вставь can или can’t и перепиши предложения в тетрадь.

Spiders _________ crawl.

Parrots _________ talk.

Rabbits ___________ sing.

Напиши числительные словами.

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Fat, long, head, thin.

Mice, child, men, women.

Crawl, spider, walk, talk.

Fly, funny, sunny, happy.

Вставь нужный глагол to be и перепиши предложения в тетрадь.

_________ your friend in the living-room?

_________ you in the bathroom?

Anna __________ in the garden.

We ___________ in the bedroom.

Выбери правильный ответ и запиши предложения в тетрадь.

There is/there are a mirror in the bedroom.

Is there/are there two sofas in the room?

There isn’t/there aren’t any meat in the fridge.

Выбери лишнее слово.

Next to, behind, that, in front of.

Baby, families, shelves, mice.

Задай вопрос к данным предложениям. Например : There is a pen on the table. – Is there a pen on the table? Или There are toys under the bed. – Are there toys under the bed?

There is a toy in the bag.

There are candles on the table.

There is a mirror behind a cooker.

Напиши отрицания к данным предложениям. Например : He is dancing. – He isn’t dancing.

You are driving a car.

We are watching TV.

Напиши о том, что делают сейчас эти люди, используя Present Continuous.

Mother / paint a picture / now.

Dad and I / watch TV / right now.

Paco and Larry / play basketball/ at the moment.

Переведи на английский язык, используя Present Continuous.

Спит ли она сейчас?

Катается ли Майк на велосипеде сейчас?

Играют ли они в футбол сейчас?

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Riding, soccer, driving, painting.

Переведи на английский язык.

Водить машину, смотреть телевизор, футбол.

Выбери правильный вариант и перепиши предложения в тетрадь.

He ride/rides a bike on Wednesdays.

We eat/eats vegetables every day.

My father drive/drives a car on Saturdays.

You play/plays soccer on Thursdays.

Раскрой скобки , используя Present Simple или Present Continuous.

Sasha and Dasha _______________(play) tennis on Mondays.

We _________________(watch ) cartoons every day.

Larry __________________(read) a story now.

Look! Lulu ________________(dance )!

Перепиши дни недели, вставляя пропущенные буквы.

Т _ _ sd _ _, _ on_ _y, T _ _ r_ _a_, S_ n_ _ y, _a_ _ r_ a_, _ e _ _ es_ a_, _ r _d _ y.

Напиши о том, что делают эти люди каждый день, используя Present Simple.

Ivan / listen to music.

Anna / visit her grandpa.

Victor / play games.

Maxim and Vika / ride a bike.

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.
  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Упражнение 5, с. 15

5. Now use the questions to talk about your best friend. Используй вопросы из упр. 4, чтобы рассказать о своём лучшем друге.

Учащиеся используют вопросы из упр. 4 как план и рассказывают о своём друге.

Упражнение 6, с. 15

6. Portfolio: Write about your best friend. Напиши о своём лучшем друге.

Например:
My best friend is Slava. He’s ten years old. Slava has got short fair hair and brown eyes. He’s tall for his age and slim. Slava is very smart and friendly. He likes reading books in his free time. Slava is a good friend and we do a lot of things together!

Упражнение 7, с. 15

7. Lets play! Давайте поиграем!

Учитель читает образец и объясняет игру. Учащиеся по команде учителя OK, children, go! выполняют одно из действий упр. 1 по своему выбору. Ведущий должен определить учащихся, выполняющих одно и то же действие.
Учитель (показывая на одного из учащихся): Lena, you’re the leader. (приглашая учащихся встать и изображать действия)
Lena (показывая на двух учащихся, изображающих катание на коньках):
Misha and Olya! They’re both skating!
Учитель: Misha, Olya! Is that true?
Миша и Оля: Yes.
Учитель: Well done, Lena.
Игра повторяется с новым ведущим.

1 . How old are you? _____ a. Yes, I do.

2 . What’s her name? _____ b . I’m ten.

3. Does she like milk? _____ c . Her name is Lulu.

4 . Do you like pizza? _____ d. It’s Larry’s.

5. Whose is this train? _____ e. No, she does not.

3. Выбери правильный ответ.

1. My boxes_____ green.

2. Larry______ in the garden.

3. There______ a dog and a cat.

4. He______ ice-cream.

5. I_______ pizza.

6. My brother and I_______ chicken.

a. don’t like b. doesn’t like

7. Sam ________chocolate.

a. don’t like b. doesn’t like

8. We __________sandcastle now.

a. am making b. are making c.is making

9. He________ a bike now.

a. are riding b. is riding c. am riding

10. I________games now.

a. am playing b. are playing c. is playing

4. Вставь am, is, are .

She ______ sleeping now.

You _____watching TV now.

I _____playing tennis now.

A cat_____eating now.

5. Вставь артикль а или an .

6. Вставь there is или there are .

_________________ a fridge in the kitchen.

_________________three toy-soldiers in the toy box.

_________________a sofa in the living-room.

_________________two chairs in my bedroom.

7. Прочти текст и выбери правильный ответ.

My name’s Harry. I’m in year 3 at school. My favorite subject is Math.

I’ve got a sister Ann, and a brother, Joe. I like chips and vegetables but I don’t like burgers and milk.

My room is green. I’ve got a lot of toys: a green soldier, a brown dog and a grey elephant.

The boy’s name is:

Joe b) Harry c) Billy

year 4 at school b) year 3 at school c) year 5 at school

two sisters and a brother b) a sister and two brothers c) a sister and a brother

He does not like :

burgers and milk b) pasta and burgers c) art and school

green b) brown c) yellow

a brown cat b) a green soldier c) a red elephant

English final test ( V -2)__________________________________________________________________

1. Посмотри, прочитай и соотнеси.

1. 2. 3. 19

4. 5. 6. 7. 13

8. 9. 10.

pencil ___ f. carrots ___

nineteen ___ g. armchair ___

book ___ h. thirteen ___

ice-cream ___ i. train ___

vegetables ___ j. aero plane ___

2. Прочитай и соотнеси.

1 . What’s this? ______ a. Yes, I do.

2 . What’s your name? ______ b . It’s a school bag.

3. Does she like chocolate? ______ c . My name is Lulu.

4 . Do you like pizza? ______ d. It’s Larry’s.

5. Whose is this horse? ______ e . Yes , she does .

3. Выбери правильный вариант.

1. My box ______ green .

2. Larry and Lulu ______ in the garden.

3. It ______ a dog.

4. I _______ ice-cream.

5. Ann______ pizza.

6. We_______ chicken.

a. don’t like b. doesn’t like

7. Sam ______ chocolate.

a. don’t like b. doesn’t like

8. I __________sandcastle now.

a. am making b. are making c.is making

9. He _________ a bike now.

a. are riding b. is riding c. am riding

10. We _________games now.

a. am playing b. are playing c. is playing

I ______ sleeping now.

We _____watching TV now.

He _____playing tennis now.

A cat_____eating now.

5. Вставь артикль а или an .

6. Вставь there is или there are .

_________________ a mirror in the bathroom.

_________________three aero planes in the toy box.

_________________two armchairs in the living-room.

_________________a bed in my bedroom.

5. Read and write the answers.

My name’s Ann. I’m in year 3 at school. My favorite subject is Art.

I’ve got a sister, Kate, and a brother, Sam. I like pasta and burgers but I don’t like eggs and rice.

My room is yellow. I’ve got many toys: a green train, a brown cat and a red mouse.

The girl’s name is :

Amy b) Anya c) Ann

year 4 at school b) year 3 at school c) year 5 at school

two sisters and a brother b) a sister and two brothers c) a sister and abrother

3. Does she like milk? c . Her name’s Lulu.

4 . Do you like pizza? d. It’s Larry’s.

5. Whose is this train? e. No, she does not

3. Choose the correct answer.

1. My boxes_____ green.

2. Larry______ in the garden.

3. There______ a dog and a cat.

4. He______ ice-cream.

5. I_______ pizza.

6. My brother and I_______ chicken.

a. don’t like b. doesn’t like

7. Sam ________chocolate.

a. don’t like b. doesn’t like

8. We __________sandcastle now.

a. am making b. are making c.is making

9. He________ a bike now.

a. are riding b. is riding c. am riding

10. I________games now.

a. am playing b. are playing c. is playing

4. Read and complete with there is, there are

1. _________ four rooms in the house.

2. _________ a car next to the house.

3. _________ three books in the bag.

4. ________ an apple on the table.

5. ________ a sofa in the living room.

№ 5 Напиши множественное число следующих существительных:

School - ____________
Foot -___________
Shelf - _________
Glass - ______________

5. Read and choose the answers.

My name’s Harry. I’m in year 3 at school. My favorite subject is Math.

I’ve got a sister Ann, and a brother, Joe. I like chips and vegetables,

I don’t like burgers and milk.

My room is green. I’ve got many toys: a green soldier, a brown dog and a grey elephant.

The boy’s name is….

Joe b) Harry c) Billy

year 4 at school b) year 3 at school c) year 5 at school

two sister and brother b) sister and two brother c) sister and brother

He does not like…

burgers and milk b) pasta and burgers c) art and school

green b) brown c) yellow

Brown cat b) green soldier c) red elephant

English final test (V-2)

1. Look, read and match.

1. 2. 3. 19

4. 5. 6. 7. 13

8. 9. 10.

pencil ___ f. carrots ___

nineteen ___ g. armchair ___

book ___ h. thirteen ___

ice-cream ___ i. train ___

vegetables ___ j. aero plane ___

2. Read and match.

1 . What’s this? ______ a. Yes, I do.

2 . What’s your name? ______ b . It’s a school bag.

3. Does she like chocolate? ______ c . My name’s Lulu.

4 . Do you like pizza? ______ d. It’s Larry’s.

5. Whose is this horse? ______ e. Yes, she does.

3. Choose the correct answer.

1. My box ______green.

2. Larry and Lulu ______ in the garden.

3. It ______ a dog.

4. I _______ ice-cream.

5. Ann______ pizza.

6. We_______ chicken.

a. don’t like b. doesn’t like

7. Sam ______ chocolate.

a. don’t like b. doesn’t like

8. I __________sandcastle now.

a. am making b. are making c.is making

9. He _________ a bike now.

a. are riding b. is riding c. am riding

10. We _________games now.

a. am playing b. are playing c. is playing

4. Grammar . Образуй из личного местоимения притяжательное.

I My It______________

He_____________ She_____________

You______________ We______________

They_______________

5. Read and write the answers.

My name’s Ann. I’m in year 3 at school. My favorite subject is Art.

I’ve got a sister, Kate, and a brother, Sam. I like pasta and burgers,

I don’t like eggs and rice.

My room is yellow. I’ve got many toys: a green train, a brown cat and a red mouse.

Упражнение 4, с. 15

4. Read and answer the questions. Прочитай и ответь на вопросы.

My Best Friend

This is my best friend Craig. He’s nine years old. Craig has got short dark hair and blue eyes. He’s tall for his age and quite plump. Craig is very kind and friendly. In the picture Craig is playing soccer. He likes playing soccer in his free time. Craig is a good friend and we do a lot of things together!

Мой лучший друг

Это мой лучший друг Крейг. Ему девять лет. У Крейга короткие тёмные волосы и голубые глаза. Он высокий для своего возраста и довольно пухлый. Крейг очень добрый и дружелюбный. На картине Крейг играет в футбол. Он любит играть в футбол в свободное время. Крейг - хороший друг, и мы многое делаем вместе!

1 Who is James’ best friend?
James’ best friend is Craig.
Кто лучший друг Джеймса?
Лучший друг Джеймса Крейг.

2 How old is he?
He’s nine years old.
Сколько ему лет?
Ему 9.

3 What does he look like?
He has got short dark hair and blue eyes. He’s tall for his age and quite plump.
Как он выглядит?
У него короткие тёмные волосы и голубые глаза. Он высокий для своего возраста и довольно пухлый.

4 What’s he like?
He is very kind and friendly.
Какой у него характер?
Он очень добрый и дружелюбный.

5 What does he like doing in his free time?
In his free time he likes playing soccer.
Что он любит делать в свободное время?
В свободное время он любит играть в футбол.

Упражнение 3, с. 14

3. Look, read and complete. Посмотри на картинку, прочитай и поставь глаголы в скобках в нужную форму.

Larry, Lulu and Chuckles are at the seaside today. The sun is 1) shining . Look! What 2) is Chuckles doing ? He 3) is eating an ice cream! Lulu 4) isn’t eating an ice cream. She’s 5) making a sandcastle. Larry 6) is having fun too. He 7) is diving into the sea!

Ларри, Лулу и Чаклз сегодня на берегу моря. Солнце светит. Смотри! Что делает Чаклз? Он ест мороженое! Лулу не ест мороженое. Она делает песочный замок. Ларри тоже хорошо проводит время. Он ныряет в море!

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС


Курс профессиональной переподготовки

Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации

Онлайн-конференция для учителей, репетиторов и родителей

Формирование математических способностей у детей с разными образовательными потребностями с помощью ментальной арифметики и других современных методик

Найдите материал к любому уроку,
указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему: Учебник: «Английский язык», Быкова Н.И., Дули Д., Поспелова М.Д. и др.

Номер материала: ДБ-1593485

Международная дистанционная олимпиада Осень 2021

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Минобрнауки подготовит методику изучения склонности учащихся к агрессии

Время чтения: 2 минуты

Рособрнадзор оставил за регионами решение о дополнительных школьных каникулах

Время чтения: 1 минута

Роспотребнадзор разработал рекомендации по организации питания в школах

Время чтения: 2 минуты

Рособрнадзор проведет исследование качества образования в школах

Время чтения: 2 минуты

В Москве увеличат зарплату педагогам

Время чтения: 1 минута

Кравцов призвал создать федеральную систему учета успеваемости

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Знаете, что говорят коллеги из Вашего учебного заведения о КУРСАХ «Инфоурок»?

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Учитель читает образец и объясняет задание. В парах учащиеся задают вопросы и отвечают на них, используя картинки упр. 1. Учитель подходит к учащимся и помогает им по мере необходимости. Затем некоторые пары выступают перед классом.

A: What’s William doing?
B: He’s skiing. He can ski really well.
A: Что делает Уильям?
Б: Он катается на лыжах. Он умеет катается на лыжах очень хорошо.

A: What’s Tom doing?
B: He’s sailing. He can sail really well.
A: Что делает Том?
Б: Он плывёт под парусом. Он умеет управлять парусом очень хорошо.

A: What’s Rose doing?
B: She’s skating. She can skate really well.
A: Что делает Роуз?
Б: Она катается на коньках. Она умеет кататься на коньках очень хорошо.

A: What’s Simon doing?
B: He’s playing the violin. He can play the violin really well.
A: Что делает Симон?
Б: Он играет на скрипке. Он умеет играть на скрипке очень хорошо.

A: What’s Dan doing?
B: He’s surfing. He can surf really well.
A: Что делает Дэн?
Б: Он занимается сёрфингом. Он умеет заниматься сёрфингом очень хорошо.

A: What’s Bob doing?
B: He’s diving. He can dive really well.
A: Что делает Боб?
Б: Он ныряет. Он умеет нырять очень хорошо.

Читайте также: