Lego worlds достижения

Обновлено: 04.07.2024

Items are a special class of Model found in LEGO Worlds that cannot be placed in the game world, but can be collected and discovered. Many of them are found in Treasure Chests, while some can be collected from items and creatures in the world itself, or purchased from the Trader, and still others only found through completing Quests. A rare few are only obtainable by collecting Gold Bricks in order to unlock them.

Many items are weapons, used to enhance the Player's combat abilities, or damage certain monsters that are invulnerable to normal weapons. There are some few, rare, items with strange effects on the world, like growing a tree, a cloud or a giant beanstalk! And there are interesting items that help the Player in their quest to explore the world.

In addition to their functional uses, many Items are also used to complete Quests to unlock Characters and Creatures, (after which the Item is permanently consumed). Collect whatever you find, because you never know when you're going to need it! (Note that the Inventory limits the Player to carrying no more than 99 of any Item).

There are currently a lot of Items to be found in the game (almost 200!).

World statistics

Worlds are generated randomly and are not infinite nor do they loop around. This is most evident in the tutorial levels and "Small" worlds, as the edges are found very quickly.

Worlds can be generated in several sizes:

  • Tutorial worlds are 400 square units (20x20).
  • Small worlds are 2500 square units (50x50).
  • Medium worlds are 10000 square units (100x100).
  • Large worlds are 22,500 square units (150x150).
  • Huge worlds are 40,000 square units (200x200).

Prior to the Early Access Update 3 and final release, the game had few limitations on world size. Per LEGO Worlds developer Chris Rose:

Items

Gold Brick Unlocks

These Items can only be obtained by collecting enough Gold Bricks to unlock them.

Ranged Weapons

Bows, Spears and Guns

Standard projectile weapons. With the exception of explosive weapons like the Bazooka, these generally can't damage structures, only Characters and Objects. The explosive ones will not only blow up buildings, but can even affect normally invulnerable creatures!
Arrow-type weapons (all Bows and Crossbows) fire in an arc, so even when targeting something, the projectile will fire upwards in order to reach the target downrange.
Spear-type weapons (Spears and Tridents) fire in an even steeper arc, so beware launching them underground. The infinity symbol (∞) merely indicates that you have unlimited ammo. Giving these items away as a Quest still removes them from your inventory.
Bullet-type weapons (Guns and Lasers) fire in a straight line.

Bow-type weapons

Spear-type Thrown Weapons

Gun-type weapons

Causes a big explosion where it hits, destroying land and Objects.
Explosion is 18 studs in diameter
Will damage ALL creatures (even those invulnerable to normal weapons)
Does 4 to invulnerable Characters and Creatures.

These weapons do very little damage by themselves, but cause paint to splatter across the environment. Depending on the paint, this can have VERY dire consequences indeed! Will NOT paint the surface of water, but will pass through, painting the surface beneath.

Melee Weapons

With a melee weapon equipped, press attack to swing at your opponent. Be careful, as your attacks may hurt anyone, even the Character you are trying to protect!

Swords, Spears and Clubs

Throwable Items

Generally, pressing while holding one of these items will throw it in the direction of or at a target. Be careful, as some things will have unusual effects when thrown! Thrown items when used to melee do 1 point of regular damage, regardless of what they are made of.

Food and Other Items

While these can technically be thrown, for the most part, they have no effect when thrown. They are generally used as Quest items.

Special Items

These items have a special use, and generally can't be used to attack, or have no real effect when swung.


Разработчики из Traveller's Tales выпустили так много LEGO-игр, что, не смотря в Википедию, трудно вспомнить их точное количество. Маленькие желтые человечки были повстанцами из «Звездных войн», супергероями Marvel, занимались освобождением Средиземья и спасались в Парке Юрского периода. Этот список можно продолжать. Все эти игры были веселыми и неизменно пользовались популярностью у игроков, но все они были сюжетно-ориентированными линейными проектами. В лице новой игры студии, LEGO Worlds, британцы видели конкурента Minecraft, игру, в которой воплотилась бы сущность датской серии игрушек — создание строительных конструкций любой формы. Получилось ли это так же интересно как в Minecraft и так же весело как в предыдущих играх TT? Попробуем разобраться.

Начну с того, что в начале LEGO Worlds не дает вам чувство свободы строительства. Это простое приключение от третьего лица с нехитрыми квестами, коллекционными предметами и другими интересностями. Фундаментальная структура будет знакома любому, кто играл в игры серии раньше.

Разница тут в том, что на протяжении всей кампании игра развивается в сторону творческого опыта, поскольку различные квесты постепенно превращают игрока в способного строителя. И именно разработчики реализовали много правильных идей. Повествованию истории отведено гораздо меньше места, чем в предыдущих играх.

Не селфануть на фоне заходящего солнца? Разве это возможно?

Не селфануть на фоне заходящего солнца? Разве это возможно? Не селфануть на фоне заходящего солнца? Разве это возможно?

Космонавт, в роли которого вы начинаете играть, терпит крушение на неизвестную планету, и чтобы починить свой корабль, ему нужно собрать три золотых блока, каждый из которых дается за выполнение квестов. В это время разработчики научат вас главным хитростям игрового процесса и ознакомят со всеми игровыми механиками.

После пары-тройки таких мимолетных уровней, игра начинает генерировать новые этапы случайным образом. Они по-прежнему полны целей, задач и скрытых предметов, и явно не являются полностью случайными, но дарят больше творческой свободы.

Из самого начала LEGO Worlds показывает, что она из тех игр, которых мало заботит жесткая структуризация. Перелетая от мира к миру и собирая золотые кирпичи, служащие валютой для открытия новых возможностей, игра представляет ряд инструментов, которые в целом выполняют главную задачу игры — предложить функциональный творческий набор инструментов, который удобно использовать.

Ваш корабль, на котором, к сожалению, не дадут полетать

Ваш корабль, на котором, к сожалению, не дадут полетать Ваш корабль, на котором, к сожалению, не дадут полетать

Кстати, об использовании. LEGO Worlds в значительной большей степени, чем предыдущие игры серии, лучше играется на геймпаде. А все из-за возросшего количества механик строительства. Но это «лучше», уж поверьте, — не так хорошо, как хотелось бы. Но об этом потом.

Инструменты для строительства и другого изменения мира игры умело вводятся один за другим как средство для решения головоломок. За несколько часов игры вы научитесь копировать и вставлять предметы, строения и животных, повышать и понижать ландшафт, а также строить кирпичик за кирпичиком.

Однако реальное обучения игрока состоит в том, что игра позволяет и даже призывает вас нарушать правила, которые созданы для решения головоломок. Обладая достаточным количеством способностей, вам становится очевидно, что большинство задач из квестов можно хитро решить с помощью других подходов. Нужно подняться на холм, чтобы добраться до нужного предмета или персонажа? Сравняйте холм с уровнем земли и вам не придется никуда вылезать.

Наиболее популярным инструментом в LEGO Worlds является инструмент Исследователь. Это 3D-сканер в форме лучевого пистолета и используется он для сканирования персонажей, предметов, здания, транспортных средств и готовых декораций. После сканирования элемента он мгновенно добавляется в вашу библиотеку и от этого момента вы можете разместить его где-угодно и в каком-угодно количестве.

Со временем LEGO Worlds отказывается от контроля и свободное строительство становится неотъемлемой частью игры. В этом плане разработчиков хочется похвалить за то, как умело они поощряют игрока на приобретение собственного творческого опыта. И тем более стыдно, что в основе такого прекрасного видения слишком много недостатков.

Строить в LEGO Worlds интересно, но неудобно

Строить в LEGO Worlds интересно, но неудобно Строить в LEGO Worlds интересно, но неудобно

Во-первых, это ужасная неудобность и неинтуитивность в плане играбельности. Если при размещении кирпичей и выравнивании ландшафта с управлением еще можно подружиться, то вдали от прямой манипуляции цифровых предметов LEGO игра чувствуется излишне сложной и неудобной во всем. Смешанный пакет неинтуитивных меню и других нелепых решений в плане интерфейса часто делает навигацию по игре болезненно неэффективной. Очень часто ты просто не можешь понять, что делать. И это я говорю об управлении на геймпаде — устройстве, призванном сделать игровой процесс максимально удобным. Об управлении с клавиатурой я вообще молчу.

Во-вторых, это камера. Как же она раздражают. Ведет она себя крайне эксцентрично, мешая игроку взаимодействовать с игровым миром. Иногда, чтобы построить что-то, нужно подолгу выбирать правильный обзор, а при повороте камеры вы часто будете нырять вглубь текстур. Не самое красивое зрелище.

Добавьте сюда запутанность интерфейса, и LEGO Worlds может начать вас раздражать, а вся эта творческая свобода, которую предлагает игра, будет немного истощена под натиском неудобства и сложности.

Камера LEGO Worlds во всей красе

Камера LEGO Worlds во всей красе Камера LEGO Worlds во всей красе

По части юмора игра немногим уступает предыдущим играм серии. Причина в том, что в отличии от предыдущих выпусков, LEGO Worlds не ориентирована на сюжет и уж тем более не пытается спародировать известный фильмы и их героев. Несмотря на все это, LEGO Worlds — это по-прежнему забавная игра про веселых человечков, которые делают все, чтобы рассмешить вас своим добрым глупым поведением.

Это также красивая игра. В каждой новой части разработчики из Traveller's Tales привносят небольшие, но приятные изменения в визуальном плане. Работа со светом, качество прорисовки персонажей и текстур — все это было сделано на отличном уровне, достаточном, чтобы виртуальный мир ЛЕГО казался нам красивым и ярким.

Перемещаемся в Кристальные утёсы и ищем похитительницу драгоценностей. Меняем красный кристалл на клык динозавра.

Перемещаемся в Тропический лес и у охотницы на динозавров меняем клык динозавра на водяной пистолет.

Перемещаемся в Грибной лес и у рыбака меняем водяной пистолет на яйцо дракона огня.

Далее в Зловещей пустоши ищем драконьего чародея, победив его при помощи кристального оружия, отдаём ему яйцо дракона огня. Также изучаем драконьего чародея.

Следующим этапом необходимо найти драконьего чародея на алтаре (код мира: Everett-Chiu-878/G, координаты: X:35, Y:28, Z:109 или X:113, Y:29, Z:91). Выполняем цепочку заданий.

  • Пончик
  • Жёлтый самоцвет
  • Красный драгоценный камень
  • Оранжевый кристалл
  • 8 танцевальных ковриков
  • 4 шеста с факелом

После этого драконы начинают появляться в соответствующих биомах. При нахождения дракона его необходимо победить кристальным оружием, приручить и изучить. Далее оседлать и выполнить заключительное условие трофея: уничтожить другого игрока огнем.

World.jpg

World is the term for generated levels in LEGO Worlds. Each world is a unique, procedurally generated collection of Biomes, based on that world's Galactic Coordinate and Zone. Each world is square, with sharp edges that drop off into a void.

Contents

Contents

Generating a World

Instead of playing through Adventure Mode, the Player can jump straight into Sandbox Mode, where (nearly) everything is unlocked and the player can feel free to build and explore to their heart's content. No Achievements are unlocked in Sandbox Mode, and there are some other minor differences in game play, but it is an excellent way to build without limitations. The Player can build random worlds or custom worlds of any size, utilizing any biomes (except for any paid-DLC content they have not yet purchased).

Once a world is generated through one of the above methods, the player will see what their new world looks like in an abstract form on a 3D map that slowly rotates around. If they like the look, the player may then select that map which will then load the World and show their rocket landing on it.

Although worlds in Adventure Mode start fairly small, as the player continues to play, they unlock the ability to generate larger and larger Worlds. Sandbox Mode grants access to all world sizes as well as all Biomes, as does "Create a world" in Adventure Mode, once the Player has reached Master Builder.

World Sizes
Size Name Zone Numeric Size Notes
Tutorial A, B, C 20x20 1 special biome at a time.
Small D, E, F 50x50 Random small worlds have only 1 biome.
Medium G, H 100x100
Winter Wonderland I 50x50 Random worlds that generate Winter Wonderland biomes will always be 50x50
Large J 150x150
Moon M 50x50 Random worlds that generate Moon biomes will always be 50x50
Monster Town S 50x50 Random worlds that generate Monster Town biomes will always be 50x50
Huge X 200x200

Using Coordinates and Zones

Players can enter custom coordinates ('seed') from any source, from known addresses shared by players to random words or phrases they've made up, or even perhaps the fabled Legendary Brick Coordinates! On the Galaxy menu, the player will need to choose "Locate a World", and then enter both the coordinates and a "Zone". The zone corresponds to a specific set of rules regarding the world type:

    A, B and C are reserved as "Starter World" types - for the three Tutorial Worlds - and cannot be selected by players. D, E and F are small (50x50) worlds with a single biome, selected from specific groups (D being the most restrictive, and F allowing all Biomes) G & H are medium (100x100) worlds with multiple biomes. G limits what Biomes can appear, H allows all Biomes. J are Large (150x150) worlds with no restricted Biomes. I are small (50x50) worlds with only the Winter Wonderland biome, which is restricted from all other lists (in other words, random worlds will either be all Winter Wonderland or none at all). M are small (50x50) worlds with only the Moon biome, which is restricted from all other lists (in other words, random worlds will either be all Moon or no Moon at all). S are small (50x50) worlds with only the Monster Town biome, which is restricted from all other lists (in other words, random worlds will either be all Monster Town or none at all). X are Huge (200x200) worlds with no restrictions. Y is a special tiny (10x10) developer world designed to load quickly. (Not accessible to players in Adventure Mode). Z is reserved for Custom worlds and cannot be input when Locating a World.

Choosing a Zone other than those listed above will cause the system to select a different valid Zone at random.

Biome restrictions:

All random worlds except the tutorial worlds have access to the standard set, or "Generic" Biomes. Selecting a "D" world will only choose from these Biomes:

Most worlds, except the tutorial and D class worlds, can access the "Signature" Biomes. Choosing "E" or "G" will only select from these and "Generic" Biomes:

Most worlds, except the tutorial and D, E and G class worlds, can access the "Novelty" Biomes:

Again, Moon, Monster Town and Winter Wonderland are limited biomes and will only appear randomly on 50x50 worlds by themselves.

The various Cave Systems will be generated under biomes as appropriate, and can neither be selected nor turned off.

The Underwater Biomes (Colossal Corals and Submerged Secrets) will only be generated on random worlds (or worlds generated from a random seed) with more than 1 biome, and can neither be selected for nor turned off.

Generating a Custom World

Creating a Custom World is as simple as choosing a world size (Small, Medium, Large and Huge) and then choosing one or more Biomes from the available list (only those Biomes that have been Discovered thus far, not including Colossal Corals or Submerged Secrets).

You can further customize the world experience by using an alternate button on the biome (Right Mouse on PC), and choosing which Characters, Creatures and Vehicles you want to appear. Worlds limited in this way will show a Wrench icon overlaying the World on the Galaxy Map.

Naming a World

Players may also choose to name their worlds prior to (or after) landing on them. The game will automatically assign a random name based on a collection of specific words, however, the player can assign any unique "nickname" they choose, (subject to the word filter), which will again default any forbidden name combinations to the original name. Names must be unique, as each world is stored in its own folder and those folder names must be unique. On PC, you can find your saved worlds in the LEGOWorlds folder as follows (replace Slot1 with the savegame slot number of the game you wish to access: Slot1, Slot2, Slot3 or Slot4).

Deleting or renaming the Slot1 (etc) folder will result in an entirely new game being started, resetting the player's progress in collecting and unlocking things in the game.

Читайте также: