Gold experience requiem способности yba

Обновлено: 04.07.2024

Gold Experience - это стенд Джорно Джованны , главного героя 5-ой арки ДжоДжо: Золотой ветер. Джорно хоть и бандит, но это не лишает его грации, чести и стремления к благим намерениям.

Интересный факт: стенд назван в честь одного из альбомов Prince!

Теперь рассмотрим эволицию стенда Gold Experience - Gold Experience: Requiem

Во время основного сюжета Золотого Ветра Джорно проткнул себя Стрелой, после чего его стенд сбросил старую "шкуру" и переродился в свою Реквием форму.

Внешность:

GER (Gold Experience: Requiem) выглядит более технологично, словно инопланетянин со своими технологиями. У стенда присутствует зрачки, что может быть фактором наличия сознания у стенда. Особенностями стенда являются "корона" на голове и узор наконечника стрелы на лбу.

После использования стрелы, стенд приобрёл своё сознание. Gold Experience Requiem говорит с Дьяволо , объясняя, что он способен действовать независимо от Джорно.

Он обладает тем же голосом, что и Джорно, но Gold Experience Requiem говорит довольно механическим и вежливым тоном, похожим на робота. Он выражает желание не только защитить Джорно, но и разделяет мораль и убеждения Джорно, глядя на Дьяволо и унижая его во время их краткого столкновения.

Gold Experience Requiem по опыту осознает тот факт, что даже Джорно не знает истинных масштабов своих способностей, и уверенно заявляет, что никакой другой Стенд не сможет ему противостоять. Стенд противостоит идее произвольно выбранной «реальности» Дьяволо (результат способности King Crimson), зловеще говоря ему, что он сам никогда больше не придет в реальность из-за своей собственной силы.

GER может похвастаться невероятным увеличением скорости и мощности по сравнению с предыдущей формой. Из-за своей повышенной мощности, Gold Experience Requiem способен отбрасывать камень достаточно быстро, чтобы он перестал быть видимым человеческому глазу, и имеет достаточно силы, чтобы проникнуть сквозь руку и разрушить часть здания.

Способности:

  • Создание жизни вышло на новый уровень: теперь стенд может создавать любые обьекты мгновенно, а также создавать из одного объекта множество других.
  • Возврат к нулю - возвращение любых атак противника в состояние "нуля". Полностью обнулить их и не дать им стать "реальными" - вот смысл новой способности GER . Следовательно, он практически непобедим, так как все "предполагаемые" действия, созданные противником, будут сброшены.
  • Бесконечный цикл смертей - GER может зациклить смерть своего врага, изменяя восприятие мозгом реальности. То есть противник ощущает свою смерть бесконечное количество раз, в то время как для всех остальных он уже давно мёртв. Благодаря этой способности GER создаёт новую " реальность ".

Gold Experience Requiem можно смело назвать одним из самых сильных стандов первых шести арок ДжоДжо: он невероятно быстрый и мощный; его способность сводит к нулю почти любое воздействие врага. Однако, не стоит забывать, что в Золотом Ветре почти не затрагивается глобальная история серии, поэтому далее мы не узнаём что происходит в Джорно.

Current

Gold Experience Requiem (also commonly known as GER) is the Requiem form of Gold Experience. When Giorno Giovanna used a Requiem Arrow on Gold Experience, it achieved Requiem and became Gold Experience Requiem.

GER, in-game, has a couple of niches. It is one of five stands that can heal other players (the other four Stands being Gold Experience, The World Over Heaven, Mr. President and Crazy Diamond.) It also serves as a support stand within Steel Ball Run, while being able to do increased damage with its Awakening ability, which can also stack with Hamon Punch from the Hamon skill tree. This increases the Stand's damage to that that rivals King Crimson Requiem and D4C: Love Train.

The main ability exclusive to GER, however, is the "Return to Zero" ability. This negates various things such as Time Stop or Time Erasure, being able to avoid any potential combos. It also works to unequip the stands of people nearby, which can be extremely dangerous if used properly. Within a barrage, it also gives the user I-frames to escape a combo in progress. Even if Return to Zero is under cooldown, GER can passively move within paused time for around three seconds.

Gold Experience Requiem was considered by many to be one of the best Stands in-game. Every move is offensive, even the healing is powerful, with its self-healing and others. Its only real weakness is its damage, which can be removed as a flaw with Awakening which can also stack with Hamon Punch from the Hamon skill tree. This has since changed due to scorpions from life beam (GER's main source for a lot of damage) having a lot more endlag, resulting in players not being able to immobilize opponents with barrage [or any one of a myriad of other moves] quick enough.

Способности [ ]

ЛКМ - Удар: GER совершает одиночный удар, который наносит 7,3 урона.

E - Stand Barrage: GER наносит быстрые удары и наносит 1.2 за удар.

R - Stand Barrage Finisher: GER бьет и наносит 8.8 ударом.

T - Лечение: GER лечит владельца на 49.5 единиц.

Y - Лечение других игроков: GER лечит других игроков на 49.5 единиц, после хила человек "выпадает" из тела.

U - Пробуждение: Ваша скорость и урон увеличивается. Когда вы кого-то убивайте в этом режиме противник попадает в Цикл где он умирает множество раз.( Смотреть в ютубе Цикл )

G - Нулификация атак: Вы становитесь в позу и если вас ударяют то за противником появится куча его копий, а сам противник ничего не сможет делать 5 секунд.

H - Создание жизни: Вы поднимайтесь по дереву, и если кто будет возле вас он будет оглушен.

X - Выстрел жизнью: Вы стреляйте камнями и если вы попадайте по противнику то наносите урон, но если вы попадайте по местности то появляются скорпионы, которые летят на противника

Z - Создание птицы: Вы создаёте птицу, которая летит к ближайшему врагу

J - Обнуление: GER обнуляет все способности стендов. Игроков переносит в космос где GER говорит: "Вы никогда не достигните правды". Это отключает стенды, и все способности(Остановка времени, вырезание времени, bites the dust и другие способности).

Skills

LMB - Punch: GER throws a basic punch, dealing 7.3 damage (10.9 in Awakening).

E - Stand Barrage: Gold Experience Requiem sends out a flurry of fast punches that deals 1.2 points of damage per hit (1.8 in awakening, 1.5 with Hamon, 2.3 with both).

R - Stand Barrage Finisher: GER throws a heavy punch. Deals 14.5 damage (21.8 with awakening).

T - Self Distribution: GER heals the user for 49.5 health (74.3 with awakening).

Y - Life Distribution: GER heals 49.5 health to others (74.3 with awakening).

U - GER Awakening: When activated, this ability boosts your movement speed (you also hover instead of walk), and damage. You also gain 20% HP back. When you kill someone in this mode, they are put in the Infinite Death Loop Cutscene. (3 mins, 50 second cool-down.) You cannot be stand-crashed in this mode.

J - Return To Zero: GER cancels all time-related moves. When used to cancel time-related moves, the victim is sent into a cutscene, unable to do anything, with GER telling them "You will never reach the truth." It disables Stands and prevents action, leaving your opponent defenseless. You can use the move right before the enemy uses a barrage or beatdown and it gives an incredible amount of I-frames.

H - Tree Summon: GER punches the ground, creating a tree which sends the user upwards and damages anybody nearby for 12 damage(18 with awakening).

GER glows when Nullification Zero is active. The visuals are an iconic reference to Giorno vs. Diavolo, the climax battle of Golden Wind.

Z - Summon Lifeform: GER barrages the ground to summon a Hawk that attacks the nearest enemy, dealing 34.9 damage.(52.3 with awakening) This move doesn't work if the user is not on the ground.

X - Life Beam Of Creation: GER shoots a powerful beam using a rock at the enemy, dealing 22 damage on direct contact. (33 with awakening) If the beam misses, it will summon 4 scorpions to attack the nearest enemy, with each Scorpion dealing 11.9 damage. (each scorpion deals 17.3 damage with awakening)

Awakening Mode

When in Awakening Mode, Gold Experience Requiem's speed far exceeds the power of most of the stands in the game. When activated, the user temporarily gains a 50% Attack Power buff, higher base movement speed, jump height, a Defense buff as well as a 20% health regeneration boost. This also boosts your Stand's Barrage Speed. These buffs makes an Awakening GER a force to be reckoned with even when facing multiple people.


It should also be noted that the damage boost of Golden Experience Requiem's awakening exceeds that of all other awakening-type moves in the game, such as Star Platinum: The World's Combat Precision mode and Rage Mode. However, due to GER's low destructive power, other Rage and Awakening stands will generally out-damage GER in a fight, because as of the v0.88 update GER has, effectively, no reliable offensive options.

When GER's Awakening is active, the climax of il vento d'oro will begin to play.

Return To Zero (RTZ)

Return to Zero (R.T.Z) is Gold Experience Requiem's signature move, costing a massive eight points; this move counters a majority of time related moves.

When watching this cutscene, players are stunned for a brief time and their Stands are not summoned, even when not negating a time-related move. Return to zero negates the following moves:

    Time Erasure. Time Erasure. Reality Marble. Time Stop. Time Stop. Time Stop. Time Stop. Time Stop Bites the Dust. (If used quick enough.) Dimension Hop. Dimension Dip. Conqueror's Will (If used quick enough.)

Note: For Time Erase, Dimension Hop and Dimension Dip, only people who are in the dimension or erased time will witness the cutscene. All other players nearby will simply have their Stands unsummoned.

Furthermore, Return to Zero can be used to escape combos and is sometimes used to escape barrages after GER uses its full barrage.

Infinite Death Loop

The Infinite Death Loop is a cutscene activated when someone dies to a Gold Experience Requiem during its awakening state.

The target will be sent to a cutscene of a plane crash, and then a car crash. They will then see a black screen with dialogue saying "Am I. Finally Dead Yet. " The screen will then say "No. Not yet. Not until time itself is gone. " The player will then say "Who are you. What is this. " The screen will then switch and say "This. Is. Requiem. " You will then see numbers rapidly increasing all the way to 500, which will cause it to read ∞. This concludes the Infinite Death Loop.

Skill Tree

Distribution: Increases the amount of health healed.

  • Distribution I: 2 Points
  • Distribution II: 2 Points
  • Distribution III: 2 Points
  • Distribution IV: 2 Points
  • Distribution V: 2 Points

Tree Manipulation: Increases the size of the tree summoned.

  • Tree Manipulation I: 2 points
  • Tree Manipulation II: 2 points
  • Tree Manipulation III: 2 points

Life Manipulation: Buffs the life form.

  • Life Manipulation I: 2 points
  • Life Manipulation II: 2 points
  • Life Manipulation III: 2 points

"Self Distribution": 1 point, heals the player.

"Distribute Life": 2 points, heals players in the vicinity that are hit by the punch.

"Summon Tree": 1 point, summons a tree from under the player to be used as an escape route or offensively.


Gold Expirience Requiem(GER), это реквием версия Gold Expirence. В Your Bizzare Adventure он носит имя Golden Spirit Requiem. После использования Реквием-стрелы, Джорно Джованна пробудил GER.

В игре GER способен лечить игроков, такой способностью обладают лишь 6 стендов: Mr. President, Crazy Diamond и Tusk(все акты). Он также служит поддержкой в Steel Ball Run, и в то же время может наносить повышенный урон своей способностью "Пробуждение".

Skills

E - Stand Barrage: A fast Stand Barrage does 1.3 damage each punch (at maxed destructive power.)

R - Barrage Finisher: A heavy punch that does around 15-16 damage.

T - Self Distribution: You use Gold Experience to heal yourself. The amount healed can be increased via Distribution upgrades. This move can heal 59.9 health with Distribution maxed. This also replaces limbs that have been erased or cut off.

Y - Distribute Life: Gold Experience heals another player by punching. If the player does not have Sturdiness, they will also be immobilized for a short amount of time. Heals 59.9 health with Distribution maxed.

G - Seven Page Beatdown (7 Page Muda): Gold Experience throws a punch. This first hit can be parried. When it lands, the target gets dealt 15.1 damage. Following that, they get punched repeatedly for 25 seconds at a speed similar to SP:TW's beatdown. Each punch deals 0.3 damage. The final hit deals 36.3 damage. The final hit can also be parried/blocked, which will likely be rectified in the future. This move has an 80 second cooldown.

H- Tree Creation: Gold Experience summons a tree underneath you, damaging and flinging your opponent upwards. This can also be used to climb buildings. The tree size can be upgraded by putting skill points into Tree Manipulation. If you are lagging a lot then you will often just fall off.

Z - Summon Life Form: Gold Experience breaks rocks and transforms them into an eagle which flies towards the opponent. The damage of this move can be upgraded by putting skill points into Life Manipulation.

X - Summon Frog Life Form: Gold Experience delivers a heavy punch that removes a random limb from the opponent. You will deal more damage to them if it takes their arm. The increased damage will last until your opponent is defeated or their arm comes back. (This move is currently broken as what is suppose to do is the following but also turn the removed limb from the opponent into a frog that jumps around for a bit, but if you were to attack the frog the damage was suppose to be redirected back to the user. What happens now is that the frog spawns in and then falls through the ground.)

Skill Tree

Enlightened: Increases duration of Awakening Mode

  • Enlightened I: 2 points
  • Enlightened II: 2 points
  • Enlightened III: 3 points
  • Enlightened IV: 4 points
  • Enlightened V: 5 points
  • NOTE: Each node roughly adds 5 seconds to the awakening. With the final node giving around 60 seconds of awakening and no upgrades giving roughly 35 seconds.

Distribution: Buffs Self-Distribution’s heal

  • Distribution I: 1 point
  • Distribution II: 2 points
  • Distribution III: 3 points
  • Distribution IV: 4 points
  • Distribution V: 5 points

Tree Manipulation: Increases the size of the tree

  • Tree Manipulation I: 2 points
  • Tree Manipulation II: 3 points
  • Tree Manipulation III: 4 points

Life Manipulation: Buffs the Life Form

  • Life Manipulation I: 2 points
  • Life Manipulation II: 3 points
  • Life Manipulation III: 4 points

New

Using a Requiem Arrow, Gold Experience can be turned into the much more powerful Gold Experience Requiem at Prestige 1. This Stand has been renamed "Golden Spirit" in-game in order to avoid copyright issues.

Gold Experience by itself, is a mediocre stand, but its saving grace is its life-giving powers, Gold Experience can create trees, make frogs, and shoot eagles, all of which can be used offensively. Its Seven Page Beatdown is also useful, although slow and most likely damage-dealing only instead of disorienting, unlike Star Platinum: The World's Ora Beatdown. It's recommended to try to get this Stand mainly for its Requiem counterpart, which is much stronger. Overall, Gold Experience is a decent stand, but its Requiem overshadows it.

Внешность:

Gold Experience - это стройный гуманоидный стенд золотистого окраса. Его образ был основан на жуке-скарабее (жук скарабей являлся символом созидания в древнем Египте) и божьей коровке, что можно заметить по различным аксессуарам на самом стенде. На наплечниках виднеются крилья, а ремни на поясе похожи на подтяжки, что носил Дио.

Боевой клич стенда - Muda!Muda!Muda! , что указывает на родство Джорно с Дио.

Способности:

Gold Experience не является сильным физически стендом - его удары сравнимы сильными ударами человека, но тем не менее он не лишён способности наносить удары с нечеловеческой скоростью. Gold Experience является стендом ближнего боя, его дистанция - 2 метра.

Однако, данный стенд отличается больше всего своими способностями:

  • Создание жизни - возможность наделять неодушевлённые предметы жизнью, превращая их в растения или животных. Урон, нанесённый созданному стендом животному или растению отражается в того, кто его наносит. На создание животных уходит больше времени, чем на создание растений - их Джорно создаёт почти мгновенно. Способность активируется прикосновением или ударом.
  • Ускорение мышления - Джорно воздействует на живых существ, ускоряя их мышление. Цель воздействия начинает ощущать всё намного медленнее. Однако, тело не успевает за мышлением, и цель еле двигается в реальном времени. Эту способность Джорно использовал на Буччеллати.
  • Создание органов и тканей - позднее Джорно обнаружил, что он может создавать отдельные части тела и органы из неорганического вещества. Таким образом, он способен лечить серьёзные раны различными способами. Отмечено, что процесс замены потерянных органов и плоти созданными является болезненным.
  • Датчик жизни - возможность определять наличие жизни в определённом обьекте, ощущение "самой жизни"
Джорно Джованна и чемодан, который он превратил в лягушку Джорно Джованна и чемодан, который он превратил в лягушку

Интересный момент: когда Буччеллати был смертельно ранен, Джорно смог его "оживить" своим прикосновением. Буччеллати впоследствии обнаруживает, что его жизнь закончилась давно, однако его тело продолжало двигаться только через "жизненную энергию", которую дал ему Джорно. В этом состоянии нежити, Буччеллати не хватает функций организма, таких как дыхание, сердцебиение или способность чувствовать боль.

Читайте также: